Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riikka Purra MTV:lle: Säästöjä tarvitaan kolme miljardia lisää.Jo sovitut kuuden miljardin sopeutustoimet eivät riitä

Vierailija
03.02.2024 |

lisää leikkauksia jipii

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopii hyvin. Otetaan tuo kolme miljardia hyvätuloisilta kokonaan. Pääomaverotus progressiiviseksi, osakekeinottelu kuriin, tuloverotuksen yläprogressio tappiin, yritystuet pois, puoluetuet pois, 80% valtion ylemmistä virkamiehistä pois, Riikan ja muiden ministerien verovapaista eduista suurin osa pois. Ja vihdoin se kehitysmaatuki pois, kun sitä lupaamalla Purra ministeriksi pääsikin.

Pääomatuloveroa voisi nostaa. Minua ei piensijoittajana haittaa yhtään jos nostaa vaikka pari prosenttia. Minä en sen voiton eteen josta maksetaan veroa ole tehnyt sekuntiakaan työtä vaan joku muu. Kun saan etua jonkun muun tekemästä työstä siitä sietääkin verottaa.

Asuntosijoittajana olen kyllä sitä mieltä, että pääomatuloveroa pitäisi alentaa. Olen tehnyt palkkatöihin verrattavasti töitä ja verotus kovempi kuin ansiotyössä! Tekisi mielu vaihtaa maata korkeiden verojen takia. Mitään ei saa vastineeksi.

Tämä juuri: maksamme korkeita veroja, mutta minkä ihmeen takia? Olisi asiallista saada ainakin ilmainen julkinen terveydenhoito.

Vierailija
42/68 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purra ja Orpo vie köyhiltä tuhkatkin pesästä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiovarainministeriön ja liikenneministeriön aiempien selvitysten mukaan alustava hinta-arvio Tunnin juna -hankkeen rakentamiselle on 3,4 miljardia euroa. 

Mitäs jos sopeutettais se raha järjettömästä Orpon huviradasta?????

Vierailija
44/68 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purra se rakastaa Suomen tuhoamista. Ei ole ollut EDES kassalla töissä. 

Vierailija
45/68 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän Riikan leikit jo riitä. Rajat ne ovat hänenkin tekemisissään.

Vierailija
46/68 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun verotukseen ei saa koskea, on pakostakin lopputulema se, että palkkoja on arvioitava uudelleen (eikös olekin hienosti muotoiltu tämä ajatus :D). Eli: otetaan pala pois peiton toisesta päästä ja ommellaan se peiton toiseen päähän. 

Vierailija
47/68 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persuilla ei ole oikeaa poliittista osaamista. He ovat vain pullikoinnin mannekiineja. Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten. 

Kellä näistä veronmaksajien eläteistä sitten on?

Vierailija
48/68 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopii hyvin. Otetaan tuo kolme miljardia hyvätuloisilta kokonaan. Pääomaverotus progressiiviseksi, osakekeinottelu kuriin, tuloverotuksen yläprogressio tappiin, yritystuet pois, puoluetuet pois, 80% valtion ylemmistä virkamiehistä pois, Riikan ja muiden ministerien verovapaista eduista suurin osa pois. Ja vihdoin se kehitysmaatuki pois, kun sitä lupaamalla Purra ministeriksi pääsikin.

Pääomatuloveroa voisi nostaa. Minua ei piensijoittajana haittaa yhtään jos nostaa vaikka pari prosenttia. Minä en sen voiton eteen josta maksetaan veroa ole tehnyt sekuntiakaan työtä vaan joku muu. Kun saan etua jonkun muun tekemästä työstä siitä sietääkin verottaa.

Asuntosijoittajana olen kyllä sitä mieltä, että pääomatuloveroa pitäisi alentaa. Olen tehnyt palkkatöihin

Ei kaikki asuntosijoittajat huoli tuilla eläviä vuokralaisiksi.Itse en ikinä ottaisi sellaista,.

Vierailija
49/68 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivasti juuri Orpon junaradan verran. Duunarit kyykkyyn vaan!

Vierailija
50/68 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hyvä. pääsee muutkin säästämään kuuin minä ja perheeni

13t/kk tienaavat saa +2000/kk. Sellainen hallitus.

Vierailija
51/68 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju on helmikuulta ja nyt leikkaavat moninkertaisesti viimeisenkin ostovoiman.. Konkkia tullee jatkuvasti, että ropisee. 👍😝

Vierailija
52/68 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin juna.

Kansanedustajien sopeutumiseläke.

Leskeneläkkeet.

Tässä alkajaisiksi turhia hupirahoja, jotka joutavat pois.

Vierailija
53/68 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisen sektorin palkat nousevat seuraavan 3 vuoden aikana 16%. Sitä varten otetaan 4 miljardia lisää velkaa.

Vierailija
54/68 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon tämän hallituksen aikana jo on otettu lisää lainaa?

Orpo sanoi jo ennen hallituksen kokoamista että ottavat 60 miljardia velkaa.Joten sen varmasti tekevät.

Todennäköisesti tuo ei riitä, koska Orpo on nostamassa velkakattoa. 

Vierailija
55/68 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuntosijoittajana olen kyllä sitä mieltä, että pääomatuloveroa pitäisi alentaa. Olen tehnyt palkkatöihin

Ei saa mitään vastineeksi? Tyhjästäkö sinä luulet koulujen ja oppilaitosten ilmestyvän? Tai neuvolatoiminnan? Luulet, että se suhteellisen pieni lasku kuittaa synnytykset ja syöpähoidot? Maanpuolustuksen? Poliisi- ja pelastustoimen? Infran ja sen ylläpidon, vaikka sitten paikoin heikohkon? Että vanhat läheisesi maksavat kaiken saamansa avun omasta pussistaan? Tätä listaa voisi jatkaa vielä vaikka kuinka. Teille valmiiseen pöytään tulleille vänisköille olisi aivan oikein, jos tämä maa po mmi yettaisiin hajalle. Sitten tietäisitte mitä on se, kun ei saa mitään vaan kaikki on tehtävä alusta asti itse.

Vierailija
56/68 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa taas miten tämä aiempi kommentoija ei ole piensijoittajaa nähnytkään. Pääomatulovero on Suomessa  järjettömän suuri.

Vierailija
57/68 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaan Riikka Purra Venäjälle. Ihan varmasti tulee säästöä.

Vierailija
58/68 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on mahdollisia lisäleikkauksia

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010225652.html

Vierailija
59/68 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtiovarainministeriön ja liikenneministeriön aiempien selvitysten mukaan alustava hinta-arvio Tunnin juna -hankkeen rakentamiselle on 3,4 miljardia euroa. 

Mitäs jos sopeutettais se raha järjettömästä Orpon huviradasta?????

Ei ihmisiä kiinnosta. Kaikki pitää ottaa köyhiltä ja palveluista. Sitten kuitenkin valittavat palvelujen tason heikkoutta. Ja nämä neropatit on olevinaan sitä parempaa ja fiksumpaa väkeä. Ei ihme, että äänestivät valtaan jopa presidentin, joka ei selviä ala-asteen tasoisesta matematiikasta. Sellaiset johtajat kuin on kansakin ja tässä nyt todella sitten on.

Vierailija
60/68 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva jos hyvätuloisten veroale peruttaisiin. Miksi he eivät osallistu talkoisiin? Kysympä vaan?