Jotkut 40v. luulee olevansa nuoria ja pukeutuvat
Kommentit (237)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mitenkä se nuoriso nykyään pukeutuu?
Ainakin mun koulussa jossa on 16-vuotiaasta keski-iän ylittäneisiin oppilaita, niin nuoriso pukeutuu tällä hetkellä havaintojeni pohjalta leveisiin housuihin jotka on korkeavyötäröisiä ei oversize paitoihin ja sit on kanssa ihan perus kaikkia mahdollisia 70-2000-luvun muoteja sekoittavia tyylejä.
Että meillä 40v ihmisillä on aika haastavaa jos ei voi pukeutua samoin kun aika iso toi skaala. 😆
Mitenkähän sitä edes pystyisi olemaan pukeutumatta nuorekkaasti, jos haluaisi sillä tavalla erottautua? Kun nuoretkin pukeutuvat niin kuin tykkäävät, eivätkä piittaa siitä mitä joku oman elämänsä tyyliguru pitää sopivana? :D
Osui ja upposi tämä 40 talvityyli...makuupussi takki ja sorelit😆
Mulla on juuri nämä ja myös ne pitkävartiset villasukat. En tiedä onko se niinkään iästä johtuva vaan kylmä sietokyky on niin heikko, että pakko olla lämmintä.
Ja mahdollisimman pitkään helmaa, sukkaa, vartta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ihminen saa pukeutua miten haluaa. En ole kiinnostunut enkä kyttäile miten pukeutuu. Tietysti on kohteliasta ja hygieenistä pukeutua puhtaisiin vaatteisiin. 40 v on jo alkava keski- ikäinen, joten iänmukainen vaatetus on suotavaa.
Voisiko joku nyt kertoa mitä se iänmukainen vaatetus on? Huivi päähän kuten mummeleilla?
Nykynelikymppisen iänmukainen vaatetus on pillifarkut, trikoopaita, huppari tai pitkä neuletakki, tennarit ja nahkatakki. Talvella pitkä makuupussitakki ja sorelin kengät, joiden alla pitkät villasukat.
Kaiken muun tässä ymmärrän, koska nuo olivat muotia kun nyt 40v:t olivat noin 20v, mutta makuupussitakkia en. Mulla on itselläni edelleen käytössä vuonna 20
Kaipa leviksetkin nykyään käy, kun ovat muutamaa numeroa "liian" isot.
Eikö saa pukeutua niin kuin haluaa vai onko AP:llä joku tietty ohjeistus eri ikäisten pukeutumiseen? Huh huh.. Pitääkö puuttua kaikkiin muiden asioihin, ei pysty ymmärtämään..
ollaan jo 66 ja huppareissa pompitaan puukengät jalassa
"Jotkut 40v. luulee olevansa nuoria ja pukeutuvat sen mukaan, huvittaa."
Mitäs huvittamista siinä on? Jokainen pukeutuu miten haluaa. Ei pukeutumisessa ole mitään ikäkriteereitä siihen, millaisia kamppeita tulisi käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Nuorekkaalta näyttävä nelikymppinen babyface voi hyvin vielä pukeutua nuorekkaasti, näyttämättä mitenkään pöllöltä.
Mutta jos on jo kovasti aikuisen näköinen kasvoiltaan ja hiuksiltaan, tai saanut jo ryppyjä, kannattaisi vaihtaa aikuiseen vaatetyyliinkin.
Kerro nyt kuitenkin, mikä sinun mielestäsi on nuorekasta ja mikä on sinun aikuinen tyylisi? Ei voi tietää, tarkoitatko farkkuasua, makuupussitakkia, jakkupukua, legginsejä tunikalla, mustaa kokoasua, liehuvia helmoja, tennareita vai saapikkaita..
Olen 49 ja tänään korkeavyötäröiset bootcut housut sekä Mikki Hiiri -huppari.
Hahmo on kyllä aika vanha keksintö, joten toivon, että se minulle sallitaan.
Marimekkoihin ja tunikoihin en aio pukeutua koskaan.
Mä taidan vetää pohjat, olen 45-vuotias ja käytän opiskelijahaalareita! Repikää siitä. 🤣
Eli miten?
Minuako olet katsonut? Mulla on pitkä toppis, suoralahkeiset leveät farkut ja iso neule sekä maiharit.
Miten yli nelikymppinei ei saisi pukeutua?
Mulla on housut ja paita, onks se nuorekasta?
Oon 36 ja ei kiinnosta mitä internetin incel on mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Nuorekkaalta näyttävä nelikymppinen babyface voi hyvin vielä pukeutua nuorekkaasti, näyttämättä mitenkään pöllöltä.
Mutta jos on jo kovasti aikuisen näköinen kasvoiltaan ja hiuksiltaan, tai saanut jo ryppyjä, kannattaisi vaihtaa aikuiseen vaatetyyliinkin
Mikä hyöty siitä nyt sitten olisi, voitko valottaa mikä kannattaisi? Jos jätetään toisten asioihin nokkansa työntävät typerykset, mikä kannattaisi?
Yrittäisit nyt keskittyä omaan tyyliisi, siinä on todennäköisesti hiomisen varaa.
Yli 50-v. nainen alkaa näyttää gangsterilta
Minua ei huvita yhtään nykynuoret, ei pukeutumiseltaan eikä olemukseltaan. Vartalo kuin lahtivalailla sekä miehillä että naisilla, leggingsit naisilla ja collegehousut miehillä, muut ei mahdu.MIten ihmeessä päästävät itsensä sellaisiksi? Ällöttävä risuparta tietenkin, ja taatusti rasvamaksa molemmilla. Huhhuhhh...40v pukeutuminen voi huvittaa ketä huvittaa, mutta nämä plösöt ei edes huvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ihminen saa pukeutua miten haluaa. En ole kiinnostunut enkä kyttäile miten pukeutuu. Tietysti on kohteliasta ja hygieenistä pukeutua puhtaisiin vaatteisiin. 40 v on jo alkava keski- ikäinen, joten iänmukainen vaatetus on suotavaa.
Voisiko joku nyt kertoa mitä se iänmukainen vaatetus on? Huivi päähän kuten mummeleilla?
Nykynelikymppisen iänmukainen vaatetus on pillifarkut, trikoopaita, huppari tai pitkä neuletakki, tennarit ja nahkatakki. Talvella pitkä makuupussitakki ja sorelin kengät, joiden alla pitkät villasukat.
Kaiken muun tässä ymmärrän, koska nuo olivat muotia kun nyt 40v:t olivat noin 20v, mutta makuupussitakkia en. Mulla on itselläni edelleen käytössä vuonna 20
90-luvun yksi muotivillityksistä oli juuri löysät/isokokoiset housut.
Itse huomaan nyt tykkääväni eniten tanskalaisesta muodista. Juuri ostin itselleni korkeavyötäröiset cropatut housut (leveät lahkeet) ja oversized paitapuseron. Molemmat tanskalaista merkkiä. Aion käyttää näitä nilkkureiden ja keväämmällä tennareiden kanssa. Olen 49 vuotias.
Huomaan että parikymppiset nuoreni pukeutuvat melko samantyylisesti, mutta vaatteet ovat heillä paljon halvempia.
Vierailija kirjoitti:
Oon 36 ja ei kiinnosta mitä internetin incel on mieltä.
Ok, olet 36, siinä iässä ja emansipointunut. Kiva että tulit keskustelemaan aiheesta. Me muut olemme pääsääntöisesti otsikon mukaisia iältämme, tai yli. Osa uskoo että aloittaja on täti tai nuorempi nainen. Osa voi ajatella inceleitäkin, joten tervetuloa vain, jos keksit aiheesta jotain muuta kiinnostavaa.
Oliko ysärillä löysät housut muotia? En kyllä muista. Farkkujen piti olla Levis 501. Nehän ei ollut mitenkään löysät. Istuvat takapuolesta ja reisistä ja suorat lahkeet. Sitten tuli bootcutit, eli trumpettimalliset. Nekin oli istuvat yläosasta ja levenivät vasta polvista alaspäin. Tyttäreni löysät/leveät farkut ovat sitä ihan ylhäältä asti.