Onko kaikenlainen nauttiminen syntiä uskovaisten mielestä
Mitäpä jos vaikka sattuu nauttimaan hyvästä musiikista, elokuvista, ruuasta, tanssimisesta, oluella käymisestä ovatko ne kaikki syntiä, pitääkö uskovaisen elää itsensä kieltävää, hyvin kurinalaistaa ja suorituskeskeistä elämää jatkuvassa helvetin pelossa?
Kommentit (450)
Niin tosiaan, ne jotka kiskotaan taivaisiin niin mitä tapahtuu muille? Olen joskus kuullut että h e l v e t t i ä ei enää silloin ole. Olisiko kadotus se että jäljelle jäävät Jumala hylkää, tänne maahan missä me nytkin ollaan
Vierailija kirjoitti:
Miten se Jeesuksen kuolema vaikuttaa esim. minun tekemiini synteihin?
Jumala tuli Jeesuksessa kokemaan inhimillisen elämän, ja antoi lopullisen uhrin( ei enää eläinuhreja) koska tiesi ettei ihminen selviä ilman mahdollisuutta pelastukseen Jeesuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Niin tosiaan, ne jotka kiskotaan taivaisiin niin mitä tapahtuu muille? Olen joskus kuullut että h e l v e t t i ä ei enää silloin ole. Olisiko kadotus se että jäljelle jäävät Jumala hylkää, tänne maahan missä me nytkin ollaan
Ehkä maapallolla vallitsee silloin ikuinen sota ja väkivalta ja ihminen ei voi kuolla eli ikuinen kidutus jos ei pääse ylös
Kyllä kissat ainakin temmataan, nehän ovat jumalolentoja:).
Ei!
Mutta riippuu A) aina uskovaisesta ja B) hänen edustamastaan kristill suuntauksesta.
Tiukimmissa tv voi olla syntiä t ai maallinen musiikki/naispapit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuntenut uskovaisia, jotka silminnähden kokivat nautintoa siitä, että jotakin ihmistä oli kohdannut onnettomuus ja jumalanruoska pääsi sanomaan ilon hymy huulillaan, että "se oli sallittu".
Itse olen nähnyt sellaisen tapauksen jossa uskovainen oli vahingoniloinen kun ihminen sairastui syöpään ja sanoi että noin se Jumala rankaisee, ehkä hän nyt tulee uskoon. Ivasi ja pilkkasi tämän ihmisen elämää muutenkin. Ja ei, ei tullut uskoon mutta parani syövästä ja eli tyytyväisenä elämänsä loppuun asti
Uskovaiset eivät ole parempia kuin muutkaan. Miksi olisivat?
Kaikki ovat syntisiä, mutta kyllä elävän ja todellisen uskon täytyy myös vaikuttaa sydämeen ja sitä kautta myös ulospäin siihen, miten suhtautuu toisiin ihmisiin. Lähimmäisiä pitää rakastaa eikä lällätellä kenenkään vastoinkäymisille.
t. ortodoksi
Vierailija kirjoitti:
Ei Jumala hylkää ihmistä vaan ihminen Jumalan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikös ne kaikki synnit saa kuitenkin anteeksi taivaan porteilla?
Siinä vaiheessa on jo myöhäistä.
Mielenkiintoista. Eli jos ihminen on elänyt nuhteetonta elämää ja juuri ennen kuolemaansa tekee syntiä eikä kerkeä katumaan koska kuolema on äkillinen niin joutuu kadotukseen koska kuoleman jälkeen syntien katuminen on myöhäistä taivaan porteilla?
Ensinnäkään ei ole mahdollista elää tekemättä syntiä. Voit elää nuhteetonta elämää mutta se ei auta yhtään. Monet jotka ei ole uskossa elää todella nuhteetonta elämää, ovat ystävällisiä jne, mutta ei sillä ole väliä jos et usko Jeesukseen. Jos taas on uskossa ja lankeaa tekemään sy
Niin, jos me edes ymmärrettäisiin miten paljon me syntiä tehdään. Meidän pitäisi käytännössä kokoajan hokea tuota "anna anteeksi mun synnit". Minä rukoilen silloin tällöin että anna anteeksi, ja esim kirkossa yhdessä luen rukouksen jossa rukoillaan syntien anteeksiantoa. Pidän tätä rukousta voimassa myös silloin kun en tietoisesti rukoile. Tavallaan me kai voidaan kulkea rukoillen, elää rukouksessa. Minusta on ihanaa kun ihmiset osaa olla vapaina uskossaan, minulla on tässä ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi hylätä sellaisen jonka olemassaolosta ei tiedä
Olen kyllä vähän sitä mieltä että jokainen on lähtökohtaisesti hylätty. Siksihän sanotaan että pitää etsiä pyytää löytää usko.
Eli kun synnyt niin siitä lähtien sinun pitää etsiä koko elämäsi sitä joka sinut hylkäsi
No mitä niille eläimille tapahtuu tempauksessa, voisiko joku kertoa?
Eli jos uskoo, ei tarvitse edes pyytää syntejään anteeksi koska ne on annettu anteeksi automaattisesti koska uskoo?
Jos näin on, niin voin huokaista helpotuksesta. Olen uskonut Jumalaan pienestä lähtien ja vaikka elän syntisesti niin usko ei koskaan ole poistunut. Se on aina elämässä kantava voima ja siksi en tunne esimerkiksi koskaan yksinäisyyttä koska tiedän että on Jumala joka on mukanani ja hyväksyy minut sellaisena kuin olen.
Juuri noin.
Raamatun ilmestyskirjassa on kuitenkin arvioita eri seurakunnista. Sinun pitäisi siis olla tuon Jumalle kelpaavan seurakunnan yhteydessä. Et ainakaan voi arvostella tuota seurakuntaa, koska ei Jumalan seurakunta riitele itsensä kanssa.
Lisäksi jos ajattelet itseäsi uskovaisena niin etkö ole tunnistanut sitä ryhmää joka uskoo samoin? Missä sinun seurakunta on. Se Jumalan seurakunta kun on maan päällä?
Vierailija kirjoitti:
No mitä niille eläimille tapahtuu tempauksessa, voisiko joku kertoa?
Niistä ei puhuta siinä yhteydessä, mutta paratiisi ei olisi paratiisi vailla eläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kissat ainakin temmataan, nehän ovat jumalolentoja:).
Delfiinit lähtee ekana. Näkemiin ja kiitos kaloista.
täällä on selkeeesti paljon ihmisiä jotka ei tiedä raamatusta mitään,eli lukekaa se ensin. vaikka uusi testamentti ensin ja vasta sitten vanha testamentti joka on pidempi.monella on raamattu varmaan kotona ja kirjakaupasta saa uuden.myös joskus kirppikseltä voi löytää.hanki se.
jumala haluaa pelastaa jokaisen,jeesus lunasti jokaisen. se on lähtökohta. eli jos kuolet yllättäin ,usko ratkaisee, ei joku pikku moka, pilaa tätä asiaa.
jumala haluaa antaa anteeksi synnit, kun pyydät anteeksi.jumala haluaa sinulle hyvää. eli ei ole pikkumainen yhtään.joku sun tuntema kusipää uskova ,ei ole sama kuin mitä jumalan olemus on.se sun tuntema kusipää kristitty ,on vaan surkea ihminen.ei osaa oikealla tavalla käyttäytyä.eli ei liikaa tähän asian pidä keskittyä.
ihmiset on eri luonteita, koska jumala on luonut eri ihmistyypit. eli jokaisen elämällä eri tarkoitus.tempauksesta on eri teorioita. eli ajatus on että saatetaan kristityt hakea pois ennen loppua,jäljelle jäävät voi silti pelastua mutta aika on paha ja saatat joutua kuoleen marttyyrinä, kuten alkukristityt.jotkut pahat ihmiset vihaa jumalaa ja he saa rangaistuksen koska eivät halua pelastua.eivät halua hyvää muille. tämä on ikävä asia mutta totta.ilmestyskirja kertoo tästä mutta on melko runollinen ja vaikea tulkita edelleen on montaa eri näkökulmaa asiaan.jotkut on sitä mieltä että elämme jo ilmestyskirjaa nyt.
raamattu puhuu myös eläimistä eli uskon että jumala pystyy myös huolehtiin ja kommunikoimaan, myös niille.esim.psalmeissa on kuvauksia miten eläimet saattaa tavallaan rukoilla tai lähestyä jumalaa, jossain tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi hylätä sellaisen jonka olemassaolosta ei tiedä
Keskustelet tässä ketjussa, joten Jumala on sinua puhutellut.
Vierailija kirjoitti:
Olen tuntenut uskovaisia, jotka silminnähden kokivat nautintoa siitä, että jotakin ihmistä oli kohdannut onnettomuus ja jumalanruoska pääsi sanomaan ilon hymy huulillaan, että "se oli sallittu".
No kuulostaa ikävältä. Meidän pitäisi suhtautua toisiimme rakkaudella. Uskovaiset on yhtälailla synnin kiusaamia. Itseasiassa, ne jotka ovat täysin antautuneita pahalle, eihän paholaisen tarvitse heitä paljoa kiusata.
Itsekin joskus ajattelen että tule jo ja tee loppu tästä Jumalan pilkasta, vaikka Jumalan armoa on, että hän odottaa että ihmiset kääntyisi.
-"Eli jos uskoo, ei tarvitse edes pyytää syntejään anteeksi koska ne on annettu anteeksi automaattisesti koska uskoo?
Jos näin on, niin voin huokaista helpotuksesta. Olen uskonut Jumalaan pienestä lähtien ja vaikka elän syntisesti niin usko ei koskaan ole poistunut. Se on aina elämässä kantava voima ja siksi en tunne esimerkiksi koskaan yksinäisyyttä koska tiedän että on Jumala joka on mukanani ja hyväksyy minut sellaisena kuin olen."-
Tässä on vielä se että Jumalan luo mennään Jeesuksen kautta. Jeesus on se ovi. Tämä ovi on maan päällä.
Mistä tuollainen johtopäätös tulee?