Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö taloyhtiön teettämistä remonteista saada osakkaille kotitalousvähennykset?

Vierailija
27.01.2024 |

Osakkaathan ne maksavat kuitenkin omista palkoistaan ja eläkkeistään.

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei! Se täytyisi poistaa kaikilta. Minusta on väärin, että minäkin veronmaksaja, joudun maksamaan naapurin siivouksesta. Maksakoon itse tai siivotkoon itse.

Ethän sinä maksa mitään naapurisi siivouksesta. Naapurisi vaan maksaa veroja palkastaan hitusen vähemmän siitä hyvästä, että työllistää siivoojan.

Se on tukea, vaikka sitä.sanotaan vähennykseski. Tässä huomaa, että jos tukea ei sanota tueksi , niin ihmiset hyväksyy sen.eikä.edes tajua että.se on samanlaista tukea kuin asumistuki, toimeentulotuki yms. 

Eihän se ole tukea, jos ei saa latin latia. Se on vastaavanlainen verovähennys kuin esim. työmatkavähennys, lapsivähennys tai vaikkapa työhuonevähenny

Vähennykset ovat tukimuoto, turha inttää muuta. Mm. invalidivähennys poistettiin vuosi sitten. Tuntuu reilun sadan euron lisänä - veroissa! Eli se satasen veroton tuki poistui.

Vierailija
22/90 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka urakoitsija solmisi diilin erikseen kerrostalon kaikkien osakkaiden kanssa taloyhtiön sijaan? Oletko ap ihan pihalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon justihin hollilla, notta kohtahan tässä aletahan emännän kanssa harrastamahan seksiä.

Vierailija
24/90 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietystikkään, koska työn teettää taloyhtiö joka omistaa fyysiseti koko talon ja sinä ainoastaan hallintaan liittyvät osakekirjat, jos olet "asunnon omistaja" joka ei siis oikeasti omista, kuin hallinta oikeuden.

Turhaa saivartelua. Sen hallintaoikeuden voi myydä aivan niin kuin kiinteistöomistuksen. Se jolla on hallintaoikeus tiettyyn asuntoon myös vastaa sen kustannuksista. Aivan kuin kiinteistöomistuksessa. 

Ei mene ihan noin. Vähennyksen voi saada itse teettämäänsä remonttiin. Taloyhtiö omistaa rakennuksen, eikä vähennystä voi saada toisen omistamaan rakennukseen, eli osakas ei voi saada vähennystä.

Vierailija
25/90 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No samalla perusteella kuin okt-asujatkin saavat. Tai poistetaan tasapuolisuuden nimissä sitten heiltäkin se etu.

Jos on as oy -muotoinen omakotitalo, niin ei saa rempasta kotitalousvähennystä. Joten miksi kerrostalo on asunto-osakeyhtiö, miksi ei myydä jokaiselle pelkkää kämppää ja siitä eteenpäin vastuu ulkoseinästä ja vesikatosta koskisi vain niitä asuntoja, joilla on se ulkoseinä ja vesikatto.

Vierailija
26/90 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka urakoitsija solmisi diilin erikseen kerrostalon kaikkien osakkaiden kanssa taloyhtiön sijaan? Oletko ap ihan pihalla?

Ei kyllä taida sullakaan oikein hallussa asiat olla?

Vierailija
27/90 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yhtiössä ei parvekkeissa alunperin ollut laseja. Jotkut olivat teettäneet itse lasitukset ja saaneet kotitalousvähennyksen. Osalla ei ollut parveketta vaan terassi. Päätettiin, että taloyhtiö järjestää yhteistilauksen niille, jotka haluavat lasituksen. Melkein kaikki halusivat. Muodollisesti jokainen tilasi itse, mutta asennus tehtiin kerralla kaikille halukkaille. Jokainen maksoi itse yhtiölle laskun ja sai kotitalousvähennyksen. Jokainen vastaa nyt itse laseista eikä yhtiö.

Vierailija
28/90 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä saada. Tiedätkö miten suomalaisesta sosialistista saa riistokapitalistin? Käskemällä hänen huolehtia omaisuudestaan esim. remontin muodossa.

Vierailija
29/90 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska osa saa siihen asumistukea. 

Vierailija
30/90 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennykset ovat tukimuoto, turha inttää muuta. Mm. invalidivähennys poistettiin vuosi sitten. Tuntuu reilun sadan euron lisänä - veroissa! Eli se satasen veroton tuki poistui.

Suomessa veroja maksetaan palkkatuloista ja pääomatuloista suoraan ja välillisesti muista asioista. Veroprosentti määräytyy kunnallisesti ja siihen saa yksilöllisiä verovähennyksiä. Verovähennykset eivät ole tukea, koska niitä ei ole koskaan määrätty edes maksettavaksi. Sosiaalituet sen sijaan ovat tulonsiirto kerätyistä veroista niiden saajille.

Vierailija
31/90 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei! Se täytyisi poistaa kaikilta. Minusta on väärin, että minäkin veronmaksaja, joudun maksamaan naapurin siivouksesta. Maksakoon itse tai siivotkoon itse.

Vad får dig att tro att du betalar så mycket som en cent i dessa fall?

Vierailija
32/90 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000 euron eläkkeestä ei mene veroa eikä voi saada verovähennystä kodin remonteista. 

Vierailija
33/90 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1000 euron eläkkeestä ei mene veroa eikä voi saada verovähennystä kodin remonteista. 

Jos ei maksa veroa niin ei voi saada verovähennystä. 

Vierailija
34/90 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän sinä maksa mitään naapurisi siivouksesta. Naapurisi vaan maksaa veroja palkastaan hitusen vähemmän siitä hyvästä, että työllistää siivoojan.

Se on tukea, vaikka sitä.sanotaan vähennykseski. Tässä huomaa, että jos tukea ei sanota tueksi , niin ihmiset hyväksyy sen.eikä.edes tajua että.se on samanlaista tukea kuin asumistuki, toimeentulotuki yms. 

Ja tämä on vieläpä siitä järjetön tuki, että sitä jaetaan niille, joilla on ylipäätään varaa tehdä noita remontteja!

Köyhempi ei pys

Niin, kun koko kotitalousvähennys on olemassa sen takia, että ostetaan palveluita yrityksiltä. Tarkoitus on että rahaa laitetaan liikkeelle, käytännössä se on epäsuoraa tukea kyseisille siivous-, remontti- ja rakennusfirmoille. Totta kai on ikävää, että kaikki eivät tällaista etuisuutta pääse hyödyntämään, mutta sellaista se nyt vaan on. 

Vierailija
35/90 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, valinta on yksinkertainen: jos kotitalousvähennys on olemassa, minä teen siivouksia ja remontteja ihan ostamalla ne verollisina palveluina. Jos taas se poistetaan kaikilta, minä tulen teettämään ihan kaikki nuo remontit ilman kuittia verottomana,. 

Vailitse siitä, Ja mikään uikutus laittomuudesta ei saa minua muuttamaan toimintamallia.

Vierailija
36/90 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa veroja maksetaan palkkatuloista ja pääomatuloista suoraan ja välillisesti muista asioista. Veroprosentti määräytyy kunnallisesti ja siihen saa yksilöllisiä verovähennyksiä. Verovähennykset eivät ole tukea, koska niitä ei ole koskaan määrätty edes maksettavaksi. Sosiaalituet sen sijaan ovat tulonsiirto kerätyistä veroista niiden saajille.

Skatteavdrag är stöd - som i följande stycke inte är stöd. Du borde kanske tänka klart innan du börjar skriva?

Att betala skatt är att betala skatt, oberoende mängd och vad grannen betalar. Då grannen får dina pengar helt konkret av beskattaren, är det frågan om understöd.

Vierailija
37/90 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiön remontti (esim hissi- TA putkiremppaa ) pitäisi ostaa yhteistilauksena osakkaiden yhdessä. Jokaisen nimi tilaukseen ja lisäksi merkintä kuinka monta % kyseinen osakas maksaa laskusta (asunnon neliöiden suhteessa). Sitten saisi jokaisen verovähennyksiin. 

Pitäisikö miettiä hommaa uusiksi. Ja tämä päätös tehtäisiin hallituksen kokouksessa.

Vierailija
38/90 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, valinta on yksinkertainen: jos kotitalousvähennys on olemassa, minä teen siivouksia ja remontteja ihan ostamalla ne verollisina palveluina. Jos taas se poistetaan kaikilta, minä tulen teettämään ihan kaikki nuo remontit ilman kuittia verottomana,. 

Vailitse siitä, Ja mikään uikutus laittomuudesta ei saa minua muuttamaan toimintamallia.

Själv köper man allt i Finland kontant och utan kvitto. Det är mycket förmånligare än någon annan variant.

Vierailija
39/90 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No samalla perusteella kuin okt-asujatkin saavat. Tai poistetaan tasapuolisuuden nimissä sitten heiltäkin se etu.

Jos on as oy -muotoinen omakotitalo, niin ei saa rempasta kotitalousvähennystä. Joten miksi kerrostalo on asunto-osakeyhtiö, miksi ei myydä jokaiselle pelkkää kämppää ja siitä eteenpäin vastuu ulkoseinästä ja vesikatosta koskisi vain niitä asuntoja, joilla on se ulkoseinä ja vesikatto.

Monissa maissa on näin, mm Espanjassa. Kerrostaloasunnot on siellä kiinteistöjä. Siksi ylin kerros ei one haluttu, koska jos katto alkaa vuotamaan niin ylimmän kerroksen asukas maksaa

Vierailija
40/90 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö jokaisen maksaa itse alv kaikesta ostamastaan? Nyt vain yrittäjät maksavat alvin myymistään palveluista esim. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi