Ero tuli, miehellä tyttöystävä, mutta pakosta vielä asutaan yhdessä..
Takana pitkä liitto 22v mutta ei olla enää pitkään aikaan siedetty toisiamme. Kuitenkin meillä paljon yhteistä asuntolainaa ja lapsia ym että on ollut tavallaan helpointa pitää kulissia yllä ja vain odottaa että jotakin tapahtuisi ja tilanne selviäisi. tässä kuitenkin lapsilla pitkäaikainen koti ja meillä pariskuntana turvattu talous (tienataan siis ihan yhtä paljon, kumpikaan ei elä toisen kustannuksella) Nyt selvisi että miehellä on ollut tyttöystävä jo jonkin aikaa ja mun mielestäni tämä oli se viimeinen niitti ja laitetaan lusikat jakoon, Mies ihmettelee että miksi kun ei tässä mikään ole muuttunut, paitsi että hän saa seksiä viimeinkin. Kotona ei seksiä ole ollut vuoteen ja ennen sitäkin harvakseltaan, syy tähän on se että minun halujani ei todellakaan saa nousemaan mies joka päivät pitkät makaa sohvalla, pelaa ja tuijottaa puhelinta, huutaa lapsille herkästi eikä osallistu kotitöihin juurikaan. Koen jatkuvasti olevani hyväksikäytetty ja piian asemassa. Kodin ja pakolliset velvollisuudet hoidan koska se on velvollisuuteni perustamaamme perhettä kohtaan mutta henkilökohtaisia palveluksia en ala antamaan ihmiselle joka ei arvosta minua. Asiasta on puhuttu aikanaan mutta mies ei näe asiaa laisinkaan samoin. On hänessä toki hyviäkin puolia, toisinaan touhuaa lasten kanssa ja esim harrastuskuskaamiset tms jaetaan aika fifti-fifti, autot huoltaa ja joskus tekee lumitöitäkin tms.
Kauanko jaksaisitte jatkaa yhdessä asumista tällaisessa tilanteessa? Tulevaisuus ilman puolisoa vaatii tiukkaa suunnittelua varsinkin taloudellisesti mutta kyllä elämä mieslapsen kanssa tuntuu kärsimykseltä varsinkin nyt kun tiedän hänen käyvän seksitreffeillään.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinhuoltajana tosiaan vastasin siitä autostakin ja siihen menevä aika on todella marginaalista. Renkaat vaihdoin itse. Akunkin olen vaihtanut. Pikkuhommia.
Olisit nyt vielä lisännyt listaan polttimot ja pyyhkijänsulat, sekä pissapojannesteen, niin siinäpä ne olisikin kaikki helpoimmasta päästä olevat ja vähiten aikaa vievät. Eikä noita voi oikein edes huoltamiseksi laskea.
Sano nyt vielä, että sulla oli niin uusi auto, että sitä oli pakko käyttää huollossa korjaamolla takuun säilyttämiseksi. Ja kilometrejäkän ei kertynyt paljon.
Monestikko hitsasit tai vaihdoit jakohihnan?
Täähän on vähän samaa, kuin väittäisi, ettei ruuanlaittoon mene juurikaan aikaa, laittaa vaan eineslaatikon uuniin ja nostaa puolen tunnin päästä pöytään. Jollekin ruuanlaitto on sitä ja toinen tekee kaiken itse. Kuten auton huollossa
Hitsaat päivittäin autoasi? Pitäisikö harkita uutta autoa tai korjaamolle vientiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en pysty ymmärtämään tuota seksillä kiristämistä. Ehkä se arvostus olisi kasvanut siitä eri tavalla jos seksiä olisi saanut..
Mitä ihmeen kiristämistä se on, jos ei halua epämiellyttävästi käyttäytyvää henkilöä?
Kuulosti vain siltä kun se mies ei tee sitä ja sitä niin minäkään en halua antaa seksiä sille. Mutta ehkä tuossa kumpikaan ei oikein ole tullut vastaan :(
En kiristä seksillä enkä oleta miehen ostavan palveluksiani kotitöillä. Odotan parisuhteessa ja perheellisenä, että puolisoni on yhteisvastuullinen niistä velvollisuuksista ja töistä mitä talo ja perhe ja eläminen vaatii ja niitä velvo
Siis miksi sinun pitäisi ottaa omassa toiminnassasi huomioon se, että mies ei voi tällä hetkellä muuttaa tyttöystävän asuntoon? Hänhän se tässä on sopan keittänyt vehkeilemällä sinun selkäsi takansa, joten hän selvittää nyt itse asumiskuvionsa. Ei sinun tarvi joustaa oman jaksamisesi kustannuksella eikä katsoa kun mies pitää yllä sivusuhdettaan sinun nenäsi edessä. Ei se asunnon myyminen tässä maailmantilanteessa suju sormia napsauttamalla, joten ihan turha miehen on elätellä toiveita, että sinä jaksaisit katsoa tuota todella nöyryyttävää kuviota kuukausitolkulla samalla kun hän saa selviteltyä omat asiansa itselleen parhain päin.
Mies nakkaa sen sivusuhteen jäähylle eroprosessin ajaksi, jolloin voitte neuvotella eroasioista. Muussa tapauksessa sinä päätät itse etkä kysele miehen mielipidettä. Se on miehesi valinta. Jos hän tuosta päättää pillastua ja pilaannuttaa välit sinun kanssasi, niin se on hänen virhe.
Mun mies tapasi töissä oikein mukavan naisen kuulemma. Ja olivat ns.hyviä ystäviä monta vuotta. Blondi ja johtoasemassa oleva. Tiesin koko ajan viestittelyt ja soitot.
Kun jouduin sairaalaan niin tapailivat sillä aikaa. Juttelivat kuulemma työasioita vaikkei toki ollut enää samassa työssäkään. Tämä oli viimenen pisara. Jätin mieheni ja toivotin hyvää loppuelämää tämän ns.tosi mukavan kanssa.
Mutta ei niistä mitään tullut. Miehen esitysvaihe loppui lyhyeen ja kiero luonne tuli esiin. Kadun että miksi en heti jo aiemmin lähtenyt. Mutta annan neuvon, lähde itte heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kans seksittömyyttä pitkässä suhteessa ja puolisolla oli jotakuinkin sama lista kun sinulla siitä mikä häntä ei saa syttymään. Sitten kun aloin tekemään noita mainitsemiasi asioita enemmän niin se oli kuulemma teennäistä ja miellettiin seksin ruinaamiseen. Seksiä ei ole vieläkään. Mietin vaan että onko nuo nyt ylipäätään sen haluttomuutesi syitä, vai onko siihen joku muu syy miksi oma seksihalukkuutesi on madaltunut.
No, kun on aikansa katsellut sohvalla loisivaa aikuista ihmistä ja kerännyt v*tutusta, niin eihän se nyt silleen mene että halut palaisi kuin taikaiskusta jos se tyyppi yhtäkkiä nostaakin per seensä sohvalta. Ei, jos ne halut ja kunnioitus toista kohtaan on mennyt, niin kyllä se vaatii molemmilta aika paljon vaivannäköä pelastaa parisuhde ja löytää se kipinä uudelleen. Ja tahtoa.
No mies kirjotti tossa jo että on tehnyt muutoksia ja ilmeisesti vuosia pitkä suhde takana. Vastakaikua tai osallistumista ei näytä tulevan toiselta puolelta ainakaan seksin muodossa.
Jätä se nainen ja etsi sellainen tilalle jota seksi kiinnostaa. Täällä olis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kans seksittömyyttä pitkässä suhteessa ja puolisolla oli jotakuinkin sama lista kun sinulla siitä mikä häntä ei saa syttymään. Sitten kun aloin tekemään noita mainitsemiasi asioita enemmän niin se oli kuulemma teennäistä ja miellettiin seksin ruinaamiseen. Seksiä ei ole vieläkään. Mietin vaan että onko nuo nyt ylipäätään sen haluttomuutesi syitä, vai onko siihen joku muu syy miksi oma seksihalukkuutesi on madaltunut.
En ole tuo jolle vastasit mutta asenteesi kuulostaa juurikin seksin ruinaamiselta. Siis et ole tainnut vieläkään tajuta että et tee palvelusta vaimollesi tekemällä kotitöitä vaan jokaisen kuuluu tehdä osansa. Nuo kotityöt eivät kuulu yhtään enempää vaimollesi kuin sinulle. Jos tekisit osasi siksi että niin kuuluu ja sitten kohtelisit vaimoasi kuin tyttöystävää/rakastajatarta niin ehkä hänk
No se nainen ei rakasta eikä halua sinua oikeasti. Elät siis kaveriliitossa ilman romanttista rakkautta naisen puolelta.
Meillä ihan sama tilanne paitsi tietääkseni miehellä ei ole tyttöystävää. Pahahan tässä on olla ja passata perhettä kun toinen osapuoli ei ota vastuuta juuri mistään eikä arvosta mun tekemistä. Ei vaan oo voimia erota. Jos uus nainen ois kuvioissa niin sitten varmaan ois pakko tehä se lopullinen eropäätös tosiaan.
"Hitsaat päivittäin autoasi? Pitäisikö harkita uutta autoa tai korjaamolle vientiä?"
Olipa varsin nerokas päätelmä. Olisit vaikka seuraavan kappaleen lukenut tarpeeksi hitaasti, niin hitaasti, että se olisi ehtinyt tajuntaan asti. Koko viestin pointti kun oli oikeastaan siinä. Mutta toki se on liikaa vaadittu. Enkä tämän jälkeen edes usko, että pitkäkään tavaus asiaa auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Oiskohan että apn mies kulkee hûørissa? Mua ei ainakaan nappaisi, ties mitä tuliaisia on munassaan.
Pro tip: Elatusmaksut voi hoitaa myös kertasuorituksena. Jos ap lunastaa asunnosta miehen puolikkaan, niin mies voi maksaa osan myyntirahoista takaisin kertasuoritteisena elatusmaksuna. Käykää lastenvalvojalla tekemässä laskelmat, mikä olisi sopiva elatusmaksun määrä.
Tai voittehan tehdä niinkin, että mies lunastaa ap:lta asunnon puolikkaan ja jää siihen lasten kanssa asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oiskohan että apn mies kulkee hûørissa? Mua ei ainakaan nappaisi, ties mitä tuliaisia on munassaan.
Eiköhän tässäkin mies ole selittänyt, että on eroamassa ja käytännössä vapaa. Turha sitä naista on nimitellä. Mies on vastuussa itse omista tekemisistään.
Vierailija kirjoitti:
"Hitsaat päivittäin autoasi? Pitäisikö harkita uutta autoa tai korjaamolle vientiä?"
Olipa varsin nerokas päätelmä. Olisit vaikka seuraavan kappaleen lukenut tarpeeksi hitaasti, niin hitaasti, että se olisi ehtinyt tajuntaan asti. Koko viestin pointti kun oli oikeastaan siinä. Mutta toki se on liikaa vaadittu. Enkä tämän jälkeen edes usko, että pitkäkään tavaus asiaa auttaa.
Se on ainakin tullut selväksi, että sinulle auton omistaminen on harvinaisen työlästä. :D
No mitä tuota pitkittämään jos mitta on nyt täynnä. Toinen lunastaa toisen ulos kämpästä ja sillä selvä. Elintaso nyt laskee molemmilla mutta niin se menee.
Toinen vaihtoehto on sitten jatkaa sitä samaa odottelua että jotain tapahtuu.
Hei ap, minä ottaisin eron miehestä jolla on tyttöystävä. Virallisesti olette vielä naimisissa. Tee se nyt kun vielä voit eikä esim. masennus lyö päälle koska silloin et jaksa muuttoa, talon myyntiä ja kaikkea muuta mitä eroon liittyy. Arvosta itseäsi, älä jatka yhteiseloa seurustelevan miehen kanssa joka sattuu vielä olemaan aviopuolisosi.
Jos menot maksetaan puoliksi niin kotityöt tehdään noin puoliksi. Toki jos toinen kuskaa lapsia enemmän niin toinen voi käydä useammin kaupassa tai pestä pyykkiä tai jotain muuta. Vapaa-aikana voi sitten pelata tai katsoa telkkaria jos se rentouttaa. Ei miestä voi pakottaa harrastamaan jotain muuta jos hän ei itse halua.
Voi olla että liittonne on tiensä päässä mutta haluatteko vielä yrittää? Saatte varmasti keskusteluapua vaikka yksityiseltä jos rahat riittävät. Kannattaa käydä edes pari kertaa, vaikka vain puhumassa ero selväksi jos ei muuta. Mieti asiaa myös lasten kannalta: Neuvoisitko heitä pysymään liitossa jossa toinen osapuoli on hankkinut seurustelukumppanin?
Voimia sinulle!
Todennäköisesti miehesi ei muutu vaikka vaihtaisi osoitetta, edelleenkin on nainen piikana (ja sängyssä) kunnes uusi muikki tajuaa miksi ei ole sinua seksi huvittanut.
Sinun ja lasten elämä muuttuu paljon jos eroatte. Kaikki lasten kuskaamiset jäävät sinun kontollesi.
Jos lapset ovat vielä sen ikäisiä että ei ihan justiinsa ajokorttia ole saamassa, niin ottaisin saman kannan kuin mieskin eli etsisin pientä kivaa siihen sivulle. Jos se sitten osoittautuisi toimivammaksi versioksi, niin sitten vaan vaihdat miestä. Yhdessä teillä on varmaan varaa nykyiseen asumistasoonkin.
Samalla voit toki varmistella ja tehdä suunnitelman sitä varten jos se seksitreffityyppi huolii miehesi sohvalleen makaamaan. Ihan vain sen vuoksi että se on ihan mahdollista ja tilanteen tullen et sitten jäisi tyhjän päälle kun olisi suunnitelmat jo valmiina.
Anna piparia ja pyllyä naapureille
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama juttu, yhdessä 13 v ja pienet lapset. Seksiä oli, mutta muuten meni huonosti, kun miestä ei perhe-elämä ja parisuhde kiinnostaneet. Pariterapiassa käytiin, halusi lopettaa. Toinen nainen oli. Osasin jo epäillä, kun yhtäkkiä mies, joka ei koskaan käytä puhelintaan, on aina puhelimella ja käy lenkillä, jossa ei tosiaankaan normaalisti käy.
Muutti pois pari päivää myöhemmin ja majoittuu vanhemmillaan, kunnes muuttaa omilleen. Muuten olisi saanut asua saman katon alla siihen saakka, että löytää kämpän, mutta kun jatkuvasti nenäni alla viestitti tälle toiselle naiselle ja sanoin siitä, että se on ihan oikeasti törkeää, että ensin pettää ja sitten vielä hieroo sitä naamaan samalla kun odottaa samalla lailla täyttä ylläpitoa kuin parisuhteessa, häipyi, että saa rauhassa viestailla. Kahteen viikkoon ei lapsiaan nähnyt, kun ei kiinnostanut.
Minä ostin kämpän jo viikko eron jälkeen, mutta mies ei meinannut palautt
Kuukausi erosta ja diabeteskin joka ollut huonossa hoitotasapainossa menee niin hyvään tasapainoon, että lääkitystä vähennetään :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Miksi aina sanotaan että mies voi lähteä? Jättää lapset vaimolle? Mies voi lähteä lapsien kanssa tai vaimo lähteä ja mies jää lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina sanotaan että mies voi lähteä? Jättää lapset vaimolle? Mies voi lähteä lapsien kanssa tai vaimo lähteä ja mies jää lasten kanssa.
Koska yleensä se menee niin että mies ajetaan ulos itse maksamastaan kodista. Lapset jää äidille ja isä maksaa tästä lähtien kaikki lasten jutut ja vielä päälle äidin uuden elämän. Tämä siis, jos kyse normaalista perheestä. Sossu perheissä käy sama juttu mutta koska isä on pummi niin rahat haetaan valtion kassasta. Kummassakaan tapauksessa töitä ei enää äidin tarvitse tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska yleensä se menee niin että mies ajetaan ulos itse maksamastaan kodista. Lapset jää äidille ja isä maksaa tästä lähtien kaikki lasten jutut ja vielä päälle äidin uuden elämän. Tämä siis, jos kyse normaalista perheestä. Sossu perheissä käy sama juttu mutta koska isä on pummi niin rahat haetaan valtion kassasta. Kummassakaan tapauksessa töitä ei enää äidin tarvitse tehdä.
Missähän maailmassa näin tapahtuu? Varmaan jossain jenkkilässä, koska Suomessa ei ainakaan.
Kävisin ukon reveleihin kiinni joten en vois olla päivääkään saman katon alla. Kokemusta on.