Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kaikenlainen nauttiminen syntiä uskovaisten mielestä

Vierailija
04.02.2024 |

Mitäpä jos vaikka sattuu nauttimaan hyvästä musiikista, elokuvista, ruuasta, tanssimisesta, oluella käymisestä ovatko ne kaikki syntiä, pitääkö uskovaisen elää itsensä kieltävää, hyvin kurinalaistaa ja suorituskeskeistä elämää jatkuvassa helvetin pelossa?

Kommentit (450)

Vierailija
61/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain se, ettei anna syntejä anteeksi on kuoleman synti.

Vierailija
62/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskoon tulo tarkoittaa, että uskoo että jeesus pelastaa ja on kuollut sun syntien vuoksi. sitten olet pelastunut ja se tarkoittaa että pelastut myös vaikka syntiä on elämässä valitettavasti, sen päättymiseen asti. kuitenkin tulee välttää tahallaan syntiä tekemästä.

luterilainen kirkko, ortodoksinen kirkko,helluntai,babtisti yms voi olla hyväksyttävä kirkko kristitylle.eli he perustavat kirkon raamatun opetukselle ja kirkolliskokouksessa sovituille perus periaatteille.eivät ole lahkoja.

jonkun peran tai irmelin, itse perustama "kirkko" voi olla lahko, eli pyytävät rahaa,opettavat väärin asioita jne.lahko on raamatussa kielletty asia.väärää.pahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö kissani myös taivaaseen tempauksessa kun Jeesus tulee hakemaan omansa?

Vierailija
64/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan sekin epäoikeudenmukaista, että monia vuosia uskossa ollut tekeekin viime hetkillä ennen kuolemaansa syntiä ja joutuu kadotukseen kun ei ole kerennyt pyytää syntejään anteeksi ennen kuolemaansa. Sitten taas koko elämänsä rillutellut ja uskon asioista vähät välittänyt kuoleekin ja kerkeää viime hetkellä pyytämään anteeksi synnit ja pääsee taivaaseen.

On aika arpapeliä kuinka käy

Vierailija
65/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikös ne kaikki synnit saa kuitenkin anteeksi taivaan porteilla? 

Siinä vaiheessa on jo myöhäistä. 

Mielenkiintoista. Eli jos ihminen on elänyt nuhteetonta elämää ja juuri ennen kuolemaansa tekee syntiä eikä kerkeä katumaan koska kuolema on äkillinen niin joutuu kadotukseen koska kuoleman jälkeen syntien katuminen on myöhäistä taivaan porteilla?

Oletan, että on turvallisinta antaa elämänsä Jeesukselle jo ennen kuin on taivaan porteilla. Luulen myös, että jokaisella on siellä jotain kaduttavaa, niin nuhteetonta ei olekaan. Armoa tarvitsee jokainen. Se, ken pääsee taivaaseen ei ole mun ratkaistavissa, vaan Jumalan ja sinne pyrkivän keskinen. Voinee ajatella, että siinä portilla on hyvä tietää, että oma nimi löytyy Karitsan kirjasta. Eikä alkaa anomaan, että joku sen sinne kirjoittaa. En tiedä, mun asiani ei ole yrittää vakuuttaa asiassa, jokainen tekee uskon ratkaisunsa itse, itsensä vuoksi. 

Vierailija
66/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläimet ei tietääkseni pääse taivaaseen ja ei hätää, et niitä ikävöi kun kuolet koska taivaassa ei tunneta ikävää tai surua.

Tuo aina uskovaiselta perheeltäni unohtuu. Olen perheen musta lammas ja selkäni takana voivottelevat ja surevat kuinka hirveää ettei koko perhe pääse taivaaseen.

Siellä ei itketä niitä jotka joutuneet kadotukseen, antakaa jokaisen elää miten elää

Vierailija
67/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Eli jos ihminen on elänyt nuhteetonta elämää ja juuri ennen kuolemaansa tekee syntiä eikä kerkeä katumaan koska kuolema on äkillinen niin joutuu kadotukseen koska kuoleman jälkeen syntien katuminen on myöhäistä taivaan porteilla? 

Ensinnäkään ei ole mahdollista elää tekemättä syntiä. Voit elää nuhteetonta elämää mutta se ei auta yhtään. Monet jotka ei ole uskossa elää todella nuhteetonta elämää, ovat ystävällisiä jne, mutta ei sillä ole väliä jos et usko Jeesukseen. Jos taas on uskossa ja lankeaa tekemään syntiä ja juuri samalla hetkellä kuolee, kuolee uskossa ja saa synnin anteeksi, näin minä ymmärrän. Ihminen lankeaa, uskovainenkin. Sulla on jo pelkästään ajatuksia jotka on syntiä. Minunkin kirjoitteluun vaikuttaa synti täällä kun kirjoitan, ikävä kyllä.

Vierailija
69/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ihana mikä ajatus, minua nauratti. En tiedä, ei ole kyllä puhuttu Raamatussa kissojen tempauksesta, mutta mielikuva on kyllä hauska. Kyllä Jumala eläimistä huolehtii, varpusista ja peurojen synnytyskivuista. Me vaan ei kertakaikkiaan tiedetä millä tavalla Jumala kaiken hoitaa. Hänen ajatuksensa ovat niin paljon korkeammalla meidän ajatuksia.

Vierailija
70/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se Jeesuksen kuolema vaikuttaa esim. minun tekemiini synteihin?

Vierailija
71/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkään ei ole mahdollista elää tekemättä syntiä. Voit elää nuhteetonta elämää mutta se ei auta yhtään. Monet jotka ei ole uskossa elää todella nuhteetonta elämää, ovat ystävällisiä jne, mutta ei sillä ole väliä jos et usko Jeesukseen. Jos taas on uskossa ja lankeaa tekemään syntiä ja juuri samalla hetkellä kuolee, kuolee usko

Eli jos uskoo, ei tarvitse edes pyytää syntejään anteeksi koska ne on annettu anteeksi automaattisesti koska uskoo?

Jos näin on, niin voin huokaista helpotuksesta. Olen uskonut Jumalaan pienestä lähtien ja vaikka elän syntisesti niin usko ei koskaan ole poistunut. Se on aina elämässä kantava voima ja siksi en tunne esimerkiksi koskaan yksinäisyyttä koska tiedän että on Jumala joka on mukanani ja hyväksyy minut sellaisena kuin olen.

Vierailija
72/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan pitää asiat oikeissa mittasuhteissa, niin tietenkin "maallisista" iloista saa ja pitää nauttia myös. Ei ole myöskään kristillistä ruveta nokkaansa nyrpisteleväksi fariseukseksi, joka sulkeutuu omaan maailmaansa eikä halua tehdä ihmisten kanssa yhtään mitään. Kyse on tasapainosta ja sen tiedostamisesta, mistä asioista hakee onnea ja elämän tarkoitusta ja mikä on vain maallisen elämän rekvisiittaa.

Vierailija
73/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuntenut uskovaisia, jotka silminnähden kokivat nautintoa siitä, että jotakin ihmistä oli kohdannut onnettomuus ja jumalanruoska pääsi sanomaan ilon hymy huulillaan, että "se oli sallittu".

Vierailija
74/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkään ei ole mahdollista elää tekemättä syntiä. Voit elää nuhteetonta elämää mutta se ei auta yhtään. Monet jotka ei ole uskossa elää todella nuhteetonta elämää, ovat ystävällisiä jne, mutta ei sillä ole väliä jos et usko Jeesukseen. Jos taas on uskossa ja lankeaa tekemään sy

Mutta sitähän ei voi valita, mihin uskoo tai ei.

Vierailija
75/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen on pakko olla kurinalainen ja usein kieltääkin itsensä saadakseen toimeentulon.  Kuitenkin joka ajattelee Jumalasta ettei Hän soisi mitään positiivista meille, on Jumalan pilkkaaja.

Vierailija
76/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun Jeesus tulee maanpäälle, eli tapahtuu ns. tempaus jolloin lentokoneita putoaa taivaalta jos kapteeni sattuu olemaan uskovainen, junat suistuvat raiteiltaan, laivoja uppoaa yms. pahaa tapahtuu. Mitenkäs eläimet, maanviljelijät jotka ovat uskossa temmataan myös, mutta haloo, mihin ne eläimet jäävät? Ei kai Jeesus voi olla niin julma, että jättää eläimet oman onnensa nojaan.

Vierailija
77/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

raamatussa on vanhassa testamentissa, kertomuksia ja seassa on myös kuvauksia esiaviollisesta seksistä. eli tavoite on mennä naimisiin ja sit vasta hommailla. jos sulle käy vahinko ja oot kerenny jo touhuileen niin sitten on aika tehdä parannus. pitää miettiä haluatko, mennä tän ihmisen kanssa naimisiin, jos et ,lopetatte ja kadutte ja pyydätte anteeksi. jos haluatte mennä naimisiin, vasta sen jälkeen, kun on langettu, sekin on ok.siis raamattu on myös elävää elämää ja ne raamatun ihmiset teki kaikkia virheitä. mutta halusivat oppia oikein elämään.sinänsä seksi ei ole rikollista.tavoite on että toista kunnioitetaan ja rakastetaan ja tavoite on oikea avioliitto. jumala ymmärtää että tulee virheitä, kun ihmiset ei pysty itseänsä aina hillitsemään. aviorikos eli pettäminen avioliitossa,raiskaus , hyväksikäyttö tms.on raamatun mukaan rikoksia, joista kuoleman rangaistus.eli tavoite on ihmisen kunnioitus aina.

treffailu,deitillä käyminen, seurustelu ilman seksia on sallittuja tapoja etsiä kumppania.ja katsoa tuleeko toimeen.rukoile ja pyydä että löydät sen oikean se on hyvä idea.

Vierailija
78/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tuntenut uskovaisia, jotka silminnähden kokivat nautintoa siitä, että jotakin ihmistä oli kohdannut onnettomuus ja jumalanruoska pääsi sanomaan ilon hymy huulillaan, että "se oli sallittu".

Itse olen nähnyt sellaisen tapauksen jossa uskovainen oli vahingoniloinen kun ihminen sairastui syöpään ja sanoi että noin se Jumala rankaisee, ehkä hän nyt tulee uskoon. Ivasi ja pilkkasi tämän ihmisen elämää muutenkin. Ja ei, ei tullut uskoon mutta parani syövästä ja eli tyytyväisenä elämänsä loppuun asti 

Vierailija
79/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen nähnyt sellaisen tapauksen jossa uskovainen oli vahingoniloinen kun ihminen sairastui syöpään ja sanoi että noin se Jumala rankaisee, ehkä hän nyt tulee uskoon. Ivasi ja pilkkasi tämän ihmisen elämää muutenkin. Ja ei, ei tullut uskoon mutta parani syövästä ja eli tyytyväisenä elämänsä loppuun asti 

Uskovaiset eivät ole parempia kuin muutkaan. Miksi olisivat?

Vierailija
80/450 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun Jeesus tulee maanpäälle, eli tapahtuu ns. tempaus jolloin lentokoneita putoaa taivaalta jos kapteeni sattuu olemaan uskovainen, junat suistuvat raiteiltaan, laivoja uppoaa yms. pahaa tapahtuu. Mitenkäs eläimet, maanviljelijät jotka ovat uskossa temmataan myös, mutta haloo, mihin ne eläimet jäävät? Ei kai Jeesus voi olla niin julma, että jättää eläimet oman onnensa nojaan.

Eli kannattaa kysyä kapteenilta onko uskovainen ettei lentokone syöksy maahan, samoin kuin veturikuskilta.

Jos edellä mainitun ammatin edustajat eivät ole uskovaisia eikä heitä temmata kuten moni muukin niin jäävätkö maan päälle kuten eläimet 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan