Miten joillakin on luonnostaan niin hyvä vartalo?
Notkea, jäntevä, sopivasti muotoja ja lihasta ja mittasuhteet kohdallaan.
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Geeneillä on jonkun verran vaikutusta, mutta moni hyvävartaloinen, jolla ei ole koskaan paino-ongelmia syö ja on syönyt koko ikänsä terveellisesti, liikkuu paljon ja myös seuraa painoaan (nämä kaikki opittu kotona vanhemmilta).
Geeneillä on iso vaikutus. Hoikkuus ei aina tarkoita hyvää vartaloa.
Minulta jotkut kyselee mitä urheilua harrastan ihan kroppani takia.
En ole harrastanut mitään urheilua koskaan. Ja ikääkin on yli50...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorilla tytöillä on kaunis vartalo yleensä luonnostaan.
Ei ole, kuten ei nuorilla pojillakaan.
Nuoret liikkuvat luontaisesti enemmän ja ovat yleensä aktiivisempia, kuin vanhemmat
Nykyään tämä ei valitettavasti taida pitää enää paikkaansa. Nuorilta puuttuu nykyään arkiliikunta ja aktiivisuus. Paikasta toiseen kuljetaan mieluummin sähköskuutilla kuin omin jaloin/pyörällä. Ruoka tilataan mieluummin kotiin kuin käydään kävellen ostamassa. Jopa ne liikuntaa harrastavat nuoret saattavat mennä autolla kuntosalille ja motivaatio salilla käymiseen ei ole itsestään huolehtiminen, vaan pyllyn treenaaminen.
Mitä pidemmälle mennään, sitä huonokuntoisempia nuoria meillä kasvatetaan. Katsokaapa vaikka joskus aamuisin autorallia koulujen lähellä. Yhä useammin lapset tuodaan autolla kouluun sen sijaan, että he kulkisivat matkan itse. Koulun jälkeen lapset eivät enää kokoonnu koulujen pihoille ja leikkikentille pelaamaan, vaan kauppojen kulmille lipittämään energiajuomia ja sieltä koteihinsa ruutujen ääreen. Toki malli tähän saadaan usein kotoa vanhemmilta. Yli puolet aikuisista on jo ylipainoisia, mutta valitettavasti lasten ja nuorten kohdalla sama on yleistymässä. Ylipainosta on äärimmäisen vaikea päästä eroon myöhemmin, jos on jo lapsena lihava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmilla nuorilla naisilla olisi hyvä vartalo, jos eivät söisi itseään lihaviksi. Mitään rankkaa kuntosalitreeniä tarvita. Perus terveysliikunta riittää.
Ei tarvi edes lihavaksi syödä, nätin vartalomallin saa piiloon ihan jo 5-10kg plösööntymisellä.
Lähikaupassa käy nätti nuori nainen, mutta hänellä on huono ryhti ja sellainen ns. laihaläski vartalo. Käveleekin laahustaen. Vartalo olisi luultavasti upea, jos vaan korjaisi ryhtinsä ja söisi freesimmin - olen kuullut kun hän puhuu ihan tosissaan kaverilleen, että mulla tekee mieli jotain OIKEAA ruokaa ja tämä oikea ruoka oli pakastealtaan pizza.. muutoin herkkuja.
Töissä oli vastaava kesätyttö; tosi kiva ja perusnätti, mutta huono ryhti emännänkyhmyineen, laahustava kävely ja just semmonen muutama kilo pullavaa rasvaa kehossa, va
Puistattavaa ruotia tuntemattomien tyttöjen ulkonäköä noin. Yök.
Vierailija kirjoitti:
Mä veikkaan kanssa, että tässä ei ole symmetriaa. Minusta (miehenä) oikein kellään miehellä ei ole luonnostaan ja ilmaiseksi kaunista vartaloa vaan jos on niin se on työn tulosta. Ja puolestaan allekirjoitan väitteen, että joillakin naisilla on hyvin itseoikeutetusti suorastaan himottava vartalo vaikka he tekisivät miltei mitä tahansa.
Ja veikkaan siis, että myös toisinpäin.
Onhan noita miehiäkin. Minullakin yksi lapsuudenystävä jolla on kroppa kuin veistoksella ja voisi kuvitella että olisi koko ikänsä sitä hionut, mutta tosiasiassa on lähinä "tuuriliikkuja", jolle nyt vain on sattunut synnyinlahjana melko optimaalinen ruumiinrakenne, ja lihomistaipumuksen sijaan taipumus kerätä viisi kiloa lihasta jo siitä että näkee Fressin mainoksen Faceobookissa. Ikänsä (kohta 50v) ollut sellainen tyypillisen kalsarimallin runko eikä tosiaankaan ole isommin sen eteen hikoillut.
Vierailija kirjoitti:
Minulta jotkut kyselee mitä urheilua harrastan ihan kroppani takia.
En ole harrastanut mitään urheilua koskaan. Ja ikääkin on yli50...
Näin on äidillänikin. Pienikokoinen ja siro ollut ikänsä. Ei mitään hikiliikuntaa/treeniä koskaan ainakaan minun 30 vuoden ikäni aikana. Pari kertaa viikossa käy kävelyllä. Syö normaalia kotiruokaa kunnon annoksia. No, on tehnyt hoitajan työtä, joten siinä tulee kyllä liikkumista. On kohta 60v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se työtä vaatii useimmilla. Jos näet vahvan näköisen takapuolen nuorella tytöllä, niin hän on tehnyt jotain, että siitä on tullut sellainen. Nykyihmisen elämä ei ole sen kaltaista, että se luonnostaan muokkautuisi vahvaksi.
Eipäs, vaan se vahva takamus hoikalla on nimenomaan luonnostaan, jos sellainen on. Hyvin harva jaksaa nähdä niin paljon vaivaa, että treenaisi ihan täysillä juuri takapuolta. Eihän se niin vain muotoudu, vaan kyllä siinä ovat geenit pääosassa.
Vierailija kirjoitti:
Fakta on se että moni ihminen luulee toisten olevan luonnostaan tälläisiä, vaikka tosiasia on se että siellä takana on aika paljon työtä ja itsekuria että ihminen näyttää siltä.
Mun tuttavapiiriin kuuluu nuori nainen, joka inhoaa urheilua ja syö pizzaa vaikka keskiyöllä ja karkit maistuu. Hänellä on litteä vatsa ja on sopusuhtainen. Hänellä vain ei ole autoa joten pyöräilee paljon arjessa. Puhuttiin että se pizza vaan saattaa olla päivän ainoa ateria eli määrällisesti ei syö paljon. Mä taas syön terveellisesti ja liikun, jumppaan, nostelen puntteja. Rumat sääret tulee geeneistä js vatsa on aina vaan pömppö. Oli silloinkin kun olin alipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Geeneillä on jonkun verran vaikutusta, mutta moni hyvävartaloinen, jolla ei ole koskaan paino-ongelmia syö ja on syönyt koko ikänsä terveellisesti, liikkuu paljon ja myös seuraa painoaan (nämä kaikki opittu kotona vanhemmilta).
Osa on totta. Ravinto pitää olla hyvää. Urheilua pitää harrastaa. Nukkua hyvin.
En myöskään käytä alkoholia. Painoa en tarkkaile.
Ikääkin lähemmäksi 50v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se työtä vaatii useimmilla. Jos näet vahvan näköisen takapuolen nuorella tytöllä, niin hän on tehnyt jotain, että siitä on tullut sellainen. Nykyihmisen elämä ei ole sen kaltaista, että se luonnostaan muokkautuisi vahvaksi.
Eipäs, vaan se vahva takamus hoikalla on nimenomaan luonnostaan, jos sellainen on. Hyvin harva jaksaa nähdä niin paljon vaivaa, että treenaisi ihan täysillä juuri takapuolta. Eihän se niin vain muotoudu, vaan kyllä siinä ovat geenit pääosassa.
Mun kaverilla on hyvänmuotoinen takapuoli eikä hän treenaa sitä millään tavalla, käy vaan kävelyllä ja tekee välillä jotain villasukkajumppaa. Itse käyn salilla ja takapuoli on siitä huolimatta pieni ruippana.
Miksi niin monella nuorella miehellä on kuin naisen lantio nykyään?
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin monella nuorella miehellä on kuin naisen lantio nykyään?
Monelta leveälanteiselta mieheltä löytyy myös pienet kivekset ja iso penis.
Olemme kaikki kauniita. Surullista, että median luoma naiskuva on vain hyväksytty kauniiksi. Kauneuskäsitys on sosiaalisen oppimisen tulosta. Siitä voi myös oppia pois.
Täällä maailmassa on vain yksi sinä.
Vierailija kirjoitti:
Fakta on se että moni ihminen luulee toisten olevan luonnostaan tälläisiä, vaikka tosiasia on se että siellä takana on aika paljon työtä ja itsekuria että ihminen näyttää siltä.
Jos tarkoitat hoikkuutta, niin ennen tätä lihavuusongelmaa ihmiset olivat hoikkia yleensä ottaen. Ei se mitään itsekuria vaatinut.
Mulla on aina ollut "hyvä" vartalo ja olen sopivasti kurvikas 170 cm pitkä. Nuorempana olin liian laiha eli painoin muutaman kilon alle 50 kg. Nyt 58 kg:n painoisena olen tosi tyytyväinen itseeni. Kiitos vanhemmille geeniperimästä.
Yksi varsinkin suomalaisilta puuttuva asia on pitkät sääret. Mulla on 15 cm pidemmät jalat kuin mun yhtä pitkällä työkaverilla. Ja kyllä, sillä on iso vaikutus vartaloon ja sen mittasuhteisiin. Hyvin moni suomalainen on töppöjalkainen. Pitkäjalkageenit tulee lännestä, itselläni Norjasta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on just samanalainen kroppa kuin Heidi Willmanilla. Ja olin samoin missimitoissa vielä 20v sitten. Tasapaksu pökkelö olen nyt. 175cm pitkä ja painoa 90kg. Kuin romanialainen moukarinheittäjä.
Vielä 20 vuotta sitten? Se on aika pitkä aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunis vartalo vaatii muutakin kuin vahvan näköisen takapuolen.
En muuta väittänytkään. Otin vain sen esimerkiksi, koska vahvan näköinen takapuoli on sekä naisella, että miehellä paras merkki terveestä vartalosta.
Mulla on luonnostaan hyvä vartalo. Olen hoikka mutta silti isorintainen ja hoikkavyötäröinen, täydellinen tiimalasi. Olen aina saanut aika paljon kehuja siitä miltä näytän, mutta en silti pidä itsestäni. Haluaisin olla pienikokoinen ja lähes rinnaton.
Minulle samoin paino menee rintoihin ja lantioon, koska minulla on hyvin voimakkaasti kaartunut tiimalasivartalo. Vyötärö on todella kapea ihan luonnostaan ilman että olen millään tavalla sitä treenannut.
Ja rinnat eivät roiku, vaikka ovat isot. Ihmettelen sitä itsekin, kun äskettäin näin kuvan paljaista rinnoistani 20 vuoden takaa, jolloin sattui onnettomuus ja ne kuvattiin sen takia.