Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teatterit/musiikkiesitykset jne. Alkoholi kielletty, miksi?

Vierailija
27.01.2024 |

Tullut käytyä lukuisissa teatteriesityksissä, musiikkiesityksissä yms ja aina alkoholi kielletty? Miksi? Vain väliajalla ehtii ottaa jonkun nopean. Miksi kukaan haluaa lauantai-iltaa viettää kuivin suin? En en niihin mene ennenkuin käytännöt muuttuu.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just sen takia, ettei se koko esitys mene pilalle känniläisten aiheuttamien järjestyshäiriöiden vuoksi.

Vierailija
2/18 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilat eivät ole anniskelualuetta. Myös erilaisissa urheilutapahtumissa näkee lippusiimoin tms eristettyjä alueita baaritiskin ympärillä, silloin alkoholi on tarkoitettu juotavaksi sillä alueella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääntö-Suomi

Vierailija
4/18 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oli leffassa joku humalainen mies joka heitteli kaikenlaisia tyhmiä välikommentteja elokuvassa tapahtuvista asioista.

Vierailija
5/18 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sinä oikein käyt? Kyllä yleensä keikoilla ja konserteissa on alkoholitarjoilu ja ihan voi kaksin käsin vetää esityksenkin ajan. En ole kyllä ikinä nähnyt ketään kännissä esim. jazz-keikoilla, vaikka esityksen aikanakin voi juoda halutessaan.

Vierailija
6/18 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penkit menee pilalle, jos loiskutellaan juomia. Ei saa syödäkään. Minä otan yhden lasin viiniä teatterissa väliajalla ja se riittää. Ei sinne ryyppäämään ole tarkoitus mennäkään. Aikoinaan olin Puolassa teatterissa ja oli todella outoa, kun siellä kiersi myyjä. Ihan kuin jossain amerikkalaisessa jalkapallossa. Siis ei se näytöksen aikaan tuonut juomia vaan keräsi juomien kanssa rahaa ennen näytöstä ja väliajalla. Todella ärsyttävää oli istua se kuohuviinilasi kädessä, ei mitään paikkaa mihin laskea sitä. Puolassa oli muutenkin sika erikoinen se teatterijuttu. Ihmisiä seisotettiin jonossa ulkona. En muista, avattiinko ovet 20 min. ennen näytöstä vai 15 min. ennen, mutta olihan se hurja jono, joka oli kertynyt ulko-ovelle.

Vierailija
7/18 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin kulttuurista, en alkoholista.

Vierailija
8/18 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikka menettää a-oikeudet, jos alkoholia anniskellaan muualla kuin anniskelualueella, ja järjestäjällä taas on oikeus kieltää omien alkoholijuomien tuominen alueelle. Ei jossain teatterissa tietenkään kopeloida samaan tapaan kuin vaikka festareilla ,että onko sinulla oma taskumatti povarissa.

Vierailija
9/18 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinku mitä? Sihauttelisit teatterin ja sinfoniaorkesterin katsomossa auki bissetölkkejä suoraan muovikassista?

Vai poksauttausutko koreasti shampanjan auki ja kilistelisit fiinin kristallipikarin kanssa?

Tai ehkä napsauttaisit sormia huikaten "henkilökunta"! joka rientäisi täyttämään lasisi?

Anna mun kaikki kestää...

Vierailija
10/18 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannissa olen ollut monesti teatterissa ja musikaaleissa niin, että ihmisillä on ollut juomat käsissä katsomossa, ja joku ehkä vähän huppelissakin. Kyllä se lisää yleisön "interaktiivisuutta", ja selittää varmaan ainakin osittain, miksi tunnelma on monesti huomattavaisesti eläväisempi kuin Suomessa. Ihan ilman arvoarvostelmaa siitä kumpi on parempi.

Vierailija
11/18 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran oli leffassa joku humalainen mies joka heitteli kaikenlaisia tyhmiä välikommentteja elokuvassa tapahtuvista asioista.

Minä se olin. Ja ne olivat hauskoja kommentteja.

Vierailija
12/18 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla on ollut teatterisalissakin kiertäviä myyjiä, jotka rahastaa ja tarjoilee sun penkille. Kätevää.

Suomessa menossa onneksi parempaan suuntaan. Nyt jo monessa lätkäpelissä saa osassa katsomoa juoda alkoholia. Ei tarvi väliajalla rynniä johoihin. Ja osassa kesäteattereita voi juoda katsomossa. Ja konserteissa kentällä on myös myyntiä.

Vierailija
13/18 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on alkoholismi edennyt pitkälle jos ei yhtä teatteriesitystä kestä ilman.

Vierailija
14/18 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Englannissa olen ollut monesti teatterissa ja musikaaleissa niin, että ihmisillä on ollut juomat käsissä katsomossa, ja joku ehkä vähän huppelissakin. Kyllä se lisää yleisön "interaktiivisuutta", ja selittää varmaan ainakin osittain, miksi tunnelma on monesti huomattavaisesti eläväisempi kuin Suomessa. Ihan ilman arvoarvostelmaa siitä kumpi on parempi.

Mä olen asunut Lontoossa ja kävin viikoittain teatterissa tai musikaalissa. Eikä yhdessäkään myyty juomia saliin. Ainoa poikkeus taisi olla joku stand up -esitys joka oli muutenkin lähinnä baaria koko tila.

Vierailija
15/18 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttelijät ei kestä teatteria selvinpäin niin miksi katsojien pitäisi kestää?

Vierailija
16/18 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joihinkin paikkoihin myydään K18 lippuja ja tavallisia. K18 pääsee anniskelualueelle josta voi nähdä keikan yhtä hyvin tai paremmin. Riippuu ihan paikasta missä järjestetään. Ainakin festareilla on niitä anniskelualueita, mutta jos joutuu odottamaan pitkään niin olen ilman juomia.

Vierailija
17/18 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et pysty olemaan muutamaa tuntia ilman alkoholia niin sinulla taitaa olla sen kanssa ongelmia.

Vierailija
18/18 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et pysty olemaan muutamaa tuntia ilman alkoholia niin sinulla taitaa olla sen kanssa ongelmia.

Kyllähän se olisi kiva siinä esityksen ohessa nauttia ihan rauhassa.

Ja toisekseen, jos on nauttinut ennen esitystä, ja sitten on siinä muutaman tunnin ilman, iskee laskuhumala, ja loppuilta on pilalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi