Miksi joillekin perheen sisäinen vaalisalaisuus on outo?
Meillä lapsuudenkodissa oli ja sama on jatkunut omassa perheessä. Joillekin tämä tuntuu olevan kamalaa. Miksi?
Kommentit (241)
Vierailija kirjoitti:
Käytännössähän se tarkoittaa, ettei politiikasta puhuta perheessä yhtään, mutta kuitenkin ollaan niin aktiivisia, että äänestetään. On se erikoinen kombo.
No meillä oli näin. En tiedä yhtään, ketä vanhempani ovat äänestäneet, eikä politiikasta puhuttu kotona, mutta äänestämässä on aina käyty.
itse olen nyt kuntapolitiikassa mukana, joten puolue ei ole salaisuus.
kyllä mulla on hyvä haju ketä kukin perheessä äänestää eikä kiinnosta yhtään. mikä teitä vaivaa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle, natsittelija, ei yksinkertaisesti kykene edes vastaamaan mitään.
Korjaa ensin omaa asennettasi; et ole erityisen vastaanottavainen. Tuo on juuri sitä asioiden paisuttelua, vääristelyä, mikä on erittäin haitallista.
Onko oma viestisi mielestäsi kovinkin vastaanottavainen ja neutraali?
Miksi kaivat kuoppaasi edelleen vaikka jokainen näkee ketjusta kumpi pysyi asialinjalla ja kumpi ei.
Jotenkin ei yhtään yllätä, että persu ei osaa vastata esitettyyn kysymykseen. Ja vika on aina muissa. Ei ikinä itsessä :D
En ole alkuperäinen kirjoittaja mutta aloit haukkua perujen puheenjohtajaa asiattomasti tämän kommentin jälkeen:
"Itsekin, akateemisena ihmisenä, asiantuntijatyössä jo toista vuosikymmentä olleena, koen perussuomalaisten ideologian hyvinkin omakseni, mutta joudun hiljaa kuuntelemaan vihreiden ja vasemmistoystävieni naureskelua tyhmille persuille, joten en todellakaan tuo esiin omaa puoluekantaani. Pyrin itse neutraaliin ja arvostavaan suhtautumiseen, ketä tahansa kohtaan, ja olen kokenut eniten suvaitsemattomuutta niiden suvaitsevien suunnalta."
Luuletko että noinkin rakentavan kommentin kirjoittaja on kiinnostunut keskustelemaan persujen agendasta tuollaisen kärkkään syyttelijän kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En aloittaisi parisuhdetta, jos niinkin iso asia kuin puoluekanta pitäisi salata. Se on kuitenkin keskeinen viesti ihmisen arvoista, mitä puoluetta hän kannattaa. En esimerkiksi voisi kuvitella seurustelevani perussuomalaisten arvoja kannattavan kanssa.
Mun mielestä perussuomalaisiin arvoihin kuuluu suomalaisista vanhuksista huolehtiminen ja turvallinen koulunkäynti. Vähän on outoa jos nuo asiat on sulle no-go.
Mun mielestä nuo ovat ihan yleisinhimilliä arvoja. Eivät mitenkään erityisesti perussuomalaisten arvoja. Toki voit nimetä puolueen, joka erikseen kannattaa vanhusten heitteillejättöä ja turvatonta koulunkäyntiä. Olisi kiinnostavaa kuulla, minkä puolueen puolueohjelmaan sellaiset arvot kuuluvat.
Nimeä
Sinulta pyydettiin ensin. Ei muuta kuin nimeämään puolue, jonka puolueohjelmaan on kirjattu vanhusten heitteillejätön ja turvattoman koulutien edistäminen. Odotan mielenkiinnolla.
t. lainaamasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaa ensin omaa asennettasi; et ole erityisen vastaanottavainen. Tuo on juuri sitä asioiden paisuttelua, vääristelyä, mikä on erittäin haitallista.
Miksi kaivat kuoppaasi edelleen vaikka jokainen näkee ketjusta kumpi pysyi asialinjalla ja kumpi ei.
Jotenkin ei yhtään yllätä, että persu ei osaa vastata esitettyyn kysymykseen. Ja vika on aina muissa. Ei ikinä itsessä :D
En ole alkuperäinen kirjoittaja mutta aloit haukkua perujen puheenjohtajaa asiattomasti tämän kommentin jälkeen:
Tuo ei ole minun kirjoittamaani tekstiä. Älä syyttele perusteettomasti. Keskustelupalstalla keskustelee enemmän kuin yksi ihmiinen sinun lisäksesi. Se pitää aina muistaa eikä kuvitella, että kaikki ei-omat viestit ovat yhdestä ja samasta lähteestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella neutraalia ja asiallista onkin tuo sinun viestisi sisältö :D
Meillä kyllä puhutaan politiikasta, mutta useammin maailman politiikasta. Arvaan että puolisoni äänesti eri lailla kuin minä, itse kerroin kyllä kenelle ääneni menee, mutta en halua tivata toiselta noin intiimiä asiaa. Joskus oltiin demareita.
Eduskuntavaalit ovat paljon tärkeämmät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovasti näyttää sinua kiinnostavan. Ja vieläpä tekeydyt eriksi, vaikka kaikesta näkee että siteerasit tuossa omaa tekopyhää viestiäsi. Säälittävää persupieni, säälittävää.
Mammat taas vauhdissa. Hirveä tappelu asiasta, jossa kumpikin vaihtoehto on pilkulleen yhtä oikein tai väärin. Hyvin te vedätte! :D
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei ole minun kirjoittamaani tekstiä. Älä syyttele perusteettomasti. Keskustelupalstalla keskustelee enemmän kuin yksi ihmiinen sinun lisäksesi. Se pitää aina muistaa eikä kuvitella, että kaikki ei-omat viestit ovat yhdestä ja samasta lähteestä.
Pointti pätee silti; jos ensin asiallisen kirjoituksen jälkeen ryhdytyään leimaamaan ja nimittelemään asiattomasti niin sen jälkeen on ihan ok todeta että "muuta asennetta niin palataan asiaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti pätee silti; jos ensin asiallisen kirjoituksen jälkeen ryhdytyään leimaamaan ja nimittelemään asiattomasti niin sen jälkeen on ihan ok todeta että "muuta asennetta niin palataan asiaan".
On toki ok. Nimittäin, jos haluaa alleviivata olevansa persu, joka ei kykene ottamaan vastaan faktoja rupeamatta syyttelemään ja uhriutumaan. Ihan voit itsekin katsoa, mitä Riikka Purra puhui kulttuurista eduskuntavaalien aikaan. Turha siitä on pillastua ja vetää lapsellisia "mä en puhu sulle enää" kilareita, että asia nostetaan esiin.
Vierailija kirjoitti:
Kovasti näyttää sinua kiinnostavan. Ja vieläpä tekeydyt eriksi, vaikka kaikesta näkee että siteerasit tuossa omaa tekopyhää viestiäsi. Säälittävää persupieni, säälittävää.
Sinä selvästi näet kyllä "kaikesta" juuri sitä mitä haluat nähdä.
Keskustelun teemaan liittyen, kannattaisi hiukan avartaa maailmankuvaa, "persujen" leimaamisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs palstapoliisi sinä kuvittelet olevasi? Täällä saa kuule muutkin kuin sinun puoluetoverisi kirjoittaa haluamallaan tavalla. Sinä et ole se henkilö, joka päättää muiden asenteista. Etkä myöskään se, jolla on valta täällä määräillä muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä selvästi näet kyllä "kaikesta" juuri sitä mitä haluat nähdä.
Keskustelun teemaan liittyen, kannattaisi hiukan avartaa maailmankuvaa, "persujen" leimaamisen sijaan.
Mitä sitten jos näenkin? Eikö persujen arvoihin kuulu sananvapaus ja mielipiteenvapaus? Vai mitä oikein uliset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On toki ok. Nimittäin, jos haluaa alleviivata olevansa persu, joka ei kykene ottamaan vastaan faktoja rupeamatta syyttelemään ja uhriutumaan. Ihan voit itsekin katsoa, mitä Riikka Purra puhui kulttuurista eduskuntavaalien aikaan. Turha siitä on pillastua ja vetää lapsellisia "mä en puhu sulle enää" kilareita, että asia nostetaan esiin.
Kun joku sanoo edes jotain positiivista persuista ja sinä (tai joku muu) vetää natsikortin esiin niin olen samaa mieltä alkuperäisen kanssa, siinä kohtaa vastapuolesta tietää että on ihan turha alkaa jotain yksityiskohtia jankkaamaan etenkään kun asia ei liity ketjun otsikkoon mitenkään. Itse äänestän kokoomusta, btw.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On toki ok. Nimittäin, jos haluaa alleviivata olevansa persu, joka ei kykene ottamaan vastaan faktoja rupeamatta syyttelemään ja uhriutumaan. Ihan voit itsekin katsoa, mitä Riikka Purra puhui kulttuurista eduskuntavaalien aikaan. Turha siitä on pillastua ja vetää lapsellisia "mä en puhu sulle en
Miksi kokkari ei osaa pysyä ketjun aiheessa, vaan tuli täysin ulkopuolisena jankuttamaan asiasta, joka oli jo ajat sitten loppuunkäsitelty? Ymmärrän, että olet lojaali hallituskumppaneitasi kohtaan, mutta tämän ketjun aiheena on vaalisalaisuus, ei persujen tai minkään muunkaan puolueen arvot. Tai varsinkaan kokkarin pippelinmittalu.
Vierailija kirjoitti:
Sinulta pyydettiin ensin. Ei muuta kuin nimeämään puolue, jonka puolueohjelmaan on kirjattu vanhusten heitteillejätön ja turvattoman koulutien edistäminen. Odotan mielenkiinnolla.
t. lainaamasi
Älä nyt viitsi pelleillä. Mun pointti on että persujen viestinnässä korostuu - enemmän kuin muiden - mm. turvallisen koulunkäynnin agenda. Se riittää mulle siihen että pidän persuja potentiaalisesti ääneni arvoisina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. lainaamasi
Älä nyt viitsi pelleillä. Mun pointti on että persujen viestinnässä korostuu - enemmän kuin muiden - mm. turvallisen koulunkäynnin agenda. Se riittää mulle siihen että pidän persuja potentiaalisesti ääneni arvoisina.
Persut nyt puhuu paljon muutakin potaskaa. Niin kuin kaikki muutkin puolueet etenkin vaalien alla. Älä ole naiivi ja kuvittele vaalilupausten tarkoittavan samaa kuin yleiset puolueen (rehelliset) arvot.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Todella neutraalia ja asiallista onkin tuo sinun viestisi sisältö :D
Toistetaan:
"Itsekin, akateemisena ihmisenä, asiantuntijatyössä jo toista vuosikymmentä olleena, koen perussuomalaisten ideologian hyvinkin omakseni, mutta joudun hiljaa kuuntelemaan vihreiden ja vasemmistoystävieni naureskelua tyhmille persuille, joten en todellakaan tuo esiin omaa puoluekantaani. Pyrin itse neutraaliin ja arvostavaan suhtautumiseen, ketä tahansa kohtaan, ja olen kokenut eniten suvaitsemattomuutta niiden suvaitsevien suunnalta."
Kerro missä kohtaa tuo viesti ei ole neutraali tai asiallinen?
Käytännössä jokainen Suomessa kirjoilla oleva puolue korostaa koulutukseen ja vanhustenhuoltoon panostamista. Tuli moneen kertaan esiin esim. vaalikeskusteluissa ennen eduskuntavaaleja. Se vaan ei riitä, että niitä korostetaan puheissa. Pitäisi olla myös tekoja niiden arvojen eteen. Ja ainakaan tämä kokoomus-perussuomalainen hallitus ei ole tehnyt vielä yhtäkään esitystä, joka tukisi sen enempää koulutusta kuin vanhustenhuoltoakaan. Päinvastoin.