Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi
Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?
Kommentit (23034)
" Naiset eivät nyt palstalla kanna vastuuta vaan syyttävät asiasta miehiä. Miksi nuo naiset siis tekevät lapsia kelvottomille miehille."
Naiset eivät voi ottaa tässäkään kollektiivista vastuuta muiden naisten lastenteosta. Minusta miehet eivät myöskään voi kantaa vastuuta muiden miesten mahdollisesta kelvottomuudesta.
Omasta puolestani en ole tehnyt lapsia kelvottomalle miehelle. Virheitä olemme varmasti molemmat kasvattajina tehneet. En usko, että kukaan siltä säästyisi, en ylipäätään usko, että olisi täydellistä äitiä tai isää. Minä vastaan omista virheistäni, en muiden.
Nykyään miehet istuu työpaikalla kuin mummot odottamassa bingon alkua siellä hörppäillään kaffetta, vaikka pitäisi olla tekemässä töitä. Tik tok tuijotetaan, naama irvessä nauretaan tyhjää. Ollaan inhottavia, ylimielinen ja ilkeä. Sit lähetään käsilaukku olalla kotiin. Varmaan kertomaan kuin paljon on hommia painettuja ...😅Naismaisuus ällöttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolle nillittäjämiehelle: mistään ei tiedä etukäteen millainen isä miehestä lapselle tulee. Ei mistään. Ei yhtään mistään.
Oletko ihan varma asiasta?
Olen. Sen verran monenlaista miestä on tuttavapiirissä tullut isäksi. Joidenkin kohdalla hämmästelen vieläkin millaiseksi mies on muuttunut.
Mies on muuttunut... mielenkiintoinen väite jota toistatte aika runsaasti. Miksi otatte riskin miesten kanssa kun ne kerran muuttuvat lähes kaikki kelvottomiksi?
Eipä ole muuttunut tuolla tavalla onneksi. Lähinnä arvopohja vahvistunut ja sielunviisaus lisääntynyt. Ne onkin minulle mieluisia asioita ja näissä kehityn itsekin. Sen sijaan persoona ei onneksi ole puolisolla muuttunut.
Riskin ottaa kaikki parisuhteeseen ja avioliittoon sitoutuneet. Kuluneen asian luonteeseen. On silti parempi vilpittömästi rakastua ja rakastaa kuin elää yksin ja yksinäisenä siksi ettei uskalla ottaa riskiä.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ideologinen mamma kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"On täysin hölynpölyä, että pojat kaipaavat auktoriteettiä. He kaipaavat kannustusta ja tukea, kuten kaikki. "
Kyllä. Voimme miettiä miksi niitä miehiä ja isiä on sankoin joukoin kentän laidalla kannustamassa sitä poikaansa kun poika pelaa muitta kun on sen saman pojan vanhempainilta koululla niin vähintään kaksi kolmasosaa paikallaolijoista on äitejä.
Mitä se kertoo lapselle siitä mitä se isä hänessä arvostaa ja mikä on sitä mihin kannattaa panostaa.
Mitä se kertoo äidistä joka tuon miehen on itselleen valinnut?
Joku vois melkein sanoa että oma moka mieheltäkin jos suostuu lapsen hankintaan itselle epäedullisin ehdoin. Tällöinhän asiaa ei ole mietitty loppuun asti ja ei todennäköisesti ymmärretä mihin sitoutuu...
T. Nainen KTM ja PS
Aivan ja siksi merkittävä osa miehistä ei hakeudu edes parisuhteeseen nykypäivänä. Ehdot ovat aina epäedulliset miehille.
Vierailija kirjoitti:
" Naiset eivät nyt palstalla kanna vastuuta vaan syyttävät asiasta miehiä. Miksi nuo naiset siis tekevät lapsia kelvottomille miehille."
Naiset eivät voi ottaa tässäkään kollektiivista vastuuta muiden naisten lastenteosta. Minusta miehet eivät myöskään voi kantaa vastuuta muiden miesten mahdollisesta kelvottomuudesta.
Omasta puolestani en ole tehnyt lapsia kelvottomalle miehelle. Virheitä olemme varmasti molemmat kasvattajina tehneet. En usko, että kukaan siltä säästyisi, en ylipäätään usko, että olisi täydellistä äitiä tai isää. Minä vastaan omista virheistäni, en muiden.
Juuri näin. Olen taas samaa mieltä.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä tiedän,
Siinä 2000-luvun vaihteessa alkoivat lehdet kiljumaan, miten suomalainen mies on sovinistinen, juoppo sika ja meidän nuorten miesten tulee maksaa isiemme virheistä.
Kaikki nuoret naiset sen sijaan ovat nyt viimein oikeutettuja oikeuksiin ja vapautumaan miesten ikeestä.
itse lähdin maasta pois sillä en jaksanut kuunnella tätä pelleilyä. minä maksan vain omista virheistäni.Tuo mölinä on alkanut joskus 60-luvun lopulla, mutta kasarilla oli hieman rauhallisempaa.
Sitten alkoi taas tämä erikoinen hölinä väärine historian tulkintoineen ja niihin perustuvine hyvitysvaatimuksineen.
Naisten äänioikeutta muistetaan korostaa vieläkin joka käänteessä, vaikkei Suomessa ole koskaan ollut pelkästään miesten yleistä äänioikeutta vaan Suomen yleinen äänioikeus on ollut tasa-arvoinen alusta alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolle nillittäjämiehelle: mistään ei tiedä etukäteen millainen isä miehestä lapselle tulee. Ei mistään. Ei yhtään mistään.
Olen. Sen verran monenlaista miestä on tuttavapiirissä tullut isäksi. Joidenkin kohdalla hämmästelen vieläkin millaiseksi mies on muuttunut.
Mies on muuttunut... mielenkiintoinen väite jota toistatte aika runsaasti. Miksi otatte riskin miesten kanssa kun ne kerran muuttuvat lähes kaikki kelvottomiksi?
Minä en ole noin väittänyt. Katsos kun se muutos voi tapahtua myös toiseen suuntaan, siitä hulttiosta tuleekin oikein hyvä puoliso ja isä. Sitä sanotaan aikuistumiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin olen, kokemuksen syvällä rintaäänellä. Se on niin suuri elämänmullistus, oli sitten mies tai nainen, että sitä ei voi käsittää ennen kuin sen kokee. Lisäksi jokainen lapsi on ihan oma persoonansa. Ei voi tietää, onko lapsi rauhallinen, vilkas, tai vaikkapa erityistarpeinen tai vammainen. Sitä ei voi tietää omaa jaksamistaan ennen kuin siinä tilanteessa on jo.
Suurin osa miehistä todistetusti nyt siis muuttuu huonoiksi ihmisiksi. Miksi teette lapsia miesten kanssa? Miksi otatte riskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole muuttunut tuolla tavalla onneksi. Lähinnä arvopohja vahvistunut ja sielunviisaus lisääntynyt. Ne onkin minulle mieluisia asioita ja näissä kehityn itsekin. Sen sijaan persoona ei o
Ja sitten kun riski realisoituu, haukutte miehet raivopäisinä. Miksi ette ota vastuuta omista päätöksistänne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ideologinen mamma kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"On täysin hölynpölyä, että pojat kaipaavat auktoriteettiä. He kaipaavat kannustusta ja tukea, kuten kaikki. "
Kyllä. Voimme miettiä miksi niitä miehiä ja isiä on sankoin joukoin kentän laidalla kannustamassa sitä poikaansa kun poika pelaa muitta kun on sen saman pojan vanhempainilta koululla niin vähintään kaksi kolmasosaa paikallaolijoista on äitejä.
Mitä se kertoo lapselle siitä mitä se isä hänessä arvostaa ja mikä on sitä mihin kannattaa panostaa.
Mitä se kertoo äidistä joka
Toki jokainen voi valita haluaako kumppania vai ei. Mutta kyllä omalla puolisolla oli minua kohtaan odotuksia ja toiveita, jotka ainakin tähän asti olen suorittanut kun kerran naimisissa ollaan ja tyytyväisiä tilanteeseemme.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin olen, kokemuksen syvällä rintaäänellä. Se on niin suuri elämänmullistus, oli sitten mies tai nainen, että sitä ei voi käsittää ennen kuin sen kokee. Lisäksi jokainen lapsi on ihan oma persoonansa. Ei voi tietää, onko lapsi rauhallinen, vilkas, tai vaikkapa erityistarpeinen tai vammainen. Sitä ei voi tietää omaa jaksamistaan ennen kuin siinä tilanteessa on jo.
Suurin osa miehistä todistetusti nyt siis muuttuu huonoiksi ihmisiksi. Miksi teette lapsia miesten kanssa? Miksi otatte riskin.
Millainen isä itse olet lapsellesi?
Ketkä "te"? Hän, jolle kommenttisi esitit? Minusta kyse on vuorovaikutuksesta. Jos se ei toimi, se ei tarkoita että kumpikaan olisi kelvoton. Usein se tarkoittaa, että molemmat käyttäytyvät kelvottomasti ja pitävät toisiaan kelvottomina. Ääri-ilmiöihin ja ääriesimerkkeihin en ota tässä kantaa vaan yleistän kaikkiin tavallisiin ihmisiin joilla ei suju. Vanhempana yleensä sujuu paremmin, kun pahin kiihkoiluvaihe ja tunnekuohut on ohitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Niin eli äitiäkään ei kiinnosta kouluttautuminen mutta se on miesten syy ettei poikaa kiinnosta?"
Pojat, etenkin pienet pojat, ihailevat isäänsä. Äidin tuki ja kannustaminen on tärkeää, mutta ihan yhtä tärkeää on se myös isän osalta.
Miksi äidit valitsevat sitten niitä huonoja miehiä lastensa isäksi?
Tuo on selitetty sinulle jo kymmeniä kertoja, joten lue saamasi vastaukset. Minä en jaksa toistaa samaa asiaa monta kertaa.
Ei ole selitetty kertaakaan. Muutama tekosyy on tullut ja nillitystä siitä että vasrtuu on miehilläkin. Se ei kuitenkaan kerro miksi naiset valitsevat huonoja miehiä lastensa isiksi.
Jos mies ei osaa käyttäytyä asiallisesti, miestä syytetään asiattomasta käytöksestä. Ei naista, ei äitiä, eikä edes isoäitiä. Miestä. Ja sit jos miehellä on ollut huono esikuva omasta isästä, niin sitten tätä.
Hirveän vaikea tietää, miksi joku valutsee huonon miehen. Miksi joku valitsee huonon naisen??
Ehkä se "huonous" ei ole tullut vielä esille lasten ollessa vasta tulossa. Ehkä se vanhemmuus vasta laukaisee jotain ikävää ihmisessä. Ehkä päihteiden käyttö ryöpsähtää käsistä. Ehkä taloudelliset huolet nujertavat. Ehkä aivot eivät ole vielä kehittyneet valmiiksi, eikä kumpikaan ole vielä aikuinen parisuhteen alkaessa.
Onko itselläsi jotain nerokasta sanottavaa? Vai tarkoitus vaan vängätä vaihteeks?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Niin eli äitiäkään ei kiinnosta kouluttautuminen mutta se on miesten syy ettei poikaa kiinnosta?"
On se silloin molempien vika mutta poika ottaa usein vielä enemmän mallia isästään. Siitähän tässä on kyse kun puhumme poikien koulussa pärjäämisessä.
Miksi äiti valitsee lastensä isäksi tuollaisen miehen? Kun kerran syrjiytyminen on kovin tavallista, valitsette säännönmukaisesti huonoja miehiå. Se ei ole tekosyy etteikö hyviä ole tarjolla, ei kukaan pakota teitä ottamaan huonoa miestä.
Miksi toimitte noin? Ohjaako vulva ajatteluanne?
Yleisesti ottaen miehet ovat hyviä. Kuten naisetkin. Osa miehistä ja osa naisista epäkelpoja kasva
Miksi jankutst virheellistä tietoa? Mitrn pojat/miehet hyötyy tästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"sinusta on siis ok, että meihesi velvoitetan vankilan ohella (?) tykinruuaksi/orjatyöhön ilman palkkaa ja eläkekertymää. (6kk ei paljoa eläkekertymää pudota ja sitäpaitsi esim aikaisemmin kaikkien eläke alkoi kertymään vasta 23 vuotiaana)
Joo eipä tuo armeija aika ainakaan minun miehen eläkekertymää pienentänyt. Ja silloin armeija kesti pitempään, kuin nyt. Armeijaan meni vapaaehtoisena heti , kun pääsi ja on valmis tykinruuaksi jos niin tarvitaan. Mietti Ukrainaan lähtöäkin, kun silloin alkuun puhuttiin, etttä siellä tarvitaan tarkka-ampujia. On kuitenkin jo sen ikäinen, että eivät olisi tainneet häntä sinne huolia. Ei koskaan ole pannut pahakseen kertausharjoituksia. On kyllä vanhanaikainen ajatusmaailmaltaan, eikä voi ymmärtää, että joidenkin mielestä tyttöjenkin pitäisi käydä armeija.
Elisabeth Rehn samaan aikaan syrji miehiä kun poisti kotiutumisrahan. Harmi kun ei ollut nettiä tuolloin niin miehetkin olisivat nähneet että läntisissä sivistysmaissa puretaan asevelvollisuus ja Suomessakin se olisi voitu purkaa tuolloin. Naurettavaa että juuri talouskriisissä veronmaksajien rahaa poltetaan äärioikeistolaisten suojatyöpaikkaan eli puolustusvoimiin.
Sinä riidankylväjä vain jankutat ja jankutat. Sinulla on niin kiire etsiä olematonta miesvihaa tästäkin ketjusta, että et ehdi edes lukea vastauksia, joita sinulle on jo tarjoiltu useaan otteeseen.
Väität, ettei tässä ketjussa ole kyse sinusta. Kyllä sinä olet tämän ketjun ominut, eikä tässä ole enää kyse mistään yhteiskunnallisista asioista, vaan sinusta. En tiedä, miksi kaipaat niin kovasti naisten huomiota, että jaksat provosoida joka ikistä kommentoijaa negatiivisin kommentein, kääntämällä asiat ihan päälaelleen ja suoltamalla suoranaisia valheita.
Kerro nyt siis itsestäsi ihan omin sanoin. Oletko aikuinen mies? Minkä ikäinen? Missä päin asut? Mikä on koulutustaustasi? Oletko/oletko ollut parisuhteessa? Onko sinulla lapsia? Kävitkö armeijan? Millainen suhde sinulla on vanhempiisi? Mistä olet jäänyt paitsi yhteiskunnassa niin pahasti, että raivosi sitä (ja naisia) kohtaan on käsinkosketeltavaa jopa ruudun toiselta puolen?
Kerrohan nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se silloin molempien vika mutta poika ottaa usein vielä enemmän mallia isästään. Siitähän tässä on kyse kun puhumme poikien koulussa pärjäämisessä.
Miksi äiti valitsee lastensä isäksi tuollaisen miehen? Kun kerran syrjiytyminen on kovin tavallista, valitsette säännönmukaisesti huonoja miehiå. Se ei ole tekosyy etteikö hyviä ole tarjolla, ei kukaan pakota teitä ottamaan huonoa miestä.
Miksi toimitte noin? Ohjaako vulva ajatteluanne?
Yleisesti ottaen miehet ovat hyviä. Kuten naiset
Jätä omaan arvoon tieto joka ei sinusta ole relevanttia. Jokainen itse vastaa mihin uskoo tai ei, turha on yritys toisen vakaumusta kääntää. Vai onko jotakin mitä nainen voi sanoa sellaista että sinä olisit esimerkiksi tyytyväinen?
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lapset eivät valitse isäänsä. Äiti valitsee. Mikä mennyt pieleen kun naiset suosivat raivopäisiä miehiä?"
Eivät suosi. Tilastojen mukaan koulutetut miehet saavat paljon enemmän lapsia kuin kouluttamattomat.
Mutta se ei valitettavasti tarkoita etteikö myös muunlaiset miehet koskaan tulisi isiksi tai että jokainen koulutetttu isä siirtäisi sen innon kouluttautua lapselleen.
Nyt kuitenkin suurin osa pojista on syrjäytyneitä ja ne perseilee koulutuksensa. Jos koulutetut miehet saavat enemmän lapsia ja naiset kaikessa viisaudessaan valitsevat pääsääntöisesti hyviä miehiä, miten tuo on mahdollista? Eikö naisilla ole vastuuta kenen kanssa ne tekee lapsia?
Ei todellakaan suurin osa pojista syrjäydy. Johan tää käytiin eilen perustee
Yksikään nainen ei luule, että suurinosa pojista tulee syrjäytymään. Se oli oma virheellinen tulkintasi. Ja nyt levität väittämiä ja harhaisia päätelmiä, jotka perustuu tuohon sinun omaan väärään tulkintaan.
Naiset eivät kirjoittaneet, ettei syrjäytymistä ole määritelty. Minä kerroin, että luku vaihtelee ja se johtuu erilaisista syrjäytymisen määrittelyistä. itse otit tämän alunperin puheeksi, mutta esität täysin ymmärtämätöntä, kun joku muu puhuu samasta asiasta.
Minulta turha kysyä enää aiheeseen liittyen, en aio sinulle vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä tiedän,
Siinä 2000-luvun vaihteessa alkoivat lehdet kiljumaan, miten suomalainen mies on sovinistinen, juoppo sika ja meidän nuorten miesten tulee maksaa isiemme virheistä.
Kaikki nuoret naiset sen sijaan ovat nyt viimein oikeutettuja oikeuksiin ja vapautumaan miesten ikeestä.
itse lähdin maasta pois sillä en jaksanut kuunnella tätä pelleilyä. minä maksan vain omista virheistäni.Tuo mölinä on alkanut joskus 60-luvun lopulla, mutta kasarilla oli hieman rauhallisempaa.
Sitten alkoi taas tämä erikoinen hölinä väärine historian tulkintoineen ja niihin perustuvine hyvitysvaatimuksineen.
Naisten äänioikeutta muistetaan korostaa vieläkin joka käänteessä, vaikkei Suomessa ole koskaan ollut pelkästään miesten yleistä äänioikeutta vaan
Sen sijaan suomalaiset pellepolitiikot, puolustusvoimien suojatyöpaikkalaiset ja tasa-arvotoimijat puhuvat yleisestä asevelvollisuudesta vaikka meillä ei ole sellaista ikinä ollut.
No laajennetaan ajattelua. Se on nyt todistettu että lähes kaikki miehet "muuttuvat" kelvottomiksi naisen pors... saatua lapsia.
Miksi otatte riskin ja teette niitä lapsia miesten kanssa?