Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero tuli, miehellä tyttöystävä, mutta pakosta vielä asutaan yhdessä..

Vierailija
31.01.2024 |

Takana pitkä liitto 22v mutta ei olla enää pitkään aikaan siedetty toisiamme. Kuitenkin meillä paljon yhteistä asuntolainaa ja lapsia ym että on ollut tavallaan helpointa pitää kulissia yllä ja vain odottaa että jotakin tapahtuisi ja tilanne selviäisi. tässä kuitenkin lapsilla pitkäaikainen koti ja meillä pariskuntana turvattu talous (tienataan siis ihan yhtä paljon, kumpikaan ei elä toisen kustannuksella)  Nyt selvisi että miehellä on ollut tyttöystävä jo jonkin aikaa ja mun mielestäni tämä oli se viimeinen niitti ja laitetaan lusikat jakoon, Mies ihmettelee että miksi kun ei tässä mikään ole muuttunut, paitsi että hän saa seksiä viimeinkin. Kotona ei seksiä ole ollut vuoteen ja ennen sitäkin harvakseltaan, syy tähän on se että minun halujani ei todellakaan saa nousemaan mies joka päivät pitkät makaa sohvalla, pelaa ja tuijottaa puhelinta, huutaa lapsille herkästi eikä osallistu kotitöihin juurikaan. Koen jatkuvasti olevani hyväksikäytetty ja piian asemassa. Kodin ja pakolliset velvollisuudet hoidan koska se on velvollisuuteni perustamaamme perhettä kohtaan mutta henkilökohtaisia palveluksia en ala antamaan ihmiselle joka ei arvosta minua. Asiasta on puhuttu aikanaan mutta mies ei näe asiaa laisinkaan samoin. On hänessä toki hyviäkin puolia, toisinaan touhuaa lasten kanssa ja esim harrastuskuskaamiset tms jaetaan aika fifti-fifti, autot huoltaa ja joskus tekee lumitöitäkin tms.

Kauanko jaksaisitte jatkaa yhdessä asumista tällaisessa tilanteessa? Tulevaisuus ilman puolisoa vaatii tiukkaa suunnittelua varsinkin taloudellisesti mutta kyllä elämä mieslapsen kanssa tuntuu kärsimykseltä varsinkin nyt kun tiedän hänen käyvän seksitreffeillään.

Kommentit (113)

Vierailija
21/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pysty ymmärtämään tuota seksillä kiristämistä. Ehkä se arvostus olisi kasvanut siitä eri tavalla jos seksiä olisi saanut.. 

Vierailija
22/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kans seksittömyyttä pitkässä suhteessa ja puolisolla oli jotakuinkin sama lista kun sinulla siitä mikä häntä ei saa syttymään. Sitten kun aloin tekemään noita mainitsemiasi asioita enemmän niin se oli kuulemma teennäistä ja miellettiin seksin ruinaamiseen. Seksiä ei ole vieläkään. Mietin vaan että onko nuo nyt ylipäätään sen haluttomuutesi syitä, vai onko siihen joku muu syy miksi oma seksihalukkuutesi on madaltunut.

En ole tuo jolle vastasit mutta asenteesi kuulostaa juurikin seksin ruinaamiselta. Siis et ole tainnut vieläkään tajuta että et tee palvelusta vaimollesi tekemällä kotitöitä vaan jokaisen kuuluu tehdä osansa. Nuo kotityöt eivät kuulu yhtään enempää vaimollesi kuin sinulle. Jos tekisit osasi siksi että niin kuuluu ja sitten kohtelisit vaimoasi kuin tyttöystävää/rakastajatarta niin ehkä hänkin oppisi näkemään sinut loisen sijaan rakastavan

Nii eli tässä siis taas kyse vaan siitä miltä naisesta tuntuu. Sillä ei ole mitään merkitystä mitä mies tekee, jos naisesta se tuntuu teennäiseltä, niin se on sitten teennäistä. 

Tää on varmaa se ikuisuuskysymys miksi sukupuolet ei ymmärrä toisiaan. 

Kerro nyt miten asioita jotka tuntuu naisesta teennäiseltä voi tehdä niin että se ei enää tuntuisi teennäiseltä, jos se on kerran jo naisem päässä leimautunut teennäiseksi? Miten tätä kokemusta voi muuttaa? 

Et ensinnäkään tiedä minusta sen enempää kun viestissä avasin. Olen yrittänyt omasta työkalupakistani kaikkia työkaluja asian korjaamiseen ja jokainen tuntuy korkeintaan pahentavan tilannetta. 

Osallistunut kotitöihin enemmän, antanut vapaa-aikaa pyydettäessä, vienyt hotelleihin ja kylpylöihin, hieronut, paijaillut, osoittanut kiinnostusta hänelle tärkeisiin asioihin, huomioinut seksin aikana sillon kun sitä on ollut.

Jos tämä kaikki on vain teennäistä seksin kinuamista, niin mitä teen väärin? Ihan tosissani tässä kysyn ku rakastan tätä naista, mutta 10 kertaa vuodessa on liian vähän minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kans seksittömyyttä pitkässä suhteessa ja puolisolla oli jotakuinkin sama lista kun sinulla siitä mikä häntä ei saa syttymään. Sitten kun aloin tekemään noita mainitsemiasi asioita enemmän niin se oli kuulemma teennäistä ja miellettiin seksin ruinaamiseen. Seksiä ei ole vieläkään. Mietin vaan että onko nuo nyt ylipäätään sen haluttomuutesi syitä, vai onko siihen joku muu syy miksi oma seksihalukkuutesi on madaltunut.

En ole tuo jolle vastasit mutta asenteesi kuulostaa juurikin seksin ruinaamiselta. Siis et ole tainnut vieläkään tajuta että et tee palvelusta vaimollesi tekemällä kotitöitä vaan jokaisen kuuluu tehdä osansa. Nuo kotityöt eivät kuulu yhtään enempää vaimollesi kuin sinulle. Jos tekisit osasi siksi että niin kuuluu ja sitten kohtelisit vaimoasi kuin tyttöystävää/rakastajatarta niin ehkä hänk

mietipäs sitä, ääl iö. 

Vierailija
24/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo jolle vastasit mutta asenteesi kuulostaa juurikin seksin ruinaamiselta. Siis et ole tainnut vieläkään tajuta että et tee palvelusta vaimollesi tekemällä kotitöitä vaan jokaisen kuuluu tehdä osansa. Nuo kotityöt eivät kuulu yhtään enempää vaimollesi kuin sinulle. Jos tekisit osasi siksi että niin kuuluu ja sitten kohtelisit vaimoasi kuin tyttöystävää/rakastajatarta niin ehkä hänk

Tarpeenne eivät selvästikään kohtaa. Ei ketään voi pakottaa haluamaan seksiä kanssasi. Jos olet tyytymätön niin eroa ja etsi sopivampi kumppani.

Vierailija
25/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuo jolle vastasit mutta asenteesi kuulostaa juurikin seksin ruinaamiselta. Siis et ole tainnut vieläkään tajuta että et tee palvelusta vaimollesi tekemällä kotitöitä vaan jokaisen kuuluu tehdä osansa. Nuo kotityöt eivät kuulu yhtään enempää vaimollesi kuin sinulle. Jos tekisit osasi siksi että niin kuuluu ja sitten kohtelisit vaimoasi kuin tyttöystävää/rakastajatarta niin ehkä hänkin oppisi näkemään sinut loisen sijaan rakastavan

Täysin eri mieltä.

Mieshän toimii tuossa erinomaisesti. Keskustelee puolison kanssa ja pyrkii ottamaan tämän toiveet käyttäytymisessään paremmin huomioon. 

Se voi olla hurja hetki tajuta, että puolison tavat eivät olleetkaan syy seksin puutteelle.  Kemia on vai  kadonnut ja on aika jatkaa eteenpäin.

Vierailija
26/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tuttava pariskunnaltani, ei vaan uusi tyttis tiedä että mies on laiska. Se todellisuus iskee sitten joskus uuden tyttiksen kasvoille, että tulipa otettua mitään tekemätön mies. Tottakai alkuhuumassa he vasta ovat, mutta liitto on ohi. 

Vierailija
27/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en pysty ymmärtämään tuota seksillä kiristämistä. Ehkä se arvostus olisi kasvanut siitä eri tavalla jos seksiä olisi saanut.. 

Mitä ihmeen kiristämistä se on, jos ei halua epämiellyttävästi käyttäytyvää henkilöä?

Vierailija
28/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei sua ap seksi kiinnosta muutenkaan, niin mitä se haittaa jos se ukko hakee sitä muualta? Kotityöt joudut tekemään yksin asuessakin. Ja kun kerran taloudellinen puoli on sulle yhteisasumisessa tärkeintä, niin sehän tuossa toteutuu.

Tuossa aikaisemmin koetin vastata tuohon seksihaluasiaan mutta vähän huonosti onnistuin... Ei lähtenyt lainaus mukaan.. 

Mutta siis seksi kyllä kiinnostaa, mutta ei sohvalla makoilevan ärisevän mieslapsen kanssa. Kotityöt teen tälläkin hetkellä lähinnä yksin, mutta tässä tilanteessa joka hetki sapettaa se että yhdellä on tässä samassa taloudessa vapaa-aikaa illat läpensä pelailla ja katsoa telkkaria kun minä teen kotityöt. Olisi ehdottomasti helpompaa tehdä ne ilman sohvallamakoilijaa. Ja ei, ei se minulle ole tärkeintä tuo taloudellinen puoli, tiedän että pärjäisin.

Mieshän se tässä on se joka haluaisi jatkaa yhdessä asumista, ja itse pohdin kauanko tätä pitäisi jaksaa, lasten kannalta, omalta kannalta, ja oman jaksamisen kannalta. 

ap

Vierailija
29/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sille persettä!

T.Sonja

Vierailija
30/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt miten asioita jotka tuntuu naisesta teennäiseltä voi tehdä niin että se ei enää tuntuisi teennäiseltä, jos se on kerran jo naisem päässä leimautunut teennäiseksi? Miten tätä kokemusta voi muuttaa? 

Kun teet asioita heti, kun niistä on puhuttu etkä ala heti vonkaamaan seksiä sanoen "no mähän siivosin tänään" niin tuo ongelma poistuu. Mutta jotkut miehet tekevät niin, että he siivoavat vain, jos saavat sinä iltana seksiä. Se siivoaminen pitäisi tapahtua ilman, että odotat sitä seksiä illalla tai edes samalla viikolla.

Ne halut palaavat vasta sitten, kun nainen luottaa, että sinä huolehdit puolesta kotitöistä kunnolla ja ilman sanomatta, ja ilman että naisen tulee palkita sinua jollain tavalla

Vierailija
31/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eri, mutta mielestäni AP nyt on hyvä puhua lapsille, että isi ja äiti ovat eronneet ja kertoa heille selkeä suunnitelma mitä tulee tapahtumaan ja pysyä siinä suunnitelmassa. Eli laittakaa talo myyntiin jos pakko, asukaa sen verran yhdessä ja sitten erilleen. Tai muuta noin 2-3kk viiveellä lasten kanssa johonkin jos pitää.

Et pääse erosta yli ennen kuin olette erillään.

Ja ei se mies siinä uudessakaan suhteessa muutu. Kunhan muuttavat yhteen niin sama homma jatkuu. 

Vierailija
32/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen "kemian" voi sytyttää uudelleen halutessaan jos sitä on ollut mutta tietysti vaatii kummankin osapuolen halua ja vastaantulemista. Mielestäni paremmin olisi sanoa että rakkautta voi vaalia halutessaan mutta aina siihen tarvitaan kumpikin. Voimia eroon jos sellainen tulee <3 

Vierailija
33/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tilanteessa että olimme käytännössä eronneet mutta asuimme eräitten seikkojen takia edelleen samassa taloudessa.

Emme inhonneet toisiamme, pystyimme kommunikoimaan ja elämään ilman ilmi riitoja saman katon alla. Asuimme talossa jossa 3 huonetta yläkerrassa alakerrassa iso keittiö ja olohuone. ja kylpyhuone ja sauna. Meitä oli minun tyttäreni ja minun koirani sekä minä ja mies.

Tilaa oli väistellä jos tarve vaati. Molemmat ostivat omat ruokansa, minä tietysti myös tyttäreni ja koiran ruoan. Asunto oli ja on minun, joten mies joutui muuttamaan pois. Hänellä sen verran pienet tulot että annoin käyttää aikaa uuden kämpän etsimiseen kohtuuhinnalla ja kohtuukuntoista.

Nukuimme eri huoneissa, tytöllä oma huoneensa. Se oli sellaista eräänlaista kämppisasumista.

En tiedä eikä kiinnostanut oliko miehellä muita, se oli hänen elämäänsä joka ei kuulunut minulle koska olimme eronneet ja elimme oman mielemme mukaan. Itselläni ei ollut, enkä kaivannut. Jotenkin sitä sai tarpeekseen sitä laatua ja oma vapaus ja ihana itsenäinen elämä oli niin hienoa. Sen jälkeen en vakaviin parisuhteisiin sitten ole lähtenytkään enkä aio koskaan enää jakaa kotiani muuta kun tyttäreni kanssa niin kauan kunnes hän lähtee omilleen.

Siivouksesta yms. ei ollut riitaa. Se teki joka ehti.  Mies oli kyllä hyvin siisti, ehkä siistimpi kuin minä enkä minäkään sotkussa viihdy.  Pyykit pestiin yhdessä samalla koneella.  

Hyvin se sujui kun ei ollut muuta kuin kaverillisia tunteita. Antoi toisen elää ja eli itse.

Vierailija
34/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se mies siinä sohvalla vielä makaa? Jos on uusi tyttöystävä niin luulusi oleilevan hänen luonaan. Yleensä miehet piristyvät tuossa tilanteessa ja eivät jatka makoilua vaimonsa luona. Vaikka nimellisesti yhdessä asuisivatkin ja yhteisen asunnon omistavat ja kulut jakavat. Vai onko mies vain yöt tyttöystävän luona vai milloin? 

Vierailija
35/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen kiristämistä se on, jos ei halua epämiellyttävästi käyttäytyvää henkilöä?

Kuulosti vain siltä kun se mies ei tee sitä ja sitä niin minäkään en halua antaa seksiä sille. Mutta ehkä tuossa kumpikaan ei oikein ole tullut vastaan :( 

Vierailija
36/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun teet asioita heti, kun niistä on puhuttu etkä ala heti vonkaamaan seksiä sanoen "no mähän siivosin tänään" niin tuo ongelma poistuu. Mutta jotkut miehet tekevät niin, että he siivoavat vain, jos saavat sinä iltana seksiä. Se siivoaminen pitäisi tapahtua ilman, että odotat sitä seksiä illalla tai edes samalla viikolla.

Ne halut palaavat vasta sitten, kun nainen luottaa, että sinä huolehdit puolesta kotitöistä kunnolla ja ilman sanomatta, ja ilman että naisen tulee palkita sinua jollain tavalla

Tuon olen lopettanut jo vuosia sitten että sanoisin jotain ja olettaisin saavani jonkun palkinnon. Yritän lähestyä seksin suhteen spontaanisti sillon kun näen että on hyvällä tuulella ja yleensä ei ole hyvällä tuulella enää lähestymisen jälkeen. En todellakaan joka viikko, ehkä parin viikon välein jos joku aikamääreen kertominen helpottaa.

Kuten sanoin niin seksiä on n.10 kertaa vuodessa ja jo useamman vuoden ollut tällaista. Erostakin on puhuttu mutta kumpikaan ei haluaisi erota kun tämä seksiasia nyt on oikeastaan ainoa ongelma minun nähdäkseni. 

Ikää meillä 34. Kaipa se on vaan odoteltava että omat testotasot laskee sen verran että ei enää paneta.

Vierailija
37/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on vielä soidinmenot uuden tyttiksen suuntaan menossa ja siksi vitkuttelee eroa. Pitää saada se uusi nainen riittävän koukkuun ennen vanhan jättämistä. Muuten olisi liian suuri riski, että uusi tyttis ei sitoudukaan ja mies jääkin ihan yksin.

Ota AP oma elämä hallintaasi ja päätä ihan itse suhde. Vaadi miestä ilmoittamaan lapsille erosta. Ilmoita itse kaikille sukulaisille ja miehen sukulaisille erosta, muista kertoa heille myös toisesta naisesta niin eivät syyttele sinua perheenrikkojaksi. Sitten hanki vuokra-asunto ja muuta sinne. Lasten osoite jää vanhaan. Vaadi miestä maksamaan asumishyötykorvaus vanhasta talosta niin kauan kun talokuviot on auki. Eroprosessin aikana mies ottaa lapset puolet ajasta hoidettavikseen, sinä tarvit omaa aikaa toipua kaikesta hänen aiheuttamastaan paskasta. 

Tällä hetkellä mies luistelee vastuistaan ja käyttää energiansa toisen naisen piirittämiseen sinun kustannuksellasi. Se on teidän lapsiltanne ja sinun hyvinvoinnistasi pois. Älä mahdollista tätä hyväksikäyttöä yhtään enempää!

Vierailija
38/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se makaa sohvalla ja pelaa niin milloin se höylää sitä uutta naistaan?

Haha, no sille tosiaan löytyy aina kummasti jostain aikaa. Aina ei tule suoraan töistä kotiin ym. Mistäs minä tiedän vaikka naisensa luona makais sohvalla pelaamassa samalla kun hommailevat, eli voi olla että on löytänyt unelmanaisensa..

Kotona ollessaan kuitenkin makoilee sohvalla ja pelaa. 

Yök. Mua ällöttää.

ap

Vierailija
39/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman aiheen vierestä.

Mitä ihmeen huoltamista autoissa on? Yksinhuoltajana hoidin kaiken, eikä aika kulunut auton huoltoon. Ihan naurettava ajatuskin laskea se joksikin "kotityöksi".

Ai mitä ihmeen huoltamista? Eihän siinä tietenkään ole yhtä paljon huoltamista kuin vaikkapa pyykissä, mutta kyllä siihen kuitenkin vuositasolla menee paljon aikaa, jos osaa ja tekee ihan kaiken itse.

Säännöllisesti tulee ainakin pesu sisältä ja päältä, renkaiden vaihdot sekä uusiin, että kausien mukaan ja öljynvaihdot. Lisäksi muut harvemmin, mutta säännöllisesti eteen tulevat huoltokohteet. Ja kyllä säännöllisesti autosta hajoaa myös jotain, mikä vaatii korjaamista.

Ymmärrän toki, että ette sitä ymmärrä, jos käsityksenne auton "huollosta" on ajan varaus ja huoltoon vieminen. Jotkut kuitenkin ihan oikeasti tekevät lähes kaiken mahdollisen itse, ja silloin siihen menee aikaa huomattavasti enemmän kuin ajavaraukseen ja matkoihin korjaamolle ja takaisin. Lisäksi jos autolla ajetaan hyvin vähän, niin toki silloin huoltaminenkin vaatii vähemmän aikaa. Ja lisäksi auton huoltoonkin sisältyy sitä tällä palstalla hellittyä metatyötä - vaikkapa niin, että MIES huolehtii, että kovien pakkaskausien aikana on dieselin tankki mahdollisimman täynnä, niin sinne ei kondensoidu vettä joka jäätyessään tukkii polttoaineensuodattimen. Mutta tätäkään ei toki lasketa mihinkään, sehän on vain miehelle luontaista hommaa ja sen harrastus.

Nykyään korjaushinnat voivat hyvinkin olla reilusti yli 100 euroa tunnille, jolloin hiemankin työläämmälle remontille tulee hintaa helposti useita satoja euroja. Päälle vielä korjaamon katteella hankitut varaosat, niin puhutaan jo helposti tonnin säästöstä jos ne tilaa netistä ja tekee itse.

Vierailija
40/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy jos miehesi haluaa haaremin - voi välillä pökätä sinuakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän