Selänne ärsyttää niin paljon, että äänestän periaatteesta nyt Haavistoa
Inhoan Selännettä ja hänen mölöytyksiään, pidän häntä tosi yksinkertaisena tyyppinä. Nyt ärsyttää tuo ikäeromöläytys niin paljon, että ihan vaan sen takia äänestä Haavistoa. Olin vielä eilen kahden vaiheilla, kun Stubb ja Haavisto kumpikin olisivat varmaan ihan ok presidenttejä. Mutta jos tuo marsun älykkyysosamäärällä varustettu, palvottu lätkäjäbä tukee kerran Stubbia, niin mun ääni menee Haavistolle.
Kommentit (418)
Vierailija kirjoitti:
Köyhistä maista puolta nuoremman puolison hakeminen on jotenkin hyväksikäyttöä.
Tai voi olla ihan rakastumistakin. Ja siitä lienee kyse tässä tapauksessa kun suhde kestänyt yli 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin jo päättänyt, että en äänestä toisella kierroksella ollenkaan, kun kumpikaan ehdokkaista ei erityisesti miellytä. Olin Rehnin kannattaja ekalla kierroksella.
Nyt päätin kumminkin, että menen sunnuntaina äänestämään ja äänestän Haavistoa. Ei tämä Stubbin taustalla möykkäävä porukka vakuuta nyt yhtään, en halua heidän leiriinsä kuulua. Joten tavallaan protestiääni Haavistolle.
Stubbilla ei ole mitään tekemistä Selänteen kommenttien kanssa.
No sitten hän irtisanoutuisi niistä. Mutta eipä kuulu sellaista.
Miksi Stubbin pitäisi irtisanoutua Selänteen sanomisista? Irtisanoudutko sinä Antifasta, kiekkovieraista, Elokapinasta, silakoista, vasemmistolaisista Hamaksen tukijoista ja sukupuolen itsemäärit
Koska selänne on hänen tukijansa, kuva komeilee Stubbin sivulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin jo päättänyt, että en äänestä toisella kierroksella ollenkaan, kun kumpikaan ehdokkaista ei erityisesti miellytä. Olin Rehnin kannattaja ekalla kierroksella.
Nyt päätin kumminkin, että menen sunnuntaina äänestämään ja äänestän Haavistoa. Ei tämä Stubbin taustalla möykkäävä porukka vakuuta nyt yhtään, en halua heidän leiriinsä kuulua. Joten tavallaan protestiääni Haavistolle.
Stubbilla ei ole mitään tekemistä Selänteen kommenttien kanssa.
Niin, samoin kuin Haavistolla ei ole mitään tekemistä Halla-ahon huonoon äänisaaliiseen eduskunnan puhemiehenä. Epäreilua, eikö olekin? Selänne varmaan aivopierunsa kirjoittaessaan kuvitteli, että se sataisi Stubbin laariin. Selänne kun mielellään kuvittelee olevansa suurikin mielipidevaikuttaja eikä tajua, että
Mikä sitten selittää vasemmiston naisehdokkaiden Jutan ja Lin laihan äänisaaliin, ellei a) heidän heikko osaamistasonsa vai b) vihervassarien taktinen äänestys Halla-ahoa vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse äänestän Stubbia kun ärsyttää tämän palstan mollaajat.
Älähän nyt. Tämähän on vain sitä kuuluisaa "homorummutusta". Ei omaa maailmankatsomusta ja mielipidettä tarvitse vihervassareilla hyväksyttää.
No, heterolle meni ääni täältäkin.
Jaa eka kierroksellako?
Nyt ei ole heteroa tällä kakkoskierroksella.
Väität, että Aleksander Subb on myös homo?
En väitä.
Hän on itse kertonut olevansa bi seksuaali.
Lopeta homofobinen valehtelusi. Niinistö ei myöskään ole Haukion kummisetä. Mikään ei ole niin alhainen olento kuin paniikissa räpiköivä vihervassari.
Minä äänestän Haavistoa koska Stubbin naama ärsyttää enemmän. Ei muuta syytä.
Vierailija kirjoitti:
Minun äänestyspäätökseeni vaikuttaa koulutus. Jos koulutuksella ei ole enää mitään merkitystä niin voisi ihan siivoojankin koulutuksella hakea ihan mihinkä tahansa presidentin virkaan kunhan on kokemusta. Ennen päästiin ihan kokemuksella vaikka kuinka pitkälle.
Kumpi on tärkeämpää, muodollinen koulutus vai se, mitä on oppinut?
Ihan kuule yliopistossakin on menettely, jolla kursseja voi suorittaa aiemmin hankitun osaamisen perusteella. Kun opiskelija katsoo kurssin sisältöä ja osaamistavotteita ja toteaa, että olen oppinut nämä asiat työelämässä, hän voi kurssin vastuuopettajan kanssa sopia kurssin suorittamisesta aiemmin hankitun osaamisen perusteella.
Vaikka Haavistolla ei ole muodollista koulutusta, niin kyllä presidentin tehtävissä tarvittava pätevyys ja asiantuntemus hänellä on. Tämän voi kuka tahansa huomata, kun malttaa katsoa muutaman tentin ja kuunnella kun hän puhuu. Se muodollisen koulutuksen ulkopuolella hankittu tieto ja osaaminen tulee näissä tilanteissa hyvin esiin.
Ei minulla mitään koulutusta vastaan ole, mutta ei muodollinen koulutus ole todellakaan ainoa tapa saada tietoa ja osaamista. Toisaalta se muodollinen koulutus antaa vain pohjan sille, että pystyy omaksumaan erilaisissa työtehtävissä tarvittavat tiedot ja taidot. Yliopistossa suoritettu tutkinto on vähän niin kuin ajokortti, joka ei todellakaan ole osoitus ajotaidosta, vaan lupa jatkaa ajoharjoittelua ilman valvontaa muun liikenteen seassa.
Oppiminen jatkuu koko elämän ja Haavisto on jo yhden pitkän työuran verran jatkanut sitä oppimista. Hän on juuri sopivassa kohdassa ottamaan vastaan presidentin tehtävät - ei enää liian nuori, eikä vielä liian vanha.
Luin keskusteluketjun läpi ja siitä jäi hyvä mieli. Mitä enemmän suomalaiset miehet ja naiset eriintyy niin sen parempi, mitä vähemmän lapsia kantasuomalaiset keskenään tekee niin sitä onnellisempi tämä maa on.
Tämä maa tulee olemaan etnisten miesten ja suomalaisten naisten yhteisten lapsien, siinä ei suomalaisella miehellä ole enää osaa ei eikä arpaa. Selänteen kaltaisia miehiä ei enää synny ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin aioin äänestää Stubbia mutta joilei Stubb näyttävästi irtisanoudu Selänteen ym "tosi äijien" ulostuloista ääneni menee Haavistolle.
Jaa että nyt Stubin pitäisi selitellä jokaisen yksittäisen äänestäjänsä ulostuloja. Kuinka yksinkertainen sinä oikein olet? Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä niin Haaviston kuin Stubin leirissä ja yksi ääni. Ehdokkaiden ei tarvitse selitellä muiden puheita kuin omiaan. Tämä ei ole puoluepolitiikkaa.
Se ei vaan ole tätä päivää ottaa sitä lerssiä takapuoleen. Ties mitä sieltä takapuolesta valuu ulos linnanjuhlien kättelyskin lahkeita pitkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihervassarit keksivät aina hyvän syyn äänestää pedaripekkaa.
Mikä v*tun pedari? Ovat tavanneet kun Pekka oli 39, Antonio 20 vuotta nuorempi. Eli 19. Eli täysi-ikäinen.
Jotain rydmania höykytettiin kun oli seurustellut 25 vuotiaana 18 vuotiaan kanssa. Nyt sitten ei olekaan mitään väliä jos 40 v setämies iskee lapsia. Silä todellakin alle 20 vuotiaat ovat lapsia verrattuna nelikymppisiin. Ja sitten se toinen esimerkki 28 v ikäero, niin ei sovellu sekään mun arvoihin että mennään naimisiin omia lapsia nuoremman kanssa.
Tuo on ihan erin asia. Rydman oli Hesari mukaan toistuvasti nuoria tyttöjä ahdistelemassa. Haavisto on ollut jo 20 vuotta saman tyypin kanssa, ei ole kyse siitä että olisi aina
Moraali suodattuu vinkeällä tavalla punaviherlasien läpi.
Selänteen ja eikä muutenkaan julkkisten sanomiset eivät saisi vaikuttaa äänestys päätökseen. Minun tuttavapiirissä on kummankin kannattajia. Itsenäisesti päätin äänestää, kenenkään mielipiteet eivät vaikuta. Äänestin Niinistöä kummallakin kerralla, ikäerolla ei merkitystä ollut. Nyt oli ehdokkaana 3, joilla on iso ikäero puolisoon: Aaltola, Hjallis ja Pekka. Entä, jos ehdokkaana olisi ollut Lindtman. Olisiko Selänne narissut tässäkin tapauksessa ikäerosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä huvittava ilmiö - joskus jonkun henkilön 'suositukset' aiheuttavat päinvastaisen reaktion.
Muistan aikoinaan, kun vastakkain oli Esko Aho ja Tarja Halonen ja moni tuntemani oikeistolainen nainen pohti, että voi voi perhanaa, kumpaa noista nyt äänestäisi, kun toinen on kammottava hyvävelikorrupt... ja toinen taas vasemmistolainen, siis ihan eri aatesuuntaa kuin itse. (Eli sama tilanne kuin monella vasemmistolaisella on nyt, kun kumpikin ehdokas on oikeistolainen, niin saattaa olla hankalaa päättää, kumpi on vähemmän haitallisempi. )
Ja sitten Anne Pohtamo tuli kiekumaan julkisuuteen, että TIETENKIN porvarinaiset äänestää Esko Ahoa ja perhearvoja, kristillisyyttä ja isänmaallisuutta. Ja mitä kaikkea vielä (lue: perhearvot - vain tietyt ihmiset saavat perustaa perheitä, kristillisyys: viedään köyhiltä, annetaan rikkaille, isänmaallisuus: kupa
Ai raikkaita on vaan vihervassarit ja heidän mielipiteet?
Vierailija kirjoitti:
Koskakohan se Selänne ymmärtäisi olla vaan ihan hiljaa asioista, joista ei ymmärrä mitään?
Ei ole ihan ensimmäinen kerta, kun sosialistit lähtevät sananvapauden rajoittamisen tiellä. Kun vihervassari on lähellä, niin totalitarismi ja sensuuri eivät ole kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Naapurin Pirkko sano Stubbia ihan tyhmäksi, niin nyt äänestänkin Stubbia, vaikka ensin meinasin Haavistoa
Tiivistit juuri vihervassarimammojen järjenjuoksun tason :D
Vierailija kirjoitti:
Stubb voisi edes poistaa selänteen kuvan viralliselta sivultaan
Missäs totalitaristisissa järjestelmissä onkaan poistettu ei-toivotut ja väärän tietoisuuden omaavat henkilöt historian kirjoista?
Vierailija kirjoitti:
Selänteen ja eikä muutenkaan julkkisten sanomiset eivät saisi vaikuttaa äänestys päätökseen. Minun tuttavapiirissä on kummankin kannattajia. Itsenäisesti päätin äänestää, kenenkään mielipiteet eivät vaikuta. Äänestin Niinistöä kummallakin kerralla, ikäerolla ei merkitystä ollut. Nyt oli ehdokkaana 3, joilla on iso ikäero puolisoon: Aaltola, Hjallis ja Pekka. Entä, jos ehdokkaana olisi ollut Lindtman. Olisiko Selänne narissut tässäkin tapauksessa ikäerosta.
Sinä saat sanoa mielipiteen, Selänne saa myöskin sanoa, ok? Sinulla on edelleen yksi ääni ja sulla yksi. Demokratiaa. Mene ja äänestä. Sunnuntaina nähdään tulos.
Inhoan kumpaakin yhtä paljon, mutta Stubbia pelkään. Näin hänen kommentinsa siitä, vastaisiko hän jos Putin soittaisi.
Haavisto sanoi mielestäni hyvin, että tottakai hän vastaisi, koska hän haluaisi tietää missä mennään ja mitä putin miettii. Tämä on mielestäni fiksua, että pitää puheyhteyden viholliseenkin ja "pitää vihollisen aivoituksineen lähellä", jotta tietää vihollisen mielenliikkeet ja on tarvittaessa ehkä jopa rauhanvälittäjä.
Stubb sanoi mahtipontisesti että meidän ei enää tarvitse vastata Putinille koska olemme NATOSSA! Hän korosti että olemme natomaa ja nato ja nato... Ei siinä mitään. Itse olen aina ollut natoon liittymisen kannalla, mutta tapa, millä hän sen sanoi: Hän sanoi sen kuin primäärinarsistinen pikkunilkki, joka on päässyt "aikuistenpöytään" tai jonka "iskä on vahvempi kuin naapuritenavien". Jotenkin kerskaillen, mahtipontisesti ja omahyväisesti ja hänen ilmeensä oli narsistinen ja vahingoniloinen. Lälläää venäjä, ollaan natossa, haistakaa pska!
Ehkä pätkä löytyy youtubesta. Stubb unohti, että ollaan nyt NATOSSA, mutta nato ei ole ikuinen mutta Venäjä on ikuisesti meidän naapuri haluttiin tai ei. Nytkin moni USA:ssa on jo kyllästynyt USA:n maailmanpoliisinvirkaan ja pitämään yllä kallista armeijaa "laiskojen" Eurooppalaisten turvana, jotka pitävät itseään sivistyneempinä ja katsovat halveksuen punaniskajenkkejä jotka he kuitenkin pyytävät heti apuun kun voimaa tarvitaan.
Itse äänestin Halla-Ahoa, "pieninpänä pahana". Hänellä on vankka kokemus ja kielitaito Venäjästä. Hän olisi ollut hyvä kulttuuritulkki. Hän on myös harkitseva ja pragmaattinen ilman ideologista haihattelua.
Halla-ahon tappioon vaikutti varmasti persujen oikeistolainen politiikka. Esim. Riikka Purra, joka hyppäsi kokkareiden kyytiin ja unohti, että persujen äänestäjät olivat suurimmaksi osaksi köyhiä duunareita ja pienyrittäjiä.
Luulen, että Riikka Purran ura katkeaa seuraavissa vaaleissa ja hän jää omilleen. Hän on pilannut maineensa politiikassa kuten "työttömät risusavottaan"- Susanne Koski, jolle ei edes kunnallispolitiikassa ole ironnut virkoja. Riikka on myös sen ikäinen että poliittisen uran jälkeen iskee ikärasismi. Vanhentuneella opettajankoulutuksella vanhan naisen osa on ehkä sijaisopettajana syrjäkylillä. Toivottavasti hän ei nyt ehdi tottua "liian hyvään".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju auttoi minua tekemään päätökseni. Ensimmäisestä kierroksesta poiketen äänestä Stubbia. En halua samaistua porukkaan joka perustelee poliittisia valintojaan entisen jääkiekkoilijan kommenteilla.
Entäpä porukkaan, jonka mielestä homoa ei sovi äänestää?
Vihervassarit ovat kollektivisteja, jotka eivät osaa, halua, tai uskalla ajatella omilla aivoillaan ja olla eri mieltä lauman kanssa.
Miksi Stubbin pitäisi irtisanoutua Selänteen sanomisista? Irtisanoudutko sinä Antifasta, kiekkovieraista, Elokapinasta, silakoista, vasemmistolaisista Hamaksen tukijoista ja sukupuolen itsemäärittelyn kannattajista?