Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi
Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?
Kommentit (23034)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Nainen KTM ja PS
Ymmärrän että tämä on myös nimimerkki mutta onko Perusjengissä harvinaista että on perustutkinto yliopistosta suoritettuna?
En tunne yhtäkään yliopiston käynyttä perussuomalaista naista itseni lisäksi. Miehistä kyllä tiedän yliopiston suorittaneita PS kannattajia.
T. Nainen KTM ja PS
Oho & aikamoista. Mikä siinä Perustouhussa viehättää? Koti, uskonto, isänmaa ja arvokonservatismi?
Nyt päällimmäiseksi talouden korjaaminen jotta hyvinvointivaltio palveluineen turvataan myös jatkossa. Mutta sen ratkaisee sitten se miten tulevat hallitukset toimiva
Niin, kunpa nyt löytyisi puolue joka laittaisi sen talouden kuntoon. Kun ongelmat kuitenkin piilevät vinoutuneessa huoltosuhteessa ja siinä, ettei meillä vienti vedä kuten naapureilla. Kaikki tietävät, mitä pitäisi tehdä, mutta yksikään puolue ei niitä toimenpiteitä edes ehdota. Poliitikot tietävät kyllä mitä pitäisi tehdä, mutta eivät tiedä miten tulisivat sitten valituksi uudelleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Nainen KTM ja PS
Ymmärrän että tämä on myös nimimerkki mutta onko Perusjengissä harvinaista että on perustutkinto yliopistosta suoritettuna?
En tunne yhtäkään yliopiston käynyttä perussuomalaista naista itseni lisäksi. Miehistä kyllä tiedän yliopiston suorittaneita PS kannattajia.
T. Nainen KTM ja PS
Oho & aikamoista. Mikä siinä Perustouhussa viehättää? Koti, uskonto, isänmaa ja arvokonservatismi?
Ei kuulosta siltä että te KD:ssa aktiivisesti parannatte suomalaisten perheiden arkea mutta ehkä te äänestäjillenne jotain pystytte tarjoamaan.
Nythän tuossa viestissäsi annat ymmärtää että nykyinen kurjuus ja perheväkivalta tulee ainoastaan lisääntymään.
M48, guru
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän vihervassarius ja feminismi ammentavat samasta uhrimytologiasta. Ilman mustavalkoista me vastaan muut -ajattelua ei ole koko ideologialla pohjaa. Jos kaikki olisivat kaikinpuolin tasa-arvoisia ja tienaisivat yhtä paljon, niin ei olisi näitä kadehtimisesta voimaansa saavia ideologioitakaan. Mitä suurempi kuilu, niin sitä tyytyväisempi feministi. Saa ikäänkuin elämälleen tarkoituksen.
Taasko mennään 'ennen-oli-paremmin'-kortilla? Aiemmin naisilla ei ollut nettiä. Esim. meidän pitäjässä naapurit sulki verhot naapurin emännän saadessa turpaansa. Jenkeissä ongelmana on vieläkin päihteitä vetävät äidit. Siinä mielessä oot oikeassa,niin kauan kun rouvat teljetään ilman ruutuja visusti neljän seinän sisälle ongelmat kummasti katoaa.
Jotenkin nyt taas on niin öö ja blaah. Jaksoin tsempata parin aloituksen verran, mutta sitten kaikki taas hävisi. Tulinn tänne Kotarimuijan syvää syleilyyn.
Yritin aloitella mieskatseesta ja miehen katseesta. Mutta ensin toki täytyy aloittaa, että tuntuu todella hyvältä, jos joku joskus kehuu ulkonäköä. Nyt siis pitäisi lopettaa naisten ulkonäön kommentointi kokonaan? Mitä mieltä te olette? Oikea ratkaisu. Moi Perusmuija.
Persut vetävät köyhemmän kansanosan kölin alta. Toivottavasti tämä näkyy heidän kannatuksessaankin. En ole ollenkaan varma että leikkaamalla saadaan Suomi nousuun, 2008 laman jälkimainingeissa leikkauklset aiheuttivat äärioikeiston ja äärikommarien nousua Euroopassa...
"Ei siis millään pahalla, mutta tuon ikäiset tytöt eivät aina ymmärrä itsekkään mitä ovat tekemässä ja kenen kanssa! Vaikka tyttö nyt kivenkovaa väittää, että hän ymmärtää kaiken ei se välttämättä ole niin. Monet naiset ovat jälkikäteen katuneet nuoruudessa elettyä elämää, että miten sinisilmäisiä he silloin olivat. Tytöllä saattaa hyvinkin olla hormonit sekaisin tuossa iässä, eikä ajattele asiaa nenänsä pidemmälle. Kyllä tuollaiset seurustelusuhteet teininä, missä toinen on selvästi aikuinen ja toinen kakara. Mies käyttää teiniä hyväkseen, sadakseen tältä seksiä, joka on vielä epävarma itsestään.
-eri"
No, likkafrendi ite omasta tahdostaan on mun kaa, en oo rajoittanut ollenkaan sen elämää. Vapaaehtoisesti likkafrendi tulee mun kämppään viettää aikaansa. Uskon että likkafrendi ite osaa ajatelle omil aivoillaan, eikä tarvii mun holhousta. Kyllä seksii myös harrastetaan ja likka on siinä ihan omasta tahdost mukana, jos häntä ei huvita sit ei harrasteta.
M20
Vierailija kirjoitti:
Persut vetävät köyhemmän kansanosan kölin alta. Toivottavasti tämä näkyy heidän kannatuksessaankin. En ole ollenkaan varma että leikkaamalla saadaan Suomi nousuun, 2008 laman jälkimainingeissa leikkauklset aiheuttivat äärioikeiston ja äärikommarien nousua Euroopassa...
En sano tätä riitaa haastsakseni, vaan auttaakseni ymmärtämään kuka ja mikä taho maksaa hyvinvointivaltion palvelut ja esimerkiksi erilaiset tuet?
Vastaus: työssä käyvät kansalaiset (veronmaksajat).
Ongelma: huoltosuhteen epätasapaino. (Vähemmän veronmaksajia suhteessa kansantalouden menoihin)
Ratkaisu: säästöt ja yli hallituskausien mittaiset toimet joihin kaikki puolueet sitoutuvat.
Vaihtoehto: ei sitouduta säästöihin yli hallituskausien ja lopulta menetetään hyvinvointivaltio.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sano tätä riitaa haastsakseni, vaan auttaakseni ymmärtämään kuka ja mikä taho maksaa hyvinvointivaltion palvelut ja esimerkiksi erilaiset tuet?
Vastaus: työssä käyvät kansalaiset (veronmaksajat).
Ongelma: huoltosuhteen epätasapaino. (Vähemmän veronmaksajia suhteessa kansantalouden menoihin)
Ratkaisu: säästöt ja yli hallituskausien mittaiset toimet joihin kaikki puolueet sitoutuvat.
Vaihtoehto: ei sitouduta säästöihin yli hallituskausien ja lopulta menetetään hyvinvointivaltio.
T. Nainen KTM ja PS
Jep, vaan mitkä hallituksen teot synnyttävät lisää työpaikkoja ja talouskasvua? Köyhälistön etujen karsiminen ei tietääkseni auta tuossa yhtään.
"Voitko lukea/näyttää sun tyttöystävälle tämän:
Moikka, täällä kirjoittaa joku joka on joskus ollut sinun ikäinen ja myös rakastunut. Olen myös joku joka on sinua pikkuisen nuorempana melkein mokannut koulun käynnin... Uskon että olet kykenevä itse harkitsemaan menetkö tai et mene kouluun, mutta suosittelen vilpittömästi että menet. Se ei ehkä tänään ja nyt tunnu tärkeältä, mutta lupaan sulle syvällä kokemuksella että tulee vielä päivä ja hetki kun arvostat sitä että oot mennyt kouluun vaikka se tuntuisi kurjalta, tarpeettomalta tms.
Mä innostuin opiskelemaan vasta lukiossa. Noin sun ikäisenä. Kärsin peruskoulun tietämättäni lukihäiriöstä ja en siksi osannut opiskella kuten toiset. Vasta lukio muutti asiaa, toi ymmärryksen itseä ja tilannetta kohtaan. Opin opiskelemaan ja sitten vasta siitä kiinnostuin. Aloin pikkuhiljaa pärjätä. Sain elämäni ekat kympit esimerkiksi vasta lukiosta. Sitä ennen en koskaan ollut luokkani parhaimmistoa, päinvastoin.
Halusin vaan sanoa, että ei ole liian myöhäistä. Ja voit oikeasti löytää asioita jotka kiinnostavat sinua itseä. En itse olisi ikinä peruskoulussa uskonut että pääsen lukioon ja käyn yliopiston. Mä vilpittömästi toivon, että menisit kouluun. Tiedän ja kunnioitan että päätät asiasta itse, mutta mieti että jos menisit kuitenkin.
Mua surettaa henkilökohtaisesti kaikki susta itsestä löytyvä potentiaali ja osaaminen jos se jää käyttämättä. Toivon sulle ja teille kaikkea hyvää tulevaan. Elämä on vasta edessä ja kaikki on vielä mahdollista. Muistakaa aina uskoa itseenne vaikka joku epäilisin. Ootte osaavia ja pystyivät. Jos haluut kysyä mitään opiskeluun liittyvää tai muuta, niin vastaan kyllä tosi mielelläni. Oon varma että oon itse kokenut näitä tunteita mitä sä nyt tänään.
Yst. Nainen KTM ja PS"
Luin tän likkafrendille ja kyllä hän opiskelee ihan hyvin. Hän ei jaksa kuunnella sitä jatkuvaa jeesustelua siitä, että jotkut randomit tääl muka tietää paremmin kuin hän ite, miten hänen tulee elää elämänsä.
Miehet kun tykkäävät kritisoida feminismiä ja tätä kautta alati vaikeemmaksi muodostunutta deittailua. Amerikassa/Englannissa, yms. perinteisissä maissa oli varsin tiukat pariutumisrituaalit. Naisen vanhempien piti hyväksyä tuleva aviomies. Kanskin! Naapurikyttäys ulottui niinkin pitkälle, et mikäli perheessä havaittiin outouksia tai selvää lipsumista jompikumpi lähti lataamoon. Kaappijuoppous loisti myöskin läsnäolollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli nuoret naiset miehiä liberaalimpia tai ei, niin tällainen pahapoika kuten minä, saa naisen kun naisen omaan kainaloon. Nytkin likkafrendi tuossa vieressä, jotain uutisia kännyllä selailee :)
M20
Kiva, mitä ajattelit opiskella tulevaisuudessa? :)
T. Nainen KTM ja PS
Kattoo nyt, amis ja intti on jo suoritettu!
M20
Toi on samaan aikaan ihana ja kamala ikä (oman kokemuksen mukaan, en puhu muiden suulla). Yks hyvä tapa perehtyä eri aiheisiin on tutustua nettikursseihin nimeltä MOOC. Niihin voi perehtyä ilman, että on missään laitoksessa kirjoilla. Mutta maksavat, jos haluaa suorituksia. Kursseja lähes 150 ja todella monelta alalta. Voi saada käsityksen, mitä eri alojen opiskelu pitää sisällään. Mutta ovat helppoja.
Sori ohis
Katton jos tulee tarve
M20
Jep, vaan mitkä hallituksen teot synnyttävät lisää työpaikkoja ja talouskasvua? Köyhälistön etujen karsiminen ei tietääkseni auta tuossa yhtään.
**
No ainakin se että yrittämisestä tehtäisiin kannattavaa Suomessa. Pörssiyhtiöt joutaisi ottaa enemmän vastuuta verojen maksusta kun taas PK- yritykset ja yksityisomisteiset yritykset pitäisi päästää helpommalla verotuksella, jotta yrittäminen olisi mielekästä.
Minusta sekin on ongelma että pieni prosentti väestöä tällä hetkellä maksaa järkyttävän suuria veroja suhteessa muihin kansalaisiin. Kohtuus pitää mennä molempiin suuntiin. Jo yli 25% vero on mielestäni jo turhan suuri yhdelle ihmiselle, moni maksaa siitä vielä paljon enemmän. Minä myös. Perintövero, pääomatulovero ja lahjavero myös pois jos kyseessä on suvun välillä liikkuvaa rahaa.
Asuminen ja ruoka tässä maassa on ainakin kallista, jotain niihin liittyviä toimia voisi myös sitten hallitustasolla pohtia.
T. Nainen KTM ja PS
Luin tän likkafrendille ja kyllä hän opiskelee ihan hyvin. Hän ei jaksa kuunnella sitä jatkuvaa jeesustelua siitä, että jotkut randomit tääl muka tietää paremmin kuin hän ite, miten hänen tulee elää elämänsä.
**
Kiva kun luit kuitenkin :) päättää sitten itse miten tekee. Tsemppiä ja kaikkea hyvää molemmille!
T. Nainen KTM ja PS
Suuri osa Suomen ongelmista loppuisi kuin taikaiskusta heti kun lakkautettaisiin kaikki sosiaaliset tulonsiirrot. Toki se aiheuttaisi lyhyen kaaosjakson kun markkinat hinnoittelisivat lukemattomia toimintoja uudelleen mutta tämä olisi nopein ja kivuttomin ratkaisu velkaongelmaan.
Loppuisi elintasomaahanmuutto.
Loppuisi laiskottelu.
Loppuisi kiskurihinnoittelu asuntomarkkinoilla.
Jne jne, loppuisi kaikki SOSIALISMIN aiheuttamat ongelmat jotka kerrannaisvaikutuksinen ovat näivettäneet täysin markkinatalouden.
Haluaisin kysyä sinulta KTM persunainen, että onko tämä sinun aloittama ketju?
Vierailija kirjoitti:
**
No ainakin se että yrittämisestä tehtäisiin kannattavaa Suomessa. Pörssiyhtiöt joutaisi ottaa enemmän vastuuta verojen maksusta kun taas PK- yritykset ja yksityisomisteiset yritykset pitäisi päästää helpommalla verotuksella, jotta yrittäminen olisi mielekästä.
Minusta sekin on ongelma että pieni prosentti väestöä tällä hetkellä maksaa järkyttävän suuria veroja suhteessa muihin kansalaisiin. Kohtuus pitää mennä molempiin suuntiin. Jo yli 25% vero on mielestäni jo turhan suuri yhdelle ihmiselle, moni maksaa siitä vielä paljon enemmän. Minä myös. Perintövero, pääomatulovero ja lahjavero myös pois jos kyseessä on suvun välillä liikkuvaa rahaa.
Asuminen ja ruoka tässä maassa on ainakin kallista, jotain niihin liittyviä toimia voi
Kerro se idolillesi Riikalle, joka poseeraa saksien kanssa kuvassa. Voi saatana teitä porvareita.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sulle ees kuuluu, kenen kaa mä hengailen ja mihin aikaan? Jos mua huvittaa niin en mee kouluun huomen sillä sipuli. Vanhemmat ei päätä mitä mä teen enää, sillä osaan jo itekkin päättää mun liittyvistä asioista. Kukkahattu tädit jeesustelee tääl palstalla urakalla, vaikka oli ihan samalaisii nuorena.
Täss oli mun likkafrendin sulla kirjoitettu teksti, se ei ite vaivautunut kirjoittaa tänne M20
--
Millainen isäsuhde tytöllä on? Onko niin, että tytön isä ei ole fyysisesti tai ainakin henkisesti läsnä tytön elämässä? Taitaa tyttö hakea vaan huomiota sinusta, koska kukaan ei ikinä ole häntä kauniiksi kehunut tai jotain vastaavaa. Tekstisi perusteella tyttö saattaa olla myös uhmaikäinen tai kärsiä jostain mielialan sairaudesta. Mielenterveyden ongelmat ovat räjähtäneet käsiin suomessa viime vuosina. En ihmettele jos tytöllä on mielenterveyden kanssa ongelmia ja sinä käytät häntä vaan hyväkseen.
Ihan normaali faijasuhde mul on! On faija ollut aktiivinen mun elämässä, miks se on faijan vika ees, jos mä ite osaan jo päättää mun elämäst ei faija. Kyllä, mä saan huomioot mun miesystävältä, sen takia oon sen kaa. Mun ikäiset pojat on ihan kakaroita viel, enkä nää niis mitään, mitä ne vois tarjota mulle. En oo uhmaikäinen, en jaksa kuunnella sitä, miten jotkut tääl kauhistelee mun seurustelua. En myöskään kärsi mielenterveys ongelmist tai vastaavist. Mua ei kukaan hyväks käytä, vaan oon ite valannut tän seurustelusuhteen.
Tää oli mun likkafrendin suulla kirjoitettu teksti suuniilleen taas, hän ite ei haalua kirjoittaa tänne ehdotin sitä M20
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kysyä sinulta KTM persunainen, että onko tämä sinun aloittama ketju?
Ei ole.
T. nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän vihervassarius ja feminismi ammentavat samasta uhrimytologiasta. Ilman mustavalkoista me vastaan muut -ajattelua ei ole koko ideologialla pohjaa. Jos kaikki olisivat kaikinpuolin tasa-arvoisia ja tienaisivat yhtä paljon, niin ei olisi näitä kadehtimisesta voimaansa saavia ideologioitakaan. Mitä suurempi kuilu, niin sitä tyytyväisempi feministi. Saa ikäänkuin elämälleen tarkoituksen.
Uhrimytologia? Nyt on itselle uusi mytologia. Voitko vähän avata tätä tai laittaa lähteitä?
Monet liikkeet lähtevät siitä, että on epäkohta, johon halutaan muutos. Feminismi, vihreä aate, razismin vastaisuus...niissä kaikissa on joku tavoite. Parempi maailma. Nämä eivät pidä sisällään tuhoamista. Vaikka sitä yritetään täällä kovasti syöttää.
Ei johdu. 😅 Hyvä mies pohtii siinä missä hyvä nainenkin. Heikommat sitten eivät pohdi ja elävät koko elämänsä sen mukaan. Mutta aina on onneksi itse ajattelevia sekä naisia että miehiä.
T. Nainen KTM ja PS