Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi
Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?
Kommentit (23034)
"Mies on sinänsä oikeassa, että loputon valitus kotitöistä on syytä naisten lopettaa. Jos rasittaa, tehkää vain pakolliset kotityöt. Imurointi kerran viikossa ja ruoka einesaltaasta. Ja ne paskaisimmat kämpät olen nähnyt juuri naisilla. Tahmeat lattiat, vaatteita ripoteltu joka paikkaan, wc-pönttöön saostunut vuosikausien kalkki. Sellaisia työn sankareita."
Teetkö itse kotitöitä?
Jos saisin pienenkin merkin, että oma jälkikasvu puhuisi täällä vastaavaa tuubaa, alkaisin miettiä mikä meni kasvatuksessa vikaan. Seuraavaksi käytäisiin keskustelu, jonka päätteeksi molemmat saattaisivat todeta, että parempaa seuraa löytyy muualta. Tasan olen varma, että molemmat vanhemmat olisivat yhtä mieltä siitä ettei ole ok.
--
Yleensä nämä kirjoittajat ovat just niiden jälkikasvua, jotka ensimmäisinä sanoo "ei se meidän Pertti tai Pirkko, vaan muiden kakarat tätä harrastuvat, meidän lapset ovat oikeita enkeleitä"! Onko kenellekään tutun kuuluista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos saisin pienenkin merkin, että oma jälkikasvu puhuisi täällä vastaavaa tuubaa, alkaisin miettiä mikä meni kasvatuksessa vikaan. Seuraavaksi käytäisiin keskustelu, jonka päätteeksi molemmat saattaisivat todeta, että parempaa seuraa löytyy muualta. Tasan olen varma, että molemmat vanhemmat olisivat yhtä mieltä siitä ettei ole ok."
Nämä ovat niitä liberaalien kasvattamia hedelmiä, mitä voi odottaa niiltä sitten?
Minusta me olemme kasvattaneet lapsemme itse.
Ja onneksi on teitä fiksuja vanhempia. Arvostan ja kunnioitan. Kiitos sinulle myötätunnostasi nimittelyyn tuossa aiemmin. Olen iloinen että meillä naisten välillä on solidaarisuutta toisiamme kohtaan vaikka emme kaikissa asioissa tai olisi samaa mieltä. Vielä kun sitä löytyisi palstan miestenkin kanssa. Taitaa se ehkä olla vielä liikaa pyydetty 😅
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Jos saisin pienenkin merkin, että oma jälkikasvu puhuisi täällä vastaavaa tuubaa, alkaisin miettiä mikä meni kasvatuksessa vikaan. Seuraavaksi käytäisiin keskustelu, jonka päätteeksi molemmat saattaisivat todeta, että parempaa seuraa löytyy muualta. Tasan olen varma, että molemmat vanhemmat olisivat yhtä mieltä siitä ettei ole ok.
--
Yleensä nämä kirjoittajat ovat just niiden jälkikasvua, jotka ensimmäisinä sanoo "ei se meidän Pertti tai Pirkko, vaan muiden kakarat tätä harrastuvat, meidän lapset ovat oikeita enkeleitä"! Onko kenellekään tutun kuuluista?
Jotkut vanhemmat ovat kyllä oikeasti kiinnostuneita ja reagoivat jos kuulevat jotain epäsuotuisaa omasta lapsesta. Minä ainakin haluaisin tietää jotta voin käydä sitten läpi asioita yhdessä lapsen kanssa ja kerrata mikä käytös on ja ei ole ok. Varmasti menisi lapsi pyytämään anteeksi loukkaamaltaan taholta. Se on minun velvollisuus kasvattajana huolehtia. Kaikkien pitää kohdella toisiaan kunnioittavasti vaikka olisi eri mieltä asioista. Häpeäisin ja kokisin syvää huolta jos oma lapsi ei tätä sisäistäisi.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on oikeus kirjoittaa mitä haluat miehestäsi. Se ei poista faktaa että sen tehdessäsi syyllistyt miesvihaan ja se leviää kun ensimmäinen alkaa puhumaan "miehistä"
Voidaan me jutella siitäkin miten Aino Nykopp-Koski on jokaisen naishoitajan esikuva. Se pitää paikkansa koska sanon niin ja meillä on oikeus keskustella miksi näin on.
Niin on. Minulla ja muillakin naisilla on oikeus kirjoittaa mitä haluamme miehistämme. Se ei todellakaan ole miesvihaa kuin sinun harhaisessa mielessäsi.
Loppu kommentistasi onkin sitten pelkkää olkiukkoilua. Jälleen kerran. Mutta toki voit tehdä vaikka sata ketjua Aino Nykoppista, jos tunnet siihen tarvetta. Minä en siitä loukkaannu, tuskin kukaan naishoitajakaan. Pelkkää lapsellista uhoa vailla faktoja.
Ei ole miesvih
"Syrjäytyneiden ja syrjäytymisriskissä olevien nuorten määrästä on keskusteltu vuosia, arvioiden vaihdellessa 14 000:n ja 100 000:n välillä. Suuri vaihtelu arvioissa johtuu siitä, että syrjäytymisellä ei ole vakiintunutta määritelmää. Määrää onkin haasteellista arvioida. (Lähde: THL verkkosivut)"
Niin, faktaa ei ollut se, että heitä onnkoko ajan 10%. Se riippuu määritelmästä ja myös tutkimuksen ajankohdasta. Ennen koronaa luku oli laskemassa, koronan yhteydessä raportoitiin tilantewn huononemisesta. En löytänyt viimeisiä arvioita.
Kyse ei edelleenkään ole miesvihasta, jos on joku prosentti tiedossa. Se kertoo joka tapauksessa ilmiöstä jotain. Jokainen voi etsiä itselleen mieleiset luvit, koska ne vaihtelee niin paljon eri artikkeleissa. Vuodelta 2017 luku oli 12%. Mutta edelleen kyse on siitä ilmiöstä, ei miesvihasta.
Naisten työllisyys on suurempi, kuin miesten. Jokainen näkee noista luvuista, kuinka paljon.
Nämä sentään perustuvat todennettaviin lukuihin. Toisin kuin tuo naiset aiheuttavat kaaosta liikenteessä, eikä heidän pitäisi antaa ajaa.
Vierailija kirjoitti:
"Mies on sinänsä oikeassa, että loputon valitus kotitöistä on syytä naisten lopettaa. Jos rasittaa, tehkää vain pakolliset kotityöt. Imurointi kerran viikossa ja ruoka einesaltaasta. Ja ne paskaisimmat kämpät olen nähnyt juuri naisilla. Tahmeat lattiat, vaatteita ripoteltu joka paikkaan, wc-pönttöön saostunut vuosikausien kalkki. Sellaisia työn sankareita."
Teetkö itse kotitöitä?
Se on vaimon tehtävä, pitää kotini siistinä sekä lapset ruokittuna ei minun :). Itse katson mieluiten lätkää sekä käyn pubissa ottamassa bisseä, silloin tällöin :). Tietenkin autan vaimoani jos apua pyytää, mutta koitan pysyä poissa jaloista, jos vaan on mitenkään mahdollista :).
Vierailija kirjoitti:
--
Ja silti sä olet täällä, naisten omalla ylílaudalla, haukkumassa miehiä.
Minä en ole haukkunut miehiä. Olen arvostellut tässä ketjussa parin miehen kielenkäyttöä. Varmasti jonkun naisenkin kielenkäytössä olisi huomautettavaa, ei sillä. Ei ihmetyttäisi jos sitä ärsyyntymistään ei sohisi ympärilleen sokeasti kuin lepakko auringossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on oikeus kirjoittaa mitä haluat miehestäsi. Se ei poista faktaa että sen tehdessäsi syyllistyt miesvihaan ja se leviää kun ensimmäinen alkaa puhumaan "miehistä"
Voidaan me jutella siitäkin miten Aino Nykopp-Koski on jokaisen naishoitajan esikuva. Se pitää paikkansa koska sanon niin ja meillä on oikeus keskustella miksi näin on.
Niin on. Minulla ja muillakin naisilla on oikeus kirjoittaa mitä haluamme miehistämme. Se ei todellakaan ole miesvihaa kuin sinun harhaisessa mielessäsi.
Loppu kommentistasi onkin sitten pelkkää olkiukkoilua. Jälleen kerran. Mutta toki voit tehdä vaikka sata ketjua Aino Nykoppista, jos tunnet siihen tarvetta. Minä en siitä loukkaannu, tuskin kukaan naishoitajakaan. Pelkkää lapsellista uhoa vai
Hyvin kirjoitettu. En myöskään lähtisi yksilötasolla ketään moittimaan vaan ihan oikeasti haluaisin että tiedostetaan että meillä on vakava yhteiskunnallinen ongelma joka tulisi saada ehkäistä.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Teetkö itse kotitöitä?
Kyllä minä silloin tällöin, teen miesten töitä jos aikaa löytyy töiden jälkeen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvät ravintolat on yleensä maanantaisin kiinni. Missä kävitte? Hesessä, ABC:llä vai Amarillossa?
Yksityisyyttä suojatakseni en vastaa missä kävimme, mutta sanotaan että hyvin söimme ja löytyi meille sopiva ja mieluisa paikka. :)
T. Nainen KTM ja PS
Näin arvelinkin, hese
Jos se on sun käsitys hyvästä ravintolasta niin selvä 😅 ei siinä, kyllä sielläkin tulee joskus nopeat eväät haettua mutta harvemmin jos koskaan siellä treffeillä varsinaisesti olen ollut 🤭 miehelläni on onneksi näissä eri käsitys kuin sinulla.
T. Nainen KTM ja PS
Kuten sanoinkin, yvät ravintolat eivät ole auki maanantaisin. Hese taitaa olla sun ainoa mahis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teetkö itse kotitöitä?
Se on vaimon tehtävä, pitää kotini siistinä sekä lapset ruokittuna ei minun :). Itse katson mieluiten lätkää sekä käyn pubissa ottamassa bisseä, silloin tällöin :). Tietenkin autan vaimoani jos apua pyytää, mutta koitan pysyä poissa jaloista, jos vaan on mitenkään mahdollista :).
Teit itsestäsi siis tarpeettoman
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teetkö itse kotitöitä?
Sinun kotisi? Eikö vaimosi asu siellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksi tekisi? Minun henkiselle hyvinvoinnille on parasta etten ole kanssasi samassa tilassa. Olet sen verran häiriintyneen oloinen tapaus että se leviää varmasti ympäristöösi."
Sitähän minä epäilinkin aiemmassa kommentissani. Et uskaltautuisi edes samaan tilaan naisen kanssa, etkä varsinkaan tohtisi ääneen sanoa niitä törkeyksiäsi, joita kyllä anonyyminä niin kovin rehvakkaasti huutelet. Olet pelkkä munaton raukkis, joka haaveilee väkivallasta naisia kohtaan. Ja tässähän tulikin sitten samalla vastaus kysymykseesi, miksi et ole normaali mies.
Niinkö? Se en ollut minä joka asiaa kyseli mutta hienoa että vastasit :) Enkä haaveile väkivallasta naisia kohtaan, tuo on taas omaa keksintöäsi, mitäpä et miesvihassasi väittäisi toisten tekevän :D
Esitin
Ovat allergisia sille, että naiset arvostaisivat miehiä, niitä normaaleja. Kun eivät siedä ajatusta, että sellaisia miehiä on olemassa. Niitä hyviä, normaaleja, jotka osaavat olla ihmisiksi ihan luonnostaan. Nämä naisvihaajat vihaavat ihan kaikkia naisia.
Vierailija kirjoitti:
--
Sanoinkos minä, että meidän Pertti tai Pirkko ei ikinä kirjoittelisi tuollaisia? En sanonut, ei siis ole aihetta yleistää.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä kuvottavin ketju, mitä olen keskustelupalstoilta koskaan lukenut. Ja siihen on syypäänä vain yksi sairas miesoletettu. Hyi helvetti. Toivon, että karma hoitelee sinut pian.
Pahoittelut, mutta en tehnyt ketjua ja alkanut haukkua miehiä silmittömästi. Se on ihan teidän naisten tekosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvät ravintolat on yleensä maanantaisin kiinni. Missä kävitte? Hesessä, ABC:llä vai Amarillossa?
Yksityisyyttä suojatakseni en vastaa missä kävimme, mutta sanotaan että hyvin söimme ja löytyi meille sopiva ja mieluisa paikka. :)
T. Nainen KTM ja PS
Näin arvelinkin, hese
Jos se on sun käsitys hyvästä ravintolasta niin selvä 😅 ei siinä, kyllä sielläkin tulee joskus nopeat eväät haettua mutta harvemmin jos koskaan siellä treffeillä varsinaisesti olen ollut 🤭 miehelläni on onneksi näissä eri käsitys kuin sinulla.
T. Nainen KTM ja PS
Kuten sanoinkin, yvät ravintolat eivät ole auki maanantaisin. Hese taitaa olla sun aino
No jos sun tuskaa helpottaa ajatella että olimme hesessä niin kyllä sen sulle suon. Ei se vaikuta siihen missä tosiasiassa olimme tai siihen että joku mies osaa pitää naisensa tyytyväisenä. Ravintolat on myös sovitusti auki, ihan vaan vinkiksi jos haluat itse yllättää puolison joskus. Toki jos budjetti on Hese nii no can do.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teetkö itse kotitöitä?
Teit itsestäsi siis tarpeettoman
Silti tuolle miehelle tulee yllätyksenä miten erossa nainen saa lasten.huoltajuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä kuvottavin ketju, mitä olen keskustelupalstoilta koskaan lukenut. Ja siihen on syypäänä vain yksi sairas miesoletettu. Hyi helvetti. Toivon, että karma hoitelee sinut pian.
Pahoittelut, mutta en tehnyt ketjua ja alkanut haukkua miehiä silmittömästi. Se on ihan teidän naisten tekosia.
Et niin. Sinä haukut naisia ihan hullun raivolla. Olet sairas, usko jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
--
Minä en ole haukkunut miehiä. Olen arvostellut tässä ketjussa parin miehen kielenkäyttöä. Varmasti jonkun naisenkin kielenkäytössä olisi huomautettavaa, ei sillä. Ei ihmetyttäisi jos sitä ärsyyntymistään ei sohisi ympärilleen sokeasti kuin lepakko auringossa.
Ai mutta sattumalta olet miesvihaketjussa, et kuitenkaan haukkumassa miehiä vaan nautiskelemasta hyvästä ilmapiiristä.
Tämä selvä.
--