TAAS kesä läskinä! :( olin 2013 vielä 68kg, nyt 110kg.
Jouduin kesällä 2014 ostamaan ensimmäistä kertaa elämässäni plus koon kesä vaatetta,kokoa 50-52
Päätin, että ainoa kesä kun tarvitsee niitä pitää. Kakan marjat, samat vaatteet taas kesällä 2024 :'(
Itsetuhosia ajatuksia.. tulisipa suoraan syksy..
N40
Kommentit (92)
Viime vuoden kesällä huomasin että olin lihonut 18 kg. Päätin että ensi kesänä ne kilot ovat kadonneet. Syksyllä aloin kuntoilee ja 12 kg lähti 3 kuukaudessa. Tammikuussa laihduin 2 kg Vielä olisi 4 kg pudotettavaa. Olen ainoastaan polkenut kuntopyörää lähes joka päivä 1-2 tuntia.
Aina sä ruikutat täällä. Hae jo jotain ammattiapua - tsempit siihen.
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen sun painoon voi kukaan muu vaikuttaa kuin sä itse. Tommosella norsun painolla pääsee varmaan jo laihdutusleikkaukseenkin.
Oliko tämäkin ihan vaan aloittajan edun mukainen kommentti.
Nämä ylipainoisille huomauttelijat sina kehuu miten hyvä on "sanoa". Ihan vaan hyvää hyvyyttään.
Itse lihoin 15kg reilun vuoden aikana kun aloitin omaishoitajana ja mies työskenteli muualla viikot. Lapsikin oli muuttanut kotoa pois.
No, aloin syödä eineksiä ja iltaisin kävin lähikaupassa ostamassa -60% alennushampurilaisia, paistopistetuotteita ja irtokarkkeja yms moskaa. Kun kävin isälle (jonka omaishoitajana olin) kaupassa ostin suklaapatukoita jotka söin hetkessä..kun sitten keväällä 2019 kävin vaa'alla järkytyin, 15kg lisää. Mikään sairaalloisen lihava en ollut, mutta ensimmäistä kertaa elämässäni ylipainoinen..
Ensin lopetin suklaansyönnin ja sitten nuo paistopistemätöt sekä ruokarytmi kuntoon, vettä aloin juoda myös enemmän ja kasviksia ujutin ruokavalioon lisää. Hieman aloin liikkua enemmän. Kuntokin oli aika huono..siitä se sitten pikkuhiljaa alkoi kirkastua ja paino alkoi tippua. Ei se mitään rakettitiedettä ole kuitenkaan eikä tarvitse tehdä mitään suurta elämänmuutosta, tavallista elämää vaan mutta hieman eri tavalla. Minua motivoi ennen kaikkea terveyssyyt. Ihonkin kunto parani ja sellainen "sokeripöhö" lähti.
Nyt olen ns tutuissa mitoissa taas ja toki sekin vaatii ylläpitoa. Mutta kyllä se lihominenkin on työtä vaatinut, ei se itsestään tule..tarkoitan sitä että paljon on ruokaa tarvinnut kantaa kaupasta ja ahkerasti sitä syödä..
Vierailija kirjoitti:
Aina sä ruikutat täällä. Hae jo jotain ammattiapua - tsempit siihen.
Ja sä aina nälvit täällä. Katso peiliin ja noudata omaa neuvoasi. Tsempit siihen!
Vierailija kirjoitti:
Syöt liikaa. Yksikertaisesti.
Mä syön 3-4 kertaa päivässä pieniä annoksia ja herkuttelen jopa suklaalla ja sipseillä mutta painoni on pysynyt noin 55 kg:ssa koko aikuisiän.
Ehkä sun kannattaa muuttaa ajattelutapasi. Vähemmälläkin syömisellä pysyy hengissä ja sitten jopa laihtuu.
Muttakun kaiki ihmiset ei voi olla yhtä upeita kuin sinä.
Olen huomannut että kun lopettaa herkuttelun ja oluen juomisen niin laihtuu nopeasti. Minulta lähti 10 kg 2 kuukaudessa. En ole syönyt mitään sokerisia herkkuja pitkään aikaan nyt enkä syö tänä vuonnna.
Ap, kanssaläskinä annan nyt kaksi tehtävää tälle päivälle.
Ensimmäiseksi, lähde ulos kävelylle. Ei tarvitse tulla hiki, ei ole pakko hengästyä, voit vain kävellä rauhallisesti, kunhan ulkoilet. Se parantaa mielialaa.
Toiseksi, valitse sopivin seuraavista vaihtoehdoista: a) jos olet ostanut tälle päivälle karkkia tai muita herkkuja, älä syö niitä, b) täytä päivällisellä puolet lautasesta kasviksilla, c) jätä santsiannos ottamatta, d) jätä jälkiruoka syömättä, olipa se sitten marjarahkaa tai pulla kahvin kanssa. Vain yksi vaihtoehto, muita ei ole pakko toteuttaa ainakaan tänään, huomenna sitten.
Miltä kuulostaa? Itsekin lähden kohta hiihtolenkille ja jätän ruuan santsaamisen väliin (usein otan lisää vaikkei olisi enää nälkä), mutta aion syödä jälkkäriksi laskiaispullan.
Minulla on paino pudonnut vajaassa vuodessa 5 kiloa :) Oli iloinen yllätys, kun kävin vaa'alla pitkästä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt alat laittaa elintapoja kuntoon, olet kesällä jo alle 100-kiloinen.
Olen ollut neljä vuotta 98kg. Mutta vuonna 2023 tuli yli 10kg,enkä ymmärrä miten. Samalla tavalla söin,omasta mielestäni. Toisaalta,isäni kuoli,joten sekin vaikutti. Suru.
Ap
Miksi söit samalla tavalla, vaikka olit reilusti ylipainoinen?
Lihavuus on vastenmielistä.
Sinä olet vastenmielinen.
Vierailija kirjoitti:
Unohda kuurit ja hokkuspokkus-ohjeet. Tsekkaa verikokeet, ettei ole kyse mistään kilpirauhasjutusta, tai mitä näitä on.
Sitten elämäntavat ja ruokailu varsinkin raiteilleen. Lopeta dokaaminen. Valitse itsellesi jokin tapa liikkua. Siis lihasvoimalla. Vaikka kävely. Sekään ei laihduta, mutta olet sen ajan pois jääkaapilta. Totuta itsesi niihin uusiin elämäntapoihin. Paino laskee sen seurauksena, ja myös pysyy normaalina.
kyllä se kävelykin laihduttaa kun vetää sen tunnin päivässä. Nyt on ulkona kenkku sää eli voit nyt aloittaa youtuben kautta walking workout harjoitukset, saat rakennettua pohjakuntoa. Sellaisen 10 min setin voi tehdä vaikka 3 kertaa päivässä. Heti kun jäät ja sorat lähtee lenkkarit jalkaan ja ulos lenkille. Ruokavaliosta mässyt pois ja normaalia ruokaa tilalle, paljon kasviksia, ne täyttää mahaa, muttei juurikaan kaloreita. Hulluinta on vetää joku paasto/kitudieetti, siinä petaa jo valmiiksi epäonnistumistaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtui?
Pullapitko tapahtu
Annan yhden vinkin ja näkyy omalla kohdallani tehoavan ruokahaluun. Berberiini on luontaistuote, jolla on todettu olevan jopa ozempiciin verrattavia vaikutuksia. Ruokahalu menee tosiaan eikä tuu mielitekoja ja voi syödä terveellistä ruokaa. Kaksi kertaa päivässä ruokailun yhteydessä. Voi aloittaa et ottaa aluksi yhden tabletin. Berberiini- kromi yhdistelmää olen käyttänyt.
Vuoden alussa olin 71 kg, nyt 68.5 kg. Laihduttanen 67 kg asti, jolloin fysiikka taitanee olla tarpeeksi esteettinen. Sitten panostan entistä enemmän lihaskasvuun, jotta olen kesään mennessä hyvässä kunnossa. Tsemppiä muillekin laihduttajille! t. urheilullinen mies
Jos syö mutta ei kuluta niin ihminen lihoo. Perse ylös sohvalta ja ulos liikkumaan. 3 tuntia kävelyä joka päivä riittää pudottamaan painoa. Lihomisen syy on laiskuus. Se mukava kotisohva vetää enemmän puoleensa kuin hikiset treenit salilla.
Vierailija kirjoitti:
Jos syö mutta ei kuluta niin ihminen lihoo. Perse ylös sohvalta ja ulos liikkumaan. 3 tuntia kävelyä joka päivä riittää pudottamaan painoa. Lihomisen syy on laiskuus. Se mukava kotisohva vetää enemmän puoleensa kuin hikiset treenit salilla.
Laiskuus kenties, mutta henkinen sellainen. Suurin syy lihoamiseen on kyllä yksinkertaisesti ylensyönti. On myös hoikkia ihmisiä, jotka eivät urheile miltei lainkaan. Syövät vain kohtuudella.
110kg ei ole vielä paha, varsinkaan jos on mehevät daisarit.
Syöt liikaa. Yksikertaisesti.
Mä syön 3-4 kertaa päivässä pieniä annoksia ja herkuttelen jopa suklaalla ja sipseillä mutta painoni on pysynyt noin 55 kg:ssa koko aikuisiän.
Ehkä sun kannattaa muuttaa ajattelutapasi. Vähemmälläkin syömisellä pysyy hengissä ja sitten jopa laihtuu.