TAAS kesä läskinä! :( olin 2013 vielä 68kg, nyt 110kg.
Jouduin kesällä 2014 ostamaan ensimmäistä kertaa elämässäni plus koon kesä vaatetta,kokoa 50-52
Päätin, että ainoa kesä kun tarvitsee niitä pitää. Kakan marjat, samat vaatteet taas kesällä 2024 :'(
Itsetuhosia ajatuksia.. tulisipa suoraan syksy..
N40
Kommentit (92)
Voi niin tuttua! Samoissa mitoissa mennään! Tähän mennessä olen saanut tilanteen hallintaan painon lähestyessä 80 kiloa, mutta nyt olen liian väsynyt. 2 lasta alle 3v ja olen jo palannut töihin. Haluaisin vain nukkua sen ajan, mikä ei kulu lasten kanssa ja kotitöissä. Mutta en nuku, että saisin "rentouduttua". Tämä tarkoittaa hirveää ruokamättöä klo 21.00 sohvalla pikavauhdilla. Sitten kun rentoutuminen on suoritettu, pitää mennä nukkumaan ja aloittaa taas päivä alusta. Nyt se nukkumaanmeno taas on. Katsotaan jaksaisinko huomenna syödä terveellisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syökää lihaa ja eläinrasvaa. Nykyihmisen luontainen ruokavalio on liha ja eläinrasva. Kun syötte luontaisen ruokavalion mukaan painonne pysyy aisoissa eikä taudit vaivaa. N. 15g rasvaista lihaa per päivä per rasvaton painokilo sekä suolaa ja vettä - muuta ravintoa ihminen ei tarvitse.
Mahtaa olla vatsa ja veriarvot hyvässä kunnossa noilla eväillä.
Vatsa ja veriarvot pysyvät ihmisen luontaisella ruokavaliolla kunnossa ja täydellisissä lukemissa. Ihminen ei tarvitse kuitua eikä kasvikunnan tuotteita mihinkään sillä ihminen on evolutionäärisesti hyper-karnivori.
Ihmisen lähisukulaisista yksikään ei ole hyperkarnivori. Ihan siitä yksinkertaisesta syy
Tutustu tutkimukseen - ihmisen lähisukulaiset eivät myöskään tee kivestä aseita kallojen halkomiseen ja metsästämiseen kuten esi-ihmiset parin miljoonan vuoden aikana tekivät. Ihminen on hyper-karnivori ja se on selvitetty myös luita tutkimalla - kasvis-/sekasyöjillä luiden isotooppi-koostumus olisi ollut aivan toisenlainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syökää lihaa ja eläinrasvaa. Nykyihmisen luontainen ruokavalio on liha ja eläinrasva. Kun syötte luontaisen ruokavalion mukaan painonne pysyy aisoissa eikä taudit vaivaa. N. 15g rasvaista lihaa per päivä per rasvaton painokilo sekä suolaa ja vettä - muuta ravintoa ihminen ei tarvitse.
Mahtaa olla vatsa ja veriarvot hyvässä kunnossa noilla eväillä.
Vatsa ja veriarvot pysyvät ihmisen luontaisella ruokavaliolla kunnossa ja täydellisissä lukemissa. Ihminen ei tarvitse kuitua eikä kasvikunnan tuotteita mihinkään sillä ihminen on evolutionäärisesti hyper-karnivori.
Ihmisen lähisukulaisista yksikään ei
Tutustu tutkimukseen - ihmisen lähisukulaiset eivät myöskään tee kivestä aseita kallojen halkomiseen ja metsästämiseen kuten esi-ihmiset parin miljoonan vuoden aikana tekivät. Ihminen on hyper-karnivori ja se on selvitetty myös luita tutkimalla - kasvis-/sekasyöjillä luiden isotooppi-koostumus olisi ollut aivan toisenlainen.
Puhut täyttä potaskaa. En ole törmännyt mainitsemiisi väitteisiin vaikka antropologiaa olen lukenut. Ihmisellä on luontainen mieltymys makeaan - äidinmaito on makeaa, lapsi ja aikuinenkin syö mielellään makeaa - miten sen todistat vääräksi, miksi lihansyöjällä olisi mieltymys makeaan? Liha ei ole makeaa. Vai olisiko sittenkin hedelmät ja makeat (ei myrkylliset) kasvit olennainen osa meidän selviytymistä alkeellisissa oloissa?
Vaikka olisi millaisia teräviä kiviä aseina, niin lihaa ei silti saanut joka päivä. Liha ei myöskään säilynyt, etenkään lämpimissä oloissa. Lihaa sai vain sellaisena päivänä, kun sattui olemaan metsästysonni.
Sinä tunnut glorioivan ne muinaiset pieniaivoiset nyrkkitappelijat valtavan tehokkaiksi tappoaseiksi. Todellisuudessa metsästys on jopa nykyaikaisilla välineillä epävarmaa. Ei saalista tule joka päivä, ei vaan tule. Mitäs sitten syödään?
Mulla lähes samaa mut erona on että vielä 5 vuotta sitten olin kokoa 34, nyt 38:( jouduin myymään ne 34 koon vaatteet tai antamaan pois:( ja eikun ostamaan koon 38 vaatteita:(
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä,miten en saa sitä pois.
Satoja satoja elämäntapamuutoksia olen aloittanut,mutta ei ne muutokset pysy.
Ap
Olet myös aloittanut satoja ketjuja aiheesta. Lue niitä ja lakkaa tekemästä uusia.
Ei vielä ole kesä. Älä nyt luovuta jo valmiiksi.
Unohda liikunta ja sen sellainen, ne vaan haittaa ja retkahdat kun et jaksa tehdä. Laihdut jos syöt vähän ja totut olemaan nälässä. Lohtuna on se että sitten joskus aikanaan se vähäinen ruokamäärä riittää pitämään nälän poissa joten ikuisesti ei tarvitse nälässä olla. Mutta varmaan vuoden, pari täytyy.
Tylsän diplomi-insinöörin dieetti:
aamupala 300 kcal
lounas 500kcal
välipala 200kcal
illallinen 500kcal
ja hedelmä iltapalaksi.
Tuo on -500kcal minulle ja laihdun puoli kiloa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulta meni yli 10 vuotta lihoa 42kg, et voi olettaa, että saat kaiken pois muutamassa kuukaudessa. Ihan samaa aikaa (10v) ei tarvitse käyttää laihduttamiseen, mutta vuodessa on 52 viikkoa, ja jos laihdut kilon viikossa, olet jo marraskuussa päässyt entisiin lukemiin. Kilo viikossa on ihan kohtuullinen tavoite, mutta puoli kiloa olisi vielä suositeltavampi tahti - ja siinäkin tapauksessa olisit tavoitteessasi ensi vuoden syyskuussa. Älä pidä kiirettä. Maltillisella tahdilla kymmenen kiloa putoaa kesään mennessä, ja se jo sekä tuntuu että näkyy. Hitaampi tahti on myös helpompi toteuttaa, riittää kun tekee pieniä korjausliikkeitä, eikä tarvitse kärsiä nälästä tai rehkiä itseään uuvuksiin.
Reilu vuosi meni lihoa 40kg
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tarvitset jonkun motivaattorin. Sitä ei ulkopuolinen voi keksiä mikä sinua motivoisi. Mikä saa pysymään suunnitelmassa ja tavoitteessa? Ja laita tavoite vähän lähemmäs. Vaikka 5 kg toukokuuhun mennessä, se voisi olla hyvin mahdollista. Kun siihen pystyy, se innostaa jatkamaan. Ei liian tiukalle, ei sitä kukaan silloin jaksa.
Itseäni auttoi valtavasti kun keksin miten tylsästä vähäkalorisesta ruoasta (salaatista...) sai todella hyvää, voi syödä lautasellisen eikä se silti jää vyötärölle. Itse tykkään jääsalaatista, fetasta, siemenistä, paahdetusta sipulirouheesta, paprikasta, kanasta, ja sitten täytyy löytää vielä täydellinen salaatinkastike niin että siinä on makua. Jätin hiilarit melko pienelle, ei kokonaan pois mutta tosi vähälle, ja lounas ja päivällinen ovat monipuolisia salaatteja joista itse tykkään. Joskus voi herkutellakin ja paino hiljalleen putoaa silti. 0,5 - 1 kg viikkovauhtia.
Tylsä ja mauto
Tämäpä se . Jos 40kilon painon pudotus tekisi minusta 20-vuotiaan miljonäärin, niin olisin onnistunut jo. Mutta ei. Syy laihduttaa puuttuu. Näköjään oksettava ulkonäkö ja huono terveys ei motivoi:(
Ap
Mä olin vielä 2015 45 kg, nyt 90 kg :( Olen tuplannut painoni muutamassa vuodessa. Harmittaa päivittäin.
Tarvitset jonkun motivaattorin. Sitä ei ulkopuolinen voi keksiä mikä sinua motivoisi. Mikä saa pysymään suunnitelmassa ja tavoitteessa? Ja laita tavoite vähän lähemmäs. Vaikka 5 kg toukokuuhun mennessä, se voisi olla hyvin mahdollista. Kun siihen pystyy, se innostaa jatkamaan. Ei liian tiukalle, ei sitä kukaan silloin jaksa.
Itseäni auttoi valtavasti kun keksin miten tylsästä vähäkalorisesta ruoasta (salaatista...) sai todella hyvää, voi syödä lautasellisen eikä se silti jää vyötärölle. Itse tykkään jääsalaatista, fetasta, siemenistä, paahdetusta sipulirouheesta, paprikasta, kanasta, ja sitten täytyy löytää vielä täydellinen salaatinkastike niin että siinä on makua. Jätin hiilarit melko pienelle, ei kokonaan pois mutta tosi vähälle, ja lounas ja päivällinen ovat monipuolisia salaatteja joista itse tykkään. Joskus voi herkutellakin ja paino hiljalleen putoaa silti. 0,5 - 1 kg viikkovauhtia.
Tylsä ja mauton ruoka tappaa ainakin itselläni sen motivaation.