Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kaikenlainen nauttiminen syntiä uskovaisten mielestä

Vierailija
04.02.2024 |

Mitäpä jos vaikka sattuu nauttimaan hyvästä musiikista, elokuvista, ruuasta, tanssimisesta, oluella käymisestä ovatko ne kaikki syntiä, pitääkö uskovaisen elää itsensä kieltävää, hyvin kurinalaistaa ja suorituskeskeistä elämää jatkuvassa helvetin pelossa?

Kommentit (450)

Vierailija
121/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siis taivas on paikka, jossa on jokaiselle oma asunto tai paikka asua.jeesus valmistaa ne meille, tunnemme siellä ihmisiä ja varmaan tapaamme uusia,taivaassa on luontoa,eläimiä,musiikkia,soittimia, aarteita, kansojen rikkaudet on sinne koottu ,eli varmaan jotain hienoa.voimme puhua ja kommunikoida jumalan ja enkelien kanssa ilmeisesti.mainitaan ,että kadut on kullasta tehty, eli tulee heti melko luksus vaikutelma. ei pahoja ihmisiä,ei pahaa,ei sairautta tms. eli helpottuu elämä.myös mainitaan että hirveitä kärsineitä ihmisiä lohdutetaan taivaassa, heiltä pyyhitään kyyneleet pois. eli tulee vaikutelma, myös henkisestä auttamisesta ja kärsimyksen loppumisesta,saamme varmaan myös vastauksia, miksi on vaikeeta ollut.siis paljon löytyy jotain tietoa mutta kaikea ei kerrota.kerrotaan myös että jotkut ihmiset palkitaan erityisesti. jotkut saa kruunun päähänsä siis ilmeisesti uskon takia marttyyrikuoleman kärsi

Niin, sinä et pääse tämän ihmisen naapuriksi koska et ole antanut anteeksi ja näin ollen et ole taivaassa. Nimittäin anteeksi antamattomuus on synti, ja paha sellainen 

Vierailija
122/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siis taivas on paikka, jossa on jokaiselle oma asunto tai paikka asua.jeesus valmistaa ne meille, tunnemme siellä ihmisiä ja varmaan tapaamme uusia,taivaassa on luontoa,eläimiä,musiikkia,soittimia, aarteita, kansojen rikkaudet on sinne koottu ,eli varmaan jotain hienoa.voimme puhua ja kommunikoida jumalan ja enkelien kanssa ilmeisesti.mainitaan ,että kadut on kullasta tehty, eli tulee heti melko luksus vaikutelma. ei pahoja ihmisiä,ei pahaa,ei sairautta tms. eli helpottuu elämä.myös mainitaan että hirveitä kärsineitä ihmisiä lohdutetaan taivaassa, heiltä pyyhitään kyyneleet pois. eli tulee vaikutelma, myös henkisestä auttamisesta ja kärsimyksen loppumisesta,saamme varmaan myös vastauksia, miksi on vaikeeta ollut.siis paljon löytyy jotain tietoa mutta kaikea ei kerrota.kerrotaan myös että jotkut ihmiset palkitaan erityisesti. jotkut saa kruunun päähänsä siis ilmeisesti uskon takia marttyyrikuoleman kärsi

Niin, anteeksianto ja rakkaus on mahtava juttu. Se on ihmeellistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te uskovaiset ihan varmoja, että Jumala ei ole mikään sadistinen vanha pitkäpartainen ukko joka istuu tuolla pilven päällä kyyläämässä ihmisiä ja kyttäämässä, että tekis nyt joku jonkun virheen että pääsis kostamaan, vaan on rakkautta täynnä ja haluaa kaikille hyvää?

Vierailija
124/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saakohan siellä taivaassa joskus olla vaikka ihan yksin näin introverttina persoonana, liika sosiaalisuus ahdistaa. Jumalan ylistäminen on ihan ok, mutta kissoja saisi olla ja paljon.

Taivaassa ei tunneta ahdistusta, siellä ei ole introvertteja tai ambiverttejä, ne ovat maallisen elämän määritelmiä. Sinua ei ahdista muut ihmiset enää silloin 

Vierailija
125/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, liika ruoka Hyi, liian epäterveellinen Hyi

Tärkein asia, ei näivety nälkään ja terveellistä ja halpaa. Mauilla ei niin väliä.

Rahan tuhlaaminen mihinkään muuhun kun asuntoon Hyi. Säästää saa.

Jos joku ryhmästä sanoo henkilö x on xx, se uskotaan, jos henkilö ei kuulu ryhmään. 

Pahoja juttuja ei uskota, jos kuuluu ryhmään. 

Sellaiset asiat, kuten jonkun kuviteltu ahneus, itsekkyys, laiskuus tai joku muu luonteenpiirre ihan yhtä paha kun monet rikokset mistä saisi linnaa.

Lynkkausrangaistuksia harrastetaan.

Eikö nuo kuulu uskovaisten juttuihin?

Vierailija
126/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saakohan siellä taivaassa joskus olla vaikka ihan yksin näin introverttina persoonana, liika sosiaalisuus ahdistaa. Jumalan ylistäminen on ihan ok, mutta kissoja saisi olla ja paljon.

No minäkin olen. Me ollaan erilaisia, yksilöllisiä persoonia. Ei voi tietää millasta siellä on, mutta kun Jumala tuntee meidät, jokainen hiuksemmekin on laskettu. Jos mietit vaikka koodauskieliä. Millainen koodikieli ihmiseen on rakennettu, se on aivan ihmeellistä. Luota Jumalaan, älä pelkää, nämä lukee Raamatussa monta kertaa.

Vierailija
127/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulen että taivaassa ,voimme tuntea jotain rakkautta ja anteeksiantoa toisiamme kohtaan. ehkä voimme aidosti antaa anteeksi. oon miettiny että pakosta siellä on ihmisiä, joista et maan päällä, ole pitänyt syystä, että ne on tehnyt tai sanonut sulle jotain ikävää eli syntiä. olet varmasti myös itse loukannut jotain, jollain tavalla.eli myös mielen on oltava siellä jotenkin parantunut.yhteisymmärrys mahdollinen.kehitymme siellä jotenkin. siis ainakin raamatussa mainitaan asuinpaikka tai asunto että kai siellä introvertti voi olla jokus asunnollaan.eläinystävä tutkia villieläimiä läheltä.

Vierailija
128/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me täällä Kuopion helluntalaisissa pilkataan ja puhutaan pahaa kaikista erilaisista ihmisistä. Opetetaan lapsemmekin haukkumaan ja vihaaamaan erilaisia ihmisiä. Ollaan suoraan sanottuna ldloottejja ihan jokainen. Hymyillään tekohymyä ja heti selän takana haukutaan.

Vierailija
129/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni on ollut yhtä kärsimystä. Syy miksi en lähde täältä oman käden kautta on se että pidän sitä tekoa syntinä. Lähellä on ollut. Luotan siihen kun tämä maallinen elämä loppuu niin alkaa uusi elämä Taivaassa missä ei ole kipua eikä kärsimystä, tuska loppuu. Joskus vaan tuntuu siltä ettei jaksa odottaa kun täällä maan päällä on niin raskasta. Silloin rukoilen ja pyydän voimia jaksaa.

Ehkä Hän on armollinen ja antaa minun jäädä auton alle lopullisesti joku päivä ettei tarvitsisi vielä jaksaa 40 vuotta ainakin. Tätä en pyydä mutta sisimmässään hieman toivon.

Vierailija
130/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Kyllä sallivat Essayahille nautinnon siitä, että pääsee ministerinä kurmottamaan köyhiä. 

Vierailija
131/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset aina puhuvat kun joku ihminen kuolee, että se nyt meni sinne taivaaseen. Raamatun mukaan mitään taivasta ja helvettiä ei ole olemassakaan vielä, ennen kuin viimeinen tuomio on käyty. Varsinkin jos joku julkkis kuolee, niin aina on lehdissä isot otsikot että pääsi nyt sinne taivaaseen ja muuttui enkeliksi lapsilleen ja lapsenlapsilleen, sellainenhan ei ole mitenkään mahdollista.

Vierailija
132/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäni on ollut yhtä kärsimystä. Syy miksi en lähde täältä oman käden kautta on se että pidän sitä tekoa syntinä. Lähellä on ollut. Luotan siihen kun tämä maallinen elämä loppuu niin alkaa uusi elämä Taivaassa missä ei ole kipua eikä kärsimystä, tuska loppuu. Joskus vaan tuntuu siltä ettei jaksa odottaa kun täällä maan päällä on niin raskasta. Silloin rukoilen ja pyydän voimia jaksaa.

Ehkä Hän on armollinen ja antaa minun jäädä auton alle lopullisesti joku päivä ettei tarvitsisi vielä jaksaa 40 vuotta ainakin. Tätä en pyydä mutta sisimmässään hieman toivon.

Joo, tämä kosketti. Oon niin monen kohdalla saanut nähdä että elämä voi olla todella kärsimystä. Itsekin osani saanut tätä taakkaa. Lohdullista on se, että tämä elämä on loppujen lopuksi aika lyhyt aikapätkä ja ikuisuudessa on sitten se varsinainen elämä. Joskus minua kiusasi se asia että tämä elämä on niin epäoikeudenmukaista, mutta tietysti se on. Nyt näen että tämä on tietynlainen testi jossa on erilaisia osia. Jos olet saanut rikkaan osan tai kauniin, lahjakkaan osan, se osa voi olla ihan yhtä vaikea, sillä siinä sinun pitää voittaa se viettelys, houkutus unohtaa kaikki huono-osaiset. Huono-osaisena taas on houkutus katkeroitua.

Toivon että jaksat oman maratonisi juosta maaliin ja saat jonkun vesitilkan matkalla.

Vierailija
133/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan on mainittu joskus, että joku on kuoltuaan heti paratiisissa ja jossain ilmestyskirjassa, että kuolleet nousee haudastaan ylös ja sitten kaikki kootaan ylös ja viimeiselle tuomiolle.eli on monenlaista kulmaa että on tuomio ja sitten lopullinen loppusijoituspaikka.

onhan siellä myös kuvattu, mitä pahoille ihmisille tehdään, siis niille jotka oikein juhlii pahoja tekojaan. ne heitetään tuliseen järveen, sitten sen helvetin jälkeen.

Vierailija
134/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko miettinyt terapiaa ja lääkitystä? Ei elämässä tarvitse kärsiä, kun on apua tarjolla. Pitkä aika olisi elää tuossa tilassa seuraavat 40 vuotta. Oletan että olet masentunut, ainakin tekstistä saa sellaisen kuvan kun toivoo kuolemaa.

Vierailija
135/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se lohdullista jos heti kuoleman jälkeen saisi vain nukkua. Muistaakseni Saarnaajan kirjassa sanotaan, että kaikki kuolleet nukkuvat. Sitten Jeesus herättää heidät viimeisenä päivänä. Eli ei heti tartte kuoleman jälkeen alkaa yltiösosiaaliseen kanssakäymiseen Jumalan eikä muittenkaan kuolleitten kanssa.

Vierailija
136/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te uskovaiset ihan varmoja, että Jumala ei ole mikään sadistinen vanha pitkäpartainen ukko joka istuu tuolla pilven päällä kyyläämässä ihmisiä ja kyttäämässä, että tekis nyt joku jonkun virheen että pääsis kostamaan, vaan on rakkautta täynnä ja haluaa kaikille hyvää?

Minä olen uskovainen ja olen varma, että Maapallo/tämä ulottuvuus jossa elämme, on Helvetti. Miksi muuten Jumala olisi karkottanut Saatanan tänne meitä vastaan juonimaan? 

Vierailija
137/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se lohdullista jos heti kuoleman jälkeen saisi vain nukkua. Muistaakseni Saarnaajan kirjassa sanotaan, että kaikki kuolleet nukkuvat. Sitten Jeesus herättää heidät viimeisenä päivänä. Eli ei heti tartte kuoleman jälkeen alkaa yltiösosiaaliseen kanssakäymiseen Jumalan eikä muittenkaan kuolleitten kanssa.

Näkeeköhän unia? Kunhan ei näkisi painajaisia kun ei voi herätä, hui

Vierailija
138/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen uskovainen ja olen varma, että Maapallo/tämä ulottuvuus jossa elämme, on Helvetti. Miksi muuten Jumala olisi karkottanut Saatanan tänne meitä vastaan juonimaan? 

Ja tässä mielenkiintoinen ajatus. En sinänsä usko uudelleensyntymään, mutta mitä jos helvetintuomio on yhtä kuin tuomio syntyä tänne uudestaan? Ja ne, jotka ovat kääntyneet Jeesukseen puoleen, saavat armahduksen ja katkaisevat tämän maanpäällisen helvetin syklin omalta osaltaan. 

Vierailija
139/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon kyllä, että pääset täältä pois ennenaikaisesti, jos pyydät. Oikeasti, olen saanut rukoilemalla hurjiakin pyyntöjä toteutumaan. Minunkin elämäni on yhtä kärsimystä, mutta katsotaan nyt tämä loppuun. Siunausta sinulle. 

Vierailija
140/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsuudenperhe oli tiukka helluntailainen ja muistan kuinka tästä aiheesta puhuttiin tosi usein. Televisiota ei ollut, ei harrastettu eikä matkusteltu, sarjiksia ei saanut lukea eikä saanut kuunnella mitään maallista musiikkiakaan. Ihan vakavissaan nuorena häpesin sitä iloa, jonka sain esim. siitä kun luin Neiti Etsiviä, kirjastossa salaa. Kiitos Pohjanmaalla sijaitseva suurehko helluntaiseurakunta onnellisesta nuoruudesta. Elämäni paras asia oli muutto Helsinkiin ja irtautuminen koko yhteisöstä. 

Pohjanmaalla taitaa olla tiukkoja yhteisöjä.

Etelä-Suomessa ei ole kuvaamasi kaltaista.