Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi
Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?
Kommentit (23034)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäköhän tämän kahtiajaon on aiheuttanut?
Minulle viiskymppisenä kundina tasa-arvo ja kunnioitus on kaiken keskiössä. Jo päiväkodissa Peppiä ja Ronjaa, kotona Tiinaa, tösössä Charlien enkeleitä, tasa-arvoinen kohtelu.
Siis ehkä olen elänyt omassa kuplassani, mutta itse muistan esim. ysärin alun hyvin tasa-arvoisena ja kollektiivisena aikana. Cobain, Stipe, Dando puhuivat tasa-arvosta ja seks.vähemmistöistä äänellä, jota nuoret miehet kuuntelivat.
Muutama pointti, jossa te naisetkin voisitte skarpata: mutsi oli unionissa. Hän erosi, koska meno oli niin sakeaa. Tyyliin: olet menossa naimisiin upseerin kanssa- kuinka machoa. Etkö pidä omaa nimeäsi? Et kai jää kotiin?
Itsekin innokkaana menin ysärillä yolla naistutkimuksen ( kyllä-oli sen niminen silloin ) luennoille, mutta petyin kyllä raskaasti. Aika toksisia ihmisiä. Ääripäänä er
Teette kyllä itse paljon tehokkaampaa työtä kuilun eteen näillä palstoilla. Täällä sentään aika paljon enemmän lukijoita, kuin oli naistutkimuksessa opiskelijoita. Aikana, jolloin ei ollut edes sos. mediaa vielä. Kuvittelet kyllä suuria hyvin marginaalisesta porukasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Somehan siihen vaikuttaa, mutta tämä kuilu oli kyllä olemassa jo ennen somea. Muistan hyvin miten lukion aikaan vuosituhannen vaihteessa tytöt olivat kilpaa sitä mieltä, että kaikki maailman ongelmat olivat "länsimaisten valkoisten heteromiesten" syytä. Jopa Saharan autiomaan leviäminen oli heidän syytään. Mistä tämä aivopesu on peräisin alunperin, en tiedä mutta lähes kaikki hyvä mitä meillä on olemassa historiallisessa perspektiivissä on "länsimaisten valkoisten heteromiesten" ansiota todellisuudessa. Aika hiljaista olisi vaikka sähköjen, kaukolämmön, teiden, vesiputkien yms. suhteen ilman heitä."
Tämä oli eka vastaus aloitukseen
Tästä voi jokainen vähäisilläkään älynlahjoilla varusteltu päätellä mikä on syy kuiluun, feministien vihapropaganda.
Oletettavasti feministi tietää, mitä ajattelee ja mitä ajaa. Paremminkuin sinä, jolla tarve vastustaa vastustamisen vuoksi. Yhtään kunnon perustelua ei kukaan ole tässäkään ketjussa kertonut, mikä siinä tasa-arvossa on niin paha tai pelottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle viiskymppisenä kundina tasa-arvo ja kunnioitus on kaiken keskiössä. Jo päiväkodissa Peppiä ja Ronjaa, kotona Tiinaa, tösössä Charlien enkeleitä, tasa-arvoinen kohtelu.
Siis ehkä olen elänyt omassa kuplassani, mutta itse muistan esim. ysärin alun hyvin tasa-arvoisena ja kollektiivisena aikana. Cobain, Stipe, Dando puhuivat tasa-arvosta ja seks.vähemmistöistä äänellä, jota nuoret miehet kuuntelivat.
Muutama pointti, jossa te naisetkin voisitte skarpata: mutsi oli unionissa. Hän erosi, koska meno oli niin sakeaa. Tyyliin: olet menossa naimisiin upseerin kanssa- kuinka machoa. Etkö pidä omaa nimeäsi? Et kai jää kotiin?
Itsekin innokkaana menin ysärillä yolla naistutkimuksen ( kyllä-oli sen niminen silloin ) luennoille, mutta petyin kyllä
Tehän näitä "miehet sitä, miehet tätä" ketjuja tehtailette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa jaa 80% miehista jäävää itsensä😁. Siis sun kavereista? Ei koko väestön tasolla kuitenkaan. Mut siihen on jokaisella täysi oikeus. Olkaa ja eläkää ihan rauhassa. Mieluiten näin, kuin huonoissa suhteissa tai väkivaltaisessa.
Se 80% on niitä jotka eivät olisi väkivaltaisia. Nyt teille jäi ne jotka ovat naisten mielestä enemmän tai vähemmän kelvottomia.
Ja toki teillä on sama oikeus olla parisuhdemarkkinoiden ulkopuolella. Sinne te miesvihaajat kuuluttekin.
Kyse ei ole kelpoisuudesta. Osalla on parisuhde, osalla ei. Osa parisuhteista on hyviä, osa ei. Näin on aina ollut. Jos sinä naisvihaaja jossain vaiheessa naiseen lankeat, toivon, että olet hänelle kuitenkin hyvä, koska hän sen ansaitsee. Huonoonhan et tietenkään lankeaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Somehan siihen vaikuttaa, mutta tämä kuilu oli kyllä olemassa jo ennen somea. Muistan hyvin miten lukion aikaan vuosituhannen vaihteessa tytöt olivat kilpaa sitä mieltä, että kaikki maailman ongelmat olivat "länsimaisten valkoisten heteromiesten" syytä. Jopa Saharan autiomaan leviäminen oli heidän syytään. Mistä tämä aivopesu on peräisin alunperin, en tiedä mutta lähes kaikki hyvä mitä meillä on olemassa historiallisessa perspektiivissä on "länsimaisten valkoisten heteromiesten" ansiota todellisuudessa. Aika hiljaista olisi vaikka sähköjen, kaukolämmön, teiden, vesiputkien yms. suhteen ilman heitä."
Tästä voi jokainen vähäisilläkään älynlahjoilla varusteltu päätellä mikä on syy kuiluun, feministien vihapropaganda.
Feministit ajavat tasa-arvoa. Itse olette vääntäneet sen joksikin muuksi. Minä feministinäntiedän itse, mikä on minun agenda. Ihan sama, mitä sinä väität.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän päivän melkein kaikki olivat törkykommentteja, joissa naisia haukutaan milloin miksikin ala-arvoisilla nimityksillä...
Naisviha on realismia. Olette ansainneet sen kaiken.
En yhtään ihmettele jos naiset saavat palautetta. Täällä näytäisi riehuvan eräältä toiselta foorumilta peräisiä olevia ja täysin sekopäisiä vanhempia naisia.
Jotenkin surullista lukea kuinka ne "tuntee" jonku keskustelijan vuosien takaa muualta.
Eikö noilla naisilla oikeasti ole muuta elämää kuin tämä palsta ja miehistä puhuminen?
No, eikös se sanonta mennyt jotenkin "siitä puhe miestä puute"
ja ei, kuk
Kappas, kun miehet ehtivät aloittaa naisten mollaamisen heti apn jälkeen. Voititte siis tässä kisassa.
Mitäs nyt tehdään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämme todella vaarallista aikaa. Naisten oikeuksiin on pitkän taistelun jälkeen tullut todella isoja parannuksia, mutta nyt asiassa mennään taaksepäin. Koko maailmassa on meneillään naisen arvon alasajo, miesten järjestelmällinen vastaisku tasa-arvon kehitykselle. Nämä mällirännittelijät ovat iso ongelma, mutta suurin vaara piilee ketjun ensimmäisten viestien takana olevissa miehissä. Nämä eivät ole tyyppiä "elämäm koulu", nämä ovat niitä, joilla on myös yhteiskunnallista vaikutusvaltaa. Nämä, jotka osaavat kirjoittaa muutakin kuin yhden tai kahden lauseen oksennuksia, mutta joiden viesti on ihan sama kuin niillä oksentelijoilla, naisten ihmisoikeuksia ruttoon verratessaan. Nämä ovat vaarallisia. Nämä ovat niitä, joita me naiset pidämme ihan tavallisina fiksuina miehinä. Tuhannet tykkäykset
Ja tän naisten valtaisan oikeuden takia naisia edelleen poltetaan miehen kuollessa roviolla. Että sellaisrt oikeudet siellä.
Eikä ole yhtä yhtenäistä Intiaa, jossa kaikilla samat oikeudet. Siellä on yksi osa, jossa matriarkat vallassa.
Oletettavasti feministi tietää, mitä ajattelee ja mitä ajaa. Paremminkuin sinä, jolla tarve vastustaa vastustamisen vuoksi. Yhtään kunnon perustelua ei kukaan ole tässäkään ketjussa kertonut, mikä siinä tasa-arvossa on niin paha tai pelottavaa.
Mies on epätäydellinen nainen, kävelevä surkastuma, geenitasolla tehty abortti. Olla mies tarkoittaa olla vajavainen, tunteellisesti rajoittunut; miehuus on rajoittava sairaus ja miehet ovat emotionaalisesti rampoja. Mies on täysin itsekeskeinen, loukussa itsensä sisällä, kykenemätön empatiaan tai samastumaan toisiin, kykenemätön rakkauteen, ystävyyteen, hellyydenosoituksiin. Hän on vankina hämärällä alueella, ihmisen ja apinan puolivälissä. Hänen asemansa on vielä paljon huonompi kuin apinoiden, sillä, toisin kuin apinat, hän on kykenevä laajaan valikoimaan negatiivisia tunteita
Tuossa mitä feministit ajattelee. Se mitä ne ajaa löytyy samasta, feministien ylistämästä merkkiteoksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän päivän melkein kaikki olivat törkykommentteja, joissa naisia haukutaan milloin miksikin ala-arvoisilla nimityksillä...
En yhtään ihmettele jos naiset saavat palautetta. Täällä näytäisi riehuvan eräältä toiselta foorumilta peräisiä olevia ja täysin sekopäisiä vanhempia naisia.
Jotenkin surullista lukea kuinka ne "tuntee" jonku keskustelijan vuosien takaa muualta.
Eikö noilla naisilla oikeasti ole muuta elämää kuin tämä palsta ja miehistä puhuminen?
No, eikös se sanonta mennyt jotenkin "siitä puhe miestä puute"
ja ei, kuk
Niin, tässä ketjussa naisia, jotka hyvässä suhteessa miehensä kanssa, kuten minä. Sit on toisia, jotka eivät ole. Mikä ihmeen päätelmä tuo on? Mitähän siis todistin? On hyviä parisuhteita, sit on huonoja parisuhteita, varmaan jotain siltä väliltä myös. Sit on menneitä parisuhteita ja ihan varmasti myös alkavia. Ole hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä voi jokainen vähäisilläkään älynlahjoilla varusteltu päätellä mik
Feministit ajavat tasa-arvoa. Itse olette vääntäneet sen joksikin muuksi. Minä feministinäntiedän itse, mikä on minun agenda. Ihan sama, mitä sinä väität.
Feministit ajavat naisten etua, eivät tasa-arvoa.
Sama juttu kun minä julistautuisin sovinistiksi ja kertoisin kuinka ajamme tasa-arvoa (minähän sen tiedän, ihan sama mitä sinä väität)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, eikös se sanonta mennyt joten
Kappas, kun miehet ehtivät aloittaa naisten mollaamisen heti apn jälkeen. Voititte siis tässä kisassa.
Mitäs nyt tehdään?
Kappas, miten mollaaminen ilmenee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, eikös se sanonta mennyt joten
Niin, tässä ketjussa naisia, jotka hyvässä suhteessa miehensä kanssa, kuten minä. Sit on toisia, jotka eivät ole. Mikä ihmeen päätelmä tuo on? Mitähän siis todistin? On hyviä parisuhteita, sit on huonoja parisuhteita, varmaan jotain siltä väliltä myös. Sit on menneitä parisuhteita ja ihan varmasti myös alkavia. Ole hyvä!
Ei täällä ole naisia parisuhteissa. Aivan kuten te näette miehistä, kaikki näkevät millaisia miehettömiä katkeroita te olette.
Olen edelleen se viiskymppinen mies. Miten tätä vastakkainasettelua voisi vähentää?
IRL kai kaikki on kohtuullisen ok? Netissä kaikki kärjistyy. Kaikki MeToo ja muut feministiset liikehdinnät ovat ok, tärkeitä ja suotavia, mutta peittävät mustavalkoisuudellaan koko kuvan, jota ehkä ( nuoret) miehet hylkivät.
Esim. minua ahdisteltiin ihan todella rankasti 15-v. siivoustöissä esinaisen tiimoilta. Kosketteli, lääppi, puhui ällöttävästi, yritti humalassa seksiä, nosti paitaa ja nuoli vartaloani -kielsin. En ollut ainut - jätti perheensä ja meni kimppaan 18-v. kundin kanssa. Parissa suhteessa sain lintsaria ja tönimistä, lyömistä, onko tämä ok? Kerran laittomasta päihteestä "jumittuneena" Juhannuksena tapailutyttö kylmästi väkisin makasi minut ollesani lähes tajuton. Tuleeko nämä asiat julkisuuteen? No ei.
Intti nyt vain intti. Itse kävin toki pasifistina sivarin: 18mk/ 13 kk. Arvatkaa olinko velkaantunut tehdessäni ilmaistyötä? Yleensä myös puhutaan vain nuorten naisten raskaussyrjinnästä. Se on totta, mutta kukaan ei koskaan puhu siitä, että jos nuorella miehellä vakiduuniin hakiessa ei ole armeija suoritettu, niin valitaan toinen.
Sama koskee myös pk- yrittäjiä. Jos on vahingossa laittanut sivarin ceeveehen, niin syrjitään.
Omaisillani on niin hurjia juttuja esim. sotealalta/poliisista/kouluista miesten syrjimisestä, että kai joskus niitäkin olisi kiva nähdä julkisuudessa.
Tämä aika suosii kovin yksipuolista narratiivia ja se meitä miehiä selkeästi harmittaa. Minunkin piti kirjoittaa joku tasapainoittava juttu, mutta tällainen oksennus nyt tuli. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Älyllistä laiskuutta ja keskustelu/argumentointi taidon puutetta. Ehkä tää kyvyttömyys keskustella on yksi syy ilmiön taustalla...
Toisaalta ilahdutti että täällä moni oli puolellani ja puolusti ikäviltä viesteiltä vaikka ei kaikesta olisi muuten samaa mieltä kanssani. Se tuntuu kivalta ja ehkä rakentaa siltaa ihmisten välille myös :) kiitokset teille!
T. Nainen KTM ja PS
Johtuu siitä että olet nainen ja rintamalinja on yleisesti miehiä vastaan. Komppaathan sinäkin naisten ikäviä miehiin kohdistuvia viestejä.
Kyllä hän on kompannut miehi
Kiitos kommentistasi. Ja samaa mieltä, minäkin kannustan asialliseen aloitukseen ja keskusteluun.
T. Nainen KTM ja PS
Täällä ensisijaisesti naiset yrittäneet puhua aloituksen aiheesta. Jostain syystä aika harvalta mieheltä tullut siihen mitään asiallista sanottavaa. Lähinnä naisten haukkumista.
**
Juuri näin. Keskustelu rönsyilee aina sivuraiteille ja asiallinen keskustelu ei näytä onnistuvan.
T. Nainen KTM ja PS
No nyt aika on toinen ja kaikki miehet ja naiset saavat opiskella. Oletteko hyödyntäneet tämän? Lähteneet vanhempien pientiloilta sivistämään itseänne ja hankkineet kunnon ammatit?
**
Juuri näin. Minä olen hyödyntänyt tämän mahdollisuuden vaikka tällä palstalla sitä joku satunnaisen säännöllisesti kyseenalaistaa tai vähättelee. Omalla työllä, omalla halulla päästä elämässä eteenpäin. Tie ei ole ollut helppo mutta sinnikyys on palkittu.
T. nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja keskustelun ensimmäiset kommentit, sinänsä asialliseen tyyliin mutta täynnä naisten vähättelyä, tuhansine tykkäyksineen. Kuten tämä, että kaikki hyvä maailmassa on miesten rakentamaa. No tämähän nyt ei pidä edes paikkaansa, mutta keuliessaan mm. tieteellisillä ja teknologisilla saavutuksillaan (vieläpä toisten miesten sellaisilla, eivät edes omillaan) miehet kätevästi unohtavat, että suurimman osan historiaa naisilta on kielletty koulutus ja heidät on suljettu koteihin lapsentekokoneiksi ja miesten palvelijoiksi. Kuinkahan edistynyt tämä maailma olisikaan jos puolta väestöstä ei olisi estetty kehittämästä sitä? Sitä sopii miettiä. Kaikkein alkeellisimmissa ja kehittymättömimmissä maissa naiset on painettu täysin alas.
Arvon feministipropaga
Höpö höpö. Antiikin Ateena esimerkiksi, tuo sivistyksen kehto, oli paikka jossa naiset oli suljettu täysin kodin seinien sisäpuolelle. Naisilta oli pääsy julkiseen elämään kielletty. Tyttölasten hylkääminen kadulle kuolemaan oli yleistä, ja sen päätöksen teki perheen isä. Miehet menivät naimisiin noin kolmekymppisinä, naiset naitettiin hädin tuskin murrosiän saavuttaneina lapsina. Antiikin Roomassa naisilla oli enemmän vapautta, mutta yhteiskunnallinen vaikuttaminen oli heiltä kielletty. Roomalaiset miehet puolestaan suhtautuivat ihannoiden siihen kuinka germaanit pitivät naisensa kurissa, eli ns. barbaarikansat eivät siis tämän perusteella kohdelleet naisia kovin inhimillisesti.
Naisia on alistettu aina, oli uskonto mikä tahansa. Tai vaikka oltaisiin uskonnottomia. Neuvostoliitto oli virallisesti ateistinen valtio ja uskonnot pyrittiin kieltämään. Silti naisia alistettiin siellä iham samalla tavalla kuin ennenkin ja miehitettyjen maiden naisia ja järjestelmää vastustavia naisia kidutettiin seksuaalisella tavalla.
Miehet keksivät aina keinot alistaa naiset, oli uskonto mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin innokkaana menin ysärillä yolla naistutkimuksen ( kyllä-oli sen niminen silloin ) luennoille, mutta petyin kyllä
Suurinta osaa raiskauksia ei koskaan ilmoiteta poliisille ja ilmoitetuistakin vain pieni osa johtaa tuomioon. Ja vaikka olisi tuomittukin, niin muilta miehiltä ja jopa naisvihan sisäistäneiltä naisilta riittää ymmärrystä tekijöille. Uhria sen sijaan epäillään ja häpäistään. Minkään muun rikostyypin uhria ei kohdella samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kehui miten vanhemman ikäpolven miehet ovat käyttäytyneet naisia kohtaan paremmin. No, syyhän on selvä. Nykyisin miehet saavat suoraan ja ihan tuoreeltaan itse lukea mitä "kylän juoruämmät" heistä puhuvat.
Naiset saavat nykyään lukea miten te miehet mm.tykkäätte katsoa videoita joissa naiset saavat sähköä sukupuolielimiinsä. Tykkäätte myös fantasioida mm.teinin kiristämisestä seksiin ja naisista orjattarina. Tässä pari esimerkkiä eiliseltä, teidän annistanne tähän keskusteluun. Koko ketju on ollut pelkkää vihan ja väkivallan lietsomista naisia kohtaan. Onpas kummallista jos saatte takaisin! Sitten täällä on esimerkiksi KTM, joka on ystävällinen teillekin vaikka ette minkäänlaista ystävällisyyttä ansaitsisik
Ihan ensimmäisellä sivulla verrataan feminismiä ruttoon. Ja feminismi on naisten oikeuksien puolustamista. Kun tämänkin ketjun naisenkidutusfantasioita lukee, ymmärtää selvästi miksi feminismille on tarvetta.
Pyysin laittamaan ihan sanatarkan lainauksen koska mitään viittausta noihin väitteisiin ei vain löydy.