Ruoat jotka ovat eineksenä parempia kuin itse tehtynä?
Ruoat jotka ovat eineksenä parempia kuin itse tehtynä?
Hernekeitto, kalapyörykät, perunasalaatti ainakin.
Kommentit (86)
Kermainen lohikeitto. Saatte alapeukuttaa, mutta minä en vaan ikinä ole saanut keittoon sellaista makua mitä esim. Kokkikartanon lohikeitossa on.
Itsetehty kirkas perunasalaatti on kyllä parempaa kuin kauppojen majoneesipohjaiset perunasalaatit.
Selkeästi yksikään teistä ei osaa kokata edes auttavasti.
Kotikokin huonoutta jos noin on, silloin kannattaa ostaa suosiolla eineksiä.
Olen niin onnellinen kun tuli aikoinaan käytyä ravintolakokin koulutus ja siitä tuli ammatti useaksi vuodeksi, sen jälkeen kävin keittiömestarikoulutuksen ja tein alan töitä. Nyt toisella alalla mutta iloa on arkeen joka päivä kokin ja kylmäkön ammattitaidosta.
En ole oikeastaan koskaan tehnyt ruokaa itse vaan heti kun omilleni muutin joskus 10v sitten niin siitä asti olen syönnyt valmisruokia. Minä olen yllättynyt siitä että joku tekee vielä näin vuonna 2024 itse ruokaa kun kaupasta saa oikein hyviä ja terveellisiä valmisruokia. Makaronilaatikko ja maksalaatikko on parhaita. Välillä myös lasagnea tulee syötyä.
M32
Vierailija kirjoitti:
Maksalaatikko.
Tämä erityisesti. Vaikka itse onnistuisikin tekemään ihan hyvän maksalaatikon, on se eri makuista kuin eines. Ja lapset ovat tottuneet eineksen makuun joten turha edes yrittää itse.
Kananuggetit.
Välillä tekee mieli nuggetteja, mutta hyvän kanafileesiipaleen leivittäminen rapeaksi on vaan hyvän fileesiipaleen tuhlausta. Fileet fileinä uuniin maustettuina tai kastikkeisiin muhimaan, mutta nuggetit kuuluu olla sitä hienoksi jauhettua B-luokan lihaa (hyvä, että sekin saadaan käytettyä!) ja teollisesti kuorrutettuja.
Itse olen tykästynyt valmiiseen joulutorttutaikinaan pakkasesta. En tykkää itse tehdyistä taikinoista. Varmaan moni muukin. Jouluna tein valmiista taikinasta, ne meni. Kyläpaikan itse tehdyt tortut jäi syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksalaatikko.
Tämä erityisesti. Vaikka itse onnistuisikin tekemään ihan hyvän maksalaatikon, on se eri makuista kuin eines. Ja lapset ovat tottuneet eineksen makuun joten turha edes yrittää itse.
Laitat varmaan liian vähän sokeria? Eineslaatikossa on todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kotikokin huonoutta jos noin on, silloin kannattaa ostaa suosiolla eineksiä.
Olen niin onnellinen kun tuli aikoinaan käytyä ravintolakokin koulutus ja siitä tuli ammatti useaksi vuodeksi, sen jälkeen kävin keittiömestarikoulutuksen ja tein alan töitä. Nyt toisella alalla mutta iloa on arkeen joka päivä kokin ja kylmäkön ammattitaidosta.
Enemmän kuin taidoista, se on kiinni viitseliäisyydestä. Ruoanlaitto on vaan niin tylsää. Te ketkä oikein pidätte ruoanlaitosta, onko vinkkejä, miten siitä tulisi mielenkiintoisempaa? Itselläni tökkii koko paletti, ruoan suunnittelusta, tarvikkeiden ostamisesta, ainesosien pilkkomisesta ja lopulta keittiön siivoamisesta alkaen.
Vierailija kirjoitti:
En ole oikeastaan koskaan tehnyt ruokaa itse vaan heti kun omilleni muutin joskus 10v sitten niin siitä asti olen syönnyt valmisruokia. Minä olen yllättynyt siitä että joku tekee vielä näin vuonna 2024 itse ruokaa kun kaupasta saa oikein hyviä ja terveellisiä valmisruokia. Makaronilaatikko ja maksalaatikko on parhaita. Välillä myös lasagnea tulee syötyä.
M32
Lasagnessa on tomaattia josta saa vitamiineja ja päivän kasvikset, maksalaatikon rusinoista päivän hedelmät.
Vierailija kirjoitti:
Kananuggetit.
Välillä tekee mieli nuggetteja, mutta hyvän kanafileesiipaleen leivittäminen rapeaksi on vaan hyvän fileesiipaleen tuhlausta. Fileet fileinä uuniin maustettuina tai kastikkeisiin muhimaan, mutta nuggetit kuuluu olla sitä hienoksi jauhettua B-luokan lihaa (hyvä, että sekin saadaan käytettyä!) ja teollisesti kuorrutettuja.
Tämä on niin totta ja samoin Wiener Schnitzelit. Kotivälineillä on vaikea saada pinta rapeaksi kun ei ole sitä 10 litran öljykeitintä. Jonka täyttäminen puhtaalla maksaa muuten n. 20 euroa.
Pinaattiletut. Tein kerran itse ja pinaatti maistui niin voimakkaasti läpi että ei tullut syötyä.
Kanakeitto,se isompi pakkaus ja metripizza. Itse en vaan osaa tehdä Pizzapohjaa josta ei tulis pullataikinaa :(
Maksalaatikko.