Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sukupuolipettymys! Sinä äiti, jolla on kumpaakin sukupuolta olevia lapsia!

Vierailija
03.02.2024 |

Jos vielä tulisi yksi lapsi niin toivoisitko hänen olevan tyttö vai poika? Miksi? 

Olen rv 21 ja sain kuulla kolmannen lapseni sukupuolen eilen ja tuntuu, että en millään sopeudu ajatukseen. Onko kellään ollut vastaavia tunteita ja miten näistä pääsee eroon raskausaikana? 

Kommentit (137)

Vierailija
121/137 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa kiittämätön. Tee abortti, jos ei kelpaa. Kiva lapsella myöhemmin kun äiti ei rakasta kun ei syntynyt oikeassa sukupuolessa.

Tee abortti? Eikö abortteja tehdä vain jos äiti on kuolemaisillaan tai raskaus on alkanut seksuaalirikoksen myötä?? 

Kyllä hulluuskin on hyvä syy aborttiin.

Tai adoptio jos abortti on myöhäistä.

Vierailija
122/137 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saisi toivoa, niin kaikki lapset tyttöjä. Yhtäkään ei vielä ole, enkä tiedä tuleekokaan. En ymmärrä mitään miespuolisten sielunelämästä, siksi olisin mieluummin äiti tytölle.

Todennäköisesti lapsillesi olisi isä, ja hän ei ole nainen. Milläpä muulla äiti opettelee poikien sielunelämää ja isä tyttöjen sielunelämää kuin omien lastensa kautta? Eikä tytön sielunelämä toimi välttämättä sekään niinkuin sinä oletat. Hän saattaa olla aivan erilainen kuin sinä.

Tavallasi ajattelevien äitien vuoksi poikia kohdellaan toisinaan ennakkoluuloisesti ja lähtökohtaisesti pahoina.jo pienenä. Usean lapsen äitinä tiedän mistä puhun; olen nähnyt niin poikia kohtaan erittäin ennakkoluuloisia tyttöjen äitejä, kuin naisopettajia, joille pojat ovat jo koulun aloittaessaan pahiksia odottamassa tilaisuutta tehdä ilkeyksiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/137 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi poikaa ja yksi tyttö. Jos saisin vielä yhden, hänen sukupuolellaan ei olisi väliä. Kuten ei ole ollut yhdenkään lapseni kohdalla. Pojat ovat keskenään hyvin erilaisia, tyttö omanlaisensa. Jokainen siis yksilö ja yhtä rakas. Olen antanut lasten harrastaa, mitä haluavat enkä ole puuttunut valinnaisaineisiin koulussa tms. Kun olen saanut vauvan  syliini, hän on tuntunut juuri sellaiselta, kuin olen toivonut. Lämmin, ihana tuhisija. 

Vierailija
124/137 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille on syntymässä tyttö. Kaikkien mielestä se on hienoa mutta ei kukaan ole kysyn minulta tunteita. Se satuttaa, koska halusin vain että se olisi poika. Ärsyttää suunnattu kaikki pikkumekot mitä hänelle on muut ostaneet. Ärsyttää suunnattomasti että puhutaan että hänestä tulee kaunis. En usko että minusta tulee hyvä äiti tytölle. 

Anna pois niin ei lapsesi joudu kärsimään.

Vierailija
125/137 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille on syntymässä tyttö. Kaikkien mielestä se on hienoa mutta ei kukaan ole kysyn minulta tunteita. Se satuttaa, koska halusin vain että se olisi poika. Ärsyttää suunnattu kaikki pikkumekot mitä hänelle on muut ostaneet. Ärsyttää suunnattomasti että puhutaan että hänestä tulee kaunis. En usko että minusta tulee hyvä äiti tytölle. 

En anna. 

Vierailija
126/137 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain poikia. Ultraaja viimeisestä tosi varovasti sanoi sukupuolen, selvästi arveli että petyn. Oikeasti olin jopa hieman huojentunut. Tyttökin olisi ollut tervetullut, mutta olen omankin naiseuteni kanssa kipuillut ja sille tytölle olisi pitänyt olla mallina, minäkin koin että poikien kanssa helpompaa, kun isä hoitaa maailmaan orientoimisen. Kummilapsiksi olen sittemmin saanut tyttöjä, ja sehän on ihanaa! 

Pystyisitkö käymään jollekin puhumassa tuosta pettymyksentunteesta? Lapsia toivoessa on pakko hyväksyä, että itse on vain kanava. Lapsi ei ole vanhempia varten, vaan sieltä tulee joku oma persoonansa, ihan kuka vaan, ja hänestä pitäisi sitoutua huolehtimaan, rakastamaan ja ohjaamaan sen minkä voi ja osaa. Jos ei meinaa onnistua, niin sinun harteilla on selvittää syy ja korjata. 

Vierailija
127/137 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ap ole provo. Ei kai oikeasti ole ketään, jolla toivottu raskaus mutta ei millään pääse yli vauvan väärästä sukupuolesta

Vierailija
128/137 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En anna. 

Kaikkien naisten ei pidä hankkia lapsia, 

Jos äiti ei hyväksy lastaan tämä tulee vihaamaan äitiään.

Huostaan ennemmin tai myöhemmin ja lapsen elämä silloin pilalla.

Vierailija
129/137 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ap ole provo. Ei kai oikeasti ole ketään, jolla toivottu raskaus mutta ei millään pääse yli vauvan väärästä sukupuolesta

Ihanan naiivi käsitys sulla ihmisistä. Ihan liian moni pettyy, suuttuu tms. aivan älyttömistä asioista, miksi sitten ei tästäkin.

Vierailija
130/137 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, lapsi on kuitenkin ensisijaisesti oma persoonansa. Ei meillä yksikään lapsi ole vastannut mitään yhtä ahdasta stereotypiaa. Nyt ovat jo isoja mutta meidän kolme poikaa on harrastaneet mm teatteria, tanssia, musiikkia, jousiammuntaa ja yksi on nyt aikuisena innostunut keramiikasta. Heidän kumppaneiden kautta on saatu myös vähän lisää naisenergiaa tähän talouteen. 

Vierailija
131/137 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen isä ja ennestään meillä on kaksi poikaa. Vaimo nyt raskaana ja meille tuleekin kerralla kaksi eli kaksosraskaus. Sukupuolia emme halua tietää.

Oli kumpaa vaan niin heitä rakastetaan ihan yhtä paljon.

Vierailija
132/137 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanan naiivi käsitys sulla ihmisistä. Ihan liian moni pettyy, suuttuu tms. aivan älyttömistä asioista, miksi sitten ei tästäkin.

Näin on.

Tuolla ne luuhaa kaduilla ja ryöstää ihmisiltä rahat ja vaatteet päältä eikä kukaan kaipaa kotiin.

Huostaanottoja on niin paljon ettei lapsille löydy kuin laitoksissa paikkoja.

Aplla on vielä mahdollisuus luopua lapsestaan ja antaa sellaiseen kotiin johon lapsi on haluttu.

Vierailija
133/137 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
134/137 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöä toivoisin.

Vierailija
135/137 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toivoin tyttöä ennen kaikkea siitä syystä, että tyttäret ovat usein vielä aikuisinakin enemmän vanhempiensa elämässä mukana kuin pojat. Olen itsekin ollut rämäpäätyttö eikä toiveeni liity mekkoihin ja glitteriin mitenkään.

Vierailija
136/137 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin perheeni nuorin ja ainoa tyttö. Olin kovin toivottu sukupuoleni perusteella, mutta sitten tosielämässä en kuitenkaan ollut yhtään sellainen kuin toivottiin. Olin rämäpää, sotkija, takkutukka, inhosin hameita. Mitäpä muuta olisin voinut ollakaan raisun poikajoukon nuorimpana? Äiti jotenkin kummassa ajatteli, että olisin jotenkin itseohjautuvasti kasvanut leidiksi.

Hah, itse olin myös se odotettu tyttö mutta vääränlainen, poikamainen, ja aika ruma. Itsetunto ei ole kasvanut kovin kummoiseksi, kun äiti aina häpesi kun ei saanut minusta sievää pyntättävää nukkea.  

Vierailija
137/137 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse toivoin tyttöä ennen kaikkea siitä syystä, että tyttäret ovat usein vielä aikuisinakin enemmän vanhempiensa elämässä mukana kuin pojat. Olen itsekin ollut rämäpäätyttö eikä toiveeni liity mekkoihin ja glitteriin mitenkään.

Tämä on itselläkin mielessä... Silti en kahta poikaani vaihtaisi. Heillä on omat touhut keskenään ja toivoisin että olisivat toisillensa tuki ja turva kun kasvavat. Ja että pystyisivät puhumaan vaikeammistakin asioista, sekä tsemppaamaan toisiaan. Äitinä voi olla välillä vaikeampi päästä poikien sielunelämään sisään..