Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero tuli, miehellä tyttöystävä, mutta pakosta vielä asutaan yhdessä..

Vierailija
31.01.2024 |

Takana pitkä liitto 22v mutta ei olla enää pitkään aikaan siedetty toisiamme. Kuitenkin meillä paljon yhteistä asuntolainaa ja lapsia ym että on ollut tavallaan helpointa pitää kulissia yllä ja vain odottaa että jotakin tapahtuisi ja tilanne selviäisi. tässä kuitenkin lapsilla pitkäaikainen koti ja meillä pariskuntana turvattu talous (tienataan siis ihan yhtä paljon, kumpikaan ei elä toisen kustannuksella)  Nyt selvisi että miehellä on ollut tyttöystävä jo jonkin aikaa ja mun mielestäni tämä oli se viimeinen niitti ja laitetaan lusikat jakoon, Mies ihmettelee että miksi kun ei tässä mikään ole muuttunut, paitsi että hän saa seksiä viimeinkin. Kotona ei seksiä ole ollut vuoteen ja ennen sitäkin harvakseltaan, syy tähän on se että minun halujani ei todellakaan saa nousemaan mies joka päivät pitkät makaa sohvalla, pelaa ja tuijottaa puhelinta, huutaa lapsille herkästi eikä osallistu kotitöihin juurikaan. Koen jatkuvasti olevani hyväksikäytetty ja piian asemassa. Kodin ja pakolliset velvollisuudet hoidan koska se on velvollisuuteni perustamaamme perhettä kohtaan mutta henkilökohtaisia palveluksia en ala antamaan ihmiselle joka ei arvosta minua. Asiasta on puhuttu aikanaan mutta mies ei näe asiaa laisinkaan samoin. On hänessä toki hyviäkin puolia, toisinaan touhuaa lasten kanssa ja esim harrastuskuskaamiset tms jaetaan aika fifti-fifti, autot huoltaa ja joskus tekee lumitöitäkin tms.

Kauanko jaksaisitte jatkaa yhdessä asumista tällaisessa tilanteessa? Tulevaisuus ilman puolisoa vaatii tiukkaa suunnittelua varsinkin taloudellisesti mutta kyllä elämä mieslapsen kanssa tuntuu kärsimykseltä varsinkin nyt kun tiedän hänen käyvän seksitreffeillään.

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa parisuhteessa ei kertomasi pohjalta ole mitään positiivisia puolia. En ymmärrä, miksi tuollainen hyväksikäyttösuhde saa  puolestasi yhä jatkua.

Lasten takia? Lasten maailmassa vanhempien erot ja vuoroasuminen ovat jo pitkään olleet ihan normaali asia. Sitä on heidän kaveripiirissään vähintään yhtä paljin kuin ydinperheitä.

Eroaminen ei lopeta vanhemmuutta eikä erota vanhempia lapsistaan. Miehesi voi olla jo nyt hyvä isä. Et sinä häntä eroamalla rankaise isänä vaan tuet ja mahdollistat 50-50 vanhemmuuden hänelle.

Teistä vain ei ole parisuhteeseen. Miehlle tekee lisäksi tosi hyvää ottaa täysi vastuu omasta elämästään ja uudesta kodista. Voihan se olla että hänen silmänsä aukeavat ja tulee vielä sinua kova ikävä.

Sinä puolestaan pääsisit eron jälkeen kaikin puolin ihan hurjasti helpommalla. (Et voi vielä edes ymmärtää, miten paljon aikaa saisit itsellesi.) Ja se henkinen vapaus, kun

Kiitos tästä. Aika lailla minun omia ajatuksiani joita en ehkä ole uskaltanut ääneen sanoa. Itsellänikin ajatus eroamisesta lähti juuri tuosta että en näe meitä käsi kädessä köpöttelemässä vanhuksina, en halua vanheta puolisoni kanssa saatika elää loppuelämääni näin. Ja lapsilla ei todellakaan ole kaikki kunnossa tällä hetkellä, heillä on ongelmia joiden uskon olevan psykosomaattisia ja että kärsivät kodin ilmapiiristä ja uskon että ilman meidän keskinäistä kyräilyämme heidänkin olonsa helpottaa vaikka tottakai erotilanne ja ajat sen jälkeen tulee varmasti olemaan vaikeita. 

Kyllä hän on ihan hyvä isä ja uskon että vielä parempi kun ei ole lasten kanssa koko ajan. Hän esim on ääniyliherkkä ja muutoinkin selkeästi tarvitsee oman tilansa, vähän harvemmin lapsia tavatessaan voi antaa heille paremman puolen itsestään.

ap

Vierailija
62/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman aiheen vierestä.

Mitä ihmeen huoltamista autoissa on? Yksinhuoltajana hoidin kaiken, eikä aika kulunut auton huoltoon. Ihan naurettava ajatuskin laskea se joksikin "kotityöksi".

Meillä joskus mies voivotteli kaverinsa kanssa, kuinka työlästä ja ikävää on autojen korjaaminen.

Vastasin siihen, että eipä ne kotityötkään ainaisine ruuanlaittamisineen, pyykkäämiseen ym ym herkkua ole, niin johan alkoi meteli, kuinka ne on lastenleikkiä tuon autotouhun rinnalla. Sanoin sitten, että minä teen joka hemmetin päivä vuodessa noita hommia, että kuinkas usein niitä autoja korjataan?

Mutta sama tuohtumus jatkui, että kyllä vaan paljon helpommalla pääsee kotitöissä.

Turha kai sanoakaan, että minä teen meillä kaikki normaalit kotityöt pitkän työpäivän  päälle. Toisella on vain muuten rankkaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieman aiheen vierestä.

Mitä ihmeen huoltamista autoissa on? Yksinhuoltajana hoidin kaiken, eikä aika kulunut auton huoltoon. Ihan naurettava ajatuskin laskea se joksikin "kotityöksi".

Meillä joskus mies voivotteli kaverinsa kanssa, kuinka työlästä ja ikävää on autojen korjaaminen.

Vastasin siihen, että eipä ne kotityötkään ainaisine ruuanlaittamisineen, pyykkäämiseen ym ym herkkua ole, niin johan alkoi meteli, kuinka ne on lastenleikkiä tuon autotouhun rinnalla. Sanoin sitten, että minä teen joka hemmetin päivä vuodessa noita hommia, että kuinkas usein niitä autoja korjataan?

Mutta sama tuohtumus jatkui, että kyllä vaan paljon helpommalla pääsee kotitöissä.

Turha kai sanoakaan, että minä teen meillä kaikki normaalit kotityöt pitkän työpäivän  päälle. Toisella on vain muuten rankkaa...

Miksi ihmeessä suostut moiseen?

Vierailija
64/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä hetkeäkään kauempaa kuin on pakko hoitelisi yhteistä kotia samalla kun mies pitää tyttöystävää eikä näe tilanteessa mitään ongelmaa. Siis mitä helv?

Vierailija
65/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en pysty ymmärtämään tuota seksillä kiristämistä. Ehkä se arvostus olisi kasvanut siitä eri tavalla jos seksiä olisi saanut.. 

Mitä ihmeen kiristämistä se on, jos ei halua epämiellyttävästi käyttäytyvää henkilöä?

Kuulosti vain siltä kun se mies ei tee sitä ja sitä niin minäkään en halua antaa seksiä sille. Mutta ehkä tuossa kumpikaan ei oikein ole tullut vastaan :( 

En kiristä seksillä enkä oleta miehen ostavan palveluksiani kotitöillä. Odotan parisuhteessa ja perheellisenä, että puolisoni on yhteisvastuullinen niistä velvollisuuksista ja töistä mitä talo ja perhe ja eläminen vaatii ja niitä velvollisuuksia ei ole vähän. Minä hoidan suurinpiirte

Kysymykseni oli, kauanko muut jaksaisivat tällaisessa tilanteessa jatkaa yhdessä asumista. Itse toivoisin tilanteen päättyvän nyt mahdollisimman pikaisesti ja mies haluaisi jatkaa toistaiseksi näin.. Kuulemma ei ole sellainen tilanne että voisi tyttiksensä luo muuttaa kun sitä ehdotin. Järjestelyjä tarvitaan, ja voimia niihin. Säästöjä ei ole niin paljoa että kumpainenkaan voisi lunastaa asunnon toiselta vaan pitää laittaa myyntiin, siihen saakka joko asutaan yhdessä - tämä ei ole mun mielestäni hyvä vaihtoehto - tai mies vuokraa itselleen asunnon. 

Aikaa menee että saadaan asiat järjestymään ja haluan säilyttää välit, en todellakaan tahdo riitaa hänen kanssaan jo lastenkin takia mutta myös meidän itsemme. Välitän toki miehestä vaikka en enää rakastakaan. Mutta kuinka kauan minun pitäisi jaksaa ja sietää tätä yhdessä asumista?  

Vierailija
66/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella harva mies " huoltaa " autoja itse nykypäivänä, ei ole tilaa eikä tarvittavia työkalujakaan välttämättä ja sitä paitsi nyky-autot vaativat jo aikapaljon erilaista tietokone tekniikkaakin , ei sinne parane pelkällä ruuvimeisselillä mennä sorkkimaan. Rengashotellit on olemassa renkaiden säilytystä, vaihtoja ja pesuja varten, maksaa alle 200 eur/vuosi. Auton voi pesettää autopesuloissa, alle 20 eur/kerta.  Yksin asuvana naisena en koe näitä kustannuksia ylivoimaisena, ja helppoja käyttää.  Ei riitä kyllä korvaamaan  kotitöissä tarvittavia tunteja, todellakaan. Hyvä ap, ei muuta kuin lusikat jakoon ja ukko pihalle.

Eli sinä tiedät sen, että AP:n mies ei kuulu näihin harvoihin. Lisäksi monella ihmisellä autot on kaukana nykyautosta, koska suomalaisen auton keski-ikä on 13 vuotta. Mutta eihän tietenkään AP:n auto voi olla sellainen. Lisäksi koska yleensäkin puhutaan auton huollosta ja lumitöistä, voi päätellä, että potentiaalisesti asutaan jossain muualla kuin kerrostalokämpässä ja tilat huoltoon on.

Mutta kuten sanottua, ettehän te ymmärrä kun teillä ei ole kokemusta. Onko tuttua vaikkapa se, että itselläsi/työkaverilla/tutulla auto jää pihaan kun on liikaa pakkasta, eikä sitä saa käyntiin? Voin kertoa, että oikeasti hyvin huollettu auto kyllä lähtee käyntiin pakkasesta riippumatta ja vaikka ilman lämmitystä ihan kaikista kireimpiä kelejä lukuunottamatta. Mutta tässä tilanteessa on ne paljon puhutut metatyöt tekemättä ja vaikkapa akun kunnosta ei ole huolehdittu.

Sinänsä voin olla samaa mieltä tuosta, että se ei riitä korvaamaan kotitöissä tarvittavia tunteja, mutta kyllä se ihan hyvänä lisänä siinä on.

Vierailija
67/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aikaa menee että saadaan asiat järjestymään ja haluan säilyttää välit, en todellakaan tahdo riitaa hänen kanssaan jo lastenkin takia mutta myös meidän itsemme. Välitän toki miehestä vaikka en enää rakastakaan. Mutta kuinka kauan minun pitäisi jaksaa ja sietää tätä yhdessä asumista?"

Sen aikaa, että saatte ne asiat järjestymään. Ei yhtään sen pidempään, miksi pitäisi?

Vierailija
68/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella harva mies " huoltaa " autoja itse nykypäivänä, ei ole tilaa eikä tarvittavia työkalujakaan välttämättä ja sitä paitsi nyky-autot vaativat jo aikapaljon erilaista tietokone tekniikkaakin , ei sinne parane pelkällä ruuvimeisselillä mennä sorkkimaan. Rengashotellit on olemassa renkaiden säilytystä, vaihtoja ja pesuja varten, maksaa alle 200 eur/vuosi. Auton voi pesettää autopesuloissa, alle 20 eur/kerta.  Yksin asuvana naisena en koe näitä kustannuksia ylivoimaisena, ja helppoja käyttää.  Ei riitä kyllä korvaamaan  kotitöissä tarvittavia tunteja, todellakaan. Hyvä ap, ei muuta kuin lusikat jakoon ja ukko pihalle.

Eli sinä tiedät sen, että AP:n mies ei kuulu näihin harvoihin. Lisäksi monella ihmisellä autot on kaukana nykyautosta, koska suomalaisen auton keski-ikä on 13 vuotta. Mutta eihän tietenkään AP:n auto voi olla sellainen. Lisäksi koska yleen

Olet tosi paska autojen kanssa, jos niin paljon niitä joudut korjaamaan ja huoltamaan.

Yksinhuoltajana tosiaan vastasin siitä autostakin ja siihen menevä aika on todella marginaalista. Renkaat vaihdoin itse. Akunkin olen vaihtanut. Pikkuhommia.

Vierailija
69/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en pysty ymmärtämään tuota seksillä kiristämistä. Ehkä se arvostus olisi kasvanut siitä eri tavalla jos seksiä olisi saanut.. 

Mitä ihmeen kiristämistä se on, jos ei halua epämiellyttävästi käyttäytyvää henkilöä?

Kuulosti vain siltä kun se mies ei tee sitä ja sitä niin minäkään en halua antaa seksiä sille. Mutta ehkä tuossa kumpikaan ei oikein ole tullut vastaan :( 

En kiristä seksillä enkä oleta miehen ostavan palveluksiani kotitöillä. Odotan parisuhteessa ja perheellisenä, että puolisoni on yhteisvastuullinen niistä velvollisuuksista ja töistä mitä talo ja perhe ja eläminen vaatii ja niitä velvo

Kysymykseni oli, kauanko muut jaksaisivat tällaisessa tilanteessa jatkaa yhdessä asumista. Itse toivoisin tilanteen päättyvän nyt mahdollisimman pikaisesti ja mies haluaisi jatkaa toistaiseksi näin.. Kuulemma ei ole sellainen tilanne että voisi tyttiksensä luo muuttaa kun sitä ehdotin. Järjestelyjä tarvitaan, ja voimia niihin. Säästöjä ei ole niin paljoa että kumpainenkaan voisi lunastaa asunnon toiselta vaan pitää laittaa myyntiin, siihen saakka joko asutaan yhdessä - tämä ei ole mun mielestäni hyvä vaihtoehto - tai mies vuokraa itselleen asunnon. 

Miksi et itse muuttaisi pois?

Vierailija
70/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meeppäs kauppaan siitä, niin pääsevät naimaan sun pesemiin lakanoihin.

Vierailija
71/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattiko porsia jänniksen kanssa? Nyt on lasten elämä pilalla, ja ap voi syyttää siitä ainoastaan itseään.

Vierailija
72/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävä mies sulla, anteeksi mieslapsi. Onnea vaan uudelle naiselle 🤣🤣 saa tommosen juntin riesakseen. Alussa niillä voi mennä kivasti mutta kyllä se ukko pian oikean minänsä näyttää sillekin. Kaikista hauskinta olisi jos uusi nainen olisi persoonallisuushäiriöinen 🤣🤣 siinä riittäisi ukollesi jännistystä kerrakseen. 

Vierailija
73/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kans seksittömyyttä pitkässä suhteessa ja puolisolla oli jotakuinkin sama lista kun sinulla siitä mikä häntä ei saa syttymään. Sitten kun aloin tekemään noita mainitsemiasi asioita enemmän niin se oli kuulemma teennäistä ja miellettiin seksin ruinaamiseen. Seksiä ei ole vieläkään. Mietin vaan että onko nuo nyt ylipäätään sen haluttomuutesi syitä, vai onko siihen joku muu syy miksi oma seksihalukkuutesi on madaltunut.

No, kun on aikansa katsellut sohvalla loisivaa aikuista ihmistä ja kerännyt v*tutusta, niin eihän se nyt silleen mene että halut palaisi kuin taikaiskusta jos se tyyppi yhtäkkiä nostaakin per seensä sohvalta. Ei, jos ne halut ja kunnioitus toista kohtaan on mennyt, niin kyllä se vaatii molemmilta aika paljon vaivannäköä pelastaa parisuhde ja löytää se kipinä uudelleen. Ja tahtoa. 

Vierailija
74/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kattois tota yhtään. Mutta tiedän parin, jossa uusi tyttis muutti yhteiseen kotuin ennen kuin edellinen nsinen kerkes pois alta. Asuivat hyvän aikaa kolmistaan.

Mutta onhan toi ällöä mitä sä siedät.

Vierailija
75/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi alku. Mielestäni parisuhteesi on niin kuollut, että tuo on hyvä muutos. Ihan ymmärrettävää, jos on noin kauan saman ihmisen kanssa.

Sun äijälles tuossa käy huonosti. Epämääräisestä säädöstä on pitkä matka siihen, että tuo uusi nainen edes kelpuuttaisi miehesi oikeaan parisuhteeseen. Tulee myös riitoja jatkossa, koska kaikki lähti epäluottamuksesta.

Vierailija
76/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä ei saisi useimpien mielestä puhua. Toihan on normi polku monelle parille. Mies hakee 18-25 nuorena janterina rakentajaa, joka avittaisi miehen ylös. 40-50 vuotiaana nainen päivitetään hedelmällisessä iässä olevaan morsiameen. Tälle saatetaan ostaa lahjoja sun muuta. 

Mitä? Miten naisen kanssa pariutuminen auttaa miestä ylös? Siis ihan konkreettisesti missä asiassa ja miten?

Minulla ainakin oli ~25v ekassa sinkkuomistusasunnossani ja uran kanssa puuhastellessa kaikki juuri niin hyvässä nousussa kuin voi ikinä olla.

Naisen kanssa kimppautumisen ja perheytymisen jälkeen on ollut enempikin loputon ketju myllynkiviä ja ankkureita elämässä kiskomassa kohti pohjaa ja jarruttamassa menoa.

Vierailija
77/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo jolle vastasit mutta asenteesi kuulostaa juurikin seksin ruinaamiselta. Siis et ole tainnut vieläkään tajuta että et tee palvelusta vaimollesi tekemällä kotitöitä vaan jokaisen kuuluu tehdä osansa. Nuo kotityöt eivät kuulu yhtään enempää vaimollesi kuin sinulle. Jos tekisit osasi siksi että niin kuuluu ja sitten kohtelisit vaimoasi kuin tyttöystävää/rakastajatarta niin ehkä hänkin oppisi näkemään sinut loisen sijaan rakastavan

Täysin eri mieltä.

Mieshän toimii tuossa erinomaisesti. Keskustelee puolison kanssa ja pyrkii ottamaan tämän toiveet käyttäytymisessään paremmin huomioon. 

Se voi olla hurja hetki tajuta, että puolison tavat eivät olleetkaan syy seksin puutteelle.  Kemia on vai  kadonnut ja on aika jatkaa eteenpäin.

Ja se kemiahan katoaa aika herkästi, jos toinen kotona asuva aikuinen on laiskamato. Sen löytäminen takaisin on sitten toinen juttu, ei välttämättä onnistu millään. Tälle kyseiselle mieshenkilölle suosittelisin esim pariterapiaa, jos sieltä löytyisi apuja kommunikaatioon ja selvyys, onko sillä toisella edes mitään haluja muuttaa suhdetta parempaan. 

Toki voi olla että seksihalutkin vaan kaikkoaa iän tms myötä, välttämättä vika ei ole siinä puolisossa eikä asiaa oikein voi sitten auttaa. Sit pitää miettiä muita ratkaisuja. Halutonta ei voi pakottaa halukkaaksi mitenkään. 

Vierailija
78/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei sua ap seksi kiinnosta muutenkaan, niin mitä se haittaa jos se ukko hakee sitä muualta? Kotityöt joudut tekemään yksin asuessakin. Ja kun kerran taloudellinen puoli on sulle yhteisasumisessa tärkeintä, niin sehän tuossa toteutuu.

Tuossa aikaisemmin koetin vastata tuohon seksihaluasiaan mutta vähän huonosti onnistuin... Ei lähtenyt lainaus mukaan.. 

Mutta siis seksi kyllä kiinnostaa, mutta ei sohvalla makoilevan ärisevän mieslapsen kanssa. Kotityöt teen tälläkin hetkellä lähinnä yksin, mutta tässä tilanteessa joka hetki sapettaa se että yhdellä on tässä samassa taloudessa vapaa-aikaa illat läpensä pelailla ja katsoa telkkaria kun minä teen kotityöt. Olisi ehdottomasti helpompaa tehdä ne ilman sohvallamakoilijaa. Ja ei, ei se minulle ole tärkeintä tuo taloudellinen puoli, tiedän että pärjäisin.

Mieshän se t

Öö, ei sun tarvitse jaksaa. Lapset pärjää kyllä, ja miehen mielipidettä ei tarvitse kuunnella, jos haluat erota.

Vierailija
79/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinhuoltajana tosiaan vastasin siitä autostakin ja siihen menevä aika on todella marginaalista. Renkaat vaihdoin itse. Akunkin olen vaihtanut. Pikkuhommia.

Olisit nyt vielä lisännyt listaan polttimot ja pyyhkijänsulat, sekä pissapojannesteen, niin siinäpä ne olisikin kaikki helpoimmasta päästä olevat ja vähiten aikaa vievät. Eikä noita voi oikein edes huoltamiseksi laskea.

Sano nyt vielä, että sulla oli niin uusi auto, että sitä oli pakko käyttää huollossa korjaamolla takuun säilyttämiseksi. Ja kilometrejäkän ei kertynyt paljon.

Monestikko hitsasit tai vaihdoit jakohihnan?

Täähän on vähän samaa, kuin väittäisi, ettei ruuanlaittoon mene juurikaan aikaa, laittaa vaan eineslaatikon uuniin ja nostaa puolen tunnin päästä pöytään. Jollekin ruuanlaitto on sitä ja toinen tekee kaiken itse. Kuten auton huollossakin. 

Vierailija
80/113 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ällöttävä mies sulla, anteeksi mieslapsi. Onnea vaan uudelle naiselle 🤣🤣 saa tommosen juntin riesakseen. Alussa niillä voi mennä kivasti mutta kyllä se ukko pian oikean minänsä näyttää sillekin. Kaikista hauskinta olisi jos uusi nainen olisi persoonallisuushäiriöinen 🤣🤣 siinä riittäisi ukollesi jännistystä kerrakseen. 

Onpas typerä kommentti. Miehellä on edelleen lapset kuitenkin, niin tietysti halutaan, että nainen on ihan täysjärkinen. Ihan niiden lasten takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän