En tajua uskisten taivas-helvetti-asetelmaa
Helvetti = ikuinen kidutus liekkimeressä.
Taivas = ikuinen elämä sillä aikaa kun osa ihmisistä kituu ikuisesti = helvetti sekin. Myötätuntoinen ihminen kärsii kun muut kärsii. Jos voi nauttia olostaan taivaassa kun osa ihmisistä kärsii ikuisessa kidutuksessa, taitaa olla psykopaatti. Näissä ikuisen kidutuksen uhreissa on myös hyviä ihmisiä, jotka eivät vain ole pystyneet uskomaan oikealla tavalla, ihmisiä jotka ovat syntyneet muslimiperheeseen eivätkä ole siksi saaneet edes opetusta kristinuskosta jne. Ja näiden palkka on ikuinen kidutus. Joukossa mahdollisesti myös perheenjäseniä ja ystäviä.
Jumala joka antaisi luomansa ihmisen mennä helvettiin on kuin vanhempi, joka antaisi taaperonsa kiivetä parvekkeen kaiteen yli ja hypätä alas ja sanoisi tälle, että mitäs itse valitsit hypätä. Rakastavan isän pitää ohjata ja suojella.
Mun usko ja omatunto sanoo että jos Jumala on niin hän on itse rakkaus, armollisuus ja oikeudenmukaisuus eikä pikkumainen ja kostonhaluinen.
Kommentit (849)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hekin joutuisivat helvettiin jotka on tosissaan yrittäneet uskoa, mutta eivät vain ole pystyneet koska esim neitseestäsyntyminen tuntuu järjenvastaiselta? Miten itsensä voi pakottaa uskomaan?
Ihminen ei itsessään voi uskoa, se on Jumalan teko että ihminen uskoo. Mutta ihmisen tulee rukoilla Jumalaa ja pyytää uskoa itselleen. Että ihminen kokisi tarvetta pyytää Jumalalta uskoa, hänen tulisi ensin tulla synnintuntoon ymmärtääkseen ylipäätään tarvitsevansa Jumalaa ja armoa.
Raamattu sanoo että etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Lähesty Jumalaa nöyrin mielin, ja Hän antaa sinulle uskonlahjan ja pelastuksen Jeesuksen veren kautta.
Rukoilen uskonntulosi puolesta <3
Ei tarvitse uskoa, mä uskon Jumalaan, joka on Rakkaus eikä mikään sadistinen kiduttaja. Jumalaa voi etsiä ja löytää muutenkin kuin tiettyjen ihmisten määrittelemillä tavoilla. Jumala pitää löytää itsestään ja oikeasta maailmasta, eikä jonkun toisen tekemää rakennelmaa jumalasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Säännöt on täysin oikeudenmukaiset ja kohtuulliset."
Varmasti sadistin näkökulmasta mutta ei kenekään normaalin empatiankyvyn omaavan mielestä.
Sadistiset säännöt? Rakasta Jumalaa kaikesta sielustasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta mielestäsi. Rakasta lähimmäistäsi kuten itseäsi. Todella sadistista.
Rakasta minua tai kidutan sinua ikuisesti. Miten tuo voi olla aitoa rakkautta?
Ei, vaan: "Rakasta minua tai lähden pois luotasi ja vien kaiken tuomani hyvän mukana."
Mihin se ikuinen helvettikidutus nyt hävisi? Yrittäkää jo päättää.
Miten voi rakastaa Jumalaa jos tätä ei tunne eikä ole saanut uskoa? Miksi Jumala
Se kidutus on sitä, kun Jumala on luonut kaiken hyvän, joka sijoitetaan taivaaseen, eikä helvettiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti sadistin näkökulmasta mutta ei kenekään normaalin empatiankyvyn omaavan mielestä.
Sadistiset säännöt? Rakasta Jumalaa kaikesta sielustasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta mielestäsi. Rakasta lähimmäistäsi kuten itseäsi. Todella sadistista.
Ei, vaan: "Rakasta minua tai lähden pois luotasi ja vien kaiken tuomani hyvän mukana."
Tekisikö kukaan äiti tai isä omalle lapselleen noin? Rakasta minua tai minä en enää rakasta sinua ja ihan sama mitä sinulle sitten tapahtuu?
Jep, oikeaan elämään vietynä nämä osoittavat miten sairas tuo ajattelumalli on.
Tätähän se vanhemman rakkaus on: pyyteetöntä ja sitä lasta rakastetaan, vaikka lapsi ei rakastaisi takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala tarjoaa pelastusta saatanalta, synnin ja valheen isältä. Jumala rakastaa meitä eikä halua meidän joutuvan kadotukseen. Valinta kuitenkin on vapaa.
Eikö Jumala olekaan kaikkivoipainen vai onko se vain välinpitämätön? Ei se ole kovinkaan rakastavaa, jättää vapaasti noin kyvykäs olio riehumaan ihmisten keskuuteen, ihan vaan siksi että ihmisillä olisi vaikeampi elämä.
Kaikesta muusta, ihmisten toiminnasta riippumattomasta kärsimyksestä puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekisikö kukaan äiti tai isä omalle lapselleen noin? Rakasta minua tai minä en enää rakasta sinua ja ihan sama mitä sinulle sitten tapahtuu?
Antaako joku lapselle aina uuden lelun tahallaan rikotun tilalle?
Vierailija kirjoitti:
"Vielä kun on menneet synnit sovitettu"
Et sinä niitä ole sen kummemmin sovittanut sillä että olet niitä joltain jumalalta anteeksi pyytänyt. Ainoa aito sovitus tulee sillä että pyydät anteeksi niiltä ihmisiltä joita vastaan olet tehnyt pahaa.
Uskontojen ongelma on se että ne antavat liian helpon tavan päästä synneistä eroon jolloin niistä ei tarvitse enää niin kauheasti välittää kun aina saa anteeksi.
Jeesus kyllä kehoittaa sopimaan ensin veljen kanssa jos on häntä vastaan rikkonut. Mitä jos ihan lukisit Uuden Testamentin niin ei tarvitsisi mutuilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ihmisellä on vapaa tahto, eikä hänen ole pakko kuunnella Jumalaa. "
Mutta jumalan ei olisi pakko rangaista ihmistä siitä että hän ei kuuntele. Sehän on se pointti tässä koko ajan.
Jumala voisi pelastaa ihan kaikki uskosta huolimatta mutta hän ei halua. Tai jättää ainakin sen rangaistuksen pois.
Haluaisitko sinä kotiisi ihmisiä jotka toiveestasi ja rakkaudestasi huolimatta ovat kohdelleet sinua epäkunnioittavasti, pilkanneet, halveksineet ja nauraneet sinulle sekä sinun liittolaisillesi?
En, mutta en myöskään haluaisi kiduttaa heitä ikuisesti, koska se ei ole oikeudenmukainen rangaistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala tarjoaa pelastusta saatanalta, synnin ja valheen isältä. Jumala rakastaa meitä eikä halua meidän joutuvan kadotukseen. Valinta kuitenkin on vapaa.
Eikö Jumala olekaan kaikkivoipainen vai onko se vain välinpitämätön? Ei se ole kovinkaan rakastavaa, jättää va
Siksihän Jumala toi maailmaan lisäksi Jeesuksen ja Pyhän Hengen puolustamaan ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli musta hyvä vertaus se että mies pyytää sua naimisiin, ja ai niin jos et halua niin kidutuskammio talon kellarissa on myös valmiina. Jeesuksen morsiamiahan meidän olisi tarkoitus olla.
Jotain on pielessä jos ihmisille täysin selvästi moraalittomat teot olisivat moraalisia Jumalalle.
Kristillinen universalismi on yksi ratkaisumalli, tai sitten alapeukutettavaa eksytystä .)
Pikemminkin niin, että olet jo ollut naimisissa itseäsi varakkaamman miehen kanssa, mutta jos haluat erota, joudut etsimään uuden kodin miehesi luksuskartanon sijaan.
Tuo alkaa olla jo aika kaukana mistään helvettikäsityksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekisikö kukaan äiti tai isä omalle lapselleen noin? Rakasta minua tai minä en enää rakasta sinua ja ihan sama mitä sinulle sitte
Ei pyyteetontä rakkautta? Sitten kritisoidaan kun suurrikollinenkin voi katua syntejään ja päästä taivaaseen.
Oikeammin: isä sanoo lapselleen: tässä on maailma sinua varten, mutta siellä on myös vaaroja. Tottele näitä sääntöjä niin pysyt turvassa. Jos lankeat, odotan sinua kotiin aina. Voin vain toivoa että haluat tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ihmisellä on vapaa tahto, eikä hänen ole pakko kuunnella Jumalaa. "
Mutta jumalan ei olisi pakko rangaista ihmistä siitä että hän ei kuuntele. Sehän on se pointti tässä koko ajan.
Jumala voisi pelastaa ihan kaikki uskosta huolimatta mutta hän ei halua. Tai jättää ainakin sen rangaistuksen pois.
Haluaisitko sinä kotiisi ihmisiä jotka toiveestasi ja rakkaudestasi huolimatta ovat kohdelleet sinua epäkunnioittavasti, pilkanneet, halveksineet ja nauraneet sinulle sekä sinun liittolaisillesi?
Mutta ainahan voi saada syntinsä anteeksi, niin siellähän on taivas täynnä tuollaisia ihmisiä, jotka vaan viime hetkillä sitten tunnustavat syntinsä ja kerrottujen sääntöjen mukaan saavat ne myös anteeksi.
"Se kidutus on sitä, kun Jumala on luonut kaiken hyvän, joka sijoitetaan taivaaseen, eikä helvettiin"
Eli se helvetti on siis pelkkää pahuutta? Ei kuulosta edelleenkään kohtuulliselta sijoituspaiklata ihmiselle joka ei ole tehnyt varsinaisesti mitään pahaa.
Mun mielestä ikuinen kidutus ei ole oikeudenmukainen rangaistus kenellekään. Ei mistään teosta. En muuta siitä mieltäni. Mä olen liian empaattinen ollakseni taivaassa, joten ilmeisesti sopisin paremmin sinne helvettiin, auttamaan kärsiviä.
"Antaako joku lapselle aina uuden lelun tahallaan rikotun tilalle?"
Ei liity mitenkään siihen että äiti tai isä lopettaisi lapsensa rakastamisen jos lapsi rikkoo leluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Jumala olekaan kaikkivoipainen vai onko se vain välinpitäm
Siksihän Jumala toi maailmaan lisäksi Jeesuksen ja Pyhän Hengen puolustamaan ihmisiä.
No ne on eksyneet sitten reitillään, koska tätä palloa hallitsee kaikista jumalattomimmat ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli musta hyvä vertaus se että mies pyytää sua naimisiin, ja ai niin jos et halua niin kidutuskammio talon kellarissa on myös valmiina. Jeesuksen morsiamiahan meidän olisi tarkoitus olla.
Jotain on pielessä jos ihmisille täysin selvästi moraalittomat teot olisivat moraalisia Jumalalle.
Kristillinen universalismi on yksi ratkaisumalli, tai sitten alapeukutettavaa eksytystä .)
Pikemminkin niin, että olet jo ollut naimisissa itseäsi varakkaamman miehen kanssa, mutta jos haluat erota, joudut etsimään uuden kodin miehesi luksuskartanon sijaan.
Tuo alkaa olla jo aika kaukana mistään helvettikäsityksestä.
Helvetissä ei ole mitään Jumalan luomaa, ja Jumala on luonut kaiken muun kuin pahuuden.
Raamatun tai muun kulttuurin kuvauksia ei kannata ottaa kirjaimellisesti. Vanhassa testamentissa Jeesus ennustettiin lampaana, eikä ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Jumala olekaan kaikkivoipainen vai onko se vain välinpitämätön? Ei se ole kovinkaan rakastavaa, jättää va
Miksi elämän pitäisi olla helppoa? Maallisessa käsityksessä, miksipäs ei, koska kaikki päättyy kuolemaan. Hengellisessä elämässä taas katse on kuolemanjälkeisessä elämässä. Keräämme hedelmiä taivaaseen. Vaikeudet karaisevat ja polttavat pois kaiken turhan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vielä kun on menneet synnit sovitettu"
Et sinä niitä ole sen kummemmin sovittanut sillä että olet niitä joltain jumalalta anteeksi pyytänyt. Ainoa aito sovitus tulee sillä että pyydät anteeksi niiltä ihmisiltä joita vastaan olet tehnyt pahaa.
Uskontojen ongelma on se että ne antavat liian helpon tavan päästä synneistä eroon jolloin niistä ei tarvitse enää niin kauheasti välittää kun aina saa anteeksi.
Jeesus kyllä kehoittaa sopimaan ensin veljen kanssa jos on häntä vastaan rikkonut. Mitä jos ihan lukisit Uuden Testamentin niin ei tarvitsisi mutuilla?
Minä sen kyllä tiedän jo ihan ilman Raamattuakin mutta kyselinkin että unohtuuko tämä osa usein uskovilta kun ollaan niin kovasti pyytämässä anteeksi Jumalalta ettei vaan se taivaspaikka mene.