En tajua uskisten taivas-helvetti-asetelmaa
Helvetti = ikuinen kidutus liekkimeressä.
Taivas = ikuinen elämä sillä aikaa kun osa ihmisistä kituu ikuisesti = helvetti sekin. Myötätuntoinen ihminen kärsii kun muut kärsii. Jos voi nauttia olostaan taivaassa kun osa ihmisistä kärsii ikuisessa kidutuksessa, taitaa olla psykopaatti. Näissä ikuisen kidutuksen uhreissa on myös hyviä ihmisiä, jotka eivät vain ole pystyneet uskomaan oikealla tavalla, ihmisiä jotka ovat syntyneet muslimiperheeseen eivätkä ole siksi saaneet edes opetusta kristinuskosta jne. Ja näiden palkka on ikuinen kidutus. Joukossa mahdollisesti myös perheenjäseniä ja ystäviä.
Jumala joka antaisi luomansa ihmisen mennä helvettiin on kuin vanhempi, joka antaisi taaperonsa kiivetä parvekkeen kaiteen yli ja hypätä alas ja sanoisi tälle, että mitäs itse valitsit hypätä. Rakastavan isän pitää ohjata ja suojella.
Mun usko ja omatunto sanoo että jos Jumala on niin hän on itse rakkaus, armollisuus ja oikeudenmukaisuus eikä pikkumainen ja kostonhaluinen.
Kommentit (849)
Tämä on kyllä huvittavaa katsottavaa, kun uskontoa vastustavat, jotka esittävät itsensä rationaalisina ja hillittyinä "järjenääninä", ovatkin niitä, jotka pauhaavat kuin jonkun pilakuvan nähneet jihadistit 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta edelleenkin, ihminen saa itse valita.
En voi edelleenkään valita ryhtyä kuolaavaksi idiootiksi jolta puuttuu kaikki rationaalinen ajattelukyky, joka olisi itselleni sen uskon edellytys.
Eikä kukaan pakota. Sinä koet asian niin ja saat ajatella niin. Jos se on sinun totuutesi, miksi kuitenkin olet niin vihainen ja halveksiva? Miksi tämä aihe vaivaa sinua, jos sinulla on oma totuutesi minkä uskot oikeaksi?
No kyllä se pakotukselta tuntuu jos vaihtoehtona on ikuinen kidutus. Tai no, kiristys on se oikea termi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä huvittavaa katsottavaa, kun uskontoa vastustavat, jotka esittävät itsensä rationaalisina ja hillittyinä "järjenääninä", ovatkin niitä, jotka pauhaavat kuin jonkun pilakuvan nähneet jihadistit 😅
Hulluilla onkin halvat huvit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos uskoo Raamatulliseen Jeesukseen, henk koht usko. Uudestisyntynyt uskova, Raamatun Sanan mukainen eläminen; silloin ei tarvitse pelätä H- vettiin joutumista. Jeesuksen sovitustyö on ilmainen lahja.
Jos haluaa uskoa eikä pysty; pyydä Jumalalta että saisit ottaa uskoa vastaan, että hän avaisi sydämesi evankeliumille.
No entäs kun olen vilpittömästi pyytänyt kymmeniä kertoja eikä sydämeni silti ole auennut? Ei oikein toimi tuo "kaikille kolkuttajille avataan" - oppinne...
Mene seurakuntaan, juttele kristittyjen kanssa, pyydä uskovaa opettamaan kuinka rukoillaan. Mene raamattu tunnille, lue Raamattua, ota asialle aikaa.
Ja mitä tämä auttaisi? Raamattu olisi edelleen täynnä epätotuuksia ja loogisia ristiriitoja, eikä mitään merkkejä minkään yliluonnollisen olemassaolosta olisi edelleenkään havaittavissa. Miten se muuttaisi tilannetta yhtään mitenkään? Ei, lobotomia on ainoa keino järkevän ihmisen tulla uskoon.
Kristinuskon oppia ja jumalaa voisi verrata koiran hankkijaan, joka uhkaa pentua koko elämän pituisella kidutuksella ellei se osaa käyttäytyä oikein.
Että sellainen jumala
Vierailija kirjoitti:
Kristinuskon oppia ja jumalaa voisi verrata koiran hankkijaan, joka uhkaa pentua koko elämän pituisella kidutuksella ellei se osaa käyttäytyä oikein.
Että sellainen jumala
Elämän jälkeenhän se kidutus tulee.
Mutta entä sitten? Jos se on käypä kauppa jäsenille, niin eläkööt niiden sääntöjen mukaan.
Muutenkaan tuskin ketään on vttuilemalla käännytetty yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi edelleenkään valita ryhtyä kuolaavaksi idiootiksi jolta puuttuu kaikki rationaalinen ajattelukyky, joka olisi itselleni sen uskon edellytys.
Eikä kukaan pakota. Sinä koet asian niin ja saat ajatella niin. Jos se on sinun totuutesi, miksi kuitenkin olet niin vihainen ja halveksiva? Miksi tämä aihe vaivaa sinua, jos sinulla on oma totuutesi minkä uskot oikeaksi?
No kyllä se pakotukselta tuntuu jos vaihtoehtona on ikuinen kidutus. Tai no, kiristys on se oikea termi.
Asia mihin et usko tuntuu kuitenkin omassa kontekstissaan sinusta pakottamiselta?? Siis asia mikä ei sinulle ole olemassa!? Ok
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos uskoo Raamatulliseen Jeesukseen, henk koht usko. Uudestisyntynyt uskova, Raamatun Sanan mukainen eläminen; silloin ei tarvitse pelätä H- vettiin joutumista. Jeesuksen sovitustyö on ilmainen lahja.
Jos haluaa uskoa eikä pysty; pyydä Jumalalta että saisit ottaa uskoa vastaan, että hän avaisi sydämesi evankeliumille.
No entäs kun olen vilpittömästi pyytänyt kymmeniä kertoja eikä sydämeni silti ole auennut? Ei oikein toimi tuo "kaikille kolkuttajille avataan" - oppinne...
Mene seurakuntaan, juttele kristittyjen kanssa, pyydä uskovaa opettamaan kuinka rukoillaan. Mene raamattu tunnille, lue Raamattua, ota asialle aikaa.
Ja mitä tämä auttaisi? Raamattu olisi edelleen täynnä epätotuuksia ja loogisia ri
Se että kvanttifysiikka ei aukene tavan tallaajalle, ei tee siitä järjetöntä tai epätosia. Sama asia on Raamatun sanan kanssa, sen ymmärrys vaatii muutakin kuin lukutaidon ja älykkyysosamäärän.
Nyt unohtavan että maailmassa on satoja miljoonia ihmisiä jotka ymmärtävät ne asiat mitä sinä luulet epätosiksi tai loogisesti ristiriitasiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on todella hyytävää että tässäkin ketjussa eräs vastaaja on sitä mieltä että on ihan ok jos hänen omaa lastaan kidutetaan ikuisesti kuoleman jälkeen, mitäs ei uskonut oikein!
No, toisaalta Jumalaa kuuluukin rakastaa enemmän kuin omia lapsiaan, eikö?
En minä halua että ketään kidutetaan. Nimenomaan oma harras toiveeni olisi, että jokainen pelastuisi. Mutta kun kaikki eivät halua pelastua, niin itse en asialle mitään voi. Toki edelleen jatkan yrittämistä, kuten esim tämän keskustelun käymistä, jos joku alkaisi ajatella asiaa uudesta näkökulmasta.
Siinä olet oikeassa että Jumalaa meidän tulee rakastaa ensimmäisenä, ja vasta sen jlk lähimmäistä niin kuin itseämme.
Kenenkään ei tarvisi mennä kadotukseen, jos he ottaisivat uskon ja pelastuksen vastaan totuudessa.
En tiedä, onko tuo "kaikki eivät halua pelastua" -vale tehty palvelemaan jotain psykologista tarvetta. Siis jotta uskovainen voi sovittaa yhteen rakastavan, armollisen ja oikeudenmukaisen jumaluuden ja ikuisen tuomion pitää uskotella itselleen, että ihmiset valitsevat tuomion itse. Mutta joka tapauksessa se on vale - hyvin harva, jos kukaan, valitsee ikuisen tuomion.
Jos minulla ei ole kerrassaan mitään validia syytä ajatella, että Suomessa on laki, joka määrittelee rikoksesta rangaistuksen, poliisi, joka yrittää selvittää rikoksen tekijän ja saada hänet kiinni, tuomioistuin joka yrittää todeta syyllisyyden ja määrätä sopivan rangaistuksen ja vankilalaitos, joka toimeenpanee rangaistuksen, niin olenko valinnut ottaa vankilaan joutumisen riskin tehdessäni teon jonka laki määrittelee rikolliseksi?
Se, mitä et nähtävästi ymmärrä (koska silloin itselle kertomasi vale olisi sinulle yhtä ilmeinen kuin minulle) on se, että uskomuksen muodostaminen ei ole tahdonalainen teko vaan tahdosta riippumaton vakuuttumisen prosessi. En voi valita tuomiota, kun minulla ei ole mitään syytä ajatella, että lakia, tuomioistuinta tai vankilaa olisi olemassa. Se taas ei liene minun syyni, että noista ei ole riittävää (tai pikemminkin yhtään minkäänlaista) näyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä tämä auttaisi? Raamattu
Se että kvanttifysiikka ei aukene tavan tallaajalle, ei tee siitä järjetöntä tai epätosia. Sama asia on Raamatun sanan kanssa, sen ymmärrys vaatii muutakin kuin lukutaidon ja älykkyysosamäärän.
Nyt unohtavan että maailmassa on satoja miljoonia ihmisiä jotka ymmärtävät ne asiat mitä sinä luulet epätosiksi tai loogisesti ristiriitasiksi.
Kvanttifysiikka, niiltä osin kuin sen voi olettaa olevan suunnilleen totta, on osoitettu kokeellisesti. Missä on vastaava todistusaineisto Raamatun metafyysisten väitteiden osalta?
Ulkoapäin katsoen mainitsemasi Raamatun "ymmärrys" näyttäytyy lähinnä kykynä ohittaa ja/tai selitellä parhain päin Raamatun ristiriidat, järjettömyydet ja hirviömäisyydet.
Uskon sinun yliarvioivan rajusti sellaisten kristittyjen lukumäärän, jotka aidosti tuntevat Raamatun ja sen sisällön, sen historiasta puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia mihin et usko tuntuu kuitenkin omassa kontekstissaan sinusta pakottamiselta?? Siis asia mikä ei sinulle ole olemassa!? Ok
Ei minun tarvitse uskoa siihen todetaakseni että kyseessä on ihan puhdas kiristys millä tahansa määritelmällä.
Kvanttifysiikka aukeaa minulle oikein hyvin, kiitoksia vaan. En minä luule että Raamatussa on epätosia tai ristiriitaisia kohtia, sekin on ihan puhdas fakta. Pii ei ole kolme, eikä Juudas voinut hirttäytyä ja heittäytyä alas jyrkänteeltä, ihan vain yhden esimerkin kummastakin mainitaakseni.
Helvettioppi tarvii olennaisena osana helvettikelpoisuusiän, eli sen mistä iästä lähtien vauva tai lapsi voidaan tuomita helvettiin, ettei Jumala vaikuta aivan liian pahalta sadistilta. Se on kuitenkin sitten vissiin liukuva käsite eikä sitä varsinaisesti Raamatussa edes sanota.
Korkeakoulutettuna vaikeimmatkin luonnontieteelliset teoriat ovat avautuneet minulle suhteellisen helposti. Raamatun logiikkaa en ymmärrä lainkaan. Koko kirja on täynnä järjettömyyksiä ja koko uskonnon perusta, perisyntioppi, on aivan kohtuuton ikuisine kidutuksineen, lukemattomien sukupolvien yli periytyvine rangaistuksineen. Pohjos-Koreassakin rangaistukset periytyvät vain 3 sukupolvea.
Minkälainen Einstein kristinuskon ymmärtämiseen täytyy olla?
Vierailija kirjoitti:
Korkeakoulutettuna vaikeimmatkin luonnontieteelliset teoriat ovat avautuneet minulle suhteellisen helposti. Raamatun logiikkaa en ymmärrä lainkaan. Koko kirja on täynnä järjettömyyksiä ja koko uskonnon perusta, perisyntioppi, on aivan kohtuuton ikuisine kidutuksineen, lukemattomien sukupolvien yli periytyvine rangaistuksineen. Pohjos-Koreassakin rangaistukset periytyvät vain 3 sukupolvea.
Ei pidä olla Einstein, vaan kuolaava vihannes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä tämä auttaisi? Raamattu olisi edelleen täynnä epätotuuksia ja loogisia ri
Sinun mielestä mitään merkkejä yliluonnollisesta ei ole. No miten pystyt näillä luonnonlaeilla selittämään avaruuden äärettömyyden tai kaiken syntymisen tyhjästä? Luonnonlaeilla niitä ei selitetä. Ei auta miljoonat vuodet.
Jos haluat tietää totuuden niin kiihkeästi, mitä olet asian eteen tehnyt? Tähän asti sinulle pitäisi olla selvää mikä ero on uskolla ja tietämisellä. Raamatun mukaan pelastumiseen tarvitaan usko Jeesukseen.
Vierailija kirjoitti:
Lue Room 1:22 ja koko Roomalaiskirje "kehuessaan viisaita olevansa, he ovat tyhmiksi tulleet". Sopii täydellisesti moniin tämän päivän korkeakoulutetuihin. Äly ei aina riitä kun on kyse uskosta. Moni oppinut selittää tänä päivänä että sukupuolia on enemmän kuin kaksi ynnä muuta hölynpölyä. Monet liian pitkälle valheeseen menneet ovat tullee sokeiksi tosiasioille. He ovat mieltyneet valheeseen.
Sinun mielestä mitään merkkejä yliluonnollisesta ei ole. No miten pystyt näillä luonnonlaeilla selittämään avaruuden äärettömyyden tai kaiken syntymisen tyhjästä? Luonnonlaeilla niitä ei selitetä. Ei auta miljoonat vuodet.
No nimenomaan niillä luonnonlaeilla, vıtun ääliö. Lisäksi avaruus ei ole ääretön, ja tyhjistä syntymiset ovat teidän uskisääliöiden väitteitä, kukaan täysjärkinen ei sellaisia höperehdi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue Room 1:22 ja koko Roomalaiskirje "kehuessaan viisaita olevansa, he ovat tyhmiksi tulleet". Sopii täydellisesti moniin tämän päivän korkeakoulutetuihin. Äly ei aina riitä kun on kyse uskosta. Moni oppinut selittää tänä päivänä että sukupuolia on enemmän kuin kaksi ynnä muuta hölynpölyä. Monet liian pitkälle valheeseen menneet ovat tullee sokeiksi tosiasioille. He ovat mieltyneet valheeseen.
Miksi lukisin, kun Raamattu on kerta toisensa jälkeen osoitettu ihan puhtaaksi hölynpölyksi? Ja näemmä älyn puute on sen uskon edellytys, kuten sinunkin viestistä käy hyvin ilmi.
Uskoontulo ei yleensä ole mikään yhdessä yössä tapahtuva asia. Se voi olla, mutta usein se on kuukausien tai vuosienkin prosessi. Samaan aikaan kun sinä kiinnostut hengellisistä asioista, sielunvihollinen tekee kaikkensa että et pääse asiassa eteenpäin, vaan harhaudut matkalla etkä pääse uskoon asti. Sen takia uskoon tuleva tarvii ympärilleen uskovia ystäviä tueksi ja opetukseksi varsinkin alkutaipaleelle. Siunausta sinulle, älä luovuta!