Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi

Vierailija
31.01.2024 |

Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?

Kommentit (23034)

Vierailija
13681/23034 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Yhteiskunta tarvitsee enemmän Ktm:n mutseja ( oletko äiti - anteeksi ) ja humanistisia isiä, niin loppuu tämä pelleily.  Voin hyvin kuvitella meidät lasillisella juttelemassa lakoista ja  politiikasta riitelemättä- kiehtovaa. 

Ihmiset eivät ole niin poliittisesti aktiivisia, kuin voisi äksästä kuvitella. 30% ei äänestä ek-vaaleissa, yli 50 % aluevaaleissa,. Kuntavaalit ja eurovaalit surkeita tuloksia seurakuntavaaleist puhumattakaan.  Samis, kun jenkeissä: äänestysprosenti olematon: synnytään heimoihin. Muutamat vaaàn kieli ( vaa an kieli. jännä sana : Routalemmen äänellä )  

Vaikka oksensinkin tänne miesluolakuonani, niin haluaisin kysyä edelleen miten me miehet voisimme auttaa tasa-arvojubinoissa? 

Niin ja haluaisin osoittaa lähes non-verbaalin, väkivaltaisen inhoni yliksen jätkiä kohtaan, jotka trollaavat tätäkin palstaa. Tämä on hyvin pieni, syrjäytynyt joukko , joka tännek

Mielestäni ainoa tapa on puhua ja kuunnella. Molemmin puolin. Mitä ne puolet sitten ovatkin. Olen täälläkin kysellyt miesten kokemuksia, koska niitä en tiedä. Tai siis tiedän sen, mitä mieheni ja poikani kertovat. Mutta he kokevat olevansa niin hyväosaisia, ettei heillä ole kokemusta syrjinnästä. 

Täällä jotkut miehet puhuvat paljon siitä, miten naiset jyrää ja alistaa. Mutta eivät kerro, missä tilanteissa ja miten. Jos tällaista oikeasti tapahtuu, vaikea on mitään muuttaa, jos niistä vaietaan. Toisaalta täällä saattaa olla vain näitä huutelijoita muuten vaan. 

Vierailija
13682/23034 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mietin vähän. Ei kukaan nainen/mies/ihminen halua tulla kohdelluksi esineenä, mieti nyt vähän...

Hyvin eteni ajatusprosessi :D kyllä se siitä vielä lähtee! Yrityksestä jo hatun nosto. 🤠

T. Nainen KTM ja PS 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13683/23034 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun nämä sonnanlevittäjät niin kovasti tykkäävät viljellä tuota kultti-sanaa feminismistä puhuessaan niin todellista kulttitavaraa ovat näiden omat kirjoitukset. Näissähän ei ole mitään omaperäistä ajatusta, kaikki on kopioitu amerikkalaisilta men's rights activism-, pick up artist- ja incelredpillsivuilta ja jostain Andrew Taten somesta. Kyse on todella jo kuin uskonnosta. Nämä sitten luulevat olevansa jotain suuria älykköjä ja ajattelijoita.

Vierailija
13684/23034 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Suurinta osaa raiskauksia ei koskaan ilmoiteta poliisille ja ilmoitetuistakin vain pieni osa johtaa tuomioon. Ja vaikka olisi tuomittukin, niin muilta miehiltä ja jopa naisvihan sisäistäneiltä naisilta riittää ymmärrystä tekijöille. Uhria sen sijaan epäillään ja häpäistään. Minkään muun rikostyypin uhria ei kohdella samoin."

Ihan oikein teille naisille, kun ette ilmoita viranomaisille miesten hauskanpidosta. Naisia pitääkin syyllistää, koska ovat saastaisia tautien levittäjiä, jotka joutuvat helvettiin kitumaan ikuiseksi ajoiksi!

Mr. Lothar

Jännää miten miehet täällä valittaa, jos nainen sanoo, että "Mr. Lotharin" käytös ei ole ok. Sen sijaan miehet täällä kannustaa väkivaltaan naisia kohtaan.

Vierailija
13685/23034 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ainoa tapa on puhua ja kuunnella. Molemmin puolin. Mitä ne puolet sitten ovatkin. Olen täälläkin kysellyt miesten kokemuksia, koska niitä en tiedä. Tai siis tiedän sen, mitä mieheni ja poikani kertovat. Mutta he kokevat olevansa niin hyväosaisia, ettei heillä ole kokemusta syrjinnästä. 

Täällä jotkut miehet puhuvat paljon siitä, miten naiset jyrää ja alistaa. Mutta eivät kerro, missä tilanteissa ja miten. Jos tällaista oikeasti tapahtuu, vaikea on mitään muuttaa, jos niistä vaietaan. Toisaalta täällä saattaa olla vain näitä huutelijoita muuten vaan. 

Todella hyvin sanottu ja kirjoitettu. Tästä nimenomaan on kysymys. Ja koen että monen kanssa tähän ollaan päästy ainakin jossakin määrin, mutta sitten on vielä niitä joiden kanssa ei meinaa millään onnistua. 

Minäkin haluaisin kuulla missä ja miten naiset jyrää, jos tällaista oikeasti tapahtuu. 

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
13686/23034 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska mietin vähän. Ei kukaan nainen/mies/ihminen halua tulla kohdelluksi esineenä, mieti nyt vähän...

Hyvin eteni ajatusprosessi :D kyllä se siitä vielä lähtee! Yrityksestä jo hatun nosto. 🤠

T. Nainen KTM ja PS 

Ja piti päästä pilkkaamaan.

Vierailija
13687/23034 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen autistinen nainen ja kuten kirjoitin jo aiemmin, incelit eivät ole mitään maan hiljaisia. Incel ei ole termi hiljaiselle ja yksinäiselle miehelle, vaan naisvihaajalle, jonka mielestä naiset ovat miehille velkaa seksiä. Tämä porukka harjoittaa väkivaltaa naisia kohtaan ja on toteuttanut jopa joukkom*rhia. Incel on näiden itse itsestään käyttämä termi. Joten jos kirjoitatte kuin incelit niin teitä sanotaan inceleiksi.

Ettekä te myöskään ole mitään autisteja. Autisti ei ole yhtä kuin empatiakyvytön kusipää. 

Autismista vielä sellainen huomautus, että se on naisilla usein alidiagnosoitua ja myös vähäteltyä kun käsitys siitä, mitä on "oikea" autismi, perustuu miehille tyypilliseen autismiin. Autistinen nainen saa myös autistista miestä huomattavasti enemmän negatiivista palautetta erityispiirteistään. Tässäkin asiassa miehet ovat naisia paremmassa asemassa.

Enpä ole tavannut tällä palstalla niitä maan hiljaisia miehiä. Päin vastoin erittäin äänekkäitä, kuten tässäkin ketjussa.

Vierailija
13688/23034 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nautit patriarkaatin suojelusta. Normaali tekopyhä feministi siis.

**

Ja perusteluita, onko niitä? Vai heitätkö taas muuten vaan... Ajatusprosessi jäi tässä kesken ja argumentointi unohtui 🙄

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
13689/23034 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Nainen KTM ja PS 

Minuahan sinä tuossa lainasit suurimmaksi osaksi. Kirjoitit itse vain että "koska mietin vähän" lopu oli mun tekstin copypaste. 

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
13690/23034 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kun nämä sonnanlevittäjät niin kovasti tykkäävät viljellä tuota kultti-sanaa feminismistä puhuessaan niin todellista kulttitavaraa ovat näiden omat kirjoitukset. Näissähän ei ole mitään omaperäistä ajatusta, kaikki on kopioitu amerikkalaisilta men's rights activism-, pick up artist- ja incelredpillsivuilta ja jostain Andrew Taten somesta. Kyse on todella jo kuin uskonnosta. Nämä sitten luulevat olevansa jotain suuria älykköjä ja ajattelijoita.

En kestäisi jos oma ajattelu jäisi tekemättä. Se olisi karsein skenaario mihin ihminen voi itse itsensä asettaa. Siinä jää tärkein pääoma käyttämättä. Mitä ihmiselle jää oikeasti muuta loppuviimeiseksi jos jättää ajattelunkin muille? 

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
13691/23034 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Nainen KTM ja PS 

Minuahan sinä tuossa lainasit suurimmaksi osaksi. Kirjoitit itse vain että "koska mietin vähän" lopu oli mun tekstin copypaste. 

T. Nainen KTM ja PS 

Niin?  Tein työtä käskettyä ja siitä hyvästä koit tarpeelliseksi pilkata.  Ja  teidän kanssa pitäisi vielä keskustella avoimesti ja rehellisesti!!!

Ihmishirviöt!

Ehdotin että sinä ajattelet itse. En ehdottanut että ajattelet kuten minä... Ei tuossa ollut mitään pilkkaa. Teksti oli käytännössä täysin kopioitu oma aiempi kommenttini. 

Osaatko keskustella avoimesti ja rehellisesti ihan omana itsenäsi? Sitä tavoittelin tuossa aiemminkin

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
13692/23034 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella. Tämä on kyllä jo erittäin pelottava tapaus, kiertäisin kaukaa. Ilmeisesti tasa-arvoinen, hellä ja molemminpuoliseen rakkauteen ja kunnioitukseen perustuva suhde on näille täysin käsittämätön asia. 

Suojelemisesta sen verran, että niin paljon kuin täälläkin jotkut miehet sitä yrittävät korostaa (paradoksaalisesti samalla suoltaen uhkaavaa tekstiä naisille), niin kuten joku jo kirjoittikin, suojeleva mies on lähes myytti. Osa kyllä suojelee omaisuuttaan ja nainen on näille sitä, joten tämän vuoksi naistakin suojellaan. Toisilta miehiltä. 

Mullakin tuli sellaiset vibat että toivottavasti en ikinä kohtaa... :Dd ja näköjään joo. Mutta ei kai siitä tiedä jos ei sellaista ole päässyt kokemaan. jos olisi kokenut, ei kirjoittaisi tällaisia juttuja... 

Onneksi oma mies on oikeasti suojeleva ja kunnollinen, samoin muut miehet joita tunnen

Ja taas mennäääään....miltä naiset tarvitsevat suojelua? Miehiltä. Koko juttuhan menee niin, että miehet tuppaavat haluavan tehdä kaikenlaista väkivaltaa naisille. Sitä omaa kumppania suojellaan samalla tavalla kuin omaisuutta suojellaan, niiltä muilta jotka yrittävät viedä sen omaisuuden ja vahingoittaa sitä. Itsekin voidaan sitä vahingoittaa, mutta omistajahan nyt tietysti tekee omaisuudelleen mitä tykkää. Mutta suojellaan muilta jotka haluavat tehdä sitä samaa. Sitten voidaan vielä sanoa niille omaisuuden asemassa oleville, että muistakaa nyt olla kiitollisia kun me suojellaan teitä. 

Vierailija
13693/23034 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Nainen KTM ja PS 

T. Nainen KTM ja PS 

Niin?  Tein työtä käskettyä ja siitä hyvästä koit tarpeelliseksi pilkata.  Ja  teidän kanssa pitäisi vielä keskustella avoimesti ja rehellisesti!!!

Ihmishirvi

Etkä tavoitellut.  Tämä keskustelu on ohi, ehkä feministinen puolue välittää.

Vierailija
13694/23034 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnioitan toki Ktm ( vaikka itse olenkin Fm, humanistiselta alalta ) :n mielipidettä. Mutta onko kaikki lopultakaan kiinni itsestä?  Tämä on se harha, joka ohjaa talousoikeustoa vuosikymmenestä toiseen yhteiskunnallisessa ajattelussa.  Eihän meillä olisi peruskouliakaan, jos se kokoomuksesta olisi kiinni. Kirjastot maksullisia ja perusterveys, koulutus varallisuudesta kiinni ?

Ihmisyys on paljon muutakin, kuin excell, bkt ja julkinen talous. 

Itse toki tein töitä koko toisen asteen asteen-iltaisin, että saisi coolit kledjut, keikat ja sosiaalisen elämän, mutta en suosittele kaikille.   

Tässä kyl komppaan. Se että elämä olisi täysin omissa käsissä on harha. Mutta yhteiskunta voi vain yrittää tasata haasteita, joita osalla ihmisistä väkisinkin on. Sitä voidaan tavoitella, mutta täysin s

Haasteita voi olla erilaisia, en ala niitä kaikkia luettelemaan. Mutta mietin niitä erilaisia vaikka fyysisiä rajoitteita. Voi olla erilaisia vammoja. Eri hyvinvointialueilla palveluiden taso ja saatavuus vaihtelee. Vaihtoehtoja ja variaatioita on monia. Koululaisen vanhemmat ovat alkoholisteja tai huumekauppiaita (työssä tullut vastaan), tekee koulunkäynnin ja opiskelun vaikeaksi. Nämä esimerkit ei todellakaan kata kaikkia vaihtoehtoja. 

Ymmärrän näkökulmasi sitä kautta, että kaikki saavat käydä koulua, kaikilla sama pääsykoe, kaikille taataan opintoraha jne. Mutta kaikki eivät tule hyvistä ja vakaista perheistä, kuten sinä. Kaikkien terveys ei ole sama. Kuten aiemmassa kommentissa sanoin esimerkkeinä pyörätuolirampit ja tukiopetuksen. Se on toinen tapa lähestyä tasa-arvoisuutta, että tasataan esteitä, joita yksilöillä saattaa olla. Tähän sit taas toiset sanoo, et missä menee raja, pitääkö kaikkien aina vaan päästä kaikkialle. Eli kysymys vaikuttaa aluksi yksinkertaiselta, mutta ei sitä lopulta ole.

Anteeks, tuli todella sekava selostus. Tulin just reissusta kotiin, ja oon vähän väskä😏

Vierailija
13695/23034 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelette vielä miksi miehet eivät puhu, hävetkää jos osaatte!

Mutta ethän sinä tai muutkaan miehet tässä vielä varsinaisesti mitään todellista asiaa ole puhunut. Näitä samoja juttuja ilman perustaa puheille. Ei mitään uutta. Ja kun nainen kysyy mikä auttaisi tilannetta, ette vastaa. Onko siis miehillä todella tilannetta joka vaatii toimenpiteitä? 

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
13696/23034 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haasteita voi olla erilaisia, en ala niitä kaikkia luettelemaan. Mutta mietin niitä erilaisia vaikka fyysisiä rajoitteita. Voi olla erilaisia vammoja. Eri hyvinvointialueilla palveluiden taso ja saatavuus vaihtelee. Vaihtoehtoja ja variaatioita on monia. Koululaisen vanhemmat ovat alkoholisteja tai huumekauppiaita (työssä tullut vastaan), tekee koulunkäynnin ja opiskelun vaikeaksi. Nämä esimerkit ei todellakaan kata kaikkia vaihtoehtoja. 

Ymmärrän näkökulmasi sitä kautta, että kaikki saavat käydä koulua, kaikilla sama pääsykoe, kaikille taataan opintoraha jne. Mutta kaikki eivät tule hyvistä ja vakaista perheistä, kuten sinä. Kaikkien terveys ei ole sama. Kuten aiemmassa kommentissa sanoin esimerkkeinä pyörätuolirampit ja tukiopetuksen. Se on toinen tapa lähestyä tasa-arvoisuutta, että tasataan esteitä, joita yksilöillä saattaa olla. Tähän sit taas toiset sanoo, et missä menee raja, pitääkö kaikkien aina vaan päästä kaikkialle. Eli kysymys vaikuttaa aluksi yksinkertaiselta, mutta ei sitä lopulta ole.

Anteeks, tuli todella sekava selostus. Tulin just reissusta kotiin, ja oon vähän väskä😏

**

Jep. Samaa mieltä että hyvinvointialueilla on alueellisia eroja ja välittömiä toimia tarvittaisiin niiden korjaamiseen. Jos jostain löytyisi rahaa... Toivon että jostain löytyy koska velaksi ei enää voida elää ja hyvinvointivaltio pitää turvata.

Sinäkin kuvaat tässä mainitsemiani sosioekonomista eroja sekä fysiologisia/kognitiivisia tekijöitä jotka selittävät eroja. Siis vaikka kaikilla muuten onneksi on vielä melko samat lähtökohdat pärjätä. Mainitsen vielä että oma hyvä tausta ei auttanut silloin kun koulut meni pieleen... Rahalla ei pääse lukioon eikä yliopistoon vaikka sitä olisi. Oli pakko omilla näytöillä osoittaa minne halusi. Muuta vaihtoehtoa ei ollut. 

Mutta kiitos kommentista ja ajatuksistasi :) 

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
13697/23034 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löysin sinut Nainen KTM ja PS. 

Nyt on turha yrittää kieltää sitä, ettet sinä muka esiinny tuossa videossa!

Anna olla... Ei me tunneta. Et sä ole sen tyylinen ihminen että huomasin edes kadulla, saati kelpuuttaisin sisäpiiriini. Katsele keskenäs noita videoitasi. En avaa yhtäkään linkkiä tai mitään muutakaan tämän palstan kautta. Eli en tiedä mitä tuossa on mutta olen varma että en halua tietääkään. 

T. Nainen KTM ja PS 

Sulle kerrottiin jo eilen, ettei kukaan nainen avaa tai aio avata tota linkkiä. En tiedä mitä siinä on ja oikeastaan ihan sama.

Tuota... sinäkö päätät mitä muut, miehet tai naiset tekee täällä?

-ohis

Vierailija
13698/23034 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäköhän tämän kahtiajaon on aiheuttanut?

Minulle viiskymppisenä kundina tasa-arvo ja kunnioitus on kaiken keskiössä. Jo päiväkodissa Peppiä ja Ronjaa, kotona Tiinaa, tösössä Charlien enkeleitä, tasa-arvoinen kohtelu. 

Siis ehkä olen elänyt omassa kuplassani, mutta itse muistan esim. ysärin alun hyvin tasa-arvoisena ja kollektiivisena aikana. Cobain, Stipe, Dando puhuivat tasa-arvosta ja seks.vähemmistöistä äänellä, jota nuoret miehet kuuntelivat. 

Muutama pointti, jossa te naisetkin voisitte skarpata: mutsi oli unionissa. Hän erosi, koska meno oli niin sakeaa. Tyyliin: olet menossa naimisiin upseerin kanssa- kuinka machoa. Etkö pidä omaa nimeäsi? Et kai jää kotiin? 

Itsekin innokkaana menin ys

Kysymyksesi on järjetön. Sen pitäisi kuulua, miksi mies haluaa raisk*ta. Onko siihen vastausta?

Nämä teot eivät silti ole verrannollisia. Tervepäinen ihminen ei kuitenkaan halua pilata toisen elämää vain siksi, että voi. Eikä kyl halua raisk*takaan. Mutta kiinnosti siis tietää, mikä motiivi naisilla on pilata miehen elämä, jos kaikki on ok? 

Muutenkin kommentistasi ei selvinnyt, tapahtuuko tällaista oikeasti ja paljonkin, vai oliko tämä taas vaan palstan tyypillinen skenaario, missä kerrotaan mitä kaikkea naiset voivat ilkeyttään tehdä. Ihan vaan, koska naiset ovat yleisesti mielestäsi ikäviä.

Vierailija
13699/23034 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat ymmärtää että miehelle on jokin itseisarvo olla "ehtaa valuuttaa naismarkkinoilla"

**

Ja naisella myös. Turha kai siinä on alkaa kursailla että samantasoiset ihmiset toisensa löytävät hyvässä ja huonossa... Kunnioitus ja arvostus ei taida olla siltikään liikaa pyydetty :D tai jos on niin varautuisin etsimään sopivaa ihmistä verrattaen pidempään...se oli vaan vinkki, saa käyttää mut ei oo pakko hei :) 

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
13700/23034 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäköhän tämän kahtiajaon on aiheuttanut?

Minulle viiskymppisenä kundina tasa-arvo ja kunnioitus on kaiken keskiössä. Jo päiväkodissa Peppiä ja Ronjaa, kotona Tiinaa, tösössä Charlien enkeleitä, tasa-arvoinen kohtelu. 

Siis ehkä olen elänyt omassa kuplassani, mutta itse muistan esim. ysärin alun hyvin tasa-arvoisena ja kollektiivisena aikana. Cobain, Stipe, Dando puhuivat tasa-arvosta ja seks.vähemmistöistä äänellä, jota nuoret miehet kuuntelivat. 

Muutama pointti, jossa te naisetkin voisitte skarpata: mutsi oli unionissa. Hän erosi, koska meno oli niin sakeaa. Tyyliin: olet menossa naimisiin upseerin kanssa- kuinka machoa. Etkö pidä omaa nimeäsi? Et kai jää kotiin? 

Itsekin innokkaana menin ys

Miksi mies haluaa raiscata?