Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menin työkaverin houkuttelemana helluntailaisten tilaisuuteen

Vierailija
10.02.2024 |

En kääntynyt uskoon, mutta mieleen jäi nykyaikainen tekniikka, laulujen sanat tuli seinälle heijastettuna, mukavat penkit ja kaunis kirkkosali. Luterilaisissa missä olen käynyt on vanhanaikaisesti paperikopioita ja epämukavat puupenkit. Muutenkin tilaisuus oli rento. Miksi meidän valtakirkko on jäykkä ja tylsä? 

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen monia uskovaisia, eivätkä he puhu kielillä. Miksi vain helluntailaiset niin tekevät?

Sitä tapahtuu kaikissa kristillisissä suuntauksissa. Helluntailaisuudessa ja karismaattisissa suuntauksissa se on myös valtavirtaa. Kielillä puhuminen on yksi Pyhän Hengen armolahja.

Mitä hyödyttää puhua "kielillä", kun ei kukaan ymmärrä mitä siinä solkotetaan? Oon sivusta tätä nähnyt. Ihan käsittämätöntä soopaa.

Vierailija
102/108 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

hellarit ovat kielteisiä, kuten kaikki nuo lahkohiipparit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sillä saa hienot puitteet, kun jäsenet antavat kymmenykset eli 10% vuosituloistaan seurakunnalle.

Ja kyllä pastoreita, saarnamiehiä ja muita hiippalakkeja naurattaa matkalla pankkiin.

Vierailija
104/108 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta jo. Pyydän Jumalalta kohta että tietokoneesi hajoaa.

Se olisikin erikoista, koska Herra on minua keskustelupalstoille ihan kehottanut tulemaan. Kuten tietääkseni monia muitakin uskovia täällä.

Eikö vain olisikin? Minä taas koen että Herra haluaa minun sanovan sinulle että lopeta se raamatulla päähän hakkaaminen.

Huomasitko? Sanoin että "Minä koen". Sinä sanot että "Herra haluaa minun sanovan sinulle"

Eli olet korottanut itsesi Herran äänitorveksi aivan sumeilematta. Mistä sinä tiedät mitä Herra haluaa?

Ja mistä tiedät että ketä Herra on kehoittanut ja ketä ei?

Vierailija
105/108 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus on Herra!

Jussi Halla-aho on mestari

Jussin kannattaja onkin tämän totuuden jo aiemmin nähnyt täällä, mutta kertaus on opintojen äiti:

"Älkää antako kutsua itseänne mestariksi, sillä yksi on teidän mestarinne, Jeesus Kristus" (Raamatusta)

Jussi onkin uudelleen syntynyt Jeesus jota ihmiset kivittävät taas

Vierailija
106/108 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hellarit ovat kielteisiä, kuten kaikki nuo lahkohiipparit. 

Jep, oma appiukko halusi lahjoittaa sohvan seurakunnassa olevalle nuorelle henkilölle, mutta perui koko homman kun kuuli kyseisen henkilön asuvan tyttöystävänsä kanssa samassa assunnossa. Ei saisi kuulemma tehdä niin ennen avioliittoa..

Vierailija
107/108 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triplassa näin kun joku imelä saarnamies puhui nuorenparin kanssa "uskossa kasvamisesta" ja lopuksi ottivat ryhmähalin ja mumisivat rukousta. Keskellä kahvilaa! Vähänkö tympäsi!

Vierailija
108/108 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana kävin joskus helluntalaisten kokouksissa. Kokouksen lopussa kehotettiin tulemaan eteen rukoiltavaksi sanoen; jos nyt et jätä elämääsi Jeesukselle niin voi olla, että Jumala ei enää sinua kutsu ja joudut kadotukseen. Muutaman kerran jälkeen kun siellä kävin ja minut jopa kastettiin. Mutta kun jotkut sai niitä hengen sanomia ja profetioita yms  Sellainen oli ahdistavaa ja pelottavaa, ja lähdin kiireesti ulos melkein paniikissa. Kuulosti sille, että oli liikaa vaatimuksia jotta olisin helluntalaisopin mukainen Jeesuksen seuraaja.

Tunnustan aina olevani uskovainen, koska olen, mutta olen tuntenut kirkon enemmänkin hengelliseksi kodikseni.