Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seuraajat huolissaan siivouskuningatar Auri Kanasesta: Miksi et käytä suojavarusteita?

Vierailija
08.02.2024 |

Kananen oli jo saanut todella kivuliaan korvatulehduksen ja epäili korvaansa menneen torakka pahoin saastunutta kohdetta siivotessaan.

Nyt Auri on somensa perusteella puuhannut aivan äärilleen täyden ja törkyisen WC-pöntön parissa ja seuraajat ovat järkyttyneitä suojavarusteiden puuttumisesta. 

Noista kohteista voi saada todella ikävän infektion, loistartunnan, tai vaikka minkä taudin. Miksi Auri jatkaa siivoilua sandaalit jalassa ja pikkutopeissa?

Kommentit (124)

Vierailija
101/124 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivous on aika vaikeaa. Putosin kärryiltä jo liinan taittelussa kun puhdas puoli pitää aina olla kättä vasten ja näytössä meni aina päin v*ttua. En edelleenkään osaa. En käynyt koulua loppuun, sain onneksi töitä varastolta. Siivous ei sovi kaikille, vaatii todella paljon tarkkuutta ja en osaa olla sekä tarkka, tehokas ja nopea. Kaikki kunnia siivoojille, vaativa duuni!

Sain valituksia aikoinaan töissä kun käytin liian monta liinaa yhteen kohteeseen. Juuri siksi kun en muistanut mitä puolta olin käyttänyt ja mitä en. Oli pakko ottaa uusi puhdas. Valitukset tuli työkavereilta. En ymmärrä miten he siinä kiireessä muistavat yhtään mitään mikä puoli milloinkin käytetty. Meinasi tulla burnout jo kuukaudessa koska olen tunnollinen tekijä ja hirveä stressin määrä kun tehtävä nopeasti ja tarkkaan. Onneksi oli määräaikainen työ, joskus oli pakko luistaa hommista kun ei ku

Olisit käskenyt niiden syödä päänsä. Sellaista ei olekaan kuin liian monta käytettyä pyyhettä. Ne oli työpaikkakiusaajia. Olen yhdestä paikasta häipynyt toisena päivänä kun se minun töiden perässä käveleminen ja pyyhkeiden laskeminen ei loppunut. Itse eivät edes osanneet edes siivota vaan kirjaimellisesti levittivät paskaa. Ainoa hyvä puoli niistä torveloista oli se, että kaupungin laitoshuoltajille järjestettiin sen jälkeen täydennyskoulutusta kun kerroin heistä eteenpäin. Arvaa menikö nämä idarit siihen koulutukseen? Ei.

Vierailija
102/124 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä kelvannut sairaalaan kesätyöhön laitoshuoltajaksi ilman koulutusta. Ne vakituiset työkaveritkin oli kyllä vailla alan koulutusta myöskin. Ei meillä ollut mitään erikoisvälineitä tai suojapukuja käytössä. 

Taitaa sairaala olla kohteena sellainen että jäisi ilman tekijöitä jos alan koulutusta vaadittaisiin. Itse en ainakaan tykännyt edes vanhainkodissa olla kun hygieniataso niin korkea. Saisin sairaalassa stressihäiriön. Mulle sopii koulu.

Voi olla että infektioiden ja sairaalabakteerien määrä tulee lisääntymään kun sairaalahuoltajina toimivat kouluttamattomat ja työkokemusta omaamttomat henkilöt.

Eiköhän näihin pääosin vaadita tutkinto. En tunne ketään

Laitoshuoltaja = siivooja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/124 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivous on aika vaikeaa. Putosin kärryiltä jo liinan taittelussa kun puhdas puoli pitää aina olla kättä vasten ja näytössä meni aina päin v*ttua. En edelleenkään osaa. En käynyt koulua loppuun, sain onneksi töitä varastolta. Siivous ei sovi kaikille, vaatii todella paljon tarkkuutta ja en osaa olla sekä tarkka, tehokas ja nopea. Kaikki kunnia siivoojille, vaativa duuni!

Sain valituksia aikoinaan töissä kun käytin liian monta liinaa yhteen kohteeseen. Juuri siksi kun en muistanut mitä puolta olin käyttänyt ja mitä en. Oli pakko ottaa uusi puhdas. Valitukset tuli työkavereilta. En ymmärrä miten he siinä kiireessä muistavat yhtään mitään mikä puoli milloinkin käytetty. Meinasi tulla burnout jo kuukaudessa koska olen tunnollinen tekijä ja hirveä stressin määrä kun tehtävä nopeasti ja tarkkaan. Onneksi oli määräaikain

Olen myös törmännyt tähän että kytätään tekemisiä: Olin koulussa oppinut tietyllä tavalla pyyhkimään vessan lattiat ja melkein hyppäsin kattoon kun työkaveri yhtäkkiä älähti oviaukosta että miksi noin teet, ihan hölmösti. Ja kyse oli vielä aamusta jolloin oli todella kiire ennenkuin asiakkaat tulee. Miten edes riittää aikaa kyttäillä, isot tilat tehtävänä. Ai että nautin kun tämä kyttääjä oli usein saikulla.

Vierailija
104/124 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa kohteessa on liian vähän tarvikkeita, eihän se ole itse työntekijöiden vika, mutta hankaloittaa työtä jos yhtäkkiä ei olekaan puhtaita pyyhkeitä. Kannattaa kysyä muilta paljonko yleensä käytetään mihinkin. 

Vierailija
105/124 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käsittänyt että Auri on ihan kouluttautunut laitoshuoltaja. Ei anna kyllä ammattitaitoista kuvaa nyt

Eikös Aurilla ollut aikoinaan oma siivousfirma, tuskin ilman koulutusta siinä hommassa oli. Vai oliko esimies, no kuitenkin 

Vierailija
106/124 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koulutukseltaan hän on puhtausalan restonomi AMK.'

https://kotiliesi.fi/koti/kodinhoito/pikasiivaeous-tunnissa/

Eiköhän nuo suojavarusteiden puuttuminen ole juurikin sen vuoksi kun ollaan kameran edessä. Mutta kannattaa ottaa huomioon että Auri saattaa yhtä kohdetta siivota jopa kolme päivää ja hyvin pieni osa on videolla. Voi vaikka ollakin kaikenmaailman vermeet päällä silloin kun kamera ei käy.

Vierailija
107/124 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auri saisi tulla siivoamaan milloin vaan ilman suojia tai muutakaan<3

Vierailija
108/124 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt siivousalan koulutusta mutta juuri tuo tarkkuus mietityttää, en varmaan pääsisi näyttöjä läpi sen vuoksi. Joskus tehnyt siivoustöitä mutta siitä huolimatta ei töitä ole saanut. 

No ei se mitään aivokirurgiaa ole. Kyllä niistä selviät, ne hommat justiin opetetaan siellä koulussa. Turhaan stressaat.

Vierailija
109/124 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt siivousalan koulutusta mutta juuri tuo tarkkuus mietityttää, en varmaan pääsisi näyttöjä läpi sen vuoksi. Joskus tehnyt siivoustöitä mutta siitä huolimatta ei töitä ole saanut. 

No ei se mitään aivokirurgiaa ole. Kyllä niistä selviät, ne hommat justiin opetetaan siellä koulussa. Turhaan stressaat.

Ei kaikki välttämättä opi vaikka opetetaan. Siivous vaatii tarkkaa otetta, ei sovi tumpeloille

Vierailija
110/124 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Videot myy paremmin kun on fliplopit jaloissa, eli varvassandaalit jne

Jollet ole koskaan huomannut ainakin kesällä siivoojilla on ihan yleisesti työkenkinä sandaalit ilman sukkia. Jolle kohteessa nyt vaadita turvakenkiä tai umpikenkiä.

No ei tulisi mieleenkään olla avojaloin sandaaleissa, ,niin paljon eritteitä joka paikoissa.

Hoivakoti siivooja

Mua inhottaa ajatus jo pelkästä pölystä varpaiden väleissä😬 

Joo sama. Saatikka jos on jotain lasinsiruja lattialla ja saa haavan. Sit se tulehtuu ja jalka pitää amputoida. No mut voi kuitenkin olla narutopissa. Se on varmaan hänellä pääasia.

Vierailija
111/124 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki välttämättä opi vaikka opetetaan. Siivous vaatii tarkkaa otetta, ei sovi tumpeloille

Nykyään päästetään tumpelotkin näytöistä läpi. Täällä oli siitä keskusteluakin 

Vierailija
112/124 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojavarusteilla ei pääse persettä ja tissejä esittelemään, sehän tuon kalkkunan tarkoitus on.

Vierailija
113/124 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kuule niin yksinkertaista siivousalan koulutus. Töitä saa tehdä että läpi pääsee. Jos yhtään epäilyttää niin jokin muu ala. Ei töissäkään arvosteta ihmistä joka ei ole tarkka

Vierailija
114/124 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla voi saada ainakin verenmyrkytyksen, johon voi kuolla tai loistartunnan, kuten ihopunkkeja, joista ei niin vaan pääse eroon ilman pitkää kuuria hyvin kalliita lääkkeitä. Kuka tietää vielä mitä muita tauteja. Likaa, hometta, ulostetta, verta, kuolleita muumiootuneita eläimiä... siinäpä melkoinen coctail. Lisäksi kun on lämmin ilmasto niin nuihin koteihin ryömii eksoottisia jopa myrkyllisiä mönkijöitä, mitä ei meillä Suomessa ole.

Pinkit hanskat ja toppi on se hänen brändinsä, joten ymmärrän kyllä, että haluaa erottua ja kiva kun haluaa auttaa. Mutta jos olette katsoneet TLC kanavalta niitä hamstraus ohjelmia, niin niissäkin siivoajilla on ihan puvut ja maskit päällä, ihan syystä. Yhtään tavallisen ihmisen voi olla vaikea käsittää millaisissa läävissä jotkut elävät. 

Vierailija
115/124 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, 1 suomalainen menestyy. Nyt on alettava vetämään häntä alas. 

Ei tarvitse vetää alas. Hänen tekeminen ei näytä kehittyneen huomioimaan alati törkyisempien kohteiden riskejä.  

Vierailija
116/124 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän laitoshuoltajan/ siivoojan, joka sai ensin verisyövän ja sen jälkeen vielä toisen. Molemmat näistä voi kai johtua erilaisille kemikaaleille altistumisesta. Myös on yleisesti epäiltyä, että esim naisten lisääntyneet keuhkosyöpätapaukset linkittyy kaikenkaisiin siivoussuihkeisiin. Että mietityttää vaan kuinka riskialtista onkaan vuosikausia tai jopa kymmeniä lotrata noiden aineiden kanssa. 

Vierailija
117/124 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän laitoshuoltajan/ siivoojan, joka sai ensin verisyövän ja sen jälkeen vielä toisen. Molemmat näistä voi kai johtua erilaisille kemikaaleille altistumisesta. Myös on yleisesti epäiltyä, että esim naisten lisääntyneet keuhkosyöpätapaukset linkittyy kaikenkaisiin siivoussuihkeisiin. Että mietityttää vaan kuinka riskialtista onkaan vuosikausia tai jopa kymmeniä lotrata noiden aineiden kanssa. 

Jonkin sekin työ on tehtävä

Vierailija
118/124 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auri on itse sanonut että käyttää suojavarusteita mutta ottaa ne kuvaamisen ajaksi pois.

Eli lopettakaa ihmettely ja jatkakaa elämää. Hyvää kevättä!

Vierailija
119/124 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auri on itse sanonut että käyttää suojavarusteita mutta ottaa ne kuvaamisen ajaksi pois.

Eli lopettakaa ihmettely ja jatkakaa elämää. Hyvää kevättä!

Uskoo ken tahtoo:D

Vierailija
120/124 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on selittänyt sitä sillä, että ihmiset asuvat näissä taloissa, jopa pienet lapset ja lemmikit ja siksi ei käytä suojavarusteita koska kyseessä on jonkun koti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän