Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö taloyhtiön teettämistä remonteista saada osakkaille kotitalousvähennykset?

Vierailija
27.01.2024 |

Osakkaathan ne maksavat kuitenkin omista palkoistaan ja eläkkeistään.

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä. 

Vierailija
2/90 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No samalla perusteella kuin okt-asujatkin saavat. Tai poistetaan tasapuolisuuden nimissä sitten heiltäkin se etu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teetät ja maksat taloyhtiön hyväksymän remontin itse, voit saada kotitalousvähennyksen itse, muuten et. 

Vierailija
4/90 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiö on nimensämukaisesti yhtiö. Jos sen remontin ostaa yhtiö, niin on ihan yhdentekevää kuka sen yhtiön osakkeita omistaa eikä heidän henkilökohtainen taloutensa ja yhtiön talous ole mitenkään kytköksissä. En minäkään saa Fortumin osakkeen omistajana vähentää Fortumin tappioita omassa verotuksessani. 

Taloyhtiö saa vähentää remonttikulut omassa verotuksessaan. 

Vierailija
5/90 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei! Se täytyisi poistaa kaikilta. Minusta on väärin, että minäkin veronmaksaja, joudun maksamaan naapurin siivouksesta. Maksakoon itse tai siivotkoon itse.

Vierailija
6/90 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.

Kun vaihdat omaan taloosi ikkunat tai vain terassin oven, saat työstä kotitalousvähennyksen.

Kerros- ja rivitalon osakkaat eivät saa, vaikka maksavat varsinkin isommat remontit erillisinä lainaosuuksina.

Miten tämä voidaan perustella tasapuolisuuden ja yhdenvertaisuuden kannalta?

Toinen kukkanen on se, että pariskunta saa samasta remontista tuplavähennyksen, kumpikin omansa. Yksinasuva (lastenkin kanssa) maksaa yhden remontit tuloilla eikä saa edes samaa KOTITALOUSvähennystä. Miten tämä vähennys onkin nyt henkilökohtainen eikä kotitalouskohtainen?!

Vierailija
7/90 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei! Se täytyisi poistaa kaikilta. Minusta on väärin, että minäkin veronmaksaja, joudun maksamaan naapurin siivouksesta. Maksakoon itse tai siivotkoon itse.

Ethän sinä maksa mitään naapurisi siivouksesta. Naapurisi vaan maksaa veroja palkastaan hitusen vähemmän siitä hyvästä, että työllistää siivoojan.

Vierailija
8/90 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiö on nimensämukaisesti yhtiö. Jos sen remontin ostaa yhtiö, niin on ihan yhdentekevää kuka sen yhtiön osakkeita omistaa eikä heidän henkilökohtainen taloutensa ja yhtiön talous ole mitenkään kytköksissä. En minäkään saa Fortumin osakkeen omistajana vähentää Fortumin tappioita omassa verotuksessani. 

Taloyhtiö saa vähentää remonttikulut omassa verotuksessaan. 

Mitä sekoilet? Eivät asunto-osakeyhtiöt maksa kuin kiinteistöveroa. Remontttikuluilla ei ole merkitystä. Päinvastoin, jos asumisen taso nousee remontin takia, kiinteistövero nousee!

Vierailija
9/90 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Siksi laskutus on hyvä hoitaa tekijän kanssa niin, että jokainen asunto hoitaa oman osuuden.

Vierailija
10/90 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän sinä maksa mitään naapurisi siivouksesta. Naapurisi vaan maksaa veroja palkastaan hitusen vähemmän siitä hyvästä, että työllistää siivoojan.

Se on tukea, vaikka sitä.sanotaan vähennykseski. Tässä huomaa, että jos tukea ei sanota tueksi , niin ihmiset hyväksyy sen.eikä.edes tajua että.se on samanlaista tukea kuin asumistuki, toimeentulotuki yms. 

Vierailija
11/90 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietystikkään, koska työn teettää taloyhtiö joka omistaa fyysiseti koko talon ja sinä ainoastaan hallintaan liittyvät osakekirjat, jos olet "asunnon omistaja" joka ei siis oikeasti omista, kuin hallinta oikeuden.

Vierailija
12/90 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on tukea, vaikka sitä.sanotaan vähennykseski. Tässä huomaa, että jos tukea ei sanota tueksi , niin ihmiset hyväksyy sen.eikä.edes tajua että.se on samanlaista tukea kuin asumistuki, toimeentulotuki yms. 

Eihän se ole tukea, jos ei saa latin latia. Se on vastaavanlainen verovähennys kuin esim. työmatkavähennys, lapsivähennys tai vaikkapa työhuonevähennys. Maksaisit veroja, niin ymmärtäisit mikä on mitäkin.

Vierailija
13/90 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Siksi laskutus on hyvä hoitaa tekijän kanssa niin, että jokainen asunto hoitaa oman osuuden.

Ei onnistu. Tiedän pari tapausta että on yritetty

Vierailija
14/90 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko sinusta ap mukava että kaikesta taloyhtiön tekemisestä jokainen osakas joutuisi säätämään omassa verotuksessaan, maksamaan kaikki laskut urakoitsijoillle omalta osaltaan jne jne..

Vierailija
15/90 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiö = osakkaat. 

Vierailija
16/90 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä on vieläpä siitä järjetön tuki, että sitä jaetaan niille, joilla on ylipäätään varaa tehdä noita remontteja!

Köyhempi ei pysty maksamaan pienistä rahoistaan ulkopuolisen tekemää työtä (+alv), vaan joko tekee itse = ei vähennyksiä, tai jättää tekemättä kokonaan.

Vierailija
17/90 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

a tämä on vieläpä siitä järjetön tuki, että sitä jaetaan niille, joilla on ylipäätään varaa tehdä noita remontteja!

Köyhempi ei pysty maksamaan pienistä rahoistaan ulkopuolisen tekemää työtä (+alv), vaan joko tekee itse = ei vähennyksiä, tai jättää tekemättä kokonaan.

Kun edelleenkään kotitalousvähennyksessä ei jaeta lantin lanttia tukea.

Vierailija
18/90 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietystikkään, koska työn teettää taloyhtiö joka omistaa fyysiseti koko talon ja sinä ainoastaan hallintaan liittyvät osakekirjat, jos olet "asunnon omistaja" joka ei siis oikeasti omista, kuin hallinta oikeuden.

Turhaa saivartelua. Sen hallintaoikeuden voi myydä aivan niin kuin kiinteistöomistuksen. Se jolla on hallintaoikeus tiettyyn asuntoon myös vastaa sen kustannuksista. Aivan kuin kiinteistöomistuksessa. 

Vierailija
19/90 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt kuka tahansa voi saada itselleen vaikka oman pation"

Vierailija
20/90 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä on vieläpä siitä järjetön tuki, että sitä jaetaan niille, joilla on ylipäätään varaa tehdä noita remontteja!

Ajattele asia niiden kannalta joilta työtä tilataan - kotitalousvähennyksen ansiosta enemmän. Siellä on joukossa pienipalkkausempaa siivoojaa, huoltomiestä yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan