Jotkut 40v. luulee olevansa nuoria ja pukeutuvat
Kommentit (237)
Vierailija kirjoitti:
Useimmat jatkavat nuorena omaksumassaan tyylissä, eivätkä vaihda erityisesti mihinkään mummotyyliin. Ne on nuoret, jotka hakevat uuden tyylin koska haluavat erottua.
Ah autuutta silloin kun muodin sykli on vaihtunut sopivaan kohtaan ja saa malliltaan ja materiaaliltaan mieluisia vaatteita seuraavan 10-20 vuoden ajalle! Vaatebudjetti on riittoisa koska rahaa jäi riittävästi yli huonoina vuosina. Onnellista on myös se, että ihanat mekot, hameet, housut ja takit ovat eri kausissa tai sykleissä. Nyt odotan niitä oikeita mekkoja. Läpinäkyvät, niukat ja pintaa nuolevat yleistyvät toki kriisiaikoina, mutta ehkä ympäristötietoisuuden takia yhä useampi alkaa kaivata kestäviä luonnonmateriaaleja sopivalla väljyydellä. Ne eivät hajoa heti, ja niitä voi korjata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tässä iässä oikein pitäisi pukeutua? Olen 45v ja kuljen farkuissa, huppareissa ja tennareissa.
Kuuntelet Metallicaa ja ajattelet olevasi nuorekas?
Jaa nytkö ei saa kuunnella musiikkiakaan josta pitää? Varmaan joku Matti ja Teppo olisi mielestäsi sopivaa?
Mikä sitten on se ap:n avauksen ongelmavaatetus joka liian nuorekas +40v?Jos kerran farkut ja huppari oli ok?
Mulla on vielä viisikymppisenäkin farkut, huppari ja tennarilinja. Nämä ovat mukavat päällä. En voi sietää perusinsinöörityyliä eli tiukat ja liian lyhyet farkut, joissa vyötärö navan yläpuolella. Housujen sisään tungettu flanelliruudullinen kauluspaita. Jalassa tietenkin mustat nahkaiset pyöreähköt kengät, sellaiset joita pidettiin puvun kanssa joskus 80-90-luvulla. Ja hiustyyli, mitä niistä nyt enää on jäljellä, noudattaa samoja vuosikymmeniä.
En enää laittaisi päälleni 80-luvun tyylisiä kuoseja, puhvihihoja, olkatoppauksia, neonvärejä jne., mielestäni 80-luvun muoti oli aika kauheaa, mutta teininä pidin. Melko pelkistetyistä vaatteista pidän, lahkeen leveydet vaihtelee, mutta vajaamittaisista housuista ja mutsifarkuista en välitä. Pidän taas ehkä joistakin klassisistakin (esim. kietaisumekko). Valitsen muodista ne jutut, joista pidän, suurimman osan sivuutan (esim. röyhelömekot, vajaamittaiset paidat, makuupussitakit, olkapäätkään ei saa olla lasketut, olen harteikas nainen). Vastasin, vaikka olenkin vähän päälle 50 v. En enää hirveästi välitä siitä, millaisiin vaatteisiin minun pitäisi muiden mielestä pukeutua.
Vierailija kirjoitti:
Vaatteiden mukavuus on ykkösasia näin yli 40 vuotiaana. En välitä mitä muut ajattelevat minusta ja legginsseistäni. Pehvan päälle tarviin pitkähkön paidan/tunikan.
Ehkä 80- luvun teinitytöt, joilla ei ollut tarpeeksi pieni takamus, siirsivät traumansa tyttärilleen. Siksi tunikat, pitkät villatakit ja paidat. Heidän lapsensa taas pukeutuvat rintsikkatoppeihin ja läpinäkyviin mekkoihin. Pitävät kesällä alushousuja sortseina. Viime kesänä näkyi muutama, saa nähdä kuinka tänä vuonna. 🤭
Vierailija kirjoitti:
Minun 74-vuotias äitini ostaa usein vaatteita NewYorkerista ja miettii, että tuleeko hänestä joskus niin vanha, että käyttäisi "laatikkojakkuja". Eikä hän näytä vaatteissaan lainkaan siltä, että yrittäisi olla jotain muuta kuin on. Aina yhtä tyylikäs.
Mun äitini on 76, ja käyttää pelkästään huppareita ja reisitaskuhousuja. Ei halua kuin 100% puuvillaa, noista usein löytyy.
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan pukeudu kuin teinit. Nehän pukeutuu oman nuoruuteni (tyylisiin) vaatteisiin, jotka omaan silmään näyttää erittäin vanhanaikaisilta.
Sama. Nyt on muodissa omien teiniaikojen 90-luku leveine trumpettilahjehousuineen. Näyttää omaan silmään ihan kaamealta, eikä sopisi enää itselle mitenkään. Suosin ajatonta pukeutumista, ihan sama mitä muut siitä ajattelevat. N41
Lihavat keski-ikäiset naiset pukeutuu hemulimaisesti kaikki. Nää läskit naiset tuunikoineen on niin rumia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vielä viisikymppisenäkin farkut, huppari ja tennarilinja. Nämä ovat mukavat päällä. En voi sietää perusinsinöörityyliä eli tiukat ja liian lyhyet farkut, joissa vyötärö navan yläpuolella. Housujen sisään tungettu flanelliruudullinen kauluspaita. Jalassa tietenkin mustat nahkaiset pyöreähköt kengät, sellaiset joita pidettiin puvun kanssa joskus 80-90-luvulla. Ja hiustyyli, mitä niistä nyt enää on jäljellä, noudattaa samoja vuosikymmeniä.
Suurimmalla osallahan viisikymppisistä juuri on tuo farkku-huppari-tennari-yhdistelmä.
Ei haittaa etten ole nuori, pääasia että näytän paremmalta.
Niin sitten kun 30 vuotta jää taakse niin sen jälkeen pitää olla ainot/reinot ja istuskella kiikkustuolissa
voi kun silloin minun nuoruudessani...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat jatkavat nuorena omaksumassaan tyylissä, eivätkä vaihda erityisesti mihinkään mummotyyliin. Ne on nuoret, jotka hakevat uuden tyylin koska haluavat erottua.
Minä en ole ainakaan jatkanut nuorena omaksumassani tyylissä vaan vaatetus on muuttunut vuosien varrella ja myös sen mukaan mikä on muodissa. Mitään kaikkein trendikkäimpiä vaatteita en tosin harrasta, mutta housujen lahkeenleveys vaihtuu muodin mukaan ja muutenkin vähän katson uusia vaatteita hankkiessa, että mikä näyttää nykyaikaiselta.
N42
Jaa. Mä käytän bootcuteja, ihan sama mikä on trendikäs lahkeenleveys.
N47
Niin, ja se haittaa sun elämääsi, voi, voi.
Miten nelikymppisenä pitäisi pukeutua?
Vierailija kirjoitti:
Lihavat keski-ikäiset naiset pukeutuu hemulimaisesti kaikki. Nää läskit naiset tuunikoineen on niin rumia.
Hemulilla on pitkä mekko, yöpaita tai kaftaani. Viimeinen olisi äärimmilleen vietyä mukavuutta, vielä en kehtaa, mutta odotellaan, ikä usein korjaa kehtaamisongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa pukeutua just niin kuin haluaa. Mutta mistä johtuu, että toisilla on tarve kontrolloida ja määräillä tuntemattomien tekemisiä?
Silti välillä miettii pitäisikö huolestua. Teinit kävelevät päin, kun eivät erota minua katukuvasta. Oman ikäiset naiset kääntyvät joskus ohi mentyään tuijottamaan hyvin paheksuvasti. Miehet edelleen niin kuin ennenkin, eivät kävele koskaan päin, osa katsoo ja osa ei.
En pukeudu juoksuhousuihin, collegehousuihin enkä kurkistusaukkoihin. Enkä legginseihin ja tunikoihin. Missä vika? Miehet tuntuvat normaaleilta. Onko mulla siis "vikaa" värisilmässä vai tyylitajussa?
Vierailija kirjoitti:
Miten sä haluaisit läskien tätien pukeutuvan? Paljastavasti?
Minun 74-vuotias äitini ostaa usein vaatteita NewYorkerista ja miettii, että tuleeko hänestä joskus niin vanha, että käyttäisi "laatikkojakkuja". Eikä hän näytä vaatteissaan lainkaan siltä, että yrittäisi olla jotain muuta kuin on. Aina yhtä tyylikäs.