Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero tuli, miehellä tyttöystävä, mutta pakosta vielä asutaan yhdessä..

Vierailija
31.01.2024 |

Takana pitkä liitto 22v mutta ei olla enää pitkään aikaan siedetty toisiamme. Kuitenkin meillä paljon yhteistä asuntolainaa ja lapsia ym että on ollut tavallaan helpointa pitää kulissia yllä ja vain odottaa että jotakin tapahtuisi ja tilanne selviäisi. tässä kuitenkin lapsilla pitkäaikainen koti ja meillä pariskuntana turvattu talous (tienataan siis ihan yhtä paljon, kumpikaan ei elä toisen kustannuksella)  Nyt selvisi että miehellä on ollut tyttöystävä jo jonkin aikaa ja mun mielestäni tämä oli se viimeinen niitti ja laitetaan lusikat jakoon, Mies ihmettelee että miksi kun ei tässä mikään ole muuttunut, paitsi että hän saa seksiä viimeinkin. Kotona ei seksiä ole ollut vuoteen ja ennen sitäkin harvakseltaan, syy tähän on se että minun halujani ei todellakaan saa nousemaan mies joka päivät pitkät makaa sohvalla, pelaa ja tuijottaa puhelinta, huutaa lapsille herkästi eikä osallistu kotitöihin juurikaan. Koen jatkuvasti olevani hyväksikäytetty ja piian asemassa. Kodin ja pakolliset velvollisuudet hoidan koska se on velvollisuuteni perustamaamme perhettä kohtaan mutta henkilökohtaisia palveluksia en ala antamaan ihmiselle joka ei arvosta minua. Asiasta on puhuttu aikanaan mutta mies ei näe asiaa laisinkaan samoin. On hänessä toki hyviäkin puolia, toisinaan touhuaa lasten kanssa ja esim harrastuskuskaamiset tms jaetaan aika fifti-fifti, autot huoltaa ja joskus tekee lumitöitäkin tms.

Kauanko jaksaisitte jatkaa yhdessä asumista tällaisessa tilanteessa? Tulevaisuus ilman puolisoa vaatii tiukkaa suunnittelua varsinkin taloudellisesti mutta kyllä elämä mieslapsen kanssa tuntuu kärsimykseltä varsinkin nyt kun tiedän hänen käyvän seksitreffeillään.

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se makaa sohvalla ja pelaa niin milloin se höylää sitä uutta naistaan?

Haha, no sille tosiaan löytyy aina kummasti jostain aikaa. Aina ei tule suoraan töistä kotiin ym. Mistäs minä tiedän vaikka naisensa luona makais sohvalla pelaamassa samalla kun hommailevat, eli voi olla että on löytänyt unelmanaisensa..

Kotona ollessaan kuitenkin makoilee sohvalla ja pelaa. 

Yök. Mua ällöttää.

ap

On varmaan vaikea päättää voiko luopua hyödyistä päästäkseen eroon itseään ällöttävästä henkilöstä kotonaan.

Sori, mutta et saa myötätuntoa minulta, eli jos raha ja lastenhoito menevät muun edelle ei tarvitse valittaa ikävästä oheistuotteesta. Itsehän päätät miten haluat elää.

Vierailija
42/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en pysty ymmärtämään tuota seksillä kiristämistä. Ehkä se arvostus olisi kasvanut siitä eri tavalla jos seksiä olisi saanut.. 

Mitä ihmeen kiristämistä se on, jos ei halua epämiellyttävästi käyttäytyvää henkilöä?

Kuulosti vain siltä kun se mies ei tee sitä ja sitä niin minäkään en halua antaa seksiä sille. Mutta ehkä tuossa kumpikaan ei oikein ole tullut vastaan :( 

En kiristä seksillä enkä oleta miehen ostavan palveluksiani kotitöillä. Odotan parisuhteessa ja perheellisenä, että puolisoni on yhteisvastuullinen niistä velvollisuuksista ja töistä mitä talo ja perhe ja eläminen vaatii ja niitä velvollisuuksia ei ole vähän. Minä hoidan suurinpiirtein kaiken, ruokasuunnittelusta kaupassakäyntiin, siivouksen ja pyykit, lasten läksyt ja vilmat ja lääkärit ja kavereiden tapaamiset ja nukkumanmenot ja pesullakäynnit ja kouluun viemiset ja vaatetukset ja isompien lasten sydänsurut ja murheet ja harrastukset. Vakuutukset pankkiasiat laskujenmaksut. Lisäksi minulla on vaativampi työ jonka takia välillä ylitöitä ja silloin tuon kotiin sitä liksaakin enemmän. 

Tämän kaiken kun yksinäni teen päivittäin, miehen pelaillessa tai telkkaria katsellessa, olen illalla aika lailla poikki. Miehellä sitä virtaa riittäisi seksiin koska on rentoutunut koko illan. Ja ajan kuluessa seksi puolisoni kanssa alkoi tuntumaan pahalta, hyväksikäytöltä. Enhän enää edes tunne tätä ihmistä joka ei vietä aikaa kanssani eikä halua osallistua yhteisiin asioihimme; joka huomaa minut vasta makuuhuoneessa valojen sammuttua. Ihan vieras hänestä on tullut. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä ei saisi useimpien mielestä puhua. Toihan on normi polku monelle parille. Mies hakee 18-25 nuorena janterina rakentajaa, joka avittaisi miehen ylös. 40-50 vuotiaana nainen päivitetään hedelmällisessä iässä olevaan morsiameen. Tälle saatetaan ostaa lahjoja sun muuta. 

Tästä saa puhua ihan yhtälailla kuin siitä että avioerot on 90% naisen aloitteesta.

Niin, onhan tässä ap:kin tilanteessa tosiaan se nainen sitä eroa hakemassa, mutta mikähän se syy siihen eroon mahtanee olla?

Ap:n seksuaalinen haluttomuus.

Vierailija
44/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteet päättyy suurimmaksi osaksi, koska nainen kyllästyy. Miehetkin kyllästyy yhtä paljon, mutta he eivät silti haluaisi lopettaa suhdetta. Naisille harvoin mikään riittää.

Vierailija
45/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas taas huonoa provoa.

Vierailija
46/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieman aiheen vierestä.

Mitä ihmeen huoltamista autoissa on? Yksinhuoltajana hoidin kaiken, eikä aika kulunut auton huoltoon. Ihan naurettava ajatuskin laskea se joksikin "kotityöksi".

Ai mitä ihmeen huoltamista? Eihän siinä tietenkään ole yhtä paljon huoltamista kuin vaikkapa pyykissä, mutta kyllä siihen kuitenkin vuositasolla menee paljon aikaa, jos osaa ja tekee ihan kaiken itse.

Säännöllisesti tulee ainakin pesu sisältä ja päältä, renkaiden vaihdot sekä uusiin, että kausien mukaan ja öljynvaihdot. Lisäksi muut harvemmin, mutta säännöllisesti eteen tulevat huoltokohteet. Ja kyllä säännöllisesti autosta hajoaa myös jotain, mikä vaatii korjaamista.

Ymmärrän toki, että ette sitä ymmärrä, jos käsityksenne auton "huollosta" on ajan varaus ja huoltoon vieminen. Jotkut kuitenkin ihan oikeasti tekevät lähes kaiken mahdollisen itse, ja silloi

Salli mun nauraa. Ettäkö maamme on täynnä miehiä, jotka korjaavat autoaan niin paljon, että sen voi laskea kotityöksi. :D

Vierailija
47/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa parisuhteessa ei kertomasi pohjalta ole mitään positiivisia puolia. En ymmärrä, miksi tuollainen hyväksikäyttösuhde saa  puolestasi yhä jatkua.

Lasten takia? Lasten maailmassa vanhempien erot ja vuoroasuminen ovat jo pitkään olleet ihan normaali asia. Sitä on heidän kaveripiirissään vähintään yhtä paljin kuin ydinperheitä.

Eroaminen ei lopeta vanhemmuutta eikä erota vanhempia lapsistaan. Miehesi voi olla jo nyt hyvä isä. Et sinä häntä eroamalla rankaise isänä vaan tuet ja mahdollistat 50-50 vanhemmuuden hänelle.

Teistä vain ei ole parisuhteeseen. Miehlle tekee lisäksi tosi hyvää ottaa täysi vastuu omasta elämästään ja uudesta kodista. Voihan se olla että hänen silmänsä aukeavat ja tulee vielä sinua kova ikävä.

Sinä puolestaan pääsisit eron jälkeen kaikin puolin ihan hurjasti helpommalla. (Et voi vielä edes ymmärtää, miten paljon aikaa saisit itsellesi.) Ja se henkinen vapaus, kun negatiivinen energia on poissa ja olet onnellinen.

Mutta jos ihanne on se, että hampaita kiristellen kun kerran on tahdottu, niin onhan se teoriassa kaunista. Olen sitä mieltä itsekin, että pitää yrittää parhaansa sitoutua omiin sitoumuksiisa ja aikuinen voi hiukan kärsiäkin hyvän asian eli lasten vuoksi.

Mutta saavatko lapset varmasti onnellisimman mahdollisen lapsuuden ja terveen ilmapiirin kotiin näin? Kestääkö teidän kaikkien mielen- ja muukin terveytenne vuosien ja lopulta vuosikymmenten stressiä?

Ethän odota jotakin tulevaa palkkiota uhrauksista itsekkään ja laiskan miehen eteen? Tajuat kai ettei teistä mitään suloista käsi kädessä köpöttävää vanhusparia ole tulossa.

Ethän sinä voi unohtaa, miten yksin mies sinut jätti juuri kun elämä oli raskainta. Sitä ei vain voi unohtaa, kun lopulta puolison todelline  luonne on tullut esiin. Sinä tulet iän myötä vihaamaan ja katkeroitumaan häntä- ja sitä myötä samoin miehesi sinua.

Kyllä niinkin voi elää. Monet käyttävät sitten tyypillisimmin alkoholia reilusti tuollaiseen. Ryhtyvät työnarkomaaneiksi, pakenevat sivusuhteisiin jne kun kotona on paha olla. Miten lapset ja nuoret, mihin he pääsevät pakoon? 

Vierailija
48/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä ei saisi useimpien mielestä puhua. Toihan on normi polku monelle parille. Mies hakee 18-25 nuorena janterina rakentajaa, joka avittaisi miehen ylös. 40-50 vuotiaana nainen päivitetään hedelmällisessä iässä olevaan morsiameen. Tälle saatetaan ostaa lahjoja sun muuta. 

Tästä saa puhua ihan yhtälailla kuin siitä että avioerot on 90% naisen aloitteesta.

Niin, onhan tässä ap:kin tilanteessa tosiaan se nainen sitä eroa hakemassa, mutta mikähän se syy siihen eroon mahtanee olla?

Ap:n seksuaalinen haluttomuus.

Tässä jo aiemminkin vastailin että en todellakaan ole seksuaalisesti haluton, kyllä minulla seksihaluja on mutta koska elämässäni ei ole kiinnostavaa ja haluttavaa ihmistä hoidan seksini soolona ja haaveilen siitä että vielä joskus voisin kokea ihanaa seksiä toisen ihmisen kanssa.

ap

Vierailija
49/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä usko tollaisiin yleistyksiin et suhteet päättyy siksi ja siksi ja naiset ainoastaan päättävät. Eiköhän nuo ole aika ihmiskohtaisia juttuja, miksi tollaisia ihme yleistyksiä? 

Vierailija
50/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieman aiheen vierestä.

Mitä ihmeen huoltamista autoissa on? Yksinhuoltajana hoidin kaiken, eikä aika kulunut auton huoltoon. Ihan naurettava ajatuskin laskea se joksikin "kotityöksi".

Ai mitä ihmeen huoltamista? Eihän siinä tietenkään ole yhtä paljon huoltamista kuin vaikkapa pyykissä, mutta kyllä siihen kuitenkin vuositasolla menee paljon aikaa, jos osaa ja tekee ihan kaiken itse.

Säännöllisesti tulee ainakin pesu sisältä ja päältä, renkaiden vaihdot sekä uusiin, että kausien mukaan ja öljynvaihdot. Lisäksi muut harvemmin, mutta säännöllisesti eteen tulevat huoltokohteet. Ja kyllä säännöllisesti autosta hajoaa myös jotain, mikä vaatii korjaamista.

Ymmärrän toki, että ette sitä ymmärrä, jos käsityksenne auton "huollosta" on ajan varaus ja huoltoon vieminen. Jotkut kuitenkin ihan oikeasti tekevät lähes kaiken mahdollisen itse, ja silloi

Joka päivä pari tuntia auton huoltoa? Aikamoista. Muuten noin satunnaisesta toiminnasta ei kannata melua pitää.

Vierailija
51/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota miehelle että pakkaa kimpsunsa ja siirtyy makoilemaan pysyvästi tyttiksen sohvalle . Sinä et löhöävää ukkoa tarvitse joka käy vieraissa . 

Vierailija
52/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kans seksittömyyttä pitkässä suhteessa ja puolisolla oli jotakuinkin sama lista kun sinulla siitä mikä häntä ei saa syttymään. Sitten kun aloin tekemään noita mainitsemiasi asioita enemmän niin se oli kuulemma teennäistä ja miellettiin seksin ruinaamiseen. Seksiä ei ole vieläkään. Mietin vaan että onko nuo nyt ylipäätään sen haluttomuutesi syitä, vai onko siihen joku muu syy miksi oma seksihalukkuutesi on madaltunut.

En ole tuo jolle vastasit mutta asenteesi kuulostaa juurikin seksin ruinaamiselta. Siis et ole tainnut vieläkään tajuta että et tee palvelusta vaimollesi tekemällä kotitöitä vaan jokaisen kuuluu tehdä osansa. Nuo kotityöt eivät kuulu yhtään enempää vaimollesi kuin sinulle. Jos tekisit osasi siksi että niin kuuluu ja sitten kohtelisit vaimoasi kuin tyttöystävää/rakastajatarta niin ehkä hänkin oppisi näkemään sinut loisen sijaan rakastavan

Eli sullekkin tuo lista on vaan tekosyy uhriutumiseen ja seksitä kieltäytymiseen. Mitään merkitystä tekemisellä tai tekemättä jättämisellä ei ole. Ihan niinkuin valtaosalla naisista, kunhan vaan saadaan keksittyä jokin syy  jolla perustelee itselleen ja muille miksei halua seksiä ainakaan puolisonsa kanssa.

Vierailija
53/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en pysty ymmärtämään tuota seksillä kiristämistä. Ehkä se arvostus olisi kasvanut siitä eri tavalla jos seksiä olisi saanut.. 

Mitä ihmeen kiristämistä se on, jos ei halua epämiellyttävästi käyttäytyvää henkilöä?

Kuulosti vain siltä kun se mies ei tee sitä ja sitä niin minäkään en halua antaa seksiä sille. Mutta ehkä tuossa kumpikaan ei oikein ole tullut vastaan :( 

En kiristä seksillä enkä oleta miehen ostavan palveluksiani kotitöillä. Odotan parisuhteessa ja perheellisenä, että puolisoni on yhteisvastuullinen niistä velvollisuuksista ja töistä mitä talo ja perhe ja eläminen vaatii ja niitä velvollisuuksia ei ole vähän. Minä hoidan suurinpiirtein kaiken, ruokasuunnittelusta kaupassakäyntiin, si

Mitä epäselvyyttä tilanteessanne on, mikset eroa ja muuta miehen luota pois? Ero on harvemmin käytännön kannalta täysin vaivatonta ja tuo mukanaan mm. taloudellisia haasteita. Millaisia vastauksia ja mitä vaihtoehtoja oikein odotat? Sinun pitää itse kantaa vastuu tilanteessa omasta elämästäsi. 

Vierailija
54/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kans seksittömyyttä pitkässä suhteessa ja puolisolla oli jotakuinkin sama lista kun sinulla siitä mikä häntä ei saa syttymään. Sitten kun aloin tekemään noita mainitsemiasi asioita enemmän niin se oli kuulemma teennäistä ja miellettiin seksin ruinaamiseen. Seksiä ei ole vieläkään. Mietin vaan että onko nuo nyt ylipäätään sen haluttomuutesi syitä, vai onko siihen joku muu syy miksi oma seksihalukkuutesi on madaltunut.

En ole tuo jolle vastasit mutta asenteesi kuulostaa juurikin seksin ruinaamiselta. Siis et ole tainnut vieläkään tajuta että et tee palvelusta vaimollesi tekemällä kotitöitä vaan jokaisen kuuluu tehdä osansa. Nuo kotityöt eivät kuulu yhtään enempää vaimollesi kuin sinulle. Jos tekisit osasi siksi että niin kuuluu ja sitten kohtelisit vaimoasi kuin tyttöystävää/rakastajatarta niin ehkä hänk

"Huoh. No miten voin ilmaista että teen ihan omasta halustani?"

Et yhtään mitenkään. Ja kyllä siihen haluttomuuteen aina jokin uusi syy löytyy.

Vierailija
55/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harva mies " huoltaa " autoja itse nykypäivänä, ei ole tilaa eikä tarvittavia työkalujakaan välttämättä ja sitä paitsi nyky-autot vaativat jo aikapaljon erilaista tietokone tekniikkaakin , ei sinne parane pelkällä ruuvimeisselillä mennä sorkkimaan. Rengashotellit on olemassa renkaiden säilytystä, vaihtoja ja pesuja varten, maksaa alle 200 eur/vuosi. Auton voi pesettää autopesuloissa, alle 20 eur/kerta.  Yksin asuvana naisena en koe näitä kustannuksia ylivoimaisena, ja helppoja käyttää.  Ei riitä kyllä korvaamaan  kotitöissä tarvittavia tunteja, todellakaan. Hyvä ap, ei muuta kuin lusikat jakoon ja ukko pihalle.

Vierailija
56/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voi vain sanoa, että et vain halua miestäsi? Miksi asian pitää pukea joksikin listoiksi ja haukkua häntä?  Ihminen saa haluta tai olla haluamatta. Mielestäni olet tökerö kommenteissasi. Ja kyllä ero on tuohon oikea ratkaisu. 

Vierailija
57/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman aiheen vierestä.

Naurettava ajatus lukea sinut autohuolosta mitään tietäväksi. Älä vaivaa sillä pientä päätäsi.

Vierailija
58/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama juttu, yhdessä 13 v ja pienet lapset. Seksiä oli, mutta muuten meni huonosti, kun miestä ei perhe-elämä ja parisuhde kiinnostaneet. Pariterapiassa käytiin, halusi lopettaa. Toinen nainen oli. Osasin jo epäillä, kun yhtäkkiä mies, joka ei koskaan käytä puhelintaan, on aina puhelimella ja käy lenkillä, jossa ei tosiaankaan normaalisti käy.

Muutti pois pari päivää myöhemmin ja majoittuu vanhemmillaan, kunnes muuttaa omilleen. Muuten olisi saanut asua saman katon alla siihen saakka, että löytää kämpän, mutta kun jatkuvasti nenäni alla viestitti tälle toiselle naiselle ja sanoin siitä, että se on ihan oikeasti törkeää, että ensin pettää ja sitten vielä hieroo sitä naamaan samalla kun odottaa samalla lailla täyttä ylläpitoa kuin parisuhteessa, häipyi, että saa rauhassa viestailla. Kahteen viikkoon ei lapsiaan nähnyt, kun ei kiinnostanut.

Minä ostin kämpän jo viikko eron jälkeen, mutta mies ei meinannut palauttaa avainta ja kun palautti sen, ei suostunut muuttamaan osoitettaan pois. Katkaisi välit viikoksi, kunnes tajusi että pakkohan se osoitteenmuutos on tehdä ja olla jonkin sortin yhteyksissä, jos meinaa lasten kanssa kommunikoida.

Erosta reilu kuukausi, minulla menee hyvin. Onhan se rankkaa olla kahden pienen lapsen kanssa yksin, mutta samaan aikaan puuttuu se kolmas lapsi taloudesta, joten elämä on paljon stressittömämpää ja voin paremmin. Minulla oli huonossa hoitotasapainossa oleva diabeteskin, joka on nyt mennyt huomattavasti parempaan suuntaan ja voin vähentää lääkitystä. Mitään muuta ei ole muuttunut kuin se, että ex-mies lähti pois myrkyttämästä ilmapiiriä. Syön saman verran, painan saman verran, herään yöllä lasten takia, mutta voin miljoona kertaa paremmin.

Olen monesti ajatellut, että ei parisuhde voi onnistua, jos ainoa asia mitä toinen osapuoli tuo suhteeseen, on kirjaimellisesti auto. Ja maksaa puolet laskuista, mutta ei mitään muuta. Lapset oli silloin minun vastuulla, samoin koti ja ovat edelleen. Työmäärä ei ole lisääntynyt kuin ehkä 5%.

Sanon silti, että on kyllä välillä ollut yksinäistä ja miettinyt, että oikeastiko se oli tässä, mutta samaan aikaan tiedän että on parempi olla erikseen kuin yhdessä ja että vaikka lapsille on rankkaa, huomattavasti rankempaa on seurata vanhempien huonoa parisuhdetta. Nyt sentään voidaan olla parempia vanhempia vaikka ei yhdessä ollakaan.

Ap:lle sanon, että älkää asuko saman katon alla. Tekee erosta paljon vaikeampaa ja kun miehellä kerran on jo uus nainen, muuttakoot hänen luokse. Lunasta sinä yhteinen kämppä tai laittakaa myyntiin.

Vierailija
59/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei sua ap seksi kiinnosta muutenkaan, niin mitä se haittaa jos se ukko hakee sitä muualta? Kotityöt joudut tekemään yksin asuessakin. Ja kun kerran taloudellinen puoli on sulle yhteisasumisessa tärkeintä, niin sehän tuossa toteutuu.

Yksinasuessa niitä kotitöitä vaan on paljon vähemmän kun ei ole taloudessa miestä sotkemassa. Ap on ollut ns naimisissa oleva sinkkuäiti. Jos mies on vain taakantuoja niin kannattaa se heivata pois. 

Vierailija
60/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieman aiheen vierestä.

Naurettava ajatus lukea sinut autohuolosta mitään tietäväksi. Älä vaivaa sillä pientä päätäsi.

Sinä huollat siis päivittäin autoasi pari tuntia? Älä nyt kuitenkaan kuvittele, että se mitenkään tavallista tai normaalia olisi. Päinvastoin. Sangen epätavallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän