Teatterit/musiikkiesitykset jne. Alkoholi kielletty, miksi?
Tullut käytyä lukuisissa teatteriesityksissä, musiikkiesityksissä yms ja aina alkoholi kielletty? Miksi? Vain väliajalla ehtii ottaa jonkun nopean. Miksi kukaan haluaa lauantai-iltaa viettää kuivin suin? En en niihin mene ennenkuin käytännöt muuttuu.
Kommentit (18)
Tilat eivät ole anniskelualuetta. Myös erilaisissa urheilutapahtumissa näkee lippusiimoin tms eristettyjä alueita baaritiskin ympärillä, silloin alkoholi on tarkoitettu juotavaksi sillä alueella.
Kerran oli leffassa joku humalainen mies joka heitteli kaikenlaisia tyhmiä välikommentteja elokuvassa tapahtuvista asioista.
Missä sinä oikein käyt? Kyllä yleensä keikoilla ja konserteissa on alkoholitarjoilu ja ihan voi kaksin käsin vetää esityksenkin ajan. En ole kyllä ikinä nähnyt ketään kännissä esim. jazz-keikoilla, vaikka esityksen aikanakin voi juoda halutessaan.
Penkit menee pilalle, jos loiskutellaan juomia. Ei saa syödäkään. Minä otan yhden lasin viiniä teatterissa väliajalla ja se riittää. Ei sinne ryyppäämään ole tarkoitus mennäkään. Aikoinaan olin Puolassa teatterissa ja oli todella outoa, kun siellä kiersi myyjä. Ihan kuin jossain amerikkalaisessa jalkapallossa. Siis ei se näytöksen aikaan tuonut juomia vaan keräsi juomien kanssa rahaa ennen näytöstä ja väliajalla. Todella ärsyttävää oli istua se kuohuviinilasi kädessä, ei mitään paikkaa mihin laskea sitä. Puolassa oli muutenkin sika erikoinen se teatterijuttu. Ihmisiä seisotettiin jonossa ulkona. En muista, avattiinko ovet 20 min. ennen näytöstä vai 15 min. ennen, mutta olihan se hurja jono, joka oli kertynyt ulko-ovelle.
Nautin kulttuurista, en alkoholista.
Paikka menettää a-oikeudet, jos alkoholia anniskellaan muualla kuin anniskelualueella, ja järjestäjällä taas on oikeus kieltää omien alkoholijuomien tuominen alueelle. Ei jossain teatterissa tietenkään kopeloida samaan tapaan kuin vaikka festareilla ,että onko sinulla oma taskumatti povarissa.
Niinku mitä? Sihauttelisit teatterin ja sinfoniaorkesterin katsomossa auki bissetölkkejä suoraan muovikassista?
Vai poksauttausutko koreasti shampanjan auki ja kilistelisit fiinin kristallipikarin kanssa?
Tai ehkä napsauttaisit sormia huikaten "henkilökunta"! joka rientäisi täyttämään lasisi?
Anna mun kaikki kestää...
Englannissa olen ollut monesti teatterissa ja musikaaleissa niin, että ihmisillä on ollut juomat käsissä katsomossa, ja joku ehkä vähän huppelissakin. Kyllä se lisää yleisön "interaktiivisuutta", ja selittää varmaan ainakin osittain, miksi tunnelma on monesti huomattavaisesti eläväisempi kuin Suomessa. Ihan ilman arvoarvostelmaa siitä kumpi on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Kerran oli leffassa joku humalainen mies joka heitteli kaikenlaisia tyhmiä välikommentteja elokuvassa tapahtuvista asioista.
Minä se olin. Ja ne olivat hauskoja kommentteja.
Ulkomailla on ollut teatterisalissakin kiertäviä myyjiä, jotka rahastaa ja tarjoilee sun penkille. Kätevää.
Suomessa menossa onneksi parempaan suuntaan. Nyt jo monessa lätkäpelissä saa osassa katsomoa juoda alkoholia. Ei tarvi väliajalla rynniä johoihin. Ja osassa kesäteattereita voi juoda katsomossa. Ja konserteissa kentällä on myös myyntiä.
Kyllä on alkoholismi edennyt pitkälle jos ei yhtä teatteriesitystä kestä ilman.
Vierailija kirjoitti:
Englannissa olen ollut monesti teatterissa ja musikaaleissa niin, että ihmisillä on ollut juomat käsissä katsomossa, ja joku ehkä vähän huppelissakin. Kyllä se lisää yleisön "interaktiivisuutta", ja selittää varmaan ainakin osittain, miksi tunnelma on monesti huomattavaisesti eläväisempi kuin Suomessa. Ihan ilman arvoarvostelmaa siitä kumpi on parempi.
Mä olen asunut Lontoossa ja kävin viikoittain teatterissa tai musikaalissa. Eikä yhdessäkään myyty juomia saliin. Ainoa poikkeus taisi olla joku stand up -esitys joka oli muutenkin lähinnä baaria koko tila.
Näyttelijät ei kestä teatteria selvinpäin niin miksi katsojien pitäisi kestää?
Joihinkin paikkoihin myydään K18 lippuja ja tavallisia. K18 pääsee anniskelualueelle josta voi nähdä keikan yhtä hyvin tai paremmin. Riippuu ihan paikasta missä järjestetään. Ainakin festareilla on niitä anniskelualueita, mutta jos joutuu odottamaan pitkään niin olen ilman juomia.
Jos et pysty olemaan muutamaa tuntia ilman alkoholia niin sinulla taitaa olla sen kanssa ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Jos et pysty olemaan muutamaa tuntia ilman alkoholia niin sinulla taitaa olla sen kanssa ongelmia.
Kyllähän se olisi kiva siinä esityksen ohessa nauttia ihan rauhassa.
Ja toisekseen, jos on nauttinut ennen esitystä, ja sitten on siinä muutaman tunnin ilman, iskee laskuhumala, ja loppuilta on pilalla.
No just sen takia, ettei se koko esitys mene pilalle känniläisten aiheuttamien järjestyshäiriöiden vuoksi.