Miten joillakin on luonnostaan niin hyvä vartalo?
Notkea, jäntevä, sopivasti muotoja ja lihasta ja mittasuhteet kohdallaan.
Kommentit (117)
No miksi jollain on lyhyet jalat tai iso nenä tai ruskeat silmät tai vaalea iho...
Ihan samasta syystä. Ovat syntyneet sellaisiksi
Useimmilla nuorilla naisilla olisi hyvä vartalo, jos eivät söisi itseään lihaviksi. Mitään rankkaa kuntosalitreeniä tarvita. Perus terveysliikunta riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorilla tytöillä on kaunis vartalo yleensä luonnostaan.
Jännät nämä saamasi alapeukut. Eikö tämä ole totta? Samoiten nuorilla miehillä on todennäköisemmin paremmat vartalot luonnostaan kuin vanhemmilla miehillä. Ihan luonnon laki, että tuoreempi on terveempi ja näin ollen myös paremman näköinen. Totta kai treenatut yksilöt iästä riippumatta ovat oma lukunsa. Rupsahtaneiden mammojen viha ja todellisuuden kieltäminen on kyllä jotain mielenkiintoista seurattavaa.
Totta, että yleensä nuoren vartalon on paremman näköinen. Mutta nuorilla tytöillä on kaunis vartalo ei kyllä pidä paikkaansa, nuorissakin tytöissä on vartalon malliltaan kaikenlaisia ja ei niin kauniita, kyllä vartalon malli ratkaisee onko kaunis, eikä sille itse juuri mitään voi tehdä, geenit ratkaisee.
Huomaa sana "todennäköisemmin".
Teininä vartaloni oli tiimalasi, olin samalla xs että kurvikas. En käyttänyt päihteitä tai lääkevalmisteita
Vierailija kirjoitti:
Useimmilla nuorilla naisilla olisi hyvä vartalo, jos eivät söisi itseään lihaviksi. Mitään rankkaa kuntosalitreeniä tarvita. Perus terveysliikunta riittää.
Ei tarvi edes lihavaksi syödä, nätin vartalomallin saa piiloon ihan jo 5-10kg plösööntymisellä.
Lähikaupassa käy nätti nuori nainen, mutta hänellä on huono ryhti ja sellainen ns. laihaläski vartalo. Käveleekin laahustaen. Vartalo olisi luultavasti upea, jos vaan korjaisi ryhtinsä ja söisi freesimmin - olen kuullut kun hän puhuu ihan tosissaan kaverilleen, että mulla tekee mieli jotain OIKEAA ruokaa ja tämä oikea ruoka oli pakastealtaan pizza.. muutoin herkkuja.
Töissä oli vastaava kesätyttö; tosi kiva ja perusnätti, mutta huono ryhti emännänkyhmyineen, laahustava kävely ja just semmonen muutama kilo pullavaa rasvaa kehossa, vaikka ei ylipainoinen ollut. Luultavasti hänelläkin olisi ollut upea kroppa ja myös naama, jos olisi vähän korjannut elintapojaan ja saanut paremman ryhdin ja muutaman plösökilon pois. Oli sellainen kliseinen nykynuori, eli someniska ja laahustelu, puhelin kädessä aina kun silmä vältti, irtoripset ja tekokynnet paikkailemassa huonoja elintapoja.
Tytöt on usein passiivisempia kuin pojat, lisäksi tytöillä on luonnostaan pienempi lihasmassa ja enempi rasvaa, eli huonot elintavat näkyy ehkä nuorilla tytöillä helpommin?
Luusto ja mittasuhteet määrittää suurimman osan, sekä se mihin rasvaa tuppaa kertymään.
Miehen on vaikea tehdä kovinkaan paljoa kapeille hartioilleen tai leveälle lantiolle, sen sijaan leveäharteikas (luustoltaan) ja kapealanteinen mies voi näyttää (ainakin vaatteet päällä) treenatulta vaikka ei juuri liikuntaa harrastaisi.
Sama naisilla. Lautamallinen takapuoli tai lyhyet sääret ei muutu treenaamallakaan. Sen sijaan sirot ja pitkät raajat, muodokkaan lantion ja täyteläiset rinnat omaava nainen saa tehdä jo töitä näyttääkseen epäsuhtaiselta.
Jokaiselle vartalolle löytyy kuitenkin ihailijansa ja rakkaus on varsin armahtavainen, mitä vartalon epätäydellisyyksiin tulee. Makuasiatkin muuttuvat ajassa, olihan lihavuus aikoinaan muodikasta, joten kuka tietää mitä tulevaisuus vielä tuo tullessaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvänmallinen luusto ja oikeanlaiset mittasuhteet on avainsana, ja ne todellakin on geneettisiä. Itse olen hoikka ja sopivasti treenattu, mutta vartalo ei siltikään ole kaunis. Jalat on lyhyet, erityisesti sääret on onnettomat töpöt ja myös ohuet kuin mitkä, takapuoli on suora, kapea ja matala, torso on yhtä suoraa pötkylää lantiosta kainaloihin ja suhteettoman pitkä, rintakehä on syvyyssuunnassa ulkoneva ja rinnat on litteät ja tämän kaiken kruunaa neliömäiset leveät hartiat. Ja olen nainen. Saa onnitella.
Tämä. Itsekin olen normaalipainoinen ja aktiivinen, mutta mulla on ruma kroppa. Olen naiseksi pitkä, mutta jalat ja erityisesti sääret on todella lyhyet istuessa huomaa että mulla on samanpituiset jalat kuin 10 cm lyhyemmillä kavereilla. Pylly on pitkulainen, alavartalon levein kohta on reisien yläosa, torso on jäätävän pitkä ja se ylimääräinen pituus on pääasiassa hartioiden ja nännien välissä, eli vaikka tissit ei oikeasti roiku niin ne näyttää siltä, koska rintakehässä on se 10 cm "liikaa" pituutta. Lisäksi perinnöllinen lipödeema mikä tarkoittaa että appelsiini-ihoa on kaikkialla missä on rasvaa, jopa kyynärvarsissa, ja tämä epäesteettinen höttö ei ole lähtenyt edes silloin kun olen kärsinyt anoreksiasta.
Mittasuhteet ovat asia, jota ihmiset eivät oikein osaa katsoa, mutta jonka he silti todellakin huomaavat. Olen todella kiitollinen, että mulla on melko lailla toimiva kroppa, ja tiedostan että murheeni siihen liittyen ovat pääasiassa pinnallisia. Mutta olen kyllä myös edelleen kivuliaan tietoinen siitä, että mulla yksinkertaisesti ei ole käynyt näiltä osin geenilotossa tuuri, eikä mikään määrä laihdutusta tai treenausta ole koskaan saanut mun kropasta sellaista että olisin siihen esteettisesti tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyään enää. Ylipaino nuorillakin on niin yleistä tänä päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ole ylipainoinen luonnostaan. Ylipaino on elintapojen kautta tapahtuva tapa pilata se oma, sukupuolen ansiosta saatu etuoikeus olla kaunis, kunhan et syö itseäsi lihavaksi.
Ei se yleensä sohvalla makaamalla tule. Liikunta elämäntapana ja ehkä fyysistä työtä tekee.
Geenit, lapsuudesta opitut elämäntavat, tuuri esimerkiksi terveyden suhteen, ja jokin loppuosuus sitten itsestä kiinni.
Joku tulee väittämään vastaan tuohon lapsuuden elämäntavat-väitteeseen kuitenkin, joten annan nyt esimerkin.
Tuttuni kasvoi ympäristössä, jossa oli paljon yksin kotona, ja söi mitä mieli teki. Ei aamupalaa, ei lämmintä ruokaa, karkkeja, sipsejä yms. Hänellä on ollut täysi työ opetella aikuisena normaalit ruokatottumukset, ja jos kasvaa koko lapsuutensa ja nuoruutensa noin, onkai sillä vaikutusta omaan kehoon ja terveyteen myös pidemmällä tähtäimellä, vaikka saisikin myöhemmin elämäntapansa kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hoikkuus tarkoita automaattisesti kaunista vartaloa nuorellakaan.
T. Ruma hoikka
Usein taustalla on jokin persoonallisuushäiriö tai mt-ongelmia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hoikkuus tarkoita automaattisesti kaunista vartaloa nuorellakaan.
T. Ruma hoikka
Ei kukaan niin väittänytkään. Oletko ruman lisäksi tyhmä?
Geenit se vaatii, jos vielä vanhempanakin on tiimalasivartalo ja kiinteä, hyvänmallinen takapuoli. En ole sitten nuoruuden harrastanut liikuntaa, mutta elämäntapa on ollut aika liikunnallinen (arkiliikuntaa) hevosten ja koirien merkeissä. Kotona olen myös jumpannut 30-40 min. useamman kerran viikossa. Suurin tekijä on silti vartalon malli, joka on luonnostaan kapeavyötäröinen. Minulla on todella voimakkaasti kaartuva lantio ja kapea vyötärö, pitäisi lihoa todella paljon, että se katoasi. Ei siis omaa ansiota lainkaan.
Samahan se on kasvoissakin. Suora nenä, suuret silmät, hyvä kasvojen muoto ovat sellasisia, jotka eivät vanhempanakaan katoa. Ja paksu, rasvainen iho on etu, koska siihen ei tule ryppyjä eikä se valahda niin helposti kuin ohuempi iho. Esimerkiksi äidilläni on tuollainen iho. Lähes 80v. hän näyttää noin kuusikymppiseltä, jatkuvasti häntä luullaan työikäiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Luusto ja mittasuhteet määrittää suurimman osan, sekä se mihin rasvaa tuppaa kertymään.
Miehen on vaikea tehdä kovinkaan paljoa kapeille hartioilleen tai leveälle lantiolle, sen sijaan leveäharteikas (luustoltaan) ja kapealanteinen mies voi näyttää (ainakin vaatteet päällä) treenatulta vaikka ei juuri liikuntaa harrastaisi.
Sama naisilla. Lautamallinen takapuoli tai lyhyet sääret ei muutu treenaamallakaan. Sen sijaan sirot ja pitkät raajat, muodokkaan lantion ja täyteläiset rinnat omaava nainen saa tehdä jo töitä näyttääkseen epäsuhtaiselta.
Jokaiselle vartalolle löytyy kuitenkin ihailijansa ja rakkaus on varsin armahtavainen, mitä vartalon epätäydellisyyksiin tulee. Makuasiatkin muuttuvat ajassa, olihan lihavuus aikoinaan muodikasta, joten kuka tietää mitä tulevaisuus vielä tuo tullessaan.
Tämä on ihan totta. Miehenikin näyttää hoikalta ja treenatulta, koska hänellä on luonnostaan leveät hartiat, pitkät jalat ja kapea lantio. Ikinä ei ole salilla käynyt, mutta harrastaa kyllä arkiliikuntaa kuten polttopuiden tekoa.
Meillä molemmilla on tuossa suhteessa tuuri eli itse olen tuollainen luonnollinen tiimalasi. Ei ole tarvinnut sitä erikseen treenata, arkiliikuntaa ja jumppaa, joka on pääasiassa selkäjumppaa. Jossain vaiheessa nelikymppisenä oli selkävaivoja, joten aloin kotona jumpata fyssarin ohjeiden mukaan ja selkävaivoja ei ole ollut yli 10 vuoteen. Tosin niskassa on nyt, niihin ei jumppakaan auta, kun hermo on puristuksessa.
Mulla oli nuorena hyvä vartalo, oikeastaan n. 40-vuotiaaksi asti. Vasta sen jälkeen alkoi tulla rasvaa myös vyötärölle, kun se siihen asti meni vain reisiin ja peppuun. Jalat mulla on aina olleet aika paksut, mutta jos katson nuoruuskuvia, joissa oon joku kaksikymppinen, niissä sääretkin näytti hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Geenit se vaatii, jos vielä vanhempanakin on tiimalasivartalo ja kiinteä, hyvänmallinen takapuoli. En ole sitten nuoruuden harrastanut liikuntaa, mutta elämäntapa on ollut aika liikunnallinen (arkiliikuntaa) hevosten ja koirien merkeissä. Kotona olen myös jumpannut 30-40 min. useamman kerran viikossa. Suurin tekijä on silti vartalon malli, joka on luonnostaan kapeavyötäröinen. Minulla on todella voimakkaasti kaartuva lantio ja kapea vyötärö, pitäisi lihoa todella paljon, että se katoasi. Ei siis omaa ansiota lainkaan.
Samahan se on kasvoissakin. Suora nenä, suuret silmät, hyvä kasvojen muoto ovat sellasisia, jotka eivät vanhempanakaan katoa. Ja paksu, rasvainen iho on etu, koska siihen ei tule ryppyjä eikä se valahda niin helposti kuin ohuempi iho. Esimerkiksi äidilläni on tuollainen iho. Lähes 80v. hän näyttää noin kuusikymppiseltä, jatkuvasti häntä luullaan työikäiseksi.
Kirjoitat, ettet ole harrastanut liikuntaa sitten nuoruuden, mutta kyllähän sinä harrastat edelleen liikuntaa? Liikut koirien ja hevosten kanssa, sekä jumppaat 30-40min useamman kerran viikossa.
Nuo on juuri sitä liikuntaa, ja ylläpitää hyvännäköistä kroppaa ja ok kuntoa.
Miehenikin näyttää hoikalta ja treenatulta, koska hänellä on luonnostaan leveät hartiat, pitkät jalat ja kapea lantio
Nimenomaan, miehillä on myös paljon geeneistä kiinni. Toisilla vaan on luonnostaan hyvännäköinen kroppa, kunhan ei päästä itseä lihomaan ja elää perus aktiivista elämää.
Mutta on olemassa myös näitä, joiden ei tarvitse "treenata itseään kuntoon" vaan vartalo on hyvännäköinen jo sillä, että käy välillä vähän kävelemässä.