Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haavisto on ollut tenteissä paljon parempi kuin Stubb

Vierailija
31.01.2024 |

Jostain syystä aiheeseen liittyvät ketjut katoavat, vaikka olisivat asiallisia. 

Haavisto on ollut paljon asiantuntevampi ja esiintyi maltillisemmin ja rauhallisemmin, vaikutti kaikin puolin valmiimmalta pestiin. Huomasi, että hänellä on laaja-alaisempaa kokemusta eri puolilta maailmaa. Vaikutti olevan myös paremmin perillä turvallisuusuhkiin liittyvästä protokollasta.

Stubbista välittyi malttamaton kuva, hän puhui päälle, eikä vaikuttanut kuuntelevan keskustelukumppania - mikä on suuri ongelma politiikassa. 

Kun Haavisto puhui asiasta, Stubb puhui itsestään. Stubbin puhe poukkoili asiasta toiseen, kuin puhuisi suunnittelematta mitä aikoo sanoa. Välillä (esim IS:n susikysymyksessä) Stubb tuntui suorastaan matkivan Haaviston vastauksia. 

Tuli myös kuva, että Stubb oli opetellut ulkoa ympäripyöreitä vastauksia, joista uskoi katsojien pitävän. Esim se populistinen heitto ettei naapurimaan diktaattorille vastattaisi, vaikka juuri sellaisten vaikeiden puheluiden hoitaminen suoraselkäisesti ja kunnialla on sitä presidentin tärkeintä työtä.  

Haavistolla on paljon huonoja puolia kuten Stubbillakin, mutta kokemuksessa, vakaudessa ja asiaosaamisessa menee kirkkaasti ohi. 

Kommentit (4025)

Vierailija
2821/4025 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dear Haaviston äänestäjät: sit ku sunnuntaina tulee ennakkoäänestyksen tuloset 54% ja Haavisto 46% nostan molemmat kädet ilmaan ja huudan lujaa Jes! Jes!

Ja te Stubbin työn, koulutuksen, sotilasarvon ja parisuhteen vähättelijät ootte mun mielessä. 

Ja se että teitä harmittaa tekee mulle hyvän olon.

Hei sinä siellä. Tässä valitaan nyt Suomen presidenttiä. Kyseessä ei ole urheilukilpailu, jossa tunteella kannatetaan ketä nyt satutaan kannattamaan ja toivotaan vastapuolen häviötä. Presidentin valinta on nykyisessä maailmanpoliittisessa tilanteessa todella tärkeää tehdä asiaperustein.

Puhu vaan omasta puolestas. Mä lähen ainaki juhlimaan Mantalle ja Helsingin kaduille ku Leijonat ois voittanu MM-kultaa. Ja mul on Leijonien paita jossa on selässä STUBB #8.

Vierailija
2822/4025 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cd410140-0c18-45a1-bfd8-c34cfcb9c…

IL:n tiedot: Hallitus nostaa arvonlisäveroja

Tämä oli nyt viimeinen niitti itselleni. En voi äänestää Stubbia sunnuntaina. Tiedän, ettei se vaikuta hallituksen toimintaan, mutta en vain voi äänestää ehdokasta, jonka puolue tekee tällaista tavallisille ihmisille ja jättää samalla rikkaat verottamatta. Ihmisillä on jo nyt vaikeuksia ostaa ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2823/4025 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tässä Haavisto on hyvä, hän on osoittanut ratkaisullaan miettineensä nimenomaan kokonaisuutta ja tulevaisuutta. Ottanut päätöksissään huomioon eri skenaarioiden lopputulemat ja tehnyt niiden pohjalta sitten parhaan mahdollisen ratkaisun. Siksi minä luotan häneen enkä Stubbiin."

Et vois historian perusteella olla enempää väärässä.

Puolustusvoimien alasajon ajaminen Venäjän naapurissa on AINA ollut sulaa hulluutta 

Idiootti. Ei Haavisto ole puolustusvoimia ajanut alas, eikä edes halunnut ajaa. Tilanne on nyt täysin toinen kuin esim. 20 vuotta sitten, silloin puolustusvoimien menoista on hyvinkin voinut säästää. Nyt siihen panostetaan, koska aika on mitä on. Ja Haavisto on tilanteen tasalla taatusti paremmin kuin Stubbi.

"Pekka Haavisto on halunnut ajaa 1990-luvult

Haavistolla ei ollut kuitenkaan mitään ongelmaa hoidella Suomi Natoon tilanteessa jossa se oli järkevin tapa edetä. Lisäksi hän teki oman osuutensa hyvin taitavasti. Jos ulkoministerinä olisi ollut Stubb, siitä olisi saatu vielä yksi lööppi jatkoksi tuohon rimpsuun, joka alkaa "Stubb suututti Ranskan presidentin". "Stubb suututti Erdoganin". Hänellä ei olisi ollut taitoa luovia kyseistä neuvottelutilannetta tarpeellisella nöyryydellä ja sosiaalisella pelisilmällä.

Vierailija
2824/4025 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaha, nyt lähti se ketju, missa puhuttiin Stubbin v*ttuilusta toimittajalle. Stubbin megaluokan kampanjabudjetti menee näköjään vauvapalstan sensuroimiseen,

Ei kun se lähti kun minä ilmiannoin. Ketju oli todella vihamielinen. Ei yhtään järkevää kommenttia, pelkää Stubbin haukkumista. Hänkin on vain ihminen, joten yrittäidsttekö siellä Pekka-kerhossa käyttäytyä. Some-kiusaaminen ei ole kivaa. 

Se on varmasti aina mahtava tunne olla potentiaalinen presidentintekijä. YKSI ihminen pääsee Vauvassa määrittämään mistä ihmiset saavat puhua, koska se on "negatiivista."

Samaan aikaan pelätään jotain dystopiaa tai Räsäsen oikeuskäsittelyä, missä ihmisten sananvapaus viedään ja täällä käytännössä YKSI ihminen pääsee jo tekemään sen. Eikä edes ymmärrä, että sekin on some-kiusaamista, jos toisen kommentit viedään. Siis puhun ketjuista, joissa hävitetään KOKO ketju asiallista tekstiä parin häirikön takia, sen sijaan, että vain ne häirikkökommentit poistettaisiin.

-winner-

Vierailija
2825/4025 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dear Haaviston äänestäjät: sit ku sunnuntaina tulee ennakkoäänestyksen tuloset 54% ja Haavisto 46% nostan molemmat kädet ilmaan ja huudan lujaa Jes! Jes!

Ja te Stubbin työn, koulutuksen, sotilasarvon ja parisuhteen vähättelijät ootte mun mielessä. 

Hei sinä siellä. Tässä valitaan nyt Suomen presidenttiä. Kyseessä ei ole urheilukilpailu, jossa tunteella kannatetaan ketä nyt satutaan kannattamaan ja toivotaan vastapuolen häviötä. Presidentin valinta on nykyisessä maailmanpoliittisessa tilanteessa todella tärkeää tehdä asiaperustein.

Puhu vaan omasta puolestas. Mä lähen ainaki juhlimaan Mantalle ja Helsingin kaduille ku Leijonat ois voittanu MM-kultaa. Ja mul on Leijonien paita jossa on selässä STUBB #8.

Ok.

Vierailija
2826/4025 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli nyt viimeinen niitti itselleni. En voi äänestää Stubbia sunnuntaina. Tiedän, ettei se vaikuta hallituksen toimintaan, mutta en vain voi äänestää ehdokasta, jonka puolue tekee tällaista tavallisille ihmisille ja jättää samalla rikkaat verottamatta. Ihmisillä on jo nyt vaikeuksia ostaa ruokaa.

Tämä on tavattoman typerä siirto, koska ALV on ensinnäkin tasavero, joka tuntuu vähävaraisen kukkarossa paljon kipeämmin kuin varakkaan, kun kumpikin maksaa samasta tuotteesta euroina saman suuruisen lisäveron. Tämä vähentää kotimaista kulutusta. Ja vielä ehkä tärkeämpänä asiana: Suomen korkea ALV vaikeuttaa suomalaisten yritysten B-to-C -ulkomaankauppaa. Jos ulkomailla asuva kuluttaja haluaisi ostaa suomalaisesta verkkokaupasta tuotteita, hän maksaa niistä suuremman hinnan koska verotus menee Suomen verokannan mukaan. Suomella on jo muutenkin vaikeuksia pärjätä tässä kilpailussa ja Suomen ALV oli jo valmiiksi yksi korkeimmista! Samalla valtiontalouteen tarvittaisiin lisää varoja, joita on mahdollista saada nimenomaan vain ja ainoastaan viennistä.

Kykypuolue osoittaa taas tosiasiallisen kyvyttömyytensä olla vastuussa tärkeistä asioista.

Vierailija
2827/4025 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kertoo ihan hirveän paljon Stubbin kannattajista.

Vierailija
2828/4025 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubb on tuon ydinasejutun kanssa silkka populisti, kun koettaa saada edes jotain itselleen NATO-hypestä nyt kun homma on jo hoidettu. Ei NATO edes ole laittamassa ydinaseita tänne reunavaltioihin, koko juttu on tarkoitettu houkuttamaan niitä (mies)äänestäjiä, jotka vielä ovat kovien otteiden huumassa.

Vierailija
2829/4025 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juhlitko vielä sitten, kun Stubb jatkaa hienosti alkanutta uraansa Suomen kansainvälisten yhteistyökuvioiden pilaajana?

"MTV Uutisten kolumnissaan Petäistö muisteli, miten pääministerinä Stubb ainoana Suomen johtajana koskaan onnistui jopa suututtamaan Ranskan presidentin François Hollanden syksyllä 2014 Pariisissa.

Kun pienen maan besserwisser alkoi läksyttää Ranskaa talousasioista, vaikka oli itse hakemassa juuri Ranskan tukea Suomen pyrkimyksille, lopputuloksena oli se, että Suomi sai unohtaa oman asiansa, ja tapaamisesta poistui kaksi kalpeaa kivikasvoa, Petäistö kirjoitti kolumnissaan tapauksesta."

Vierailija
2830/4025 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kerroit tuossa viimeisessä lauseessa juuri, miksi Stubb vetoaa sinuun ja muihin Stubbin äänestäjiin. Kiitos rehellisyydestäsi. Minä minä minä ja minulle hyvä olo toisten kustannuksella. Ja selfie tuon kanssa, joka nauraa samassa kuvassa vielä tietämättä mitä on tulemassa, kunnes MINÄ olen vallassa. Kuten kaikki Kokoomusta ja Persuja hallitukseen äänestäneet tai Orpon, Purran ja Halla-ahon kanssa kuvaan ängenneet saivat huomata.

Onneksi voi sunnuntaihin saakka vielä äänestää muitakin arvoja.

-winner-

Vierailija
2831/4025 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Haavisto avautuu seksuaalisuudestaan: "Oli naispuolisiakin ihastuksia"' IL

Ei jumalauta 😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Tätähän koko ajan veikkailtiin, et seuraavaks Haavistosta tulee äänten kalastelussa hetero 😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
2832/4025 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stubb on tuon ydinasejutun kanssa silkka populisti, kun koettaa saada edes jotain itselleen NATO-hypestä nyt kun homma on jo hoidettu. Ei NATO edes ole laittamassa ydinaseita tänne reunavaltioihin, koko juttu on tarkoitettu houkuttamaan niitä (mies)äänestäjiä, jotka vielä ovat kovien otteiden huumassa.

Niin, voimme vain toivoa että asia on niin. Itselleni välittyy kuva Stubbista pikkupoikamaisen innoissaan päästessään leikkimään sotaa ja siirtelemään tinasotilaita. Ihan kuin haluaisi näytellä keskaria Putinille Naton selän takana. Nato tuskin on niin typerä, että tänne ydinaseita toisi, mutta en näe mitään syytä äänestää tyyppiä, joka sitä toivoisi tai ainakin julkisesti peräänkuuluttaa.

Vierailija
2833/4025 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo nyt pisti kyllä vihaksi, taas. Orpo on uskomaton. Ja Stubb hänen lemmikkinsä.

Vierailija
2834/4025 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit alko taas vassarien perusvirsi, veisataan asian vierestä kurkku suorana harhautus mielessä.

Vierailija
2835/4025 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Haavisto avautuu seksuaalisuudestaan: "Oli naispuolisiakin ihastuksia"' IL

Ei jumalauta 😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Tätähän koko ajan veikkailtiin, et seuraavaks Haavistosta tulee äänten kalastelussa hetero 😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Aivan 👍

Vierailija
2836/4025 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavistolla on silti työkokemusta ulkomailta ja se on hyvä. Lopettakaa noi YK kautta rahan siirrot muslimeille. 

Vierailija
2837/4025 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesithän, että kostosta saatava mielihyvä kestää vain hetken ja lopputuloksena voit itse vain entistä huonommin. Se on sellaista pakkasella housuun kusemista.

Tässä tilanteessa sinun hetkelliselle mielihyvällesi voi vielä lisäksi tulla kovin kallis hinta kansainvälisen politiikan tasolla.

Vierailija
2838/4025 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sit alko taas vassarien perusvirsi, veisataan asian vierestä kurkku suorana harhautus mielessä.

Voit vapaasti näyttää mallia asiallisesta keskustelusta. Millä tavalla Stubb olisi mielestäsi asiallisesti ottaen parempi presidentti kuin Haavisto? 

Vierailija
2839/4025 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halunnut olla puskista huuteleva eksä vaan antaa seuraajilleen työrauhan. Mutta sitten tekstailu Lavrovin kanssa valtionjohdon ohi on ihan OK? Hieman ontuvaa.

Vierailija
2840/4025 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Stubb nauraa Mongolian naisille?

https://www.instagram.com/reel/C3BBQJMtTrU/?igsh=MTNiNDgzaDc4eXFpaA==

Järkyttävän halveksiva ilme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi