Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Patjanmalliset tonkkositeet huonolla teipilla! Nostalgiaketju meille, joilla oli aina pakaran paalla, sisareidessa tai polven kohdalla se larpatin hurraamassa ohivuodolle.

Vierailija
12.01.2007 |

Kommentit (141)

Vierailija
1/141 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

patja oli milloin missäkin. miten ne oli niin huonoja?

Vierailija
2/141 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastin niitä aina meidän vessasta vauvanukeille vaipoiksi, kun ne oli niin isoja!

(en tajunnut miksi äiti oli ihan hiiltyneenä:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/141 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitten siteiden täyte paakkuuntui ihmeellisesti, mikä ei lisännyt varmuutta. Toisena vuotopäivänä joka mulla oli pahin, pöksyissä oli kaksi sellaista kamalaa patjaa, ja lisäksi tollo pumpulia. Koulubussista ulos astuessa pelkäsin aina kotimatkalla a) näkyykö siteet, b) onko tullut läpi.

Siteet on totisesti kehittyny huimasti!

Vierailija
4/141 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä oli siihen aikaan kun mulla kuukkarit alkoi luulisn ainakin (olen -79 syntynyt ja kuukkarit alkoi 12veenä). Aluksi käytin niitä kolmea päällekääin kun tuntui että ne oli niin huonoja :D Ohivuotoja kyllä tuli siihen aikaan. Kerran tulin ala-asteella koulusta ja kauhistuin kun farkuissa oli punainen läpivuoto. Siis se näkyi kaikille kääääk, tajusin mille ne meidän luokan pari tyttöä oli naureskellut. Eivät tietenkään voineet tulla asiasta sanomaan pirulaiset :) Miten sitä von voinut elää ilman siipiä!? :)

Vierailija
5/141 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin, voin sanoa tyttärelleni, kun hän aikanaan tulee kiroamaan kuukautisia, että siteet ovat sentään nykyisin paremmat kuin ennen.

Muistan ekat kerrat, kun käytin ohutsiteitä. Tuntui kuin ei olisi sidettä ollenkaan.

Mitä niitä merkkejä olikaan: Sanja tai Senja oli yks?

Vierailija
6/141 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 85 alkoivat menkat minulla. Ne siteet: haisevia, pönköttäviä ja epävarmoja vaippoja! Ja entäpä ne sen ajan äidit! Ainakin minun äitini osallistui menkkojeni alkamiseen valtaisalla sipinällä, kanssahäpeällä ja voivottelulla. Oli se niin kamalaa, kun kuukautiset alkoivat.

Ob pelasti minun elämäni kasikytluvulla.

Vierailija
7/141 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne olleet sentään jotenkin muotoiltuja ja niissä oli kunnon teippi kun taas joissain vuokkosissa oli vaan onneton ohut teippiraita joka ei pitänyt sitä yhtään paikoillaan.

Karmein muisto oli ihan ihanuuden alkuvaiheesta kun olin isovanhempien mökillä saaressa ja kuukautiset alkoivat yllättäen aikaisemmin, vanhemmat töissä, ei kauppaan pääsystä tietoakaan enkä kehdannut sanoa mummulle mitään kun se oli niissä asioissa niin ettei sellaisia ole olemassakaan.

Pengoin salaa sen liinavaatekaappeja ja löysin sieltä vieläkin historiallisempia siteitä jostain varmaan 60/70-lukujen taitteesta tms, sellaisia, joissa oli sellaisessa verkossa sitä pumpulia ja se verkko oli pitkä ja solmittiin vyötäröllä olevaan nauhaan. Siis kertakaäyttöisiä tehdastuotteita, mutta systeemi jostain kivikaudelta.

Niin että niitä sitten käytin, kunnes vanhemmat tulivat.

Vierailija
8/141 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

orkesterimatkalle USA:han ja siellähän NE taas tulivat. Ei muuta kuin tönkkövaippaa uikkareihin ja Atlantin kuohuihin. Mahdoin olla näky!

Vierailija
9/141 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit siihen tottu kyl aina...muka.

Vierailija
10/141 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita oli tosiaan hyvä käyttää vauvanuken vaippana tai pienen nuken sängyn patjana. 30 siteen paketti oli saman kokoinen kun nykyiset lastenvaippapakkaukset.

Muistan vielä ensimmäisen ohutsiteen käyttökerran. Olimme kotieläinnäyttelyssä ja mulla oli ohuet puuvillaneuloshousut jalassa. Kotona muistin että hirveetä, mähän ihan unohdin menkat, niin kivoja ne ohutsiteet oli. Olo oli kuin normaalilla ihmisellä.

Mutta opettavainen terkka puhui edelleen noin pönkköjen puolesta, että kalliita ja hiostavia ohutsiteitä voi käyttää vain erityisinä juhlapäivinä.

Vierailija
11/141 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne yhden liimaraidan tönkkösiteet vielä paakkuuntuivat niin, että olivat lopulta kuin valtava halko housuissa. (Vieläkö sellaisia on muuten myynnissä? Voisi joskus ostaa ihan nostalgian vuoksi!)

Ensimmäiset Alwaysit... ne olivat jotain. Hyvä, että myös halpisohutsiteet tulivat pian perässä.

Tuli mieleeni myös, etten ole pitkään aikaan nähnyt TV:ssä mainoksia, joissa siteen päälle kaadetaan sinistä nestettä.

Vierailija
12/141 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin kans sideurani 80-luvulla, olisko ollut 81 ja silloin kaupasta sai muuten vielä sellaisia siteitä joissa oli ikäänkuin naru molemmissa päissä ja sillä pystyi sitomaan siteen kiinni vyötäröllä olevaan kuminauhaan. Äiti oli kerran ostanut vahingossa kaupasta niitä, oli varmaan suunnattu vähän vanhemmalle kansalle:)

Vierailija
13/141 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: nimim. vuosikertaa -74

Vierailija
14/141 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on ollut kyllä aikojen alusta, samoin tampax-tamponeja. Siteitä käytin uudestaan sitten kun ensimmäinen lapsi syntyi ja luoja, että olivat kovia ja muovisia verrattuna pumpulisiin siteisiin 70-luvulta.

Vierailija
15/141 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Libresset ovat toista maata, vakka ne tönkkösiteet olivat kamalia, niissä oli sentään pehmeä pinta ja se on tullut libresseihin, mutta awaysseissa on se muoviverkko.

Vierailija
16/141 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisivat vuotaneet ja se näkyis takapuolesta ja aivan järkkyä oli vielä se että siellä peräkylässä missä olin ala asteella, niin missään vessankopperossa ei ollut ovea, niin arvaa vaan kävinkö paljon päivän aikana mitään sidettä vaihtamassa ( kun äitini teki menkoista sen hävettävän asian)

Hyi kamalaa koko päivän siis saatoin ja olinkin samalla siteellä :((((((

Vierailija
17/141 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pöllin äidiltä siteitä. Usein tein niitä itse talouspaperista. Muistan että ompelin parilla neulanpistolla pikkareihin kiinni muovin joka oli taitettu molemmista päistä, ja siihen keskelle taskuun taittelin talouspaperia.

Ne oli meillä niin noloja asioita ettei voinut kertoa kenellekään.

Sitten kun tuli läpivuotoja, valehtelin äidille että tuli ripuli housuun.

Vierailija
18/141 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs onneton Saba-koulukaverini työnsi niitä siteitä pöksyihinsä väärinpäin eli se teippi tarttui karvoihin. Pysyi paikallaan. Tyttö -kuten ei me muutkaan- ei saanu kummoista seksuaalivalistusta kotoaan. Äitinsä paketoi siteet aina lahjapaketeiksi ettei perheen miehet näe näitä häpeällisiä naisten saastavälineitä.

Toisella Mimosept-toverillani vuosi veri kemmantunnilla valkoisista housuista läpi ja eikun tyttö vetää koko loppupäivän keltasta kolitsipuseroo perseensä päälle, mikä jo sinänsä näytti todella hassulta.

T: se joka ui Atlantissa pallukkaside uikkareissa

Vierailija
19/141 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kuukautiset alko (siis ekat) ruotsinristeilyllä, jossa olin ilman vanhempia, jonkun seuran mukana. Olin aivan puulla pähän lyöty. Laivalla tungin massiivisia vessapaprusysteemejä housuihin...ne viritelmät valuivat lahkeeseen ja ties minne. Maissa sitten hiippailin kauppaan ja ostin TOSI NOLONA siteitä, ekan menin asentamaan paikoilleen vaatekaupan sovituskoppiin. Kyllä oli traumaattiset ekat menkat!!!

Ohivuotoja tuolloin kyllä tapahtui ja aina piti kuukautisten aikana pitää mustia housuja ja pehvan päälle ylettyvää paitaa.

Mutta eläköön Suomen käsisuihkuille, jollainen meillekin tuli lapsuudenkotiin jo 80-luvulla. Täällä (Britanniassa) niitä ei ole vieläkään, enkä mä ymmärrä, miten nää huolehtii intiimihygieniastaan, varsinkin kk aikana, kun ei viitti montaa kertaa päivässä kylpeä. Uimahallissakaan kun ei voi ottaa suihkua ilman simmareita, kun kaikki on samoissa suihkuissa.

Vierailija
20/141 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alwayssit on taipuvaisempia ja mukautuu kehon liikkeisiin.