Seuraajat huolissaan siivouskuningatar Auri Kanasesta: Miksi et käytä suojavarusteita?
Kananen oli jo saanut todella kivuliaan korvatulehduksen ja epäili korvaansa menneen torakka pahoin saastunutta kohdetta siivotessaan.
Nyt Auri on somensa perusteella puuhannut aivan äärilleen täyden ja törkyisen WC-pöntön parissa ja seuraajat ovat järkyttyneitä suojavarusteiden puuttumisesta.
Noista kohteista voi saada todella ikävän infektion, loistartunnan, tai vaikka minkä taudin. Miksi Auri jatkaa siivoilua sandaalit jalassa ja pikkutopeissa?
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Hepatiitin voi saada esim epäsiististä viemäristä, kylpyhuoneesta jos siellä joutuu ronkkimaan likaisia viemärietä. kuultu alan asiantuntijalta. Rööriroopeilla on hepatiittirokotus. Naarmu ihoon siinä värkätessä, siivoillessa ja pöpöt pääsee törkysiivouskohteissa aurinkin iholle muhimaan. siinä ei pinkit hanskat auta
Eiköhän hänellä ole rokotukset kunnossa.
HIukset ja korvat suojaisin verkolla. Teepuuöljyä pirskottaisin iholle - haju inhottaa öttököitä. Enemmän mua kauhistuttaa nuo viidakoiden selviytyjät kaiken maailman hämähäkkitesteissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä kelvannut sairaalaan kesätyöhön laitoshuoltajaksi ilman koulutusta. Ne vakituiset työkaveritkin oli kyllä vailla alan koulutusta myöskin. Ei meillä ollut mitään erikoisvälineitä tai suojapukuja käytössä.
Taitaa sairaala olla kohteena sellainen että jäisi ilman tekijöitä jos alan koulutusta vaadittaisiin. Itse en ainakaan tykännyt edes vanhainkodissa olla kun hygieniataso niin korkea. Saisin sairaalassa stressihäiriön. Mulle sopii koulu.
Voi olla että infektioiden ja sairaalabakteerien määrä tulee lisääntymään kun sairaalahuoltajina toimivat kouluttamattomat ja työkokemusta omaamttomat henkilöt.
Eiköhän näihin pääosin vaadita tutkinto. En tunne ketään kuka työskentelee sairaalassa siivoojana eikä ole
Mä olen sairaalahuoltaja, ammattiin koulutettu laitoshuoltaja ja yli 20 vuoden työkokemus erilaisista erikoissairaanhoidon yksiköistä.
Nykytilanne on karmaiseva. Koulutettuja eläköityy tiuhaan tahtiin, ja putoaa sairaslomille/työkyvyttömäksi työn raskauden vuoksi. Monikaan ei jaksa täyttä työaikaa. Nuoret käyvät kokeilemassa ja lähtevät äkkiä, koska saman rahan saa helpommallakin. Sijaisia karkottaa myös lyhyet työsopimukset, rekry ei älyä kertoa, että sopparit jatkuvat kyllä, ja tekivät ehtivät hakeutua muualle (tietenkin). Keikkalaiset ovat ihan liian usei lukiolaisia, ja niiden kanssa on ihan järkyttävän raskasta tehdä töitä.
Ei se oma-aloitteisuuden tai osaamisenkaan puute, vaan se, ettei ole aikaa perehdyttää, toinen tulee kylmiltään toiseen vuoroon ja minä teen omani toisessa. Usein haiprot (riski-ilmoitukset) paukkuvat: ei tunneta suojaimia, ei erityyppisiä eristyksiä, ei käsihygieniaa, ei aseptiikkaa. Koska sotella saa varata keikkansa ihan itse, näitä tulee vastaan myös niissä yksiköissä, joissa ei pitäisi. Eikä se heidän vikansa ole, ettei muita ole ja ettei kukaan pysty kasvattamaan toista käsi- ja jalkaparia tai teleportaatiokykyä. Tutuille olen sanonut jo vuosia sen, minkä taas teillekin: älkää hyvät ihmiset koskeko sairaalassa mihinkään, mihin ei ole välttämätön pakko.
Joissain videopätkissä on ollut myös maski, ja muulloinkin sillä apulaisella. Saappaatkin on ollut joskus.
Uskoisin, että nauhoitustilanteissa ollaan esiintymisasuissa. Siivouskeikkahan saattaa olla jopa usean päivän mittainen, joten tositoimissa on todennäköisesti päällä suojaavat asut.
Nuo kuvausasuthan ovat aina tahrattomia. Usein likaisen kohteen käsittelyn aikana näkyy vain se hanskakäsi.
Miten noi asiat liittyy suojavarusteiden pitämiseen, meni nyt kyllä ohi