Annathan lapsillesi raittiin joulun?
Me vietetään joulu selvinpäin ja ollaan onnellisia siitä että se onnistuu helposti. Mikä on sinun tekosyysi?
Kommentit (35)
Sädekehäsi loiste häikäiseen tänne asti.
Vierailija kirjoitti:
Sädekehä tai ei niin siinä on se ettei kumpikaan meistä ole koskaan juonut mainittavammin. Alkoholi ei vaan maistu.
Tekosyy mihin?
Ei meillä ole koskaan ollut päihtyneitä aikuisia jouluna, yhteensä jo neljässä polvessa näin. Ei kyllä muulloinkaan meidän lapset ole nähneet vanhempiaan humalassa.
Annan, heitän ne pihalle ja juon viinaa. saavat raitista ilmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sädekehä tai ei niin siinä on se ettei kumpikaan meistä ole koskaan juonut mainittavammin. Alkoholi ei vaan maistu.
Hyvähän se sitten on moralisoida muita. Minullekaan ei koskaan ole oikein ruoka maistunut. Oikeuttaako se minut neuvomaan ja vähättelemään ylipainoisia?
En anna. Mutta en ole kännissäkään. Meillä ei tehdä alkoholista tabua lapsille :)
Anna lapsille raitis joulu. Juo itse niiden viinat.
Uskovaisilla ja muilla raittiina raivoilla on kyllä kieroutunut suhde alkoholiin.
Hyvään ruokaan kuuluu hyvät juomat. Lapsethan pettyvät, jos vesikannuja virittelisin ja mehuja.
Glögitellään yöhön.
Mun tekosyy olla selvinpäin jouluna? Ehkä olen töissä.
Hienoa, että teidän lapset saa edes jouluna nauttia selvistä vanhemmista.
Meillä glögi ja ruokaviinit kuuluu jouluun myös lasten läsnäollessa mutta kukaan ei ole humalassa.
Meillä on tapana antaa lahjaksi viinapullot (vähintään 40%) emännän kanssa. Kuopus saa kynttilän ja vanhempi tulitikkuja.
Sitten kun menevät kouluun niin aateltiin yllättää taskulaskimella. Pitääkös niihin ostaa nykyään paristot erikseen?
Omat vanhempani ostivat sellaisen jouluksi kun minä olin ensimmäisellä luokalla. Silloin ei ollut paristoja ja ei päästy niitä hankkimaan vasta kuin loppiaisen jälkeen. Se harmitti
Vierailija kirjoitti:
Uskovaisilla ja muilla raittiina raivoilla on kyllä kieroutunut suhde alkoholiin.
Kieroutunut suhde on jos joulunakin on pakko pämpätä.
Meillä lapset osallistuu juopotteluun
Lapsia ei ole, mutta annan raittiin joulun itselleni.
Saatan juoda ruoan kanssa pienen lasin viiniä ja ehkä pienen saunaoluen, mutta en ole humalassa enkä aio olla humalassa lasten seurassa. Lapset ansaitsevat turvallisen ja vakaan lapsuuden ihan jokaisena päivänä.
Latviasta on tulossa parasta aikaa kuorma, 30 laatikkoa olutta + 20 laatikkoa lonkeroa ja n. 20 litraa erilaisia väkeviä. Ennen joulua pitää vielä tilata yksi satsi lisää.
Minä juon jouluna sinunkin puolestasi.