Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joillakin on luonnostaan niin hyvä vartalo?

Vierailija
03.02.2024 |

Notkea, jäntevä, sopivasti muotoja ja lihasta ja mittasuhteet kohdallaan.

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvä kroppa mutta teen tosi paljon töitä sen eteen. Ei tule helpolla. Jos löysäilen niin vyötärönseutu paisuu ja se on mielestäni rumaa. Tisseissä tai pepussa ei lisäpaino näyttäisi niin pahalta. 

Olen 42-v, painan 53kg ja pituutta 166cm. Käytän vaatekokoa XS tai S ja tissit on 70E. Taannoin olin juhlissa ja mieskollega kuiskasi että minulla on täydellinen kroppa. Näinä mielensäpahoittajien aikoina en edes osannut loukkaantua vaan otin sen rohkaisuna että kropan eteen tekemä työni ei ole mennyt hukkaan. 

Vierailija
102/117 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme kaikki kauniita. Surullista, että median luoma naiskuva on vain hyväksytty kauniiksi. Kauneuskäsitys on sosiaalisen oppimisen tulosta. Siitä voi myös oppia pois.

Täällä maailmassa on vain yksi sinä.

Voi yrittää uskotella itsellesi ja muille, että kaikki ovat kauniita. Totuus se ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin monella nuorella miehellä on kuin naisen lantio nykyään? 

Kemikaalimyrkyt ym. hormonihäiritsijät Hormonitoiminnan häiriintyminen. 

Sekä ravinto, sokeri ja ylipaino mikä lisää häiriöitä.

Vierailija
104/117 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi varsinkin suomalaisilta puuttuva asia on pitkät sääret. Mulla on 15 cm pidemmät jalat kuin mun yhtä pitkällä työkaverilla. Ja kyllä, sillä on iso vaikutus vartaloon ja sen mittasuhteisiin. Hyvin moni suomalainen on töppöjalkainen. Pitkäjalkageenit tulee lännestä, itselläni Norjasta. 

Mulla on sama ja pitkäjalkageenit on Ruotsista. Jalat tai sääret ovat pitkät varsinkin muuhun vartaloon nähden. Samaa geeniä taitaa tosin olla myös idässä, mutta Suomessa on sitten enemmän tätä vartalomallia jossa on pitkä selkä ja lyhyet jalat.

Vierailija
105/117 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme kaikki kauniita. Surullista, että median luoma naiskuva on vain hyväksytty kauniiksi. Kauneuskäsitys on sosiaalisen oppimisen tulosta. Siitä voi myös oppia pois.

Voi yrittää uskotella itsellesi ja muille, että kaikki ovat kauniita. Totuus se ei ole.

Objektiivista kauneutta ei ole olemassakaan. Kauneus on subjektiivinen kokemus. Kauneus on katsojan silmässä.

Kaunista yötä!

Vierailija
106/117 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi noin negatiivinen?

Vierailija
107/117 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyvä kroppa ihan luonnostaan ja se on nimenomaan luuston rakenne ja mittasuhteet. 3 lasta olen tehnyt.  Nyt 45v joudun tosin kiinteyden eteen muutaman kerran viikossa treenaamaan. Olen normi/ hoikahko ja mulla on isohkot tubulaariset rinnat. Sekin auttaa paljon. Ilman kroppaani olisinkin ollut todella onneton, koska tämän lisäksi perin erittäin huonon ihon ja kasvoissa on arpia. Vartalostani olen kiitollinen. Halusin vain sanoa, että pelkällä treenillä ja ruokavaliolla on rajansa, kropan muoto on ihan geenilottoa. 

Vierailija
108/117 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Geeneillä on jonkun verran vaikutusta, mutta moni hyvävartaloinen, jolla ei ole koskaan paino-ongelmia syö ja on syönyt koko ikänsä terveellisesti, liikkuu paljon ja myös seuraa painoaan (nämä kaikki opittu kotona vanhemmilta). 

Geeneillä on iso vaikutus. Hoikkuus ei aina tarkoita hyvää vartaloa. 

Ruualla, ruokailyrytmillä, liikunnalla ja muilla elämäntavoilla on vaikutuksensa vartaloon. Vartalosi malliin ja mittasuhteisiin et voi juuurikaan vaikuttaa, mutta muuten olet sitä mitä ja miten syöt sekä liikut.

Vierailija
109/117 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit ja terveelliset elintavat. 

Harmi vaan että näin +35-vuotiaana hormonitoiminta on alkanut muuttua ja esim. painonhallinnasta tullut vaikeampaa, vaikka en syö yhtään sen enempää kuin ennenkään. Ennen 30 vuoden ikää en ikinä joutunut laihduttamaan. 

Vierailija
110/117 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvät geenit.

Notkea, jäntevä, lihakset= dieetti+ urheilu.

Mikä ihmeen dieetti?   

Jotkut eivät ole ruokariippuvaisia vaan syövät luonnostaan terveellisesti. Ei siihen dieettejä tarvita.

Dieetti=ruokavalio. Kaikilla on dieetti, vaikka se ei olisikaan mitenkään suunnitelmallinen/tavoitteellinen. Sinun dieettisi koostuu kaikesta siitä mitä syöt.

Vierailija
111/117 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvät geenit.

Notkea, jäntevä, lihakset= dieetti+ urheilu.

Mikä ihmeen dieetti?   

Jotkut eivät ole ruokariippuvaisia vaan syövät luonnostaan terveellisesti. Ei siihen dieettejä tarvita.

Dieetti=ruokavalio. Kaikilla on dieetti, vaikka se ei olisikaan mitenkään suunnitelmallinen/tavoitteellinen. Sinun dieettisi koostuu kaikesta siitä mitä syöt.

Suomen kielessä dieetti tarkoittaa erityisruokavaliota.

Vierailija
112/117 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten kadehdin niitä, joilla on kauniin muotoiset sääret (tarkoitan nyt todella sääriä, eli polvesta alaspäin). Itselläni on ihan rimpulat ja niihin on todella vaikea saada lisää massaa. 

Vierailija
113/117 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorilla tytöillä on kaunis vartalo yleensä luonnostaan.

mistä tämä oletus tulee? Kyllä suurin osa viiskymppisistäkin on parempikroppaisia kuin parikymppiset, tää on varmaan jonkun ped..iilin ajatuksia.

Vierailija
114/117 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ratkaisi jo itse mysteerin. "Luonnostaan" eli ne on ne geenit jotka jyllää. 

Katsoin joskus dokumenttia mallimaailmassa ja siinä joku mallipomo selitti ihan ystävälliseen sävyyn, miten mallit ovat "geneettisiä friikkejä", koska heillä on harvinaisia geeniyhdistelmiä joita halutaan malleilla olevan. 

Vierailija
115/117 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mikä sitten on luonnostaan? Sekö että ei ole käynyt veitsen alla?

Itsekin omaan tälläisen sopusuhtaisen, lihaksikkaan ja kurvikkaan tiimalasivartalon, mutta tehnyt kyllä paljonkin työtä sen eteen. En ole leikkauksissa käynyt enkä koskaan aiokaan, mutta syön terveellisesti lähestulkoon joka päivä. Minulla on todella tarkkoja rutiineja, 5x vkossa salitreeniä ja aamukävelyjä. Lisäksi huollan kehoani ja ulkonäköäni päivittäin monta tuntia erilaisilla guashahieronnoilla, kuivaharjaamisella, öljyämisellä, hiustenhoidoilla, joogalla. Eli hyvin paljon aikaa hyvinvointiin ja sen edistämiseen menee xD Kun ei ole lapsiakaan niin kerkiää!

Vierailija
116/117 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit ja sitten tietysti ruokavalio ja liikunta vaikuttaa. Pieni pyllyinenkin saa muhkean pakaran jos reenaa. Lantionmuotoa on vaikeampi muuttaa, koska luuston rakennetta ei voi muuttaa toisinkuin lihasmassan määrää.

Vierailija
117/117 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit ja se että elää terveellisesti.