Onko kaikenlainen nauttiminen syntiä uskovaisten mielestä
Mitäpä jos vaikka sattuu nauttimaan hyvästä musiikista, elokuvista, ruuasta, tanssimisesta, oluella käymisestä ovatko ne kaikki syntiä, pitääkö uskovaisen elää itsensä kieltävää, hyvin kurinalaistaa ja suorituskeskeistä elämää jatkuvassa helvetin pelossa?
Kommentit (450)
Vierailija kirjoitti:
Miten se uskovainen sitten eroaa ei uskovaisesta jos kaikki on sallittua ja raamattua jokainen tulkitsee miten PARHAAKSI näkee??
Ei se noin menekään. Kymmenen käskyä ja korkein, rakkauden kaksoiskäsky on uskovan ohjeena.
Miten nämä raamatun tulkinnat muuttuu aina vuosikymmenten mukaan? Lapsena 70-luvulla kaikki oli syntiä, nykyisin ei tunnu mikään enää olevan?
koska edes uskova ei tiedä kaikkea, täysin elämästä ja myös uskova on syntinen. tarvitsemme jeesuksen lunastustyön ja pelastuksen. siis uskova automaattisesti epäonnistuu ja jumala pelastaa. tämä on se juttu.
etsimme jumalaa ja opiskelemme ,raamatun avulla viisautta ja jumalan opetusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kyllä elämässä kivaa saa olla, kunhan sitä kivaa ei tehdä toisten kustannuksella tai revitä toisten selkänahasta.
Okei, mites esimerkiksi esiaviollinen seksi ja kummankin osapuolen siitä nauttiminen? Sitä ei revitä toisen selkänahasta eikä toisen kustannuksella.
Seksi kuuluu avioliittoon. Seksista tulikin mieleen että nimenomaan kaikki seksuaalisuuteen liittyvät synnit on näinä aikoina erityisen pinnalla. Meno yltyy hurjemmaksi. Best Modern Exposure of Freemasonry (by Robert Clancy) esittää/kertoo että tämä lopunajan uskonto on nimenomaan seksikultti, joten ei ole ihme että seksuaalissävytteistä sisältöä tungetaan joka tuutista. Voihan sitä aina kuvitella että ei siinä kellekään mitään haittaa tee, mutta ei se niin ole.
Mistä tietää, että on tehnyt Pyhän Hengen pilkan? Joskus tuntuu, että olen jo niin paatunut syntinen, että minulla ei ole mitään asiaa taivaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kyllä elämässä kivaa saa olla, kunhan sitä kivaa ei tehdä toisten kustannuksella tai revitä toisten selkänahasta.
Okei, mites esimerkiksi esiaviollinen seksi ja kummankin osapuolen siitä nauttiminen? Sitä ei revitä toisen selkänahasta eikä toisen kustannuksella.
Seksi kuuluu avioliittoon. Seksista tulikin mieleen että nimenomaan kaikki seksuaalisuuteen liittyvät synnit on näinä aikoina erityisen pinnalla. Meno yltyy hurjemmaksi. Best Modern Exposure of Freemasonry (by Robert Clancy) esittää/kertoo että tämä lopunajan uskonto on nimenomaan seksikultti, joten ei ole ihme että seksuaalissävytteistä sisältöä tungetaan joka tuutista. Voihan sitä aina kuvitella että ei siinä kellekään mitään haittaa tee, mutta ei se niin ole.
Itsekään en pidä siitä että seksiä tungetaan telkkarista joka ohjelmasta. Radiosta samoin kaalimaan mainokset käyvät hermoille.
mutta ymmärrän hyvin parikymppistä nuorta jonka hormonit hyrrää ja tahtoo seksiä harrastaa mutta ei mennä vielä naimisiin. Aivan hullua mennä naimisiin tuossa iässä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tietää, että on tehnyt Pyhän Hengen pilkan? Joskus tuntuu, että olen jo niin paatunut syntinen, että minulla ei ole mitään asiaa taivaaseen.
No oletko pilkannut Pyhää Henkeä tai sen vaikutusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksi kuuluu avioliittoon. Seksista tulikin mieleen että nimenomaan kaikki seksuaalisuuteen liittyvät synnit on näinä aikoina erityisen pinnalla. Meno yltyy hurjemmaksi. Best Modern Exposure of Freemasonry (by Robert Clancy) esittää/kertoo että tämä lopunajan uskonto on nimenomaan seksikultti, joten ei ole ihme että seksuaalissävytteistä sisältöä tungetaan joka tuutista. Voihan sitä aina kuvitella että ei siinä kellekään mitään haittaa tee, mutta ei se nii
Tiedän joitakin pareja jotka on menny alle 20v naimisiin ja eläneet koko elämänsä onnellisesti yhdessä. Nykyään paria vaihdetaan kun joku asia ei ole mieleen.
Miksi on hullua mennä naimisiin parikymppisenä?
Avioliittohan on ihmisen keksimä määritelmä. Periaatteessa se kenen kanssa harrastaa ensimmäisenä seksiä on se kenen kanssa olet yhdessä loppuelämän. Se on Jumalan luoma suhde kun yhdytte, siihen ei liity avioliitto. Voi olla yhdessä loppuelämän ilman avioliittoa
Vierailija kirjoitti:
Miten se uskovainen sitten eroaa ei uskovaisesta jos kaikki on sallittua ja raamattua jokainen tulkitsee miten PARHAAKSI näkee??
Uskovainen saa uskoa nuo syntinsä anteeksi.
Uskovainen uskoo synnit anteeksi.Ei mitätöi raamatun/Jumalan neuvoja. Itse asiassa Jumalan seurakunta on maan päällä ja sen neuvoille pitää olla kuuliainen.
Miksi sitten sanotaan, että usko ilman tekoja on kuollut? Mitä ihmeen tekoja pitäisi vielä tehdä, eikö se armo riitäkkään? Minä en ainakaan jaksa enkä halua introverttina ihmisenä olla suuna päänä huutamassa kaduilla ihmisille, että perkule, jos ette nyt tule uskoon niin joudutte ikuiseen kadotukseen, tai muutakaan hihhulointia, niin miten se on, pääseekö sinne taivaaseen vaikka ei mitään tekisikään jos uskoo vaan?
Vierailija kirjoitti:
Tarkenna vähän? Eli toisten rahoilla? Eli etuisuuksilla ei pidetä hauskaa. Mutta muuten saa pistää menemään?
Tai jos joku saa vaikka avustusta sukulaiselta johonkin "kivaan" vaikka parempaan asuntoon, onko se repimistä toisten selkänahasta. Oletko kenties joku joka on "kaiken joutunut maksamaan ihan itte aina."
Vierailija kirjoitti:
Minustakin tuntuu. Mutta mihin muualle menisin? Rakastan (kykenemättömänä rakastamaan) Jumalaa.
Vierailija kirjoitti:
Joskus kuullut että ihminen ei itse tätä tiedä ja ei olekaan synnin tuntoa.
Synnin tunto on Jumalan lahja.Siitä pitää sitten tehdä parannus ja alkaa elämään uskossa. Uskoen syntinsa anteeksi. Jeesushan on jo kärsinyt kaikkien syntien tähden. Ei ole syntiä mitä ei olisi sovitettu.
Vierailija kirjoitti:
Avioliittohan on ihmisen keksimä määritelmä. Periaatteessa se kenen kanssa harrastaa ensimmäisenä seksiä on se kenen kanssa olet yhdessä loppuelämän. Se on Jumalan luoma suhde kun yhdytte, siihen ei liity avioliitto. Voi olla yhdessä loppuelämän ilman avioliittoa
Siksi että nuorena hormonien vietävänä sä et tiedä millainen kumppani on aviopuolisonsa. Eikö muutenkaan kannata ottaa sitä ensimmäistä vastaantulijaa, kenelle kelpaa.
olen itse mennyt 23-vuotiaana naimisiin ja naimisissa saman henkilön kanssa edelleen mutta tiedän liittomme olevan harvinainen poikkeus.
uskovaisten vaahtoaminen esiaviollisen seksin vaaroista ja sen että siitä joutuu helvettiin on naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin tiedän tämän nyt. Mutta aiemmin en ajatellut niin, ja mokasin kaiken ja inhoan sitä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten sanotaan, että usko ilman tekoja on kuollut? Mitä ihmeen tekoja pitäisi vielä tehdä, eikö se armo riitäkkään? Minä en ainakaan jaksa enkä halua introverttina ihmisenä olla suuna päänä huutamassa kaduilla ihmisille, että perkule, jos ette nyt tule uskoon niin joudutte ikuiseen kadotukseen, tai muutakaan hihhulointia, niin miten se on, pääseekö sinne taivaaseen vaikka ei mitään tekisikään jos uskoo vaan?
Riittää että ei uskoaan kiellä kun sitä kysytään. Pietari kielsi kolme kertaa. Sai/uskoi tämän kuitenkin anteeksi myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa. Uskon Jumalaan, mutta olen kuullut että pelkkä usko ei riitä. Ilmeisesti pitäisi rukoilla säännöllisesti ja välttää syntiin lankeamista ja jos tekee syntiä pitää rukoilla ja pyytää armoa. Ja elää kaikin tavoin Raamatun mukaan, se on kai niitä tekoja.
Itse esimerkiksi juon ja poltan ja joskus pääsee ärräpäitä.
Sen myös olen kuullut että jos ei ole kokenut uudelleen syntymistä, pyhän hengen tuloa niin ei pääse taivaaseen ja tätä uudestisyntymää pitää myöskin rukoilla.
Eli ei pelkkä usko riitä
Yksi uskovainen totesi että itserakkaus on syntiä. Mutta mites kun Raamatussa kehotetaan näin
Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi
Jos et rakasta itseäsi niin et voi rakastaa muitakaan ja näin ollen kohtelet heitä huonosti
Mutta ehkä jos kohtelee itseään huonosti ja muita samoin niin se ei ole syntiä