Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi
Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?
Kommentit (23034)
Vierailija kirjoitti:
"Viimeisin, ja viimeinen, parisuhteeni päättyi koska halusin hellää seksiä ja nainen olisi halunnut kuritusta ja pieksentää. Ei koskaan enää, menkää pahojen poikien hakattavaksi älkääkä syyttäkö meitä normaaleja miehiä mielenhäiriöistänne!"
Kyllä naiset kuritusta ja pieksentää tarvitsevat! Itse kuritan vaimoani lasten nähden, hiuksista repimällä sekä naamaan lyömällä. Välillä jos minua alkaa ärsyttämään vaimon läsnäolo kodissani, niin rahaan vaimon tukasta perunakellariin, jonne lukitsen hänet yöksi. Lapsilleni sanon, että äiti viettää tämän yönsä perunakellarissa. Minä myös kerron lapsille, että minä miehenä sekä tiedän isänä olen perheenpää, vaimo sekä tiedän äiti on taas minun nöyrä palvelijani. Näin meillä eletään ja hyvin on toiminut!
Olkaa hyvä kanat ja ilmoittakaa vaan kommenttini asiattomaksi, te rumat koppelot siellä näytön toisella puolella!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäköhän tämän kahtiajaon on aiheuttanut?
Minulle viiskymppisenä kundina tasa-arvo ja kunnioitus on kaiken keskiössä. Jo päiväkodissa Peppiä ja Ronjaa, kotona Tiinaa, tösössä Charlien enkeleitä, tasa-arvoinen kohtelu.
Siis ehkä olen elänyt omassa kuplassani, mutta itse muistan esim. ysärin alun hyvin tasa-arvoisena ja kollektiivisena aikana. Cobain, Stipe, Dando puhuivat tasa-arvosta ja seks.vähemmistöistä äänellä, jota nuoret miehet kuuntelivat.
Muutama pointti, jossa te naisetkin voisitte skarpata: mutsi oli unionissa. Hän erosi, koska meno oli niin sakeaa. Tyyliin: olet menossa naimisiin upseerin kanssa- kuinka machoa. Etkö pidä omaa nimeäsi? Et kai jää kotiin?
Itsekin innokkaana menin ysärillä yolla naistutkimuksen ( kyllä-oli sen niminen silloin ) luennoille, mutta petyin kyllä
Tunnetko siis montakin tällaista tapausta? Henkilökohtaisesti, vai netistä lukemalla?
Mikai kukaan nainen haluaisi tuhota viattoman miehen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja keskustelun ensimmäiset kommentit, sinänsä asialliseen tyyliin mutta täynnä naisten vähättelyä, tuhansine tykkäyksineen. Kuten tämä, että kaikki hyvä maailmassa on miesten rakentamaa. No tämähän nyt ei pidä edes paikkaansa, mutta keuliessaan mm. tieteellisillä ja teknologisilla saavutuksillaan (vieläpä toisten miesten sellaisilla, eivät edes omillaan) miehet kätevästi unohtavat, että suurimman osan historiaa naisilta on kielletty koulutus ja heidät on suljettu koteihin lapsentekokoneiksi ja miesten palvelijoiksi. Kuinkahan edistynyt tämä maailma olisikaan jos puolta väestöstä ei olisi estetty kehittämästä sitä? Sitä sopii miettiä. Kaikkein alkeellisimmissa ja kehittymättömimmissä maissa
On luettu roomat ja kreikat. Missään ei sanottu, että naiset olisivat saaneet opiskella, mutta heitä ei huvittanut. Olihan taas yritys vähän pistää naisia alas, jopa tällaisessa yhteydessä. Onhan yläluokkaisia naisia aina opetettu. Milloin kieliin, soittamiseen tai koruompeluun. Ei tee heistä tasavertaisia miesten koulutusmahdollisuuksiin nähden.
Siks toiseks eivät naiset muutenkaan olleet tasa-arvoisia miehiin nähden, mutta mitä merkitystä sillä on esim. Suomessa, jos kristinusko sit kaiken muutti.
Vierailija kirjoitti:
Oletettavasti feministi tietää, mitä ajattelee ja mitä ajaa. Paremminkuin sinä, jolla tarve vastustaa vastustamisen vuoksi. Yhtään kunnon perustelua ei kukaan ole tässäkään ketjussa kertonut, mikä siinä tasa-arvossa on niin paha tai pelottavaa.
Mies on epätäydellinen nainen, kävelevä surkastuma, geenitasolla tehty abortti. Olla mies tarkoittaa olla vajavainen, tunteellisesti rajoittunut; miehuus on rajoittava sairaus ja miehet ovat emotionaalisesti rampoja. Mies on täysin itsekeskeinen, loukussa itsensä sisällä, kykenemätön empatiaan tai samastumaan toisiin, kykenemätön rakkauteen, ystävyyteen, hellyydenosoituksiin. Hän on vankina hämärällä alueella, ihmisen ja apinan puolivälissä. Hänen asemansa on vielä paljon huonompi kuin apinoiden, sillä, toisin kuin apinat, hän on kykenevä laajaan valikoimaan negatiivisia tunteita
Tuossa mitä feministit ajattelee. Se mitä ne ajaa löytyy samasta, feministien ylistäm
Olet hyvin sisäistänyt tuon manifestin. Ja pidät huolta, ettei kukaan sitä unohda. Olet ottanut siis valistajan roolin tässä ketjussa. Mut kun tuo on nyt niin monesti nähty, voisitko etsiä muitakin vastaavia klassikoita? Ettei kukaan vaan luule, et raivofeministejä on elänyt vain yksi nainen ja sekin amerikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Somehan siihen vaikuttaa, mutta tämä kuilu oli kyllä olemassa jo ennen somea. Muistan hyvin miten lukion aikaan vuosituhannen vaihteessa tytöt olivat kilpaa sitä mieltä, että kaikki maailman ongelmat olivat "länsimaisten valkoisten heteromiesten" syytä. Jopa Saharan autiomaan leviäminen oli heidän syytään. Mistä tämä aivopesu on peräisin alunperin, en tiedä mutta lähes kaikki hyvä mitä meillä on olemassa historiallisessa perspektiivissä on "länsimaisten valkoisten heteromiesten" ansiota todellisuudessa. Aika hiljaista olisi vaikka sähköjen, kaukolämmön, teiden, vesiputkien yms. suhteen ilman heitä."
Tämä oli eka vastaus aloitukseen
Tästä voi jokainen vähäisi
Sovinisti ei ole vastaveto feministille. Mut tietty saat olla sovinisti, kuten näemmä siis oletkin.
Feminismin on monitahoinen käsite, ja siihen voi liittää eri sisältöjä. Feministi itsessään tarkoittaa tasa-arvoa kannattavaa. Sitten on esim. intesektionaalinen feminismi, jonka sisältö on sit taas omansa.
Sinä et voi määritellä, mitä feminismi minulle tarkoittaa. Tai niin tehdessäs puhut pelkkää popaskaa. Se on teidän laisten miesten tapa määritellä naiset ja naisten aatteet, mutta ne määrittelyt ovat merkityksettömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän päivän melkein kaikki olivat törkykommentteja, joissa naisia haukutaan milloin miksikin ala-arvoisilla nimityksillä...
Naisviha on realismia. Olette ansainneet sen kaiken.
En yhtään ihmettele jos naiset saavat palautetta. Täällä näytäisi riehuvan eräältä toiselta foorumilta peräisiä olevia ja täysin sekopäisiä vanhempia naisia.
Jotenkin surullista lukea kuinka ne "tuntee" jonku keskustelijan vuosien takaa muualta.
Eikö noilla naisilla oikeasti ole muuta elämää kuin tämä palsta ja miehistä puh
Mikä ihmeen merkitys sillä on sulle, onko joku itsellesi tuntematon parisuhteessa vai ei? Tässä ketjussa osa on ja osa ei. Mitä välii? Ja kuten aiemmin sanottu, se ei ole itsessään mikään arvo. Mieluummin yksin kuin huonossa suhteessa. Itse oon hyvässä ja ollut jo kauan. Monet ovat todella tyytyväisiä yksin elämiseen. Et onnistu pilkkaamaan ketään tolla argumentilla.
Ei. Yhteiskunta tarvitsee enemmän Ktm:n mutseja ( oletko äiti - anteeksi ) ja humanistisia isiä, niin loppuu tämä pelleily. Voin hyvin kuvitella meidät lasillisella juttelemassa lakoista ja politiikasta riitelemättä- kiehtovaa.
Ihmiset eivät ole niin poliittisesti aktiivisia, kuin voisi äksästä kuvitella. 30% ei äänestä ek-vaaleissa, yli 50 % aluevaaleissa,. Kuntavaalit ja eurovaalit surkeita tuloksia seurakuntavaaleist puhumattakaan. Samis, kun jenkeissä: äänestysprosenti olematon: synnytään heimoihin. Muutamat vaaàn kieli ( vaa an kieli. jännä sana : Routalemmen äänellä )
Vaikka oksensinkin tänne miesluolakuonani, niin haluaisin kysyä edelleen miten me miehet voisimme auttaa tasa-arvojubinoissa?
Niin ja haluaisin osoittaa lähes non-verbaalin, väkivaltaisen inhoni yliksen jätkiä kohtaan, jotka trollaavat tätäkin palstaa. Tämä on hyvin pieni, syrjäytynyt joukko , joka tännekin spammaa. Toivottavasti meidän kunnon miehien ( uskallan sanoa niin ) maine ei kärsi. Mun ikäiset ( 50 v ) on jo niin kasvanut tasa-arvoon, että tosiaan välillä hätkhdetään epäkohtien julkituonti, mutta silloin se on jo rakenteissa.
Kunhn myös naisetkin joskus suostuisivat puhumaan tasa-arvoisesti etuoikeuksista, rakenteista etc...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Viimeisin, ja viimeinen, parisuhteeni päättyi koska halusin hellää seksiä ja nainen olisi halunnut kuritusta ja pieksentää. Ei koskaan enää, menkää pahojen poikien hakattavaksi älkääkä syyttäkö meitä normaaleja miehiä mielenhäiriöistänne!"
Kyllä naiset kuritusta ja pieksentää tarvitsevat! Itse kuritan vaimoani lasten nähden, hiuksista repimällä sekä naamaan lyömällä. Välillä jos minua alkaa ärsyttämään vaimon läsnäolo kodissani, niin rahaan vaimon tukasta perunakellariin, jonne lukitsen hänet yöksi. Lapsilleni sanon, että äiti viettää tämän yönsä perunakellarissa. Minä myös kerron lapsille, että minä miehenä sekä tiedän isänä olen perheenpää, vaimo sekä tiedän äiti on taas minun nöyrä palvelijani. Näin meillä eletään ja hyvin on toiminut!
Olkaa hyvä kanat ja ilmoittakaa vaan kommenttini asiattomaksi, te r
Tähänkin voisi nyt joku palstan "naisiin kohdistuvaa väkivaltaa ei ole" -miehistä kommentoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, enemmän tällaisia tosimiehiä suomi nyt t
Haha, joku työtön tai lakkoileva nobody luulee taas että kaikki meistä ovat työttömiä tai vähintäänkin lakossa.
Kuule hei, olen sen tason asiantuntija ja osaaja että jos en olisi kertyneillä ylityötunneilla lopettanut tänään aikaisemmin, niin työpäiväni jatkuisi normaalisti paljon pidemmälle. Eli keskellä päivää ei kannata tulla minun nimissä esiintymään :D
Ja muutenkin, mä tiedän ettei sulla ole omia ajatuksia tai kykyä argumentoida niitä, mut koita tsemppaa silti ton nimimerkin kanssa ja keksi itse itsellesi joku oma juttu.
Mitäs sä olet tehnyt tänään yhteiskunnan ja kansantalouden eteen?
T. Nainen KTM ja PS, nyt vasta oikeasti töistä kotiutunut ja poikkeuksellisen aikaisin 😉
Vierailija kirjoitti:
Olen edelleen se viiskymppinen mies. Miten tätä vastakkainasettelua voisi vähentää?
IRL kai kaikki on kohtuullisen ok? Netissä kaikki kärjistyy. Kaikki MeToo ja muut feministiset liikehdinnät ovat ok, tärkeitä ja suotavia, mutta peittävät mustavalkoisuudellaan koko kuvan, jota ehkä ( nuoret) miehet hylkivät.
Esim. minua ahdisteltiin ihan todella rankasti 15-v. siivoustöissä esinaisen tiimoilta. Kosketteli, lääppi, puhui ällöttävästi, yritti humalassa seksiä, nosti paitaa ja nuoli vartaloani -kielsin. En ollut ainut - jätti perheensä ja meni kimppaan 18-v. kundin kanssa. Parissa suhteessa sain lintsaria ja tönimistä, lyömistä, onko tämä ok? Kerran laittomasta päihteestä "jumittuneena" Juhannuksena tapailutyttö kylmästi väkisin makasi minut ollesani lähes tajuton. Tuleeko nämä asiat julkisuuteen? No ei.
Intti nyt vain intti. Itse kävin toki pasifistina sivarin: 18mk/ 13 kk. Arvatkaa olinko ve
No henkilökohtaisesti toivon, että näistä kerrottais enemmän. Ja nostettais mekkalaa. Ei ole kenenkään, edes naisten etu, että noista vaietaan. Tavoite ei ole voittaa toinen sukupuoli, vaan tavoite on saada väärinkohtelut loppumaan!
Miksi näistä miesten kokemista vääryyksiatä ei sit puhuta, johtunee häpeästä. Meillä se patriarkkaalisuus on vielä niin vahvana, että monet kokevat häpeällisenä myöntää tulleensa miehinä väärinkohdelluiksi. Jossakin toisessa ketjussa useampi kertoi, kuin naiset ovat lähennelleet ja hiplailleet ravintoloissa. Mutta näiden miesten mielestä se ei haitannut. Heistä se ei tuntunut miltään. Joten heidän johtopäätös oli, ei voi naisistakaan tuntua ikävältä. Et se ahdistus on vain keksittyä draamailua.
Suurin osa ihmisistä tuntee sekä miehiä että naisia. Useat ovat naimisissa tai on lapsia, tyttöjä ja poikia. Tuskin suurin osa haluaa, että näitä tuntemiaan miehiä/naisia/tyttöjä/poikia kohdellaan rumasti.
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Kunnioitan toki Ktm ( vaikka itse olenkin Fm, humanistiselta alalta ) :n mielipidettä. Mutta onko kaikki lopultakaan kiinni itsestä? Tämä on se harha, joka ohjaa talousoikeustoa vuosikymmenestä toiseen yhteiskunnallisessa ajattelussa. Eihän meillä olisi peruskouliakaan, jos se kokoomuksesta olisi kiinni. Kirjastot maksullisia ja perusterveys, koulutus varallisuudesta kiinni ?
Ihmisyys on paljon muutakin, kuin excell, bkt ja julkinen talous.
Itse toki tein töitä koko toisen asteen asteen-iltaisin, että saisi coolit kledjut, keikat ja sosiaalisen elämän, mutta en suosittele kaikille.
Kiitos kommentistasi :) olen tullut siihen tulokseen että aika paljon on kyllä itsestä kiinni, ellei ole selviä kognitiivisia/fysiologisia rajoitteita. Jos on ihan normaali ja tavallinen ihminen normaalista perheestä ja elinympäristössä. Niin tällöin se on itsestä kiinni. Minä olen lähtöisin hyvästä perheestä ja hyvistä oloista ja silti meinasin mokata peruskoulun. Toki taustalla on ollut lukihäiriö. Sosioekonominen asema tiettyyn rajaan asti on ainoa selittävä muuttuja jos ei ole kognitiivisia/fysiologisia rajoitteita.
Ja minä kannatan oikeistolaisuudesta huolimatta vapaata ja ilmaista peruskoulua ja hyvinvointivaltion palveluiden turvaamista. Tämä on yhteiskunnan velvollisuus ja kansalaisen oikeus. Ilman hyvää peruskoulua kansa jakautuu todennäköisemmin ja luokkaerot kasvaa. On myös turvallisuus ja yhteiskunnan vakauteen kysymys että nämä turvataan jatkossakin kaikille. Siksi maksan siitä veroja vaikka kyllä myös suunnittelen ja taktikoin veroasioissa. Kuten laillisesti ja luvallisesti voi jokainen tehdä.
Jep. Minäkin pohdin ihmisyyttä filosofian, en kauppatieteiden kautta. Jälkimmäiset paperit on vaan jotta tietty elintaso ja elämäntapa on mahdollista.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Ei. Yhteiskunta tarvitsee enemmän Ktm:n mutseja ( oletko äiti - anteeksi ) ja humanistisia isiä, niin loppuu tämä pelleily. Voin hyvin kuvitella meidät lasillisella juttelemassa lakoista ja politiikasta riitelemättä- kiehtovaa.
Ihmiset eivät ole niin poliittisesti aktiivisia, kuin voisi äksästä kuvitella. 30% ei äänestä ek-vaaleissa, yli 50 % aluevaaleissa,. Kuntavaalit ja eurovaalit surkeita tuloksia seurakuntavaaleist puhumattakaan. Samis, kun jenkeissä: äänestysprosenti olematon: synnytään heimoihin. Muutamat vaaàn kieli ( vaa an kieli. jännä sana : Routalemmen äänellä )
Vaikka oksensinkin tänne miesluolakuonani, niin haluaisin kysyä edelleen miten me miehet voisimme auttaa tasa-arvojubinoissa?
Niin ja haluaisin osoittaa lähes non-verbaalin, väkivaltaisen inhoni yliksen jätkiä kohtaan, jotka trollaavat tätäkin palstaa. Tämä on hyvin pieni, syrjäytynyt joukko , joka tännek
Mies voisi auttaa olemalla oikeasti arvostava ja kunnioittava. Kuten tietysti myös nainenkin.
Keskustelu, kyky argumentoida näkökulmaa ja halu ymmärtää muita olis kiva. Naisten kanssa keskustellessa nämä on yleensä automaationa ja lähtökohtana vuorovaikutukselle ja myös niiden miesten kanssa joita oikeasti tunnen. Täällä palstalla tämä ei kuitenkaan ole toteutunut.
Myöskään ei anneta tunnustusta naiselle että on itse kouluja käynyt ja ansioitunut työelämässä. Asetetaan jatkuvasti raameja ja normeja mitä naisen pitäisi tehdä ja olla ja mitä ei.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Kunnioitan toki Ktm ( vaikka itse olenkin Fm, humanistiselta alalta ) :n mielipidettä. Mutta onko kaikki lopultakaan kiinni itsestä? Tämä on se harha, joka ohjaa talousoikeustoa vuosikymmenestä toiseen yhteiskunnallisessa ajattelussa. Eihän meillä olisi peruskouliakaan, jos se kokoomuksesta olisi kiinni. Kirjastot maksullisia ja perusterveys, koulutus varallisuudesta kiinni ?
Itse toki tein töitä koko toisen asteen asteen-iltaisin, että saisi coolit kledjut, keikat ja sosiaalisen elämän, mutta en suosittele kaikille.
Tässä kyl komppaan. Se että elämä olisi täysin omissa käsissä on harha. Mutta yhteiskunta voi vain yrittää tasata haasteita, joita osalla ihmisistä väkisinkin on. Sitä voidaan tavoitella, mutta täysin sitä ei saavuteta. Ne tasoittamiaet on mm. tukiopetus ja ramppi pyörätuolille. Näitäkin toiset vastustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä kyl komppaan. Se että elämä olisi täysin omissa käsissä on harha. Mutta yhteiskunta voi vain yrittää tasata haasteita, joita osalla ihmisistä väkisinkin on. Sitä voidaan tavoitella, mutta täysin sitä ei saavuteta. Ne tasoittamiaet on mm. tukiopetu
**
Kiitos viestistäsi ja näkökulmastasi :)
En kuitenkaan malta olla kysymättä että missä asiassa/tilanteessa elämä ei ole omissa käsissä? Kenen käsissä se silloin on? En minä kyllä näe että kukaan muu voisi kantaa vastuuta elämästäni kuin minä itse.
Kaikilla meistä kuitenkin jotain haasteita tulee elämän aikana, sehän on ihan selvä. Os haasteista vaatii ja tarvitsee joskus ulkopuolistakin tukea, mutta siltikään näe että vastuu elämästään olisi muuta kuin ihmisellä itsellä ellei sitten ole vaikka edunvalvonnassa.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen edelleen se viiskymppinen mies. Miten tätä vastakkainasettelua voisi vähentää?
IRL kai kaikki on kohtuullisen ok? Netissä kaikki kärjistyy. Kaikki MeToo ja muut feministiset liikehdinnät ovat ok, tärkeitä ja suotavia, mutta peittävät mustavalkoisuudellaan koko kuvan, jota ehkä ( nuoret) miehet hylkivät.
Esim. minua ahdisteltiin ihan todella rankasti 15-v. siivoustöissä esinaisen tiimoilta. Kosketteli, lääppi, puhui ällöttävästi, yritti humalassa seksiä, nosti paitaa ja nuoli vartaloani -kielsin. En ollut ainut - jätti perheensä ja meni kimppaan 18-v. kundin kanssa. Parissa suhteessa sain lintsaria ja tönimistä, lyömistä, onko tämä ok? Kerran laittomasta päihteestä "jumittuneena" Juhannuksena tapailutyttö kylmästi väkisin makasi minut ollesani lähes tajuton. Tuleeko nämä asiat julkisuuteen? No ei.
Intti nyt vain intti. Itse kävin toki
ILman muuta, mutta milläs nostat,, jos koko yhteiskunta on naisistunut? Yh-äidin poika kasvaa vakassa ja alakoulussa täysin naisvaltaisessa ilmapiirissä. Perkasin käräjätuomiot: 100% naistuomareista oli väkiisin makaus tilanteissa naisen puolella.
Tiedän luotettavalta lähteiltäni, että sos. toimessa toimitaan samoin-vieläkin. Yritä siinä sitten hakea traumatisoituneena apua, kun 80 % psykoterapeuteista on naisia ja myös asiakkaat.
Ei ole kyse poikien motivaation puutteesta, tai mt- ongelmien havainnoinnista. Oikeasti sukupuolettunut epätasa-arvoinen koulutus on kyllä yhteiskunnallinen ongelma. Miehenä ei ole niin helppoa käydä esim. parisuhdeterapeutilla, eron jälkeen psykologilla ja psykoterapiassa. LOpetin kaikki, koska he eivät ymmärtäneet sukupuolensa takia minun ongeemani. Tämä on ihan todellinen ongelma ammattilaisten sukupuolettuessa näin vahvasti.
En tarjoa miesopeja ratkaisuksi tähän , mutta voisikohan tunnepuolen asiat vähän monimuotoisempia?
Itse kyllä ihastuin ( kyllä- ihastuin ) Don Johnssonin näköiseen rentoon Tukholmasta tulleeseen opeen. Kyllä pojillakin on väliä, kuten myös kodeissa - ei voida keskittyä vain tytön opiskeluun ja antaa pojan olla palloleikeissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä kyl komppaan. Se että elämä olisi täysin omissa käsissä on harha. Mutta yhteiskunta voi vain yrittää tasata haasteita, joita osalla ihmisistä väkisinkin on. Sitä voidaan tavoitella, mutta täysin s
Kaikilla meillä on haasteita? Oletko joku KOski vai?
On lukuisia tilanteita, joissa yhteiskunta voi auttaa. Itse olin vajoamassa syvään masennukseen, mutta sain yhteiskunnalta apua kriittisessä tilanteessa, jolloin toivuin nopeasti yhteiskuntakelpoiseksi.
Voin hyvin kuvitella, että naisope ei näe takapenkin poikien ongelmaa, tai he kokevat sen uhkana/pelkona, jopa vihana.
Tällainen poika ( mahd. adhd diagnosoimaton ) työnnetään opon ( nainen ) toimesta amikseen, jossa Sipilän reformin jäljiltä etäopetusta ja määrärahoja vajaaseen amikseen, jossa ei opi edes alan perustaitoja. No sitten isketäänkin jo kivääri käteen lapselle ja koko muu yhteiskunta huutaa vähemmän toksisuutta.
Tässä on jo 2 vuotta mennyt rakenteellista epätasa-arvoa. Tyttö asuu vielä kotonaan, jakaa kirjoitukset kahteen osaan, käy osa-aikatyössä ja kirjoittaa kahdesti uudestaan. Pääsee papereilla Jyväskylän yolle opiskelamaan Kaarnalaivan liplahdultaa aaavoilla laineilla ja sen merkitys Pohjois-Hämeen kultturipreimän myöhempään post-moderniin merkitykseen Jämsäkosken alakirkon kappelin myöhäistulkintaan ikonisaaiosta.
Edelleen tämä taidoiltaan vajaa poika räpiköi velkakierteessä ( intti ) ja etsii töitä. Töitä etsiessään hän vähän erakoituu ja bisse maistuu. Ei vastauksia. Hän kokeee olevansa tarpeeton. Saamme joka päivä nauttia täällä yliksen incell- jätkistä.
Jotenkin nämä ressukat olisi hyvä saada palveluiden piiriin. Vassarina kannatan inhimillisimpiä keinoja. Jos luulet, että sosiaaliturvaa leikkaamalla ihmiset työllistyy, olet väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäköhän tämän kahtiajaon on aiheuttanut?
Minulle viiskymppisenä kundina tasa-arvo ja kunnioitus on kaiken keskiössä. Jo päiväkodissa Peppiä ja Ronjaa, kotona Tiinaa, tösössä Charlien enkeleitä, tasa-arvoinen kohtelu.
Siis ehkä olen elänyt omassa kuplassani, mutta itse muistan esim. ysärin alun hyvin tasa-arvoisena ja kollektiivisena aikana. Cobain, Stipe, Dando puhuivat tasa-arvosta ja seks.vähemmistöistä äänellä, jota nuoret miehet kuuntelivat.
Muutama pointti, jossa te naisetkin voisitte skarpata: mutsi oli unionissa. Hän erosi, koska meno oli niin sakeaa. Tyyliin: olet menossa naimisiin upseerin kanssa- kuinka machoa. Etkö pidä omaa nimeäsi? Et kai jää kotiin?
Itsekin innokkaana menin ysärillä yolla naistutkimuksen ( kyllä-oli se
Tunnetko siis montakin tällaista tapausta? Henkilökohtaisesti, vai netistä lukemalla?
Mikai kukaan nainen haluaisi tuhota viattoman miehen?
Miksi kukaan mies haluaisi rais kata viattoman naisen?
Ja raakaa r@s. v@kival ta por. tekevät val*koise t naiset ja m us*tat miehet, mutta suomifeministi syyttää suomalaisia tavismiehiä kollektiivisesti