Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Manuaali vai automaatti?

Vierailija
28.01.2024 |

Kummalla tykkäät ajaa? Itse ehdottomasti automaatilla.

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kunnon autoja ole saanut kuin automaatilla enään piiitkään aikaan.

Automaatti on nopeampi ja taloudellisempi kuin manuaali -miksi antiikkisella manuaalilla kukaan ajaisi? Joku klassikkoauto tietty on oma juttunsa.

Vierailija
22/107 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihteisto?

millä museovehkeillä te oikein ajatte. Ei minun autossani mitään vaihteistoa ole. Ihan turha kallis rikkoutuva osa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maasturina on automaattina ja parempi venetrailerin vetoon kun manuaali.  Henkilöautona etuveto manuaali, niillä tullut ajeltua lähemmäksi pari miljoonaa km.

Vierailija
24/107 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manuaali! Mutta nyt on automaatti käytössä, sillä on toki omat hyvät puolensa, mutta ei sen kanssa kannata jäädä kiinni mihinkään.

Vierailija
25/107 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaatilla koska se on helpompaa, ei tarvi vatkata keppiä. Samasta syystä kun tykkään käyttää astianpesukonetta ja pyykinpesukonetta käsin pesemisen sijaan. Olen laiska enkä ole kiinnostunut manuaalin vatkaamisesta ja egoni glorifioinnista sen varjolla. 

Vierailija
26/107 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo kolmas automaatti alla. En ikinä manuaalia osta.

Vierailija
27/107 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuisi jossain maaseudulla ja suhaisi vain maanteitä, niin ei olisi väliä. Siinä olisi ihan sama, kummalla ajaisi, jos se on se 40 km Prisma-reissu maanteitä pitkin. Suurin osa suomalaisista asuu kaupungeissa, niin kuin minäkin. Automaatti on silloin ehdoton.

Hauskinta on nämä vanhan liiton manuaaliäijät, joille automaatti tarkoittaa edelleenkin sitä taloudellisuutta ja kiihtuvyyttä, joka jollain automaatti-Volvolla oli 80-luvun alkupuoliskolla. Nykyiset modernit automaatit kiihtyy nopeammin kuin manuaalit ja ovat ajossa taloudellisempia vaikka kuinka ne kepittäjät kuvittelee, että he kyllä osaavat manuaalilla nopeammin kiihdyttää tai ajaa taloudellisemmin!

Vierailija
28/107 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut automaatteja niin kauan kun olen itse ostanut autoni. En jaksa ymmärtää, miksi ehdoin tahdoin pitäisi ajaa manuaalilla kun mukavampiakin vaihtoehtoja on. Vähän niin kuin kieltäytyisi käyttämästä telkkarin kaukosäädintä, koska kanavat voi käydä vaihtamassa myös laitteen sivussa olevista painikkeista. 

Jos manuaali olisi ehdottomasti se kätevin, miksi esim. taksit ovat aina olleet automaatteja? Eivätkö taksikuskit osaa ajaa? Vai kaikilla jokin vamma?

Mutta makuasioitahan nämä. Manuaalin ystäville on toki harmillista, ettei niitä tulevaisuudessa enää kukaan valmista. 

Vierailija
29/107 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun Taycanissa on sellaiset läpyskät ratin takana. Niillä sitten läpsyttelen jos haluan näyttää naisille. Muuten ajan automaatilla.

Porche-mies

Vierailija
30/107 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu siitä miten ajelee. Esim. Kaupunkiajossa automaatti on kätevämpi, kun koko ajan pitää pysähdellä yms. Maantieajossa taas manuaali, koska kuluttaa vähemmän.

Vierailija
31/107 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun Taycanissa on sellaiset läpyskät ratin takana. Niillä sitten läpsyttelen jos haluan näyttää naisille. Muuten ajan automaatilla.

Porche-mies

Että semmoinen "Porche-mies". Se muuten kirjoitetaan Porsche.

Vierailija
32/107 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti automaatti.

Vierailija
33/107 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porche-mies

Ja jos sinulla oikeasti olisi kyseinen auto, osaisit myös kirjoittaa sen merkin nimen oikein.

Vierailija
34/107 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän riippuu siitä miten ajelee. Esim. Kaupunkiajossa automaatti on kätevämpi, kun koko ajan pitää pysähdellä yms. Maantieajossa taas manuaali, koska kuluttaa vähemmän.

Miltähän vuosituhannelta tämä "tieto" manuaalin paremmas taloudellisuudesta mahtaa ola?

Vierailija
35/107 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on ollut automaatteja niin kauan kun olen itse ostanut autoni. En jaksa ymmärtää, miksi ehdoin tahdoin pitäisi ajaa manuaalilla kun mukavampiakin vaihtoehtoja on. Vähän niin kuin kieltäytyisi käyttämästä telkkarin kaukosäädintä, koska kanavat voi käydä vaihtamassa myös laitteen sivussa olevista painikkeista. 

Jos manuaali olisi ehdottomasti se kätevin, miksi esim. taksit ovat aina olleet automaatteja? Eivätkö taksikuskit osaa ajaa? Vai kaikilla jokin vamma?

Mutta makuasioitahan nämä. Manuaalin ystäville on toki harmillista, ettei niitä tulevaisuudessa enää kukaan valmista. 

voi heille laittaa sellaisen puikon lattiaan jota voi heilutella vaikkei tarvitse, niin ovat tyytyväisiä

Vierailija
36/107 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautossa ei ole vaihteistoa joten en kummallakaan.

Vierailija
37/107 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Automaatilla koska se on helpompaa, ei tarvi vatkata keppiä. Samasta syystä kun tykkään käyttää astianpesukonetta ja pyykinpesukonetta käsin pesemisen sijaan. Olen laiska enkä ole kiinnostunut manuaalin vatkaamisesta ja egoni glorifioinnista sen varjolla. 

Kuinka paljon aikaa säästät sillä, että ajat automaatilla manuaalin sijaan? Jos et yhtään niin miksi vertaat sellaisiin kodinkoneisiin, joilla säästää tunteja?

Vierailija
38/107 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manuaali, automaatista haaveilen. Raha ratkaisi, manuaali oli tonneja halvempi. 

Vierailija
39/107 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porche-mies

Ja jos sinulla oikeasti olisi kyseinen auto, osaisit myös kirjoittaa sen merkin nimen oikein.

Taidat olla hieman kade, ymmärrettävästä syystä. Harmittais itseänikin kyllä vatkata Toyotan arpakuutiota ja arvuutella että mikä vaihde on milloinkin sisässä.

Vierailija
40/107 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltähän vuosituhannelta tämä "tieto" manuaalin paremmas taloudellisuudesta mahtaa ola?

30-40 vuotta sitten tuo oli ihan totta.

Eli ei "ihan" viime aikoina...

Arkiajoon on BMW:n käyttämä 8-vaihteinen ZF nappivalinta. Silkinpehmeä ja nopea.

Huvitteluun Porschen PDK. On äärimmäisen nopea ja kuin tehty radalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi