Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi
Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?
Kommentit (23034)
Kyllä minä tiedän,
Siinä 2000-luvun vaihteessa alkoivat lehdet kiljumaan, miten suomalainen mies on sovinistinen, juoppo sika ja meidän nuorten miesten tulee maksaa isiemme virheistä.
Kaikki nuoret naiset sen sijaan ovat nyt viimein oikeutettuja oikeuksiin ja vapautumaan miesten ikeestä.
itse lähdin maasta pois sillä en jaksanut kuunnella tätä pelleilyä. minä maksan vain omista virheistäni.
Tuolle nillittäjämiehelle: mistään ei tiedä etukäteen millainen isä miehestä lapselle tulee. Ei mistään. Ei yhtään mistään.
Vierailija kirjoitti:
Herää kyllä ajatus, että millä sinä itse ajattelet? Äitisi on siis valinnut huonon ja syrjäytyneen miehen, kun on ajatellut sillä vulvallaan ja tuloksen me kaikki saamme nyt sitten todeta täältä vauvalta. Työtön aikamies poika haukkumassa naisia vauvalla klo 7-23 joka päivä. Kaikkien ei pitäisi todellakaan lisääntyä. Pitäisikö sinun kysyä äidiltasi, miksi hän ajatteli vulvallaan ja valitsi sinulle huonon ja syrjäytyneen isän, joka ei lukenut sinulle iltasatua tai innostanut lukemaan ? Me ei voida sitä tietää.
--
Älähän nyt taas mene henkilökohtaisuuksiin vaan pysy asiassa. Keskustelu ei koske minua.
Huomaatteko mitä nämä naiset taas yrittävät? Tuomitseeko kukaan? Ei taida.
En tuomitse, mutta ajattelin kyllä huomauttaa asiasta. Kommentti oli minusta ärtyneen naisen henkilöön käyvä huolimaton kommentti, kyllä. Ärtymyksen taustalla ovat todennäköisesti naisiin kohdistuvat rumat kommentit, joita hän on tästäkin keskustelusta lukenut. Ihan kuten sinua ärsyttää miehiin kohdistuva ruma kommentointi, jos olen oikein ymmärtänyt.
Sinun kommenttisi oli ainakin nyt ihan asiallinen huomautus. Kiitos siitä, toivottavasti se parantaa vuorovaikutusta palstalla. Se olisi tarpeen.
Loppukommentin olisit yhtä hyvin voinut jättää kirjoittamatta, sekä selkeyden että yleistyksen takia. Sanoit "nämä naiset". Minusta tämä lainaamasi kirjoittaja ei välttämättä kuulu ihan siihen "nämä naiset" porukkaan, jota tarkoitat. Vaikuttaa aika tavalliselta kirjoittajalta, joka ajattelee kohdistavansa vähän kärkevämmän kommentin jollekulle, joka on itse kirjoittanut kärkevästi. Oletan, että saman tyyppisesti kuin sinä, enkä tällä tarkoita tuomita kumpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Niin eli äitiäkään ei kiinnosta kouluttautuminen mutta se on miesten syy ettei poikaa kiinnosta?"
On se silloin molempien vika mutta poika ottaa usein vielä enemmän mallia isästään. Siitähän tässä on kyse kun puhumme poikien koulussa pärjäämisessä.
Miksi äiti valitsee lastensä isäksi tuollaisen miehen? Kun kerran syrjiytyminen on kovin tavallista, valitsette säännönmukaisesti huonoja miehiå. Se ei ole tekosyy etteikö hyviä ole tarjolla, ei kukaan pakota teitä ottamaan huonoa miestä.
Miksi toimitte noin? Ohjaako vulva ajatteluanne?
En ota kantaa kenenkään lisääntymiseen koska näen että en ole sellaisessa asemassa että voisin toisen ihmisen lisääntymiseen mitenkään olla oikeutettu puuttumaan riippumatta siitä onko minulla joku mielipide asiaan tai ei. Se on moraalisesti sopimatonta ja eettisesti kyseenalaista.
Ja kuten sinulle jo kerroin, en ole hunsvottimiehelle lasta tehnyt tai aikeissa tehdä niin siinä syy miksen osaa taas tähän vastata. Kysy joltakin joka on tehnyt.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Tuolle nillittäjämiehelle: mistään ei tiedä etukäteen millainen isä miehestä lapselle tulee. Ei mistään. Ei yhtään mistään.
Oletko ihan varma asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"On täysin hölynpölyä, että pojat kaipaavat auktoriteettiä. He kaipaavat kannustusta ja tukea, kuten kaikki. "
Kyllä. Voimme miettiä miksi niitä miehiä ja isiä on sankoin joukoin kentän laidalla kannustamassa sitä poikaansa kun poika pelaa muitta kun on sen saman pojan vanhempainilta koululla niin vähintään kaksi kolmasosaa paikallaolijoista on äitejä.
Mitä se kertoo lapselle siitä mitä se isä hänessä arvostaa ja mikä on sitä mihin kannattaa panostaa.
Mitä se kertoo äidistä joka tuon miehen on itselleen valinnut?
Mistä nainen tuon olisi voinut tietää, kun se selviää vasta, kun lapset alkavat olla kouluiässä? Pitääkö naisen jo ensimmäisillä treffeillä m
Kyllä se mieskin on päätöksessä mukana. Ei ole pakko raskauttaa yhtään naista elämänsä aikana. Aina kaikki ei muista sitä vastuuta, mikä seuraa, jos raskaus alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"On täysin hölynpölyä, että pojat kaipaavat auktoriteettiä. He kaipaavat kannustusta ja tukea, kuten kaikki. "
Kyllä. Voimme miettiä miksi niitä miehiä ja isiä on sankoin joukoin kentän laidalla kannustamassa sitä poikaansa kun poika pelaa muitta kun on sen saman pojan vanhempainilta koululla niin vähintään kaksi kolmasosaa paikallaolijoista on äitejä.
Mitä se kertoo lapselle siitä mitä se isä hänessä arvostaa ja mikä on sitä mihin kannattaa panostaa.
Mistä nainen tuon olisi voinut tietää, kun se selviää vasta, kun lapset alkavat olla kouluiässä
Kyllä se mieskin on päätöksessä mukana. Ei ole pakko raskauttaa yhtään naista elämänsä aikana. Aina kaikki ei muista sitä vastuuta, mikä seuraa, jos raskaus alkaa.
Niin on ja mehän nyt kaikki tiedämme jo kuinka suurin osa miehistä on täysin paskoja.
Miksi teette lapsia paskoille miehille, tietoisena siitä että vihkoon menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä nainen tuon olisi voinut tietää, kun se selviää vasta, kun lapset alkavat olla kouluiässä
Ja tässä onkin hyvä syy miksi en tekisi lasta kenelle tahansa, kun sitä joku jo kysyi. Vastuu on molemmilla lapsen alulle saattaneella ihan yhtä paljon.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen. Sen verran monenlaista miestä on tuttavapiirissä tullut isäksi. Joidenkin kohdalla hämmästelen vieläkin millaiseksi mies on muuttunut.
Ideologinen mamma kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Jos nainen haluaa lapsen niin se tekee kaiken sen saamiseksi, mies välttelee tätä viimiseen asti kunnes on pakko suostua ettei menetä vakipjllua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä nainen tuon olisi voinut tietää, kun se s
En ole tehnyt.
Lapsen isälle on vielä kovemmat kriteerit kuin mitä pelkästään puolisolle olisi. Onneksi puoliso täyttää kriteerit myös lapsen isän roolissa.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Ideologinen mamma kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä nainen tuon olisi voinut tietää, k
Joku vois melkein sanoa että oma moka mieheltäkin jos suostuu lapsen hankintaan itselle epäedullisin ehdoin. Tällöinhän asiaa ei ole mietitty loppuun asti ja ei todennäköisesti ymmärretä mihin sitoutuu...
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Viimeksi kun katsoin, itsellisille naisille tuetaan lastentarhaa, asumistukeen lapsilisää jne jne.
Ei kovin itsellistä jos veronmaksajat hoitaa kulut"
Mistähän sinä olet noita tietoja katsellut? Onko jossain itsellisille naisille lastentarha? Minä olen luullut, että ihan samaan päiväkotiin ne lapset laitetaan vanhemmista riippumatta. Asumistukea maksetaan myös ydinperheille, jos perheen tulot on pienet. Itsellisesti lapsia hankkivat naiset ovat usein hyvin toimeentulevia, koska jo pelkkä raskauden alkuun saaminen vie paljon rahaa.
Ihan sama päiväkoti, kyllä.
Ihan eri lasku kotiin hyvätuloiselle pariskunnalle verrattuna itsellinen yksinhuolt
Lain mukaan mieskin voi adoptoida yksin.
Kumppanuusvanhemmuus Jani Toivolan tapaan. Hän on lähivanhempi. Omalle lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin olen, kokemuksen syvällä rintaäänellä. Se on niin suuri elämänmullistus, oli sitten mies tai nainen, että sitä ei voi käsittää ennen kuin sen kokee. Lisäksi jokainen lapsi on ihan oma persoonansa. Ei voi tietää, onko lapsi rauhallinen, vilkas, tai vaikkapa erityistarpeinen tai vammainen. Sitä ei voi tietää omaa jaksamistaan ennen kuin siinä tilanteessa on jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin olen, kokemuksen syvällä rintaäänellä. Se on niin suuri elämänmullistus, oli sitten mies tai nainen, että sitä ei voi käsittää ennen kuin sen kokee. Lisäksi jokainen lapsi on ihan oma persoonansa. Ei voi tietää, onko lapsi rauhallinen, vilkas, tai vaikkapa erityistarpeinen tai vammainen. Sitä ei voi tietää omaa jaksamistaan ennen kuin siinä tilanteessa on jo.
Hyvin sanottu, juuri näin!
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä tiedän,
Siinä 2000-luvun vaihteessa alkoivat lehdet kiljumaan, miten suomalainen mies on sovinistinen, juoppo sika ja meidän nuorten miesten tulee maksaa isiemme virheistä.
Kaikki nuoret naiset sen sijaan ovat nyt viimein oikeutettuja oikeuksiin ja vapautumaan miesten ikeestä.
itse lähdin maasta pois sillä en jaksanut kuunnella tätä pelleilyä. minä maksan vain omista virheistäni.
Tuo mölinä on alkanut joskus 60-luvun lopulla, mutta kasarilla oli hieman rauhallisempaa.
Sitten alkoi taas tämä erikoinen hölinä väärine historian tulkintoineen ja niihin perustuvine hyvitysvaatimuksineen.
Vierailija kirjoitti:
Herää kyllä ajatus, että millä sinä itse ajattelet? Äitisi on siis valinnut huonon ja syrjäytyneen miehen, kun on ajatellut sillä vulvallaan ja tuloksen me kaikki saamme nyt sitten todeta täältä vauvalta. Työtön aikamies poika haukkumassa naisia vauvalla klo 7-23 joka päivä. Kaikkien ei pitäisi todellakaan lisääntyä. Pitäisikö sinun kysyä äidiltasi, miksi hän ajatteli vulvallaan ja valitsi sinulle huonon ja syrjäytyneen isän, joka ei lukenut sinulle iltasatua tai innostanut lukemaan ? Me ei voida sitä tietää.
--
Älähän nyt taas mene henkilökohtaisuuksiin vaan pysy asiassa. Keskustelu ei koske minua.
Huomaatteko mitä nämä naiset taas yrittävät? Tuomitseeko kukaan? Ei taida.
Miten kukaan voi tietää, millä perusteella kukin parinsa valitsee? Ilman mitään yleistävää tutkimusta jokainen voi vain arvella jotain, mut ne on vain arveluita ja aika hedelmättömiä sellaisia. Sit on yksittäiset esimerkit. Niihin toki tulee heti säämiehen huomautus. Mutta sanoppa, millä tasolla tohon sun kysymykseen kukaan ikinä voi vastata, muuten kuin esimerkin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen. Sen verran monenlaista miestä on tuttavapiirissä tullut isäksi. Joidenkin kohdalla hämmästelen vieläkin millaiseksi mies on muuttunut.
Mies on muuttunut... mielenkiintoinen väite jota toistatte aika runsaasti. Miksi otatte riskin miesten kanssa kun ne kerran muuttuvat lähes kaikki kelvottomiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi, tulee aika surullinen ja voimaton fiilis tällaiselle vanhemmalle rouvalle kun lukee näitä ikäviä kirjoituksia, sekä miehiltä että naisilta. Kilpaillaan siitä, kuka on "nokkelin" eli sivaltaa ilmat pois parhaiten. Siinä että toisen saisi hiljaiseksi omilla ilkeillä sanoillaan ei ole mitään hienoa, päinvastoin pitäisi hävetä.
Käytöstapoja nyt, kiitos!
Vanhemmat eivät ole kasvattaneet kunnolla. Tämä on seuraus.
Näinhän se on. Onneksi omat reilu parikymppiset tytär ja poika ovat rakastavia ja tasapainoisia, eivät hau
Kieltäytymisestä seuraa vankeutta. Sellaiset vaihtoehdot "tasa-arvon mallimaassa". Veikkaan että poikasi on oikeasti eri mieltä mutta mielistelee teitä vanhempia että olisi muka tykännyt.
"Naiset tuossa kertoivat kuinka isät ovat urheilukentän laidalla huutamassa raivopäisinä. Jos naiset eivät suosisi näitä niin nehän olisivat kaikki tukemassa lapsensa koulumenestystä."
Harvemmin nää miehet käy raivoamassa urheilukenttien laidoilla vieraiden lapsille. Ennen omien syntymistä. Tai jos käy, tuskin niitä omia sit saa.
Mut onhan se ihan totta, että meillä yleinen hegemonia on tossa urheilussa ja urheilijoiden sankaruudessa. Se on kansallinen harrastus hehkuttaa urheilussa menestymistä. Tämä taitaa olla aika lailla puoluepoliittisesta mielipiteestä tai koulutuksesta riippumaton asia. Se sit tuottaa tätä kaikikea jopa lasten kasvatukseen asti. Kuinka moni vanhempi salaa toivoo omastaan menestyjää änäriin.