Tsiisus 11-vuotiasta raivoajaa täällä kotonamme!!!! OV
Suuttui kun ei pääse -10c pakkaseen ilman ulkohousuja. Komensin omaan huoneeseen, jossa alkoi hajoittaa tavaroita ja paiskia ovea. Annoin varoituksen (2-3:kin) ja sai sen jälkeen jatkettuaan kotiarestia ensin 1pv ja jatkoi niin toinenkin pv. Jatkoi edelleen ja peruin karkkipäivän. Ja yllättäen meno jatkui vaan...
Sanoin että omalle sängylle 11min ja pois sen jälkeen kun pyytää anteeksi ja halaa. Ei tietenkään mennyt. Menin sitten pitelemään käsiä ja istuin jalkojen päällä, lapsi oli sängyllään. Sanoin että 11min laskeminen alkaa kun rauhoittuu ja voin poistua huoneesta. Alkoi sylkeä ja jouduin kääntämään lapsen vatsalleen istumaan jalkojen päällä ja pitelemään käsiä...
10min jälkeen ilmoitti olevansa sängyssä, mutta ei pyytele anteeksi. Aikoo olla siellä koko lopun elämänsä...
Nyt itselläni helvetin paha mieli =( Itkettää, että tämä onkin näin vaikeaa. Lapsi rykii (pakkoliike joka ollut pitkään poissa) huoneessaan ja on ahdistunut.
Toiminko väärin? Ehdotuksia?
T: äiti joka pelkää millaista se on murrosiässä
Kommentit (44)
halusi olla siellä ja lukea. Normaalisti tuli kehoituksesta iltapalalle, kokeili kyllä sanoen että hänellä ei ole nälkä. Sanoin, että syötävä on, mutta saa valita mitä. Sanoi että tietää mitä söisi, mutta ei jaksa tehdä. Minä kerroin tekeväni jos samalla vaihtaa yökkärin.
Ihan positiivisella mielellä täällä jo ollaan. Ei siis ollut enää arestissa huoneessaan!
ap
vuosia eteenpäin, niitä on kuitenkin joitakin ennen kuin murkku-ikä on ohi
ne vaan nostattavat uhmaa ja ovat sellaisia näennäisjuttuja. Enkä anna oman 11v:ni murjottaa huoneessaan, olen vähän samaa mieltä, että tilanne on purettava.
Siinä vaiheessa kun lapsi riehuu, sen voi antaa rauhoittua huoneessaan hetken aikaa, mutta sitten menen katsomaan ellei itse myönny sieltä anteeksi pyytämään. Jos lapsi silloin vielä jatkaa uhmaa, nostan metelin, huudan pompin vaikka tasajalkaa kunnes se lapsen uhmamuuri sen verran murtuu että päästään keskustelemaan. Enkä anna asiassa periksi, ennen kuin sopu on syntynyt.
Ei riitely vaarallista ole, mutta nukkumaan ei riidoissa ole hyvä mennä.