Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi

Vierailija
31.01.2024 |

Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?

Kommentit (23034)

Vierailija
12081/23034 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vain 25 % naisista voisi seurustella persun kanssa"

Ja 25% miehistä vihreän kanssa. Ja jos siihen otetaaan vasemmisto, luku alkaa olla liki 0 prosenttia. 

Vierailija
12082/23034 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli nuoret naiset miehiä liberaalimpia tai ei, niin tällainen pahapoika kuten minä, saa naisen kun naisen omaan kainaloon. Nytkin likkafrendi tuossa vieressä, jotain uutisia kännyllä selailee :)

M20

Vain alemman tason naisia viehättää paha poika, koska alemmalla tasolla taistellaan niin niukista resursseista. Lisäksi jos on väkivaltaisen lapsuuden elänyt, niin pahis saattaa viehättää, koska nainen haluaa suojelua. Usein kuitenkin käy niin, että se pahis ei suojele, vaan laittaa naista pataan yhtä paljon kuin paha isäkin aikoinaan.

Ylemmällä tasolla naista viehättää miehen status,  älykkyys ja tässä elämässä pärjääminen. Siinä pahikset jää kakkoseksi.

Moni esim. liike-elämässä hyvin pärjännyt omaa täysin samoja vastenmielisiä ominaisuuksia kuin ns. pahat pojat. Vallasta ja rahasta kamppaillaan häikäilemättömästi ja itsekkäästi kyynärpäätaktiikalla, vaikka nyrkkejä ei käytetäkään. Hyvin kyseenalaista puoliso- ja isämateriaalia, mutta suurin osa naisista haluaa juuri tuollaisen kovatasoisen menestyvän miehen itselleen.

Niin totta! Kyllä parasta isämateriaalia on vihervasuri tuilla elävä nokkahuilunsoittaja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12083/23034 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet on varsinkin nuorena enemmän alttiita ei faktaperäiselle propagandalle, menevät mukaan salaliittoteorioihin saadakseen yhteenkuuluvuuden tunnetta jne

Naiset ovat alttiita huuhaalle koko ikänsä. Kaikii povarit ja niiden asiakkaat ovat naisia.

Mutta kaikki naiset eivät ole povareiden asiakkaita. Eikä povareita.

Siitä huolimatta lähes kaikki naiset uskovat huuhaajuttuihin.

Vierailija
12084/23034 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vain 25 % naisista voisi seurustella persun kanssa"

Minusta tuo on aika hyvä tulos. Vastaajina kun oli pelkästään vihervasureita feministinaisia.

Vierailija
12085/23034 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ei ole tarkoitus olla provosoiva mielipide, mutta jos minun pitäisi alkaa nyt etsimään uutta parisuhdetta, se voisi olla minulle todella haasteellista, koska minulle ei kelpaa mikä vaan. Ja kyllä, olen mies. Totta puhuen, näen todella paljon enempi sellaisia naisia joiden kanssa en voisi koskaan kuvitella koskaan eläväni parisuhteessa, kuin sellaisia joiden kanssa voisin elää. Eikä kyse ulkonäöllisistä syistä vaan siitä että arvomaailmat ei kohtaa moninaisista syistä johtuen. Todellakin, on se ideologinen kuilu.

Vierailija
12086/23034 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ei ole tarkoitus olla provosoiva mielipide, mutta jos minun pitäisi alkaa nyt etsimään uutta parisuhdetta, se voisi olla minulle todella haasteellista, koska minulle ei kelpaa mikä vaan. Ja kyllä, olen mies. Totta puhuen, näen todella paljon enempi sellaisia naisia joiden kanssa en voisi koskaan kuvitella koskaan eläväni parisuhteessa, kuin sellaisia joiden kanssa voisin elää. Eikä kyse ulkonäöllisistä syistä vaan siitä että arvomaailmat ei kohtaa moninaisista syistä johtuen. Todellakin, on se ideologinen kuilu.

Jep. Ymmärrän, sama juttu. Kyllä saa olla toiveita ja odotuksia kumppania kohtaan. Vaikea on tänä päivänä keskustella sillä tasolla ja syvyydellä kuin toivoisi. Samat kriteerit on muillekin ihmissuhteille. Pelkästään huumori on taitolaji johon monen kanssa kaatuu kun ei vaan kohtaa. Minulle taas se on välttämätöntä. 

Mutta yritän kysyä ylipäätään spontaanisti mieheltä tai naiselta miksi ajattelee asioista kuten ajattelee ja mitkä asiat taustalla vaikuttavat omiin käsityksiin. Hiljaista voi tulla. Kokeiltu on :D

Ja sitten edellisestä vielä vaikeampi: kestää se että joku ajattelee eri tavalla. Pyri jopa ymmärtämään miksi, vaikka pitää kiinni omista arvoista. Siihen viimeistään kaatuu, en nimittäin kestä sellaista.

Vasta jos sitä selviää, olen valmis/halukas edes tutustumaan. Joten onneksi elämässäni on näitä ihmisiä. 

T. Nainen KTM ja PS, juuri työpäivää aloittelemassa...

Vierailija
12087/23034 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä se sulle ees kuuluu, kenen kaa mä hengailen ja mihin aikaan? Jos mua huvittaa niin en mee kouluun huomen sillä sipuli. Vanhemmat ei päätä mitä mä teen enää, sillä osaan jo itekkin päättää mun liittyvistä asioista. Kukkahattu tädit jeesustelee tääl palstalla urakalla, vaikka oli ihan samalaisii nuorena.

Täss oli mun likkafrendin sulla kirjoitettu teksti, se ei ite vaivautunut kirjoittaa tänne M20"

Jos tuo yllä oleva on totta, niin tämä kukkahattutäti kertoo, että parasta, mitä nainen voi itselleen tehdä, on hankkia kunnon koulutus. Se on sellaista, josta on aina turvaa ja jota ei kukaan voi ottaa pois. Kyse on kuitenkin muutaman vuoden ajanjaksosta, kun työelämää on reilusti yli 40 vuotta. Sitä kannattaa miettiä, miten sen ajan käyttää ja mitä palkalla saa. Mitä korkeampi koulutus, sitä enemmän on valinnanvaraa töiden suhteen. M20 on aikuinen, joten hän voi sanoa, että kouluun mennään ja siellä opiskellaan, jos tyttis on vielä lapsellinen.

Vierailija
12088/23034 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet on varsinkin nuorena enemmän alttiita ei faktaperäiselle propagandalle, menevät mukaan salaliittoteorioihin saadakseen yhteenkuuluvuuden tunnetta jne

Naiset ovat alttiita huuhaalle koko ikänsä. Kaikii povarit ja niiden asiakkaat ovat naisia.

Mutta kaikki naiset eivät ole povareiden asiakkaita. Eikä povareita.

Siitä huolimatta lähes kaikki naiset uskovat huuhaajuttuihin.

Ja tämä "tieto" perustuu...mihin? Naisvihaan?

Vierailija
12089/23034 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kyl sitä mieltä, että uuden kumppanin löytäminen voisi olla haastavaa, mutta en usko, että ideologia itsessään on se ongelma. Suurin osa ihmisistä on jotain oikeiston ja vasemmiston välillä. Harva on ehdoton ääripää (molemmat olis rasite). 

Uuden ihmisen kanssa tutustuminen on raskasta, yhdessä asuminen vielä raskaanpaa. Luulen, että itsekseni mieluiten eläisin.

Vierailija
12090/23034 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö tämä syvä ideologinen kuilu muuten muualla,kuin netissä? Kuinka usein ihmiset alkavat puhua puoluepolitiikasta irl, tai pitävät sitä merkityksellisenä? Arvomaailmassa harvoin on mitään niin suurta eroa, uskontoa lukuunottamatta. 

Eilen jotain yritin sönköttää tänne. Mutta tulisin varmaankin näin vihervassarimiehenä KTM  persunaisen hyvin toimeen livenä. En edes tiedä vanhempieni uskonnollisuudesta,äänestämisestä. Itse olen ollut kauan vegaani, mutta kumppanini sekasyöjiä - ei ongelmia etc.

Olen juuri nyt sinkku ja  MeToo on ehkä harmittavasti ainoa, joka on vaikuttanut käytökseeni. Harmi. Siis aina ollut tyttöfrendejä/naisYSTÄVIÄ ja on ollut kiva rennosti, luonnollisesti tutustua ihmisiin, mutta nyt olen kyllä mennnyt niin jäihin, että en uskalla luonnollisesti jutella. Tämä siis ei ole naisten/Metoon vika - joka on hyvä ja tärkeä aihe , vaan olen empatialla lukenut liikaa netissä juttuja ja jotenkin mennyt lukkoon. 

Vierailija
12091/23034 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ylemmällä tasolla naista viehättää miehen status,  älykkyys ja tässä elämässä pärjääminen. Siinä pahikset jää kakkoseksi."

Lisäksi ylemmällä tasolla naisia kiinnostaa myös se oma työ ja ura. Ja siksi tasa-arvoisuus suhteessa ja perheen arjessa alkaa kiinnostaa naisia aika paljon. Varsinkin silloin kun on aika perustaa perhe.

Vierailija
12092/23034 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Moni esim. liike-elämässä hyvin pärjännyt omaa täysin samoja vastenmielisiä ominaisuuksia kuin ns. pahat pojat. Vallasta ja rahasta kamppaillaan häikäilemättömästi ja itsekkäästi kyynärpäätaktiikalla, vaikka nyrkkejä ei käytetäkään. Hyvin kyseenalaista puoliso- ja isämateriaalia, mutta suurin osa naisista haluaa juuri tuollaisen kovatasoisen menestyvän miehen itselleen."

Tuo tuollainen joukko on oikeasti hyvin pieni osa miehistä. Ei suurin osa naisista ihastu mihinkään bisneselämän pyrkyreihin vaan tavallisiin dippainsseihin ja vastaaviin koulutettuihin miehiin joiden ura on lähinnä normaalia puurtamista ihan kohtuullisella palkalla vähitelle uralla edeten ilman mitään selkäänpuukotuksia.

Vierailija
12093/23034 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkyykö tämä syvä ideologinen kuilu muuten muualla,kuin netissä? Kuinka usein ihmiset alkavat puhua puoluepolitiikasta irl, tai pitävät sitä merkityksellisenä? Arvomaailmassa harvoin on mitään niin suurta eroa, uskontoa lukuunottamatta. 

Eilen jotain yritin sönköttää tänne. Mutta tulisin varmaankin näin vihervassarimiehenä KTM  persunaisen hyvin toimeen livenä. En edes tiedä vanhempieni uskonnollisuudesta,äänestämisestä. Itse olen ollut kauan vegaani, mutta kumppanini sekasyöjiä - ei ongelmia etc.

Olen juuri nyt sinkku ja  MeToo on ehkä harmittavasti ainoa, joka on vaikuttanut käytökseeni. Harmi. Siis aina ollut tyttöfrendejä/naisYSTÄVIÄ ja on ollut kiva rennosti, luonnollisesti tutustua ihmisiin, mutta nyt olen kyllä mennnyt niin jäihin, että en uskalla luonnollisesti jutella. Tämä siis ei ole naisten/Metoon vika - joka on hyvä ja tärkeä aihe , vaan olen empatialla lukenut liikaa netissä juttuja ja jotenk

**

En ole itse huomannut tätä ideologista kuilua kuin netissä. Ehkä joku muu tietää tästä paremmin? 🤔

Puhun kyllä jos en päivittäin niin viikoittain yhteiskunnallisista ilmiöistä, tapahtumista ja myös politiikasta oman lähipiirin kanssa. Töissä taas esimerkiksi en tällaisiin ota kantaa. pidän siis kyllä politiikkaa myös merkityksellisenä aiheena ihan arjessa kun. Toki lähtökohta on aina että omista arvoista ja näkemyksistä saa keskustella ja niitä yritän aina kunnioittaa vaikka olisin itse erimieltä. Hyvä keskustelu tuo aina perspektiiviä ja parempaa ymmärrystä asioihin. Auttaa myös ymmärtämään miksi ihmiset ajattelee kuten ajattelee. Minusta sen on kiinnostavaa.

Politiikka ei kuitenkaan yleensä ole syy arvomaailma erojen välillä vaikka näin voisi ajatella olevan. Esimerkiksi tällä palstalla minua harmittaa aina eniten ihmisiä/ihmisyyttä loukkaavat kommentit, väkivaltajutut ja sellaiset. Minusta ne on aina ja yksiselitteisesti tuomittavia asioita. Uskon että tätä mieltä on moni muukin politiikkaan katsomatta. 

Mutta kiva kuulla, jos koet että me voisimme tulla toimeen. :) Olen perheeni ainoa PS ja lähipiiri myös painottaa aika erilaista politiikkaa, tunnen myös jopa hyvin pari vihreitä/vasemmistoa äänestävää. Arvostan ja kunnioitan siinä missä ketä tahansa vaikka minä en niitä itse äänestä. Se auttaa ymmärtämään ja perustelemaan itsellekin miksi ajattelee kuten ajattelee kun saa kohdata erilaista ajattelua. 

Tuohon me too asiaan ja naisten lähestymiseen voisin ehkä sellaisen vinkin antaa, että kunnioittavasti ja asiallisesti voi lähestyä. Katsoo sopivat tilanteen ja paikan, mielellään sellainen vaikka missä on lähistöllä muita ihmisiä. Olennaisinta on se millä tavalla ja millä asialla ja miten lähestyy. Että on turvallinen ilmapiiri. Tuollainen tuskin haittaa ketään naista. Mutta päällekäyvä/aggressiivinen/epäkohtelias jne tyyli ovat niitä mitä vältellään.

T. Nainen KTM ja PS, lounastauolta

Vierailija
12094/23034 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tulen live-elämässä tulevani toimeen eri puolueita kannattavien ihmisten kanssa. Mutta persut ovat kyllä sellaisia, että välillä pitää nipistää suu suppuun, kun ei viitsi alkaa kinaamaan. Kaikki tuntemani persut ovat jotenkin ääriajattelevia, kapeakatseisia omaan napaan tuijottelijoita. KTM-nainen ei ihan näytä sopivan joukkoon (paitsi viimeksi mainittu ominaisuus ehkä hiukan), mutta ehkä poikkeus vahvistaa säännön.

Live-elämässä en ole mitään erityistä kuilua nuorten välillä huomannut.

Vierailija
12095/23034 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän tämä ole ilmiselvää kummankin sukupuolen kohdalla? Me kaikki nähdään "todella paljon enempi sellaisia" joiden kanssa ei voisi koskaan kuvitella elävänsä parisuhteessa.

Jos suurin osa ihmisistä joita näemme olisi mahdollisia kumppaneita parisuhteeseen, ei se kumappanin löytyminen olis mikään ongelma. Nythän loppujen lopuksi vain hyvion harva on sellaine, jonka kanssa voisi ajatella yhteistä elämää. Monien kohdalla tälläinen ihminen tulee vastaa muutaman kerran elämässä. 

Karrikoituna voi sanoa, että jos elämässä "näkee" tuhansia ihmisiä, niistä muutama kiinnostaa parisuhdemielessä. Suurinta osaa ei noteeraa mitenkään.

Vierailija
12096/23034 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tulen live-elämässä tulevani toimeen eri puolueita kannattavien ihmisten kanssa. Mutta persut ovat kyllä sellaisia, että välillä pitää nipistää suu suppuun, kun ei viitsi alkaa kinaamaan. Kaikki tuntemani persut ovat jotenkin ääriajattelevia, kapeakatseisia omaan napaan tuijottelijoita. KTM-nainen ei ihan näytä sopivan joukkoon (paitsi viimeksi mainittu ominaisuus ehkä hiukan), mutta ehkä poikkeus vahvistaa säännön.

Live-elämässä en ole mitään erityistä kuilua nuorten välillä huomannut.

Haha, itse en ketään vaienna. Pyydän vaan argumentoimaan omat näkemyksensä. Haastan korkeintaan tiukoilla kysymyksillä mutta kokoajan kunnioittaen toisen tapaa ajatella ja kokea. 

Mutta juu, kiva jos kuitenkin voit ajatella minuakin jotenkin tolkun ihmisenä vaikka oltaisi eri mieltä joistakin asioista 😄 

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
12097/23034 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän tämä ole ilmiselvää kummankin sukupuolen kohdalla? Me kaikki nähdään "todella paljon enempi sellaisia" joiden kanssa ei voisi koskaan kuvitella elävänsä parisuhteessa.

Jos suurin osa ihmisistä joita näemme olisi mahdollisia kumppaneita parisuhteeseen, ei se kumappanin löytyminen olis mikään ongelma. Nyt

Jep, tämä oli kyllä hyvin sanottu. Suurinta osaa ei noteeraa eikä voi kuvitella parisuhteeseen mutta sitten sieltä onneksi löytyy joskus joku sopiva. 

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
12098/23034 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siitä huolimatta lähes KAIKKI naiset uskovat huuhaajuttuihin"  :D

Vuorenvarmat väitteet nousevat usein syvästä tietämättömyydestä. 

Vierailija
12099/23034 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ymmärrän, sama juttu. Kyllä saa olla toiveita ja odotuksia kumppania kohtaan. Vaikea on tänä päivänä keskustella sillä tasolla ja syvyydellä kuin toivoisi. Samat kriteerit on muillekin ihmissuhteille. Pelkästään huumori on taitolaji johon monen kanssa kaatuu kun ei vaan kohtaa. Minulle taas se on välttämätöntä. 

Mutta y

Kyllä. Minun parisuhde tarvitsee sen että se on järki- ja tunneliitto, molempia. Naisen kaunis ulkonäkö ei riitä, vaan vaakakupissa painaa ne muut asiat, ja ne painaa paljon enemmän. Turha sitä on kieltää etteikö pariutumisessa ulkonäkö olisi muka yksi kriteeri, mutta se ei todellakaan ole tärkein asia. Keskinäinen kommunikointikyky ja yhteiseen päämäärään tähtääminen on kumminkin kaikista tärkeintä. Parisuhde on kahden ihmisen joukkuelaji.

Vierailija
12100/23034 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Minun parisuhde tarvitsee sen että se on järki- ja tunneliitto, molempia. Naisen kaunis ulkonäkö ei riitä, vaan vaakakupissa painaa ne muut asiat, ja ne painaa paljon enemmän. Turha sitä on kieltää etteikö pariutumisessa ulkonäkö olisi muka yksi kriteeri, mutta se ei todellakaan ole tärkein asia. Keskinäinen kommunikointikyky ja yhteiseen päämäärään tähtääminen on kumminkin kaikista tärkeintä. Parisuhde on kahden ihmisen joukkuelaji.

**

Kyllä, tosin meillä varmaan mies vastaa tuosta järkiosuudesta paremmin 🤭 olen älykäs mutta menen kyllä tunteet edellä kaikissa muissa konteksteissa paitsi töissä. Ja painaa molempien ulkonäkökin, mutta sielunmaisema on vielä tärkeämpi. Arvot ja asioista keskustelu.

T. Nainen KTM ja PS 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän