Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä joku oikeasti kateellinen ulkosuomalaisille, jotka asuu esim Lontoossa? Mun paras ystävä muutti nimittäin

Vierailija
27.01.2024 |

Lontooseen 30 vuotta sitten ja sai siellä brittimiehen kanssa lapsen. Lapsi on jo aikuinen.

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisi? Helppohan ulkomaille on muuttaa, jos sitä haluaa.

Vierailija
2/101 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi kadehdit moista, ihmisellä on vapaa tahto muuttaa mihin haluaa!

Ketä kiinnostaa missä kukakin asuu! No ei tod.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut ulkomailla itsekin. Miksi olisin kateellinen jollekin tuntemattomalle hänen valinnoistaan?

Vierailija
4/101 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.Suomalaiset ovat todella kateellista kansaa. 

Vierailija
5/101 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luoja, kuka oikeasti voisi olla kateellinen Iso-Britanniassa asumisesta? 

Vierailija
6/101 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut mieleenkään kadehtia, jos ihminen muuttaa ulkomaille. 

Vierailija
7/101 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinä mielessä, että itsellänikin olisi ollut nuorena mahdollisuus vaihto-opiskeluun ulkomailla, mutta en uskaltanut silloin lähteä. Nyt 40-vuotiaana lähteminen on perhesyistä ja uran puolesta käytännössä mahdotonta. Harmittaa etten lähtenyt silloin, kun mahdollisuus oli.

Vierailija
8/101 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi kadehdit moista, ihmisellä on vapaa tahto muuttaa mihin haluaa!

Ketä kiinnostaa missä kukakin asuu! No ei tod.

Kyllä mua kiinnostaa. Tokihan se vaikuttaa moneen asiaan ja antaa erilaisia näkökulmia. Mutta en ole kateellinen, enkä näe, miksi kukaan olisi. Olen itsekin asunut useammassa maassa urakehityksen perässä - en välttämättä pelkästään ulkomailla olon takia, vaan eri tehtäviä ja asemia on saadakseen on pitänyt mennä töiden perässä. Ei se vaikeaa ole. Siitä vaan työnhakuun kaikki, joita sellainen houkuttelee.

Vierailija
9/101 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en muuttaisi ulkomaille, koska pitäisi etsiä työpaikka, asunto ja opetella kaikki paikalliset kommervenkit. Se kaasulasku briteissä yms. Ilman yhtään tuttua tai sukulaista. Ulkomailla on kiva lomailla mutta en kyllä jäisi pysyvästi.

Vierailija
10/101 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut pitkään ulkosuomalainen ja nyt taas asunut Suomessa. En ole huomannut kateutta, mutta kuittailuja on kyllä tullut siitä, että tulin muka maitojunalla takaisin. Ihan oma valinta muutto oli kun sain hyvän työpaikan ja ylennyksen Suomessa. Miksi sinne ulkomaille olisi ollut pakko jäädä?

Vierailija
11/101 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Det är lätt då man kommer ut i arbetslivet. Då man har varit i det, säg tio år, höjs ribban. Då är barnens skolgång och en förvällning av hela livet en stor sak. De som blir och vänta på att barnens skolgång är avklarad, väntar lite till och så ursäktar de sin oföretagsamhet med gamla föräldrar. Vid det skedet har allt skitit sig och endast en pension från Finland (som beskattar globalt) är att se framemot.

Skrev jag redan om att en ny pensionsgrupp är tillsatt för att utreda hur pengarna i framtiden skall räcka till för pensionerna? Om inte, kan ni gissa hur det går då ordförande är 60 bast. Senast stal Lasse Laatunen de yngres pengar till egen förmån. Undrar just hur det går denna gång.

höpöhöpö. Itse olen ollut ulkomailla nimenomaan töissä. Moni työnantaja järjestää tai ainakin auttaa lasten koulujen järjestämäisessä automaattisesti. Ja Suomella on verotussopimuksia jokseenki nkaikkien verotusta ylipäänsä ahrrastavien maiden kanssa, nii nettä kaksoisverotusta ei tapahdu. Useimmissa maissa voit itse myös valita, mihin maksat eläkemaksusi (Suomeen vai sinne k.o. maahan valtiolliseen tai yksityiseen systeemiin. Tietty sitten pitää aikanaan anoa se eläke myös sieltä. Jos arvaaa, että todennäköisesti tai edes mahdollisesti muuttaa jossain aiheessa takaisin Suomeen, voi kannattaa maksaa koko ajan Suomeen, mutta ei se ainoa vaihtoehto ole. Se, mitä ei pidä tehdä, on tietysti että jättää homman hoitamatta, kuten lätkäpelaajat aikanaan).

Vierailija
12/101 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en muuttaisi ulkomaille, koska pitäisi etsiä työpaikka, asunto ja opetella kaikki paikalliset kommervenkit. Se kaasulasku briteissä yms. Ilman yhtään tuttua tai sukulaista. Ulkomailla on kiva lomailla mutta en kyllä jäisi pysyvästi.

Mulla taas yksi vetävä tekijä olisi nimenomaan se, että pääsisi kauemmas tutuista ja sukulaisista. TÄllä hetkellä Suomessa pitää se, että on täällä liikaa hoidettavaa omaisuutta, jotta voisi olla kokonaan poissa.

Vierailija
13/101 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Briteissä on paljon varakkaita setämiehiä.

Kuka muistaa vielä 15- vuotiaan au-pairin, joka lähti "opintomatkalle" rikkaaseen brittiperheen "perheidylliin?"

Kyseessä on korruptoituneen eliitin normaali toimintatapa.

Vierailija
14/101 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaisi muutta Englantiin?Kaupungit täynnä hirveitä hökkeleitä,kosteutta,hometta,vvanhanaikaista ym.Ei ole mitään syytä kadehtia.Eri asia joku lämmin Euroopan maa,sinne muuttoa voi kadehtiakin.

Vierailija
15/101 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihanaa asua Lontoossa. 

Toivottavasti pääset jossain vaiheessa muuttamaan Lontooseen. 

Vierailija
16/101 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asuin yli 10 vuotta ulkomailla 3 eri maassa. Tein töitä ja siinä sivussa opiskelin. Ulkomaavuosina opin arvostamaan Suomea enemmän. Mun elämä oli ihan hyvää noina vuosina, mutta jossain kohtaa alkoi tuntua siltä, että tahdon palata kotimaahan. Niinpä palasin.

Ulkomailla asuminen avartaa maailmankuvaa. Siksi musta olis hyvä, jos tiettyjä tyyppejä vois lähettää vaikka puoleksi vuodeksi muualle saamaan uutta perspektiiviä elämään.

Vierailija
17/101 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siinä mielessä, että itsellänikin olisi ollut nuorena mahdollisuus vaihto-opiskeluun ulkomailla, mutta en uskaltanut silloin lähteä. Nyt 40-vuotiaana lähteminen on perhesyistä ja uran puolesta käytännössä mahdotonta. Harmittaa etten lähtenyt silloin, kun mahdollisuus oli.

Blaa, blaa, blaa. Så säger alla som inte får skiftet gjort. Som nästa har du dina föräldrar som ursäkt och efter det försöker du förklara, att det är så du har valt. Gissa om man har hört detta förut. Mutkumutkumutku.

Vierailija
18/101 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkarepersut ovat kateellisia, normot ei.

Vierailija
19/101 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kateellinen. Omituinen kysymys. Asun itse siellä missä haluankin asua.

Vierailija
20/101 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Det är lätt då man kommer ut i arbetslivet. Då man har varit i det, säg tio år, höjs ribban. Då är barnens skolgång och en förvällning av hela livet en stor sak. De som blir och vänta på att barnens skolgång är avklarad, väntar lite till och så ursäktar de sin oföretagsamhet med gamla föräldrar. Vid det skedet har allt skitit sig och endast en pension från Finland (som beskattar globalt) är att se framemot.

Skrev jag redan om att en ny pensionsgrupp är tillsatt för att utreda hur pengarna i framtiden skall räcka till för pensionerna? Om inte, kan ni gissa hur det går då ordförande är 60 bast. Senast stal Lasse Laatunen de yngres pengar till egen förmån. Undrar just hur det går denna gång.

höpöhöpö. Itse olen ollut ulkom Itse olen ollut ulkomailla nimenomaan töissä. Moni työnantaja järjestää tai ainakin auttaa lasten koulujen järjestämäisessä automaattisesti. Ja Suomella on verotussopimuksia jokseenki nkaikkien verotusta ylipäänsä ahrrastavien maiden kanssa, nii nettä kaksoisverotusta ei tapahdu. Useimmissa maissa voit itse myös valita, mihin maksat eläkemaksus

Det låter som om någon utsänd skulle skriva. Då blir livet och ankaret i Finland. Det är inte att flytta utomlands, det är att sticka sig utomlands.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän