Jotkut 40v. luulee olevansa nuoria ja pukeutuvat
Kommentit (237)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ihminen saa pukeutua miten haluaa. En ole kiinnostunut enkä kyttäile miten pukeutuu. Tietysti on kohteliasta ja hygieenistä pukeutua puhtaisiin vaatteisiin. 40 v on jo alkava keski- ikäinen, joten iänmukainen vaatetus on suotavaa.
Voisiko joku nyt kertoa mitä se iänmukainen vaatetus on? Huivi päähän kuten mummeleilla?
Nykynelikymppisen iänmukainen vaatetus on pillifarkut, trikoopaita, huppari tai pitkä neuletakki, tennarit ja nahkatakki. Talvella pitkä makuupussitakki ja sorelin kengät, joiden alla pitkät villasukat.
En omista mitään noista. Sori siitä.
Soitetaan siellä, kun tuo musiikki on nykypäivän iskelmää ja tulevaisuuden vanhusten musiikkia.
Mahtavaa. Olisikin kärsimystä altistua reijotaipaleille ja tapanikansoille vain siksi, ettei rahapulassa olisi varaa uusia cditä. Huom, cditä. Ne ovat edelleen käytössä osastoilla. :D
Aa, tästä kehkeytyy makuupussitakkien haukkumissessio. Mikähän niissä ärsyttää. Joo, monella on sellainen mutta monella on myös lantiopituisia talvitakkeja ja villakangastakkeja, kevyttoppatakkeja, laskettelutakkeja jne. Eikö ne sitten ole lampaita kun pitävät samanlaisia takkeja? Pitäisikö kulkea ilman takkia niin miellyttäisi näitä huutelijoita? Ja kuten moni täällä sanoi, ne 40-vuotiaat vähät välittää jos jotain hiertää heidän lämmin talvipukeutuminen.
Mä olen 44-vuotias ja tiedän että en ole enää nuori. Pukeudun kuitenkin just niinku mua huvittaa, vaikka ihan aloittajan kaltaisten pskanjauhajien kiusaksi.
Niin mitenkä se nuoriso nykyään pukeutuu?
Tuo lienee joku nuorten ongelma? Tässä 40+ -iässä ei kiinnitä huomiota muihin ihmisiin, elleivät nämä ole tiellä, äänekkäitä tai haise pahalle.
Mulla on metrot, kiitoshuppari, karjalalippis ja leijonakoru.
M45
Jokainen saa pukeutua just niin kuin haluaa. Mutta mistä johtuu, että toisilla on tarve kontrolloida ja määräillä tuntemattomien tekemisiä?
Ei kai ikä liity tyyliin? Viisikymppinen äitini ja 18v siskoni käyttävät paljon samoja vaatteita, koska heillä on samanlainen (klassinen) tyyli.
Pukeuduin jakkuihin, kotelomekkoihin ja korkkareihin jo kaksikymppisenä ja niitä löytyy edelleen 47-vuotiaana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat jatkavat nuorena omaksumassaan tyylissä, eivätkä vaihda erityisesti mihinkään mummotyyliin. Ne on nuoret, jotka hakevat uuden tyylin koska haluavat erottua.
Minä en ole ainakaan jatkanut nuorena omaksumassani tyylissä vaan vaatetus on muuttunut vuosien varrella ja myös sen mukaan mikä on muodissa. Mitään kaikkein trendikkäimpiä vaatteita en tosin harrasta, mutta housujen lahkeenleveys vaihtuu muodin mukaan ja muutenkin vähän katson uusia vaatteita hankkiessa, että mikä näyttää nykyaikaiselta.
N42
Muodin mukana ei kannata aikuisen naisen enää mennä, kun oma tyyli on löytynyt. Siihen sisältyy myös se, ettei ole niin herkkä sille, mitä ulkoa päin meille minäkin vuodenaikana sanellaan. Halutessaan aikuinen nainen kyllä osaa poimia tyyliinsä sopivia asioita osaksi arkeaan. Ehkä se sellainen joka kauden vaihtelun mukana juokseminen katsotaan vähän siksi, mihin ap viittaa. Useimmat meistä jo tietävät ja tunnistavat oman tyylinsä aikuisiällä ja pukeutuvat siten kuin he itse haluavat eikä nimenomaan, kuten ulkoapäin muoti meille "sanelee".
Joku kirjoitti, kuinka muita otti päähän hänen pukeutumisensa.
Se päähän ottaminen oli vaan hänen omassa mielikuvituksessa.
Ketään ei koskaan ota päähän, eli siis suututa, toisten pukeutuminen. Se korkeintaan herättää huomiota, joskus huvittunutta tai myötähäpeää, jos joku kulkee puolialasti.
Vain silloin voi minuakin "ottaa päähän," jos mun lapsi näyttäytyy ihmisten ilmoilla typerästi pukeutuneena, tai mun mies vetää päälleen jotain ikivanhaa rikkinäistä, vaikka parempaakin olisi olemassa.
Vaikka mummeli kulkisi missä revityissä pillifarkuissa tai lyhyessä topissa tai nuorisolenkkareissa, miksi se minua suututtaisi?
Vierailija kirjoitti:
Miten tässä iässä oikein pitäisi pukeutua? Olen 45v ja kuljen farkuissa, huppareissa ja tennareissa.
Ohis
Oon 63 ja pukeudun todellakin farkkuhaalariin ja tennareihin, huppariin ja teepaitaan. Hiukset ponnarilla. Tiedetään, tiedetään: jonkun mielestä mulla pitäis olla ruskea vekkihame ja tukisukkahousut, ainotossut😏
No niin, vastauksia, vastauksia! Miten aloittajan ym. mielestä nelikymppisen pitäisi pukeutua?
Minä olen 45-vuotiaana paremmassa kunnossa kuin moni alle 20-vuotias tänä päivänä. Pukeudun kesällä merkkifarkkuihin ja t-paitaan ja Conversen tennareihin, päässä Raybanit. En koe olevani nuori, mutten vanhakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tässä iässä oikein pitäisi pukeutua? Olen 45v ja kuljen farkuissa, huppareissa ja tennareissa.
Ohis
Oon 63 ja pukeudun todellakin farkkuhaalariin ja tennareihin, huppariin ja teepaitaan. Hiukset ponnarilla. Tiedetään, tiedetään: jonkun mielestä mulla pitäis olla ruskea vekkihame ja tukisukkahousut, ainotossut😏
Mulla oli ainotossut jo 13-vuotiaana. :)
Oma mummoni (synt. joskus 1920-luvulla) ainakin jatkoi nuoruuden univormussaan hamaan loppuun asti. Mutta se oli tyylikäs: mekkoja, pitkiä takkeja ja kunnon nahkakenkiä. Mielelläni vaihtaisin itsekin tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis
Mulla oli ainotossut jo 13-vuotiaana. :)
Mulla on reiskat ollu viiskymppisestä (n63)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on metrot, kiitoshuppari, karjalalippis ja leijonakoru.
M45
Mikä on kiitoshuppari?
Tiedän etten ole nuori,mutta en anna iän määritellä pukeutumistani. Olen yhä minä vaikka onkin jo ryppyjä silmäkulmassa,miksi pitäisi pukeutua vaatteisiin joissa en viihdy vain koska "viisikymppinen ei voi käyttää hupparia ".
Kerro nyt vaan rohkeasti ap miten nelikymppisen kuuluu pukeutua ja mitä musiikkia kuunnella?