Jotkut 40v. luulee olevansa nuoria ja pukeutuvat
Kommentit (237)
Vierailija kirjoitti:
Hah, vai pitäisi alkaa pukeutua iänmukaisesti 😅 Olen johtavassa asemassa yritysmaailmassa ja pukeudun farkkuihin, nahkarotsiin, tennareihin/nilkkureihin ja naisellisiin tpaitoihin sekä neuleisiin. Kauluspaitaa ja jakkua käytän vain äärimmäisen pakon edessä. Käsivarsien tatuointeja en peitä. Hius- ja meikkityyli luonnollinen.
Kultaseni, kaikki me olemme johtavassa asemassa yritysmaailmassa, emme vain tuo sitä esille joka paikassa. Vanha raha ei puhu.
En kuvittele olevani nuori tai edes nuorekas mutta pukeudun miten haluan. Yleensä mukavasti. Inhoan myös kirkkaita värejä. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
**Saa tietysti kuunnella mitä vaan, mutta mitään nuorekasta ei näissä bändeissä ole. Itseasiassa nämä luettelemasi ovat nykyajan humppaveikkoja :D Ei niitä nuoriso kuuntele.**
Luulitko, että niitä kuunnellaan siksi, että ne olis nuorekkaita? Höpsö olet 🥰
Siihen se vahvasti viittaa, kun pitää mainostaa, että minähän en mitään vanhusten humppaveikkoja kuuntele vaan rokkia. Ja niittejäkin on takissa. Hui.
Mua ihmetyttää kun lähes viiskymppinen nainen pukeutuu oikein tiukkoihin kamppeisiin niin että joka ikinen muhkura ja varsinkin läskimaha pömpöttää. Tukka liehuu pitkänä kuin parikymppisenä. Ei mitään tyyliä.
Tukkani saa liehua kuin vapauden lippu. :-D
Liian tiukoista vaatteista en kyllä kanssa tykkää, eikä ne näytä hyvältä, paitsi jonkun parikymppisen mannekiini päällä. Mutta sentään höperön tukkani haluan pitää, tämän willyden ja wapauden viimeisen saarekkeen.
Samoin haluan pitää värit, farkut, hupparit ja mahdollisimman rennon asenteen.
Vierailija kirjoitti:
Tukkani saa liehua kuin vapauden lippu. :-D
Liian tiukoista vaatteista en kyllä kanssa tykkää, eikä ne näytä hyvältä, paitsi jonkun parikymppisen mannekiini päällä. Mutta sentään höperön tukkani haluan pitää, tämän willyden ja wapauden viimeisen saarekkeen.
Samoin haluan pitää värit, farkut, hupparit ja mahdollisimman rennon asenteen.
Mistä lähtien farkut on olleet joku nuorekkuuden symboli? Tai oikeastaan mihin asti? 1970-luvulle?
Aivoterveyden kannalta kannattaakin luulla itseään kronologista ikäänsä nuoremmaksi:
Harvardin tutkimus aiheesta:
https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/feeling-young-could-sign….
Minä olen 49v ja kyllä, pukeudun kuten nuorena: eli juuri sellaisiin vaatteisiin joista itse tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää kun lähes viiskymppinen nainen pukeutuu oikein tiukkoihin kamppeisiin niin että joka ikinen muhkura ja varsinkin läskimaha pömpöttää. Tukka liehuu pitkänä kuin parikymppisenä. Ei mitään tyyliä.
Ihmettele jatkossakin ihan rauhassa sitä, että aikuinen ihminen elää kuten itse haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, vai pitäisi alkaa pukeutua iänmukaisesti 😅 Olen johtavassa asemassa yritysmaailmassa ja pukeudun farkkuihin, nahkarotsiin, tennareihin/nilkkureihin ja naisellisiin tpaitoihin sekä neuleisiin. Kauluspaitaa ja jakkua käytän vain äärimmäisen pakon edessä. Käsivarsien tatuointeja en peitä. Hius- ja meikkityyli luonnollinen.
Moro Sanna.
Sanna oot ihan ykkönen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kultaseni, kaikki me olemme johtavassa asemassa yritysmaailmassa, emme vain tuo sitä esille joka paikassa. Vanha raha ei puhu.
Ei olla. Minä menen kohta siivomaan vessoja ja meidän suvun rahat taitaa olla sieltä 1800 luvulta ja ne on tietysti aiemmilta vuosisadoilta.
Vierailija kirjoitti:
Aika monella lähes viisikymppisellä naisella maha alkaa pömpöttää ja muhkuroita ilmestyy siihen tahtiin, että ennen hyvin istuvat vaatteet näyttävät liian tiukoilta. Sitten ostaa uusia, ja kohta sama juttu.
Se nyt vaan on se tapa, millä ihminen vanhenee. Nuoren naisen kroppa litteine vatsoineen muuttuu 40-60v välissä vanhemman naisen kropaksi, jossa vatsa on pyöreämpi ja vyötärö vähemmän erottuva, ja siinä menee vaatekaappi uusiksi monta kertaa. Oma ongelmansa on kulttuuri, joka kannustaa ennemmin turhiin laihdutusyrityksiin kuin siirtymään sovinnolla vaatekoosta 34 kokoon 38.
No voi nyt taas. 40 kolkuttelee, mutta satun edelleen pitämään rock/grungetyylistä, joten sillä mennään. Mulle mahtuu päälle samat vaatteet kun lukiossa, taidan olla jopa muutaman kilon kevyempi kuin niihin aikoihin, niin miksipä en käyttäisi edelleen samoja rotseja ja muita niiltä ajoilta säästämiäni ja ehjinä säilyneitä vaatekappaleita.
Työni sallii aika vapaamuotoinen pukeutumisen, joten ei ole ongelma siltä kannalta. En ole koskaan pitänyt mistään trenssitakki/jakkupuku/tunikamekko/suorat housut -tyylistä tai muusta pliisusta tummansininen-beige-valkoinen -värimaailmaa noudattevasta tyylistä.
Katso vapaasti muualle jos niin paljon ahdistaa, että vanha akka viihtyy vaatteissaan :)
Jos AP:tai risoo se, että nelikymppisenä pukeudun yhä samalla tavalla kuin nuorena, mitähän hän ajattelee hädin tuskin parikymppisestä poikaystävästäni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monella lähes viisikymppisellä naisella maha alkaa pömpöttää ja muhkuroita ilmestyy siihen tahtiin, että ennen hyvin istuvat vaatteet näyttävät liian tiukoilta. Sitten ostaa uusia, ja kohta sama juttu.
Se nyt vaan on se tapa, millä ihminen vanhenee. Nuoren naisen kroppa litteine vatsoineen muuttuu 40-60v välissä vanhemman naisen kropaksi, jossa vatsa on pyöreämpi ja vyötärö vähemmän erottuva, ja siinä menee vaatekaappi uusiksi monta kertaa. Oma ongelmansa on kulttuuri, joka kannustaa ennemmin turhiin laihdutusyrityksiin kuin siirtymään sovinnolla vaatekoosta 34 kokoon 38.
Tervetuloa omenvartaloisen koko elämään. Tikut jalat, latta perse ja pallo keskellä, koko elämä niin ja mikään vaate ei sovi eikä istu.
No en ole kokenut, että meikäläisen lihaksikkaat reidet ja pylly helpottaisivat asiaa yhtään, jos tikkujalkaisiin kanssaihmisiin vertaa. Housut kuin housut näyttävät hyvin äkkiä irvokkailta, jos muodot ovat pyöreät ja sitten iälle ominaisella tavalla pömppöytyvä maha vie housuista ylimääräisen tilan pois.
Näinhän se on, mutta jokainen pukee mitä pukee. Minä haluan muutenkin vältellä niitä miehiä, joihin "rohkea" tyyli kolahtaa (minusta he pitävät naisia kertakäyttöesineinä ja kohtelevat huonosti), joku muu ehkä hakee heidän huomiotaan tai ajattelee että sillä ei ole väliä..🤷 Kaikissa ikäluokissa kaikenlaisia pukeutumistyylejä on aina ollut. Saatan olla nykyajan friikki kun en tähän lähde. Ei minulla silti silmiin satu, eikä ne limanuljaskat minulle ehdottele eikä hintaa kysy. Ei muiden vaatteista pidä ottaa henkilökohtaista ongelmaa. Joka aikakausi vähintään nuoret tekevät perinteisempien kannalta katsoen sopimattomia. 1950-luvun nuoret kehtasivat alkaa pitää julkisesti aluspaitoja ja työhousuja liikkuessaan ihmisten ilmoilla, ja entäs rintsikoiden polttajat. Miksi muuten naisten on edelleen "pakko" pitää rintaliivejä paidan alla, sitä ihmettelen. Ne olisi mielestäni saaneet jäädä menneiden vuosisatojen outoiluiksi kuten korsetit.