Menin työkaverin houkuttelemana helluntailaisten tilaisuuteen
En kääntynyt uskoon, mutta mieleen jäi nykyaikainen tekniikka, laulujen sanat tuli seinälle heijastettuna, mukavat penkit ja kaunis kirkkosali. Luterilaisissa missä olen käynyt on vanhanaikaisesti paperikopioita ja epämukavat puupenkit. Muutenkin tilaisuus oli rento. Miksi meidän valtakirkko on jäykkä ja tylsä?
Kommentit (108)
Kristus ei tullut perustamaan yhtään kirkkoa, vaan Kristuksenruumis srk maanpäälle.
Teatreaalisia ovat monet uskonnot. Kytätään toisten tekemisiä ja tekemättä jättämisiä hysteerisinä. Monet ovat rietastelleet aikansa ja sitten kun tullaan uskoon alkaa muiden jäätävä parantaminen.
Vierailija kirjoitti:
Teatreaalisia ovat monet uskonnot. Kytätään toisten tekemisiä ja tekemättä jättämisiä hysteerisinä. Monet ovat rietastelleet aikansa ja sitten kun tullaan uskoon alkaa muiden jäätävä parantaminen.
Kristuksen voima on valtava, ihmeellinen. Se muuttaa ihmisen koko elämän.
Eri kokouksissa olen monta kertaa saanut henkilökohtaisia sanomia omaan elämäntilanteeseeni.
50 vuoden kokemuksella sanon, että mistään ei löydy niin kipeitä ihmisiä kuin tuosta uskonnosta.
Herra kutsuu sinuakin, joka et vielä ole uskossa. 💖
Mene katsomaan TV7:ää, kanavapaikka 42 tai netissä tv7.fi
Rukousohjelma menossa.
Kannattaa käydä avoimella mielellä helluntailaisten tilaisuuksissa.
Jäykkä ja tylsä on just hyvä.
t. Sirpa kylmissään
Vierailija kirjoitti:
50 vuoden kokemuksella sanon, että mistään ei löydy niin kipeitä ihmisiä kuin tuosta uskonnosta.
Olen pahoillani että sinulla on huonoja kokemuksia. Muista, että ihmiset ovat aina enemmän tai vähemmän rikkinäisiä.
Jumala on täydellisen hyvä.
Miksi rukouksessa sanotaan anna meille meidän jokapäiväinen leipämme jne? Miksi ei anna minulle? Tällöin suhde jumalaan tuntuisi henkilökohtaisemmalta ja lähemmältä. Ainakin minusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus on Herra!
Jussi Halla-aho on mestari
Jussin kannattaja onkin tämän totuuden jo aiemmin nähnyt täällä, mutta kertaus on opintojen äiti:
"Älkää antako kutsua itseänne mestariksi, sillä yksi on teidän mestarinne, Jeesus Kristus" (Raamatusta)
Kirkko voisi osallistaa seurakuntalaisia vielä paljon enemmän. Vetämään kerhoja, tapaamisia jne. Suunnittelemaan jumalanpalvelusta. Aktivoida heitä. Säästyisi rahaakin ja suhde seurakuntaankin paranisi.
On minulla paljon muitakin ideoita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi rukouksessa sanotaan anna meille meidän jokapäiväinen leipämme jne? Miksi ei anna minulle? Tällöin suhde jumalaan tuntuisi henkilökohtaisemmalta ja lähemmältä. Ainakin minusta.
Saa sitä vain itselleenkin pyytää. Ja jokaisella onkin henkilökohtainen suhde Jumalaan. Mutta Jumala on myös ns. perhe-Jumala. Hänelle kristityt ovat uskovien perhe. Ja hän myös kannustaa omiaan ajattelemaan epäitsekkäästi eli ajattelemaan muitakin kuin itseä ja harrastamaan myös toisten ihmisten parasta. Rukoiuksessa niin on helpointa tehdä, kun rukoilee myös muiden puolesta.
Toivon että olet uskoonpäin koska kaipaat hengellisyyttä
Vierailija kirjoitti:
Tunnen monia uskovaisia, eivätkä he puhu kielillä. Miksi vain helluntailaiset niin tekevät?
Ei kaikki sielläkään puhu kielillä. Esim. minä en puhu. Ja myös muissa kristinuskon suuntauksissa on kilelilläpuhuvia, vapaaseurakunnassa, jopa luterilaisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa sitä vain itselleenkin pyytää. Ja jokaisella onkin henkilökohtainen suhde Jumalaan. Mutta Jumala on myös ns. perhe-Jumala. Hänelle kristityt ovat uskovien perhe. Ja hän myös kannustaa omiaan ajattelemaan epäitsekkäästi eli ajattelemaan muitakin kuin itseä ja harrastamaan myös toisten ihmisten parasta. Rukoiuksessa niin on helpointa tehdä, kun rukoilee myös muiden puolesta.
Voihan sitä vaikka vuorotella sanomisia. Me ei tunnu minusta omakohtaiselta siltikään.
Jumalanpalvelus on mielestäni tylsä ja passivoiva tilaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla nälkä?
Jussi Halla-aho on mestari