Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otitteko esikoisen pois päiväkodista kun toinen lapsi syntyi?

Vierailija
26.01.2024 |

Miten ehtii hoitaa vauvaa ja samalla keksiä leikki-ikäiselle kehittävää aktiviteettia? Saako päiväkodissa käydä vain muutamaa lyhyttä päivää viikossa? Vai kannattaako ottaa lapsi täysin kotihoitoon ja viedä johonkin kerhoihin? Mua pelottaa myös että lapsen kaverit päiväkodista unohtavat hänet jos on vaikka vuoden poissa. 

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei esikoinen edes ollut päiväkodissa. Päiväkerhossa kävi.

Vierailija
2/110 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Parhaat vuodet olla lasten kanssa kotona. Ei tarvinnut juosta kellon kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti hoidat itse molemmat lapsesi kun olet ne tehnytkin. Leikkikavereita ja tekemistä löytyy muualtakin kuin päiväkodista.

Vierailija
4/110 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottanu. Hoitajatkin sanoi, ettei kannata lopettaa paikkaa kokonaan. Vein pari kertaa viikossa vähäksi aikaa, olihan siellä jo kavereitakin tullu. Puolet päiväkodistakin oli kiinni (ei lapsia) , joten piiloviestinä hoitajilta, olisi varmaan joku saanut kenkää jos olisin kokonaan lopettanut hoidon. 

Vierailija
5/110 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti hoidat itse molemmat lapsesi kun olet ne tehnytkin. Leikkikavereita ja tekemistä löytyy muualtakin kuin päiväkodista.

Mistä? Entä kun lapsi haluaisi tavata juuri niitä omia päiväkotikavereita :( 

Vierailija
6/110 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut edes ehtinyt laittaa esikoista päiväkotiin kun nuorempi syntyi, mutta olisin kyllä joka tapauksessa kokenut lähes mahdottomaksi jos olisi pitänyt vauvan kanssa viedä ja hakea, kun se päiväkoti ei ollut ihan vieressä. 

Vierailija
7/110 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset haluavat monia asioita. Kavereita voi tavata muutenkin.

Vierailija
8/110 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyläilkää iltaisin ja viikonloppuisin. 

Vierailija
9/110 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vaan osan päivää. Riippuu tietysti myös lapsen iästä mitä kannattaa tehdä. Jos olisi 4-5 vuotias niin kyllä ne kaverit on jo tärkeitä. Jos jaksaa vaan viedä ja hakea ja aikatauluttaa päiviään sen mukaan.

Vierailija
10/110 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä saat vastauksia että päiväkodit on ihan kamalia paikkoja ja tiedämme sen vaikka lapsemme eivät ikinä ole päivääkään siellä olleet! 

Mun esikoinen kävi 2 kertaa viikossa kuuden tunnin päivän päiväkodissa kun olin vauvan kanssa kotona. Kun itse sinne kaipaili, hänellä oli siellä ystäviä. 

Vierailija
11/110 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on minimiaika jonka päiväkodissa voi viettää?

Vierailija
12/110 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli 2v kun toinen syntyi. Tietysti otin myös esikoisen kotihoitoon. Menivät sitten molemmat perhepäivähoitoon kun olivat 3v ja 5v.

Vierailija
13/110 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko veronmaksajien kustantaa sun lapsen leikkitreffit?

Vierailija
14/110 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö päiväkoti ole nimenomaan varhaisKasvatus! Otatteko koululaisetkin pois kotikouluun kun vauva syntyy? 

Vierailija
15/110 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on minimiaika jonka päiväkodissa voi viettää?

Täällä ainakin on 0-86 tuntia kuukaudessa sopimus. 

Vierailija
16/110 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, että sille lapselle kukaan ehtii päiväkodissakaan koko päivän järjestää kehittävää tekemistä? Ihan samalla tavalla voit kotona piirrellä, muovailla, ulkoilla, pelata, käydä perhekerhossa, viedä lasta päiväkerhoon jne. Ei lasta normaalisti viedä päivähoitoon jos itse ollaan kotona, pl. tilanteet joissa päiväkoti on lastensuojelun tukitoimi tai vanhempi on vakavasti sairas tai muut poikkeukset.

Vierailija
17/110 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse alle kolmevuotiaasta niin ilman muuta kotihoitoon. 

Vierailija
18/110 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö päiväkoti ole nimenomaan varhaisKasvatus! Otatteko koululaisetkin pois kotikouluun kun vauva syntyy? 

Tämä nyt oli oletettavasti vitsi, mutta päävastuu kasvatuksesta on vanhemmilla. Oppivelvollisuus on asia erikseen.

Vierailija
19/110 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 3v viihtyy varmaan kotona, vauvanhoidossakin on uutta puuhaa. Yli 3v varmaan hyötyy jo leikkikavereista ja toiminnasta. Päiväkoti on ok, samoin päiväkerho. Kerhot on yleensä parina päivänä viikossa muutaman tunnin. 

Vierailija
20/110 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoti on lapsen näkökulmasta säilytyspaikka. Mitoitus on niin alhainen että aikuiset eivät edes oikein kunnolla ehdi huomioida kaikkia lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi