Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jotkut 40v. luulee olevansa nuoria ja pukeutuvat

Vierailija
05.02.2024 |

sen mukaan, huvittaa.

Kommentit (237)

Vierailija
81/237 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nelikymppinen, etkä kokeile uusia ruokia tai juomia, olet jämähtänyt.

Jos olet nelikymppinen, etkä tutustu uusiin someihin, olet pudonnut kelkasta.

Jos olet nelikymppinen, etkä omaksu uusia kohteliaisuussääntöjä ja puhetapoja, olet töykeä ja vanhanaikainen.

Jos olet nelikymppinen, ja seuraat muotia edes jollakin tasolla, yrität esittää nuorta ja olet nolo.

Niin kovin hassua kaksinaismoralismia :)

Vierailija
82/237 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tässä iässä oikein pitäisi pukeutua? Olen 45v ja kuljen farkuissa, huppareissa ja tennareissa.

Ohis

Oon 63 ja pukeudun todellakin farkkuhaalariin ja tennareihin, huppariin ja teepaitaan. Hiukset ponnarilla. Tiedetään, tiedetään: jonkun mielestä mulla pitäis olla ruskea vekkihame ja tukisukkahousut, ainotossut😏

Ruskea on nyt hyvin muodikasta. Keväämmällä saattaa monella nuoremmalla ollakin ruskea vekkihame. Ainotossut meni jo pois muutama vuosi sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/237 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma mummoni (synt. joskus 1920-luvulla) ainakin jatkoi nuoruuden univormussaan hamaan loppuun asti. Mutta se oli tyylikäs: mekkoja, pitkiä takkeja ja kunnon nahkakenkiä. Mielelläni vaihtaisin itsekin tuohon.

Aiivan! Toivottavasti saamme sitä kohta takaisin. Siitähän on jo sata vuotta, luulisi kohta tulevan kun kaikki muu on jo kaluttu loppuun. 70-80 vuotiaat eivät kyllä tykkää, koska se on heille mummovatteita.

Vierailija
84/237 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai 4-kymppinen vielä vanha ole? Miten pitäisi pukeutua? Kuka sen määrittää? Itse pukeuden mukavasti ja sään mukaan. Muita vaikuttumia minulla ei ole. Toki joskus näkee 4-kymppisiä (tai jopa 5-kymppisiäkin) naisia pukeutuneena liian pieniin vaatteisiin. Se on aina paha moga. Koskee miehiä, yhtä lailla. Kyllä tytöt voivat mahaa esitellä, mutta jos siellä on kolmen edestä mahaa, niin pitäisin kyllä jemmassa ja menisin salille ennen sen vapauttamista vaatekerroksen alta.

Vierailija
85/237 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten 40v. pitäisi pukeutua? 

Vierailija
86/237 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ihminen saa pukeutua miten haluaa. En ole kiinnostunut enkä kyttäile miten pukeutuu. Tietysti on kohteliasta ja hygieenistä pukeutua puhtaisiin vaatteisiin. 40 v on jo alkava keski- ikäinen, joten iänmukainen vaatetus on suotavaa.

Voisiko joku nyt kertoa mitä se iänmukainen vaatetus on? Huivi päähän kuten mummeleilla?

Nykynelikymppisen iänmukainen vaatetus on pillifarkut, trikoopaita, huppari tai pitkä neuletakki, tennarit ja nahkatakki. Talvella pitkä makuupussitakki ja sorelin kengät, joiden alla pitkät villasukat.

Kaiken muun tässä ymmärrän, koska nuo olivat muotia kun nyt 40v:t olivat noin 20v, mutta makuupussitakkia en. Mulla on itselläni edelleen käytössä vuonna 2005 ostamani talvitakki ja se on lyhyt.

En muista että pitkät makuupussitakit olisi olleet muotia,  mutta voi olla että olen unohtanut. Itselläni ei ikinä ollut sellaista enkä näe itseäni sellaisessa. 

Sorelin kengistä en ole koskaan kuullutkaan. 

Mutta, oikeasti nyky 40v voi pukeutua myös esim. Löysiin housuihin jotka ovat nyt nuorison keskuudessa muotia, koska kaikki mikä ysärillä oli muotia, kuten löysät housut, KUULUVAT MEILLE. 

Vierailija
87/237 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäsköhän ap:n mielestä 40v täyttäessä laittaa kukkahattu päähän ja pitää sitä kesät talvet?

Vierailija
88/237 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vielä viisikymppisenäkin farkut, huppari ja tennarilinja. Nämä ovat mukavat päällä. En voi sietää perusinsinöörityyliä eli tiukat ja liian lyhyet farkut, joissa vyötärö navan yläpuolella. Housujen sisään tungettu flanelliruudullinen kauluspaita. Jalassa tietenkin mustat nahkaiset pyöreähköt kengät, sellaiset joita pidettiin puvun kanssa joskus 80-90-luvulla. Ja hiustyyli, mitä niistä nyt enää on jäljellä, noudattaa samoja vuosikymmeniä. 

Eikö suurin osa viisikymppisistä pukeudu kuin sinä? Kolmikymppiset tai muuten esillä olevat vanhemmat näyttävät tykkäävän jakkupuvuista.

Vierailija
89/237 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei 40v vanhakaan ole..

Vierailija
90/237 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mitenkä se nuoriso nykyään pukeutuu?

Ainakin mun koulussa jossa on 16-vuotiaasta keski-iän ylittäneisiin oppilaita, niin nuoriso pukeutuu tällä hetkellä havaintojeni pohjalta leveisiin housuihin jotka on korkeavyötäröisiä ei oversize paitoihin ja sit on kanssa ihan perus kaikkia mahdollisia 70-2000-luvun muoteja sekoittavia tyylejä. 

Että meillä 40v ihmisillä on aika haastavaa jos ei voi pukeutua samoin kun aika iso toi skaala. 😆

Vierailija
91/237 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mitenkä se nuoriso nykyään pukeutuu?

Ainakin mun koulussa jossa on 16-vuotiaasta keski-iän ylittäneisiin oppilaita, niin nuoriso pukeutuu tällä hetkellä havaintojeni pohjalta leveisiin housuihin jotka on korkeavyötäröisiä ei oversize paitoihin ja sit on kanssa ihan perus kaikkia mahdollisia 70-2000-luvun muoteja sekoittavia tyylejä. 

Että meillä 40v ihmisillä on aika haastavaa jos ei voi pukeutua samoin kun aika iso toi skaala. 😆

Sori tuli kirjoitusvirhe: Leveisiin korkeavyötäröisiin housuihin JA oversize - paitoihin. 

Vierailija
92/237 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40 eikä onneksi tämän ikäisenä enää pätkän vertaa kiinnosta, mitä muut ajattelevat pukeutumisestani.

Vierailija
93/237 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amiksesta vielä terveisiä, että unohdin mainita trumpettihousut. Ne on nyt kovasti muotia nuorison keskuudessa. Ite en pukis maksustakaan trumpettihousuja enkä mitään hirveitä kasarihenkisiä korkeavyötäröisiä housuja leveillä lahkeilla enkä oversize - paitoja joten ei huolta, AP. 😆

Vierailija
94/237 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 42v pukeudun myös miten haluan ja vaikka suhteellisen tavis tyyliin, niin olen saanut kuulla ei niin ystävällisiltä työkavereilta mm, että tennarit kuuluu teineille, farkut näyttää liian nuorekkaalle ja tupsupipo on lasten juttu. Jotkut vaan tykkää työntää nokkansa muitten asioihin.

Vierailija
95/237 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt tuota, että kumpi on nolompaa: 

Jumittaa siihen oman nuoruutensa nollarityyliin vai koettaa pysyä muodin mukana ajassa, jolloin jotkut katsoo että yrittää olla nuorisoa. 

Olen tullut tulokseen että pukeudun vartaloni mukaan ja mikä on omaan silmään kaunista ja mukavaa. Nollarillehan se osuu. 

Yritän kuitenkin päivittää sitä omaa nollarityyliä tähän päivään, etten ole jämähtänyt ihan täysin ja ole supernolo. 

Esim. Mulla oli nollarilla shokkivärejä ja emotukka, niin ei sitä enää kumminkaan. 

Vierailija
96/237 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten 40v. pitäisi pukeutua? 

Mä oon 40v ja mulla on mm. Paitoja hupiteksteillä. En kyllä uskalla suositella. 

Vierailija
97/237 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorekkaalta näyttävä nelikymppinen babyface voi hyvin vielä pukeutua nuorekkaasti, näyttämättä mitenkään pöllöltä.

Mutta jos on jo kovasti aikuisen näköinen kasvoiltaan ja hiuksiltaan, tai saanut jo ryppyjä, kannattaisi vaihtaa aikuiseen vaatetyyliinkin.

Vierailija
98/237 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät "yritä näyttää" nuoremmalta. Heille on vaan jäänyt sama tyyli päälle, mikä heillä on ollut nuoresta asti.

Vierailija
99/237 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisiko ap sitten vielä miten meidän 40-vuotiaiden kuuluu pukeutua? Eihän me muuten osata. 

Vierailija
100/237 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään en välitä mitä muut ajattelevat pukeutumisestani. Pukeudun juuri niin kuin haluan. En ole koskaan pukeutunut muotivillitysten mukaan vaan mulla on ollut aina sama maku/tyyli pukeutumiseen. En aio tätä myöskään tulla muuttamaan vaan pukeudun jatkossakin vaatteisiin joista pidän. Ja en pukeudu nuorisoksi, jos se jotain mietityttää.