Sukupuolipettymys! Sinä äiti, jolla on kumpaakin sukupuolta olevia lapsia!
Jos vielä tulisi yksi lapsi niin toivoisitko hänen olevan tyttö vai poika? Miksi?
Olen rv 21 ja sain kuulla kolmannen lapseni sukupuolen eilen ja tuntuu, että en millään sopeudu ajatukseen. Onko kellään ollut vastaavia tunteita ja miten näistä pääsee eroon raskausaikana?
Kommentit (137)
Minä olin perheeni nuorin ja ainoa tyttö. Olin kovin toivottu sukupuoleni perusteella, mutta sitten tosielämässä en kuitenkaan ollut yhtään sellainen kuin toivottiin. Olin rämäpää, sotkija, takkutukka, inhosin hameita. Mitäpä muuta olisin voinut ollakaan raisun poikajoukon nuorimpana? Äiti jotenkin kummassa ajatteli, että olisin jotenkin itseohjautuvasti kasvanut leidiksi.
Sukulaiseni taas oli perheensä kiivaasti odotettu poika, ja hän sai kaikkea mitä siskot eivät saaneet. Hänestä tuli transnainen. Ihan oikein vanhemmille.
Joten täytyy sanoa että suosittelen lapsen antamista adoptioon, jos sukupuolipettymys on suuri. Ei kaikilla riitä taidot vanhemmuuteen.
Ei oikeastaan olisi mitään väliä. Ehkä tyttö, koska nuorempi on tyttö joten sieltä saisi ehkä vielä siirrettyä vaatteita yms. eteen päin.
Mutta eihän se koskaan niin mene, ekalla kerralla ajattelin, että toivoisin tyttöä. Minulla ei ole veljiä enkä oikein muutenkaan ollut ollut tekemisissä poikalsten kanssa, joten konsepti tuntui vieraalta. Ja vauva oli maailman ihanin poika.
Toisella kerralla ajattelin toivovani toista poikaa, josko olisi isompi mahdollisuus, että pitäisi samoista harrastuksista, vaatteista ja leluista ja pääsisin vähän "helpommalla". Ja vauva oli maailman ihanin tyttö. Joka tosin ilokseni tosi pitkään piti dinosauruksista ja autoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa kiittämätön. Tee abortti, jos ei kelpaa. Kiva lapsella myöhemmin kun äiti ei rakasta kun ei syntynyt oikeassa sukupuolessa.
Tee abortti? Eikö abortteja tehdä vain jos äiti on kuolemaisillaan tai raskaus on alkanut seksuaalirikoksen myötä??
En tiedä kun en ole sellaista tehnyt, mutta jokainen lapsi ansaitsisi syntyä toivottuna ja rakastettuna sellaisena kuin on. Ap on hankkiutunut tietoisesti raskaaksi ja nyt onkin pettynyt vauvaan täysin vähäpätöisen asian vuoksi, ei hyvä lähtökohta minusta.
Oikeastiko väität lapsen sukupuolen olevan vähäpätöinen asia?!?!
Todellakin väitän. Kannattaa tarkastella omia motiiveja hankkia lapsi, jos siinä on sukupuoli kovinkin isossa roolissa. Kyse ei ole nukkeleikistä tai koiranpennun hankinnasta, vaan tehtävästä kasvattaa oikea elävä ihminen aikuisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa kiittämätön. Tee abortti, jos ei kelpaa. Kiva lapsella myöhemmin kun äiti ei rakasta kun ei syntynyt oikeassa sukupuolessa.
Tee abortti? Eikö abortteja tehdä vain jos äiti on kuolemaisillaan tai raskaus on alkanut seksuaalirikoksen myötä??
En tiedä kun en ole sellaista tehnyt, mutta jokainen lapsi ansaitsisi syntyä toivottuna ja rakastettuna sellaisena kuin on. Ap on hankkiutunut tietoisesti raskaaksi ja nyt onkin pettynyt vauvaan täysin vähäpätöisen asian vuoksi, ei hyvä lähtökohta minusta.
Siinä mielessä se on vähäpätöinen asia, että lapsi voi itse vaihtaa sen isompana jos haluaa. Vanhemman siitä on täysin turha murehtia, koska vanhempi ei asiaan voi vaikuttaa nyt eikä myöhemmin.
-eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma tuo nyt nykyään on!
Voit toivoa että se on hamsteri tai marsu tai hevonen tai rattikelkka jos ei terve lapsi kelpaa.
Sukupuoliakin on vaikka kuinka ja monta!
Kuinka monta, ei kuinka JA monta.-Tämä on sanonta, mitä viilaat!
Olosi kiva lukea vastauksia AP:n kysymykseen, eikä näitä "ei sukupuoleen saa pettyä" juttuja. Mielestäni olisi terveempää jos asiasta voitaisiin keskustella rehellisesti.
tyttöjä niiden lasten pitäisi olla. Pojat ovat vain haitallisia yhteiskunnalle.
Tämäkin vielä, mikä teitä naisia oikein vaivaa. Ilmankos siittiöillä keinotellaan, nykynainen tahtoo hyvin siilatut siittiöt ja määrättyä sukupuolta olevan jälkeläisen. Kuvottava suutaus, kosta ovat kaikki sukua keskenään samasta sammiosta.
Vierailija kirjoitti:
Olosi kiva lukea vastauksia AP:n kysymykseen, eikä näitä "ei sukupuoleen saa pettyä" juttuja. Mielestäni olisi terveempää jos asiasta voitaisiin keskustella rehellisesti.
Ap kysyi toivoisiko muut tiettyä sukupuolta. Ihan oikeanlainen vastaus sekin on jos sanoo että ei toivo.
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin vielä, mikä teitä naisia oikein vaivaa. Ilmankos siittiöillä keinotellaan, nykynainen tahtoo hyvin siilatut siittiöt ja määrättyä sukupuolta olevan jälkeläisen. Kuvottava suutaus, kosta ovat kaikki sukua keskenään samasta sammiosta.
Tämäkään ei ole mikään sukupuolisidonnainen asia.
Minä olen onnellinen, että molemmat terveitä. Meillä lapset eivät olleet itsestäänselvyys. Monien yritysten ja hoitojen jälkeen kaksi tyttöä. Ironisinta on, että monet tulevat sanomaan, että "kai sinä vielä sen pojan teet. Kyllähän se poika vielä pitää tehdä". Olen kysynyt miksi? Tytöt pystyy ihan samaan kuin pojat. Sitä paitsi en pysty saamaan enää enempää lapsia, niin mulle pikkuneidit on siunaus.
Me lopetettiin kolmeen poikaan kun sitä tyttöä ei tullut. Eron jälkeen exä teki uudenkin kanssa pojan. Jotkut ei vain osaa tehdä kuin sitä yhtä. Hänen veli teki 4 tyttöä. Varmasti poikamme on vaistonneet ja tietää sen että tyttöä odotettiin. Vanhin poika sitten sai tytön ja totesi, että kerrankin osasi tehdä oikein.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ei ole tervettä väkisin kaivella lapseen liittyviä pakkoajatuksia mielensä pohjalta. On monia lapseen liittyviä kysymyksiä, joihin ainoa oikea vastaus vanhemmalta on ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on asia, jolla tulee olemaan merkitystä, mutta sitä ei voi etukäteen tietää, millaista merkitystä. Siksi tuntuu jotenkin järjenvastaiselta toivoa jompaa kumpaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen onnellinen, että molemmat terveitä. Meillä lapset eivät olleet itsestäänselvyys. Monien yritysten ja hoitojen jälkeen kaksi tyttöä. Ironisinta on, että monet tulevat sanomaan, että "kai sinä vielä sen pojan teet. Kyllähän se poika vielä pitää tehdä". Olen kysynyt miksi? Tytöt pystyy ihan samaan kuin pojat. Sitä paitsi en pysty saamaan enää enempää lapsia, niin mulle pikkuneidit on siunaus.
Pikkuneidit. Tyypillinen äidin ajatus tytöistä. Pikkusieviä prinsessoja.
Vierailija kirjoitti:
Me lopetettiin kolmeen poikaan kun sitä tyttöä ei tullut. Eron jälkeen exä teki uudenkin kanssa pojan. Jotkut ei vain osaa tehdä kuin sitä yhtä. Hänen veli teki 4 tyttöä. Varmasti poikamme on vaistonneet ja tietää sen että tyttöä odotettiin. Vanhin poika sitten sai tytön ja totesi, että kerrankin osasi tehdä oikein.
Voi lapsiparkojanne.
Tuo tunne menee ohi. Itse toivoin aina poikaa. Sain 2 tyttöä. Ekan kohdalla ei haitannut, kun oli tarkoitus tehdä se toinenkin mukula. Toisen kohdalla tuli pettymyksen tunne ultrassa. Se kesti monta kuukautta. Mutta ennen synnytystä asia oli jo päässäni korjaantunut ja tytöstä ei olisi voinut rakkaampi tulla. Joten ole huoletta, kyllä pääset yli tuntemuksistasi ja rakastat tätäkin käärylettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkuneidit. Tyypillinen äidin ajatus tytöistä. Pikkusieviä prinsessoja.
Poikakin voi olla prinsessa.
Meillä on kaksi lasta, tyttö ja poika. Kummastakaan emme ole jompaa kumpaa toivoneet emmekä etukäteen halunneet tietää sukupuolta. En oikeastaan edes ymmärrä, miksi se pitäisi etukäteen tietää tai miksi sitä pidetään tärkeänä. Halusimme lapsen, kahdesti, emme sukupuoliensa edustajia vaan omia itsejään. Kolmaskin siis saisi olla se mikä on. Tosin nämä kaksi riittävät meille. Täydellisiä ja ihania ovat ja olisivat vaikka olisivat mitä tahansa sukupuolta. Nyt jo teinejä.
N47
En toivonut tiettyä sukupuolta, mutta olisihan se ollut kiva saada sekä tyttöjä että poikia. Mutta en ole pettynyt, vaikken tyttöä koskaan saanut.