Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimon eroyllätys

Vierailija
05.02.2024 |

Meillä on kaksi alle kouluikäistä tyttöä ja olemme olleet yhdessä 15 vuotta. Sanomatta selvää, että lasten jälkeen yhteinen aika on ollut kortilla ja jäätyäni työttömäksi viime kesänä, myös taloutemme ob ollut tuuliajolla. Nyt toki takaisin työelämässä, mutta syksy oli kuluttava monella tapaa.

kuukausi sitten vaimoni tiputti pommin ja kertoi, että hänellä ei enää ole romanttisia tuntemuksia minua kohtaan ja muutenkin vikalista oli pitkä. 

Aloitimme pariterapian, mutta vaimoni sanoo että tekee sen vain lasten takia. Itse olen sydän vereslihalla, minkä lisäksi huoli lapsista ja mahdollisesta tulevasta arjesta mietityttää.

Suurin ongelmamme on vaimon puhumattomuus ja tämän hän on itsekin myöntänyt. Tunnen surun lisäksi vihaa siitä, miten rakastamani puoliso ja lasteni äiti on niin itsekäs, että ei ole avautunut näin vakavasta asiasta aiemmin ja nyt kaikki on vaakalaudalla. Kyse on siis todella pienistä asioista, jotka ovat kasaantuneet. Asioita, jotka olisin helposti voinut tehdä toisin jos vain olisin tiennyt.

Miten tällaiseen tilanteeseen pitäisi suhtautua? Koen oloni petetyksi ja loukatuksi.

Kommentit (226)

Vierailija
101/226 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin kyllä ihan suoraan myös sanoa, että en koskaan tulisi hyväksymään vierasta naista/miestä kasvattamaan lapsiani. Jos ero kuitenkin tulee ja puoliso uuden ottaa, niin pakkohan mun on siihen alistua ja pakkohan mun on myöntyä, mutta en mä sitä koskaan hyväksymään tule.

Jokainen saa lähteä ja jokainen saa erota, mutta ei kukaan voi pakottaa hyväksymään asioita, joita ei hyväksy. Niin että opetelkaa se suomenkieli tosiaan: hyväksyä tarkoittaa, että hyväksyy asian, on ok asian kanssa. Se ei tarkoita sietämistä, se ei tarkoita pakkoa sietää.

Aivan samanlaista kontrollia kuin mitä väitetään apn tekevän on tuo, että erovaiheessa pitäisi vaan olla ok asioiden kanssa, joiden kanssa ei ole ok. Parempi se on ne suoraan kertoa. Mitäänhän ei ketään siis voi pakottaa tekemään asian suhteen, mutta kait nyt saakeli saa edes omat tunteensa kertoa rehellisesti??

Vierailija
102/226 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asutte Porvoossa 🙉

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/226 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä provot ovat mammojenherättäjiä. 

Provo kuitenkin!

Ennen kaikkea on äitipuolien herättäjiä, alkavat heti riehumaan narsisteista kun joku sanoo suoraan sen, mitä suurin osa ajattele: ei ole kivaa, että vieraat ihmiset sotkeentuvat omien lasten elämään.

Vierailija
104/226 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olivatko asiat sellaisia, että ne olisi pitänyt tajuta sanomattakin, jos kerran ovat "helposti korjattavissa"?"

Hei, nyt joku raja jo tuohon miesvihaan. Jos ei ihan oikeasti ole 15v aikana saanut suutaan auki, niin miksi kukaan olisi tajunnut asian sanomattakin? Me ihmiset nyt kun satumme pitämään samoja asioita hyvinä, huonoina ja neutraaleina. Älä peilaa omaa paskaa ukkoasi ap:n aloituksen kautta.

Ei ole ukkoa. Mutta jos aloittaisin suhteen, en kyllä jokaista pikkuasiaa rupeaisi kertomaan, miten haluan sen olevan, koska kyllähän ihmisen pitää olla LUONNOSTAAN jotain sellaista, mitä haluan. Miksei ap luonnostaan tee niitä asioita, joita vaimo toivoo? Ovat liian erilaiset keskenään? Ap pitää vaimoa itsestäänselvyytenä? 

Tuli muuten yksi red flag lisää. Narsisti muokkaa itseään toisen toiveiden mukaan (ollessaan motivoitunut, halutessaan kiinnittää jonkun itseensä, muulloin ei toisen toiveet kiinnostele). 

Vierailija
105/226 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo kuitenkin!

Ennen kaikkea on äitipuolien herättäjiä, alkavat heti riehumaan narsisteista kun joku sanoo suoraan sen, mitä suurin osa ajattele: ei ole kivaa, että vieraat ihmiset sotkeentuvat omien lasten elämään.

Kukaan ei varmasti ole päästämässä VIERAITA ihmisiä sekaantumaan lastensa elämään. 

Vierailija
106/226 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi hieman samankaltaisesti. Kuulemma nyt jo ex-vaimo oli kyllä antanut vinkkejä ja vihjaillut, että kaikki ei ole kunnossa jne jne Se oli se suurin loukkaus, että pitäisi olla jokin ennustaja /selvännäkijä jotta naisen oikkuja voisi tulkita. Jos ei osaa avata suutaan ja kertoa ongelmista niin sitten se menee noin. Yllätyserot ovat mielestäni naisväen keino iskeä vielä kerran ja kunnolla. Läheisyys ja empatia on kadonnut niin voi vähän nostaa itseään parrasvaloihin.

Jos koet, että on hyötyä terapiaan menosta niin mene. Tuskin muuttaa enää mitään. Usko pois, päätös on jo tehty ja tässä alleviivataan vain hänen oikeaa päätöstään pelastaa itsensä synkkyydestä ja surkeasta elämästä. Et tule sieltä mitään saavuttamaan. Todennäköisesti tässä on klassinen tässäkö elämäni nyt on, tätäkö tämä on loppuun asti kyllästyminen ja luovuttaminen. Kantti pettänyt ruuhkavuosien paineessa. Sellaista se on. Tekee kipeää mutta ei tapa.

Muutama vinkki miten tulee jatkaa.

Koveta itsesi tulevan exän suuntaan. Nyt sinä suret kulissia ja identiteetin sortumista. Mietit mitä mieltä kaikki muut ovat. Sillä ei ole väliä koska aidosti ketään ei juurikaan kiinnosta. Pidät omista asioistasi huolen ja otat ohjat tähän eroon. Veit sen maaliin myös omilla ehdoillasi. Älä anna henkistä yliotetta ja ruikuta häntä takaisin. Se hivelee naisen itsetuntoa kun on mies kerrankin polvillaan. 

Muutat pois tai vaimosi muuttaa pois. Mahdollisimman nopeasti. Saat oman tilan käsitellä tilannetta. Saat rauhan jossa voi ystäväsi tulla vaikka vain kuuntelemaan murheita.

Sovitte lasten huollosta mahd. Nopeasti. Joko lastenvalvojalla tai keskenänne. Kummalla tahansa tavalla tehty sopimus on yhtä pitävä. Muista, että kukaan ei voi sanella sinulle miten asiat menevät. Määrätä voi vain käräjäoikeus ei kukaan muu.

Lopetat yhteydenpidon vaimoosi. Et kysele mitä kuuluu vaan keskustelet vain lastenne asioista. Estät muista kuin WA:sta. Vain sähköposti tai WA on kanava josta sinut tavoittaa. Kerrot vaimollesi, että kun aika on SINUN osaltasi kypsä, niin voitte olla enemmän yhteydessä jos hän vielä haluaa. Jos ei niin kaikki ruikuttaminen olisi ollut joka tapauksessa turhaa.  

Jatkat elämääsi. Rakenna pala palalta uudet perustukset. Teet niistä vähän kestävämmät kuin vanhat.

Urheile ja liiku. Saat hyviä fiiliksiä siitä. Aseta tavoitteita siellä. Laihduta, kasvata lihasta. Kasvata vaikka parta mutta jokin pieni muutos kerrallaan. Tai jos sinulla on parta niin aja se pois.

Keskityt lasten hyvinvointiin. Vaimon hyvinvointi tai muu ei ole enää sinun vastuullasi.

Puhut tästä jollekulle. Puhuminen ja asioiden toistaminen ja jankuttaminen samasta oikeasti auttaa.

Älä missään nimessä tee seuraavaa:

Katkeroidu. Ei kannata. Teet vain hallaa itsellesi.

Ryhdy dokaamaan. Ei kannata. Vie hommaa vain syvemmälle ja kohti katkeruutta.   

Tsemppiä. Jos menee aivan surkeaksi niin otat yhteyttä paikalliseen miessakkiin ja muihin eroryhmiin. Siellä on muitakin samassa tilassa olevia ja saat olkapään johon nojata. 

Vierailija
107/226 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

M.O.T. kun rahat loppuvat, akka lähtee. Tekosyitä löytyy saman verran kuin akkoja.

Vierailija
108/226 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävij ust samalla tavalla. Erosta on 7 vuotta. Toki vaimo oli laksnnut puhumisen vuosia sitten. Enää en takaisin ottaisi.

Vierailija
109/226 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävää miten negatiivisia kommentteja täällä viljellään. Haluaisin heittää teille kysymyksen: miltä teistä tuntuisi jos elämänne käännekohdassa kysyisitte neuvoja ja vastaukseksi saisitte ivallisia kommentteja ventovierailta ihmisiltä, ketkä eivät tunne teitä millään tapaa? Tai mikä teitä motivoi kirjoittamaan pahantahtoisia kommentteja?

ap

No minä anna sulle hyväntahtoisen kommentin: älä pelaa mitään pelejä (joita itse tuolla aiemmin ehdotit) vaan keskustele avoimesti puolisosi kanssa ja KUUNTELE mitä hän sanoo. Hoitakaa ero kauniisti lasten takia ja ota opiksesi seuraavaan parisuhteeseen nyt saamasi opit.

Vierailija
110/226 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo kuitenkin!

Jos ei tykkää että äidin uusi miesystävä tulee lapsiensa elämään kannattaa olla sotkematta sitä suhdetta eropisteeseen. Sillä kun se tulee siihen ei ole enää mitään asiaa määräilemään ketä lapset äidin luoda näkevät, se on äidin asia.

Vierailija
111/226 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siihen on joku syy ettei se vaimo puhu ongelmista. Ehkä hän kokee ettei siitä ole apua?

Niin pitkään kun kumpikaan ei ole käynyt vieraissa on usein molemmilla peiliin katsomista.

Tämä on peruja vaimon lapsuuden kodista. Siellä ei puhuttu mistään.

ap

Vaimon vanhemmat eivät ole osa teidän parisuhdetta, mutta yllätys yllätys: SINÄ olet. Toimi sen mukaan.

Vierailija
112/226 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voin kyllä ihan suoraan myös sanoa, että en koskaan tulisi hyväksymään vierasta naista/miestä kasvattamaan lapsiani. Jos ero kuitenkin tulee ja puoliso uuden ottaa, niin pakkohan mun on siihen alistua ja pakkohan mun on myöntyä, mutta en mä sitä koskaan hyväksymään tule.

Jokainen saa lähteä ja jokainen saa erota, mutta ei kukaan voi pakottaa hyväksymään asioita, joita ei hyväksy. Niin että opetelkaa se suomenkieli tosiaan: hyväksyä tarkoittaa, että hyväksyy asian, on ok asian kanssa. Se ei tarkoita sietämistä, se ei tarkoita pakkoa sietää.

Aivan samanlaista kontrollia kuin mitä väitetään apn tekevän on tuo, että erovaiheessa pitäisi vaan olla ok asioiden kanssa, joiden kanssa ei ole ok. Parempi se on ne suoraan kertoa. Mitäänhän ei ketään siis voi pakottaa tekemään asian suhteen, mutta kait nyt saakeli saa edes omat tunteensa kertoa rehellisesti??

Lööpeissa on aina silloin tällöinen niiden sekopäiden tekosia jotka ei tätä sinun kielinäppäryyttäsikään hyväksy. Ja mieluummin vaikka ta ppavat.

Vierailija
113/226 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kävi hieman samankaltaisesti. Kuulemma nyt jo ex-vaimo oli kyllä antanut vinkkejä ja vihjaillut, että kaikki ei ole kunnossa jne jne Se oli se suurin loukkaus, että pitäisi olla jokin ennustaja /selvännäkijä jotta naisen oikkuja voisi tulkita. Jos ei osaa avata suutaan ja kertoa ongelmista niin sitten se menee noin. Yllätyserot ovat mielestäni naisväen keino iskeä vielä kerran ja kunnolla. Läheisyys ja empatia on kadonnut niin voi vähän nostaa itseään parrasvaloihin.

Jos koet, että on hyötyä terapiaan menosta niin mene. Tuskin muuttaa enää mitään. Usko pois, päätös on jo tehty ja tässä alleviivataan vain hänen oikeaa päätöstään pelastaa itsensä synkkyydestä ja surkeasta elämästä. Et tule sieltä mitään saavuttamaan. Todennäköisesti tässä on klassinen tässäkö elämäni nyt on, tätäkö tämä on loppuun asti kyllästyminen ja luovuttaminen. Kantti pettänyt ruuhkavuosien paineessa. Sellaista se on. Tekee kipeää m

Mutta onneksi siskosi on hoikka ja seksikäs  vai mitä ap? Ja näin päästiinkin sujuvasti tavoitteeseen eli naisten haukkumiseen ja pian ketjussa raivoaa miesvihakiimanarttu naisten loisimiseta miesten lompakolla 🤭

Vierailija
114/226 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosi käytös kuulostaa siltä, että hän yrittää saada sinut ehdottamaan eroa, jotta voisi jälkikäteen kutsua sitä "yhteiseksi päätökseksi" tai peräti sinun päätöksesi muille ihmisille ja läheisille. Yrittää säilyttää sädekehänsä. Mahdollisesti uusi mies kuvioissa, mutta ei välttämättä. Älä suo hänelle tätä tyydytystä, että hän pääsee luistamaan jättäjän roolista, jos sinä olet ollut se joka on rakastanut ja joka on halunnut yrittää. Älä sano itse koskaan e-sanaa. Varaudu kuitenkin henkisesti ja taloudellisesti elämään eron jälkeen. Vaimosi saa itse ottaa vastuun omista valinnoistaan. 

Vierailija
115/226 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan eroa sen takia, että on unohdettu matkustella. Silloin ei valiteta, ettei olla matkustettu vaan sanotaan, että hei, ei olla aikoihin matkustettu, mentäisiinkö vaikka Rukalle laskettelemaan. 

Eroon on joku muu syy. 

Niin paitsi jos on viimeiset 20 vuotta ehdotettu että tehtäisiinkö yhdessä näitä minulle parisuhteessa tärkeitä asioita (oli se sitten matkustelu, seksi tai vaikka ruoan laitto), mutta kumppania ei kiinnosta. Siinä vaiheessa alkaa se katkeruuden määrä olla jo sillä tasolla että siinä ei kauheasti enää keskustelut auta.

Vierailija
116/226 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset on ' ehkä kaikki #elvetistä '? voisin kuvitella..

(ei ole ensimmäinen kerta kun vastaavia naisia oon kuullut aiemminkin.. se on vähän surku. kaikille.. :((

Vierailija
117/226 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jälleen yksi mies, jolle kaikki tuli yllätyksenä. Suomeksi: on varmasti kertonut mihin ei ole tyyyväinen ja mihin toivoisi muutosta, muttet ole ottanut vakavasti. Miehelle kun pitäisi rautalangasta vääntää ja lekalla takoa - eikä sekään yleensä auta. Sitten ihmetellään "yllätyseroa".

Kun erohalusta noin ilmoitetaan niin silloin ollaan todella valmiita eroamaan. Ei siinä auta enää, että lupaan jatkossa aina tyhjentää astianpesukoneen. Jos nämä "viat" mitä nainen on listannut, ovat aiheuttaneet jatkuvia riitoja niin silloin se on voinut ehkä vaikuttaa tunteisiin. Muuten tuollainen syiden listaaminen on vaan juuri sitä; syiden listaamista, koska pitää olla joku syy.

Oikea syy on: rakkaus on poissa. Halua ei ole olla yhdessä. Ei haluta läheisyys, eikä yhteinen harrastaminen. Ärsytyskynnys on valahtanut alas, joten siitä se pitkä vikalista.

Vastaan tähän kommenttiin siksi, että ihan käsi sydämellä koen, ettei siinä kohtaa kun annetaan palautetta jostain saamattomuudesta kotitöissä ja väläytellään eroa, ole kyse niistä kotitöistä, vaan siitä ettei enää rakasta eikä huvita enää tehdä mitään extraa toisen eteen.

Kaikilla säästyy sydän ja hermot kun tämä ymmärretään.

Vierailija
118/226 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan eroa sen takia, että on unohdettu matkustella. Silloin ei valiteta, ettei olla matkustettu vaan sanotaan, että hei, ei olla aikoihin matkustettu, mentäisiinkö vaikka Rukalle laskettelemaan. 

Eroon on joku muu syy. 

Niin paitsi jos on viimeiset 20 vuotta ehdotettu että tehtäisiinkö yhdessä näitä minulle parisuhteessa tärkeitä asioita (oli se sitten matkustelu, seksi tai vaikka ruoan laitto), mutta kumppania ei kiinnosta. Siinä vaiheessa alkaa se katkeruuden määrä olla jo sillä tasolla että siinä ei kauheasti enää keskustelut auta.

kyllä ' naiset on #elvetistä ei yksi vaan.. ' (kaikki).

Vierailija
119/226 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

naiset on ' ehkä kaikki #elvetistä '? voisin kuvitella..

(ei ole ensimmäinen kerta kun vastaavia naisia oon kuullut aiemminkin.. se on vähän surku. kaikille.. :((

Tämä on kyllä totta.

Vierailija
120/226 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on naisen laatima provo.

Aika selkeästi näkyy, ettei tunne miehen ajatusmaailmaa ollenkaan, mutta osaa hienovaraisesti triggeröidä naisen aatoksia.