Jotkut 40v. luulee olevansa nuoria ja pukeutuvat
Kommentit (237)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tässä iässä oikein pitäisi pukeutua? Olen 45v ja kuljen farkuissa, huppareissa ja tennareissa.
Minä käyn punaisissa Converseissani alle 23-vuotiaasta.
M 52
no et käy, tuitui
N 52
Vierailija kirjoitti:
Itse huomaan nyt tykkääväni eniten tanskalaisesta muodista. Juuri ostin itselleni korkeavyötäröiset cropatut housut (leveät lahkeet) ja oversized paitapuseron. Molemmat tanskalaista merkkiä. Aion käyttää näitä nilkkureiden ja keväämmällä tennareiden kanssa. Olen 49 vuotias.
Huomaan että parikymppiset nuoreni pukeutuvat melko samantyylisesti, mutta vaatteet ovat heillä paljon halvempia.
Jokunen nuori saattaa kaivaa isän vaatekaapista paidan ja viisnollaykköset ja kropata pöksyt itse. He käyttävät myös kirppareita, moni on varsin ympäristötietoinen.
Mitä minä nyt helsinkiläisnuorisoa olen katsellut, niin lahkeet on liehuvat, takki muhkea, jalassa on jotkut läskipohjalenkkarit. En ole ikinä pukeutunut niin vaan kapeisiin farkkuihin ja tyköistuviin takkeihin.
Hauskin on hiusmuoti. Pojilla on mummopermis ja nyt olen nähnyt tytöillä sellaista Marjatta 80-luvulla-tukkaa; hiuksissa on pehmennys ja otsatukka. Mirella-korviksia näkyy myös. Juu, ei ole mun tyyli.
N43
Kerro nyt sitten mulle kuinka mun tulee pukeutua?
Olen todellakin yli 40 v. Käytän farkkuja, t-paitoja, kivoja villarotseja syksyisin ja keväisin. Talvella ulkoilen ihan reiluilla lämpöhousuilla ja kunnon topparotsilla, alla "lekkarit", pitkähihainen paita ja välillä vielä villarotsikin jos oikein kylmä, pipo ja rukkaset tottakai. Mutta kesällä, jee silloin otan ilon irti sortseineen ja napapaitoineen.
Juhlavarustus on aina villi ja vapaa.
Please teenpä minulle lista mitä pitäis käyttää. (161 cm/ 48 kg)
Vierailija kirjoitti:
Olen 49 ja tänään korkeavyötäröiset bootcut housut sekä Mikki Hiiri -huppari.
Hahmo on kyllä aika vanha keksintö, joten toivon, että se minulle sallitaan.
Marimekkoihin ja tunikoihin en aio pukeutua koskaan.
Vanhat Marimekot on ihan asiallisia jos suurista kuvioista ja linjoista tykkää. Kotimaista laatua. Nykyfeikeistä en minäkään välitä.
Vierailija kirjoitti:
Yli 50-v. nainen alkaa näyttää gangsterilta
Sehän on hyvä. Juipit ei uskalla isotella pimeällä.
Olen 61-vuotias ja pukeudun yleensä farkkuihin, collegepaitaan ja maihareihin, koska olen pukeutunut aina mukavasti ja tuo on mulle mukavaa pukeutumista. En tiedä, onko se sitten ikäiselleni tyypillistä, kun en ole tullut ajatelleeksi asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat jatkavat nuorena omaksumassaan tyylissä, eivätkä vaihda erityisesti mihinkään mummotyyliin. Ne on nuoret, jotka hakevat uuden tyylin koska haluavat erottua.
Minä en ole ainakaan jatkanut nuorena omaksumassani tyylissä vaan vaatetus on muuttunut vuosien varrella ja myös sen mukaan mikä on muodissa. Mitään kaikkein trendikkäimpiä vaatteita en tosin harrasta, mutta housujen lahkeenleveys vaihtuu muodin mukaan ja muutenkin vähän katson uusia vaatteita hankkiessa, että mikä näyttää nykyaikaiselta.
N42
Muodin mukana ei kannata aikuisen naisen enää mennä, kun oma tyyli on löytynyt. Siihen sisältyy myös se, ettei ole niin herkkä sille, mitä ulkoa päin meille minäkin vuodenaikana sanellaan. Halutessaan aikuinen nainen kyllä osaa poimia tyyliinsä sopivia asioita osaksi arkeaan. E
Kyllä sitä voi sitä "omaa tyyliään" maustaa niillä muodin mukaisilla jutuilla, poimimalla sieltä trendeistä niitä itselle sopivia. Vaikkapa just farkkuihminen voi hommata farkut sellaisella lahkeen mallilla joka on muodissa ja miellyttää silmää, siis jos on tarve hommata farkut. Silleen se tyyli pysyy freesinä. Pakko ei tietysti ole jos haluaa pysyä tasan samassa, ihan mistä itse tosiaan tykkää, mutta kyllähän sitä joutuu aika ajoin ostamaan uusia vaatteita joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai 4-kymppinen vielä vanha ole? Miten pitäisi pukeutua? Kuka sen määrittää? Itse pukeuden mukavasti ja sään mukaan. Muita vaikuttumia minulla ei ole. Toki joskus näkee 4-kymppisiä (tai jopa 5-kymppisiäkin) naisia pukeutuneena liian pieniin vaatteisiin. Se on aina paha moga. Koskee miehiä, yhtä lailla. Kyllä tytöt voivat mahaa esitellä, mutta jos siellä on kolmen edestä mahaa, niin pitäisin kyllä jemmassa ja menisin salille ennen sen vapauttamista vaatekerroksen alta.
40 vee on läski rillipää täti?
Miten semmoiset pukeutuu?
Vierailija kirjoitti:
Osui ja upposi tämä 40 talvityyli...makuupussi takki ja sorelit😆
Mulla on juuri nämä ja myös ne pitkävartiset villasukat. En tiedä onko se niinkään iästä johtuva vaan kylmä sietokyky on niin heikko, että pakko olla lämmintä.
Ja mahdollisimman pitkään helmaa, sukkaa, vartta.
Osa varmaan ajattelee että nämä ovat kalliimpia ja parempia vaatteita ja siksi sopivia.
Vierailija kirjoitti:
Oon miettinyt tuota, että kumpi on nolompaa:
Jumittaa siihen oman nuoruutensa nollarityyliin vai koettaa pysyä muodin mukana ajassa, jolloin jotkut katsoo että yrittää olla nuorisoa.
Olen tullut tulokseen että pukeudun vartaloni mukaan ja mikä on omaan silmään kaunista ja mukavaa. Nollarillehan se osuu.
Yritän kuitenkin päivittää sitä omaa nollarityyliä tähän päivään, etten ole jämähtänyt ihan täysin ja ole supernolo.
Esim. Mulla oli nollarilla shokkivärejä ja emotukka, niin ei sitä enää kumminkaan.
Nollari on muotia nyt..siis nuorille:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat jatkavat nuorena omaksumassaan tyylissä, eivätkä vaihda erityisesti mihinkään mummotyyliin. Ne on nuoret, jotka hakevat uuden tyylin koska haluavat erottua.
Minä en ole ainakaan jatkanut nuorena omaksumassani tyylissä vaan vaatetus on muuttunut vuosien varrella ja myös sen mukaan mikä on muodissa. Mitään kaikkein trendikkäimpiä vaatteita en tosin harrasta, mutta housujen lahkeenleveys vaihtuu muodin mukaan ja muutenkin vähän katson uusia vaatteita hankkiessa, että mikä näyttää nykyaikaiselta.
N42
Muodin mukana ei kannata aikuisen naisen enää mennä, kun oma tyyli on löytynyt. Siihen sisältyy myös se, ettei ole niin herkkä sille, mitä ulkoa päin meille minäkin vuodenaikana sanellaan. Halutessaan aikuinen nainen kyllä osaa
Vai että maustaa tyyliä ja poimia trendeistä sitä ja tätä. Ei paljoa kiinnosta. Vaatetta ostan kun tarvitsen, ja valitsen sen mikä sattuu miellyttämään. En seuraa mitään trendejä tai ulkonäköjuttuja. Hirveän tylsää sellainen, ja kun kelvollisia vaatteita on kaapit täynnä, niin shoppailu on pakollinen paha.
On ihanaa kun ei tarvitse enää miettiä, olenko tarpeeksi jotain ja saanko miehen ja perustanko perheen, pärjäänkö työelämässä. Nuoren elämä oli raskasta. Nyt saa nauttia olostaan.
Joko on parta alkanut kasvaa sekä viikset?
En nyt oikein ymmärrän miten nelikymppisen tyylin pitäisi erota olennaisesti nuoremman tyylistä. Monet vaatteet ovat tyyliltään mielestäni aika neutraaleja ja niitä voi käyttää yhtälailla 20v, 40v ja 60v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N42
Muodin mukana ei kannata aikuisen naisen enää mennä, kun oma tyyli on löytynyt. Siihen sisältyy myös se, ettei ole niin herkkä sille, mitä ulkoa päin meille minäkin vuodenaikan
Vai että maustaa tyyliä ja poimia trendeistä sitä ja tätä. Ei paljoa kiinnosta
Sinua ei kiinnosta, jotakuta toista voi kiinnostaa, kumpikaan ei ole sen enempää oikeassa tai väärässä.
Täällä palstallahan haukutaan joka päivä tunikoita mummovaatteiksi. Ilmeisesti on mahdotonta pukeutua niin, ettei joku valittaisi. Miksi, en ymmärrä. Emme kuitenkaan aio pyydellä anteeksi olemassaoloamme. Tai välittää kenenkään mielipiteestä. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon miettinyt tuota, että kumpi on nolompaa:
Jumittaa siihen oman nuoruutensa nollarityyliin vai koettaa pysyä muodin mukana ajassa, jolloin jotkut katsoo että yrittää olla nuorisoa.
Olen tullut tulokseen että pukeudun vartaloni mukaan ja mikä on omaan silmään kaunista ja mukavaa. Nollarillehan se osuu.
Yritän kuitenkin päivittää sitä omaa nollarityyliä tähän päivään, etten ole jämähtänyt ihan täysin ja ole supernolo.
Esim. Mulla oli nollarilla shokkivärejä ja emotukka, niin ei sitä enää kumminkaan.
Nollari on muotia nyt..siis nuorille:)
Sanos muuta, olen välillä katsonut nykynuoria että ei hemmetti, tuossa vois olla minä ja mun bestis 20 vuotta sitten :D
Joo, oma tyyli on kyllä muuttunut siitä nollarimuodista ja esim ne matalavyötäröiset farkut saa ihan jäädä sinne nuoruuteen, ei ole yhtään ikävä.
Vierailija kirjoitti:
Kerro nyt sitten mulle kuinka mun tulee pukeutua?
Olen todellakin yli 40 v. Käytän farkkuja, t-paitoja, kivoja villarotseja syksyisin ja keväisin. Talvella ulkoilen ihan reiluilla lämpöhousuilla ja kunnon topparotsilla, alla "lekkarit", pitkähihainen paita ja välillä vielä villarotsikin jos oikein kylmä, pipo ja rukkaset tottakai. Mutta kesällä, jee silloin otan ilon irti sortseineen ja napapaitoineen.
Juhlavarustus on aina villi ja vapaa.
Please teenpä minulle lista mitä pitäis käyttää. (161 cm/ 48 kg)
Käytätkö vielä muunlaisia rotseja?
Vierailija kirjoitti:
Miten tässä iässä oikein pitäisi pukeutua? Olen 45v ja kuljen farkuissa, huppareissa ja tennareissa.
Ja minä olen 73 ja kuljen farkuissa, huppareissa ja lenkkareissa. Jonku silmään ilmeisesti määrättynä ikänä kaikkien pitäisi olla pelkkää massaa, myös vaatetuksessa.
40 vuotias on aika nuori kyllä, enkä tiedä miksi ei saisi pukeutua kuten haluaa. 30-40v miehet ovat halutuin ikäryhmä naisten keskuudessa Iltalehden kyselyn mukaan.